Wij hebben een zoon van bijna 6 en een dochter van bijna 4. Ze zijn enorm betrokken bij de zwangerschap en indien de geboorte goed gaat en ik dat prettig vind mogen ze er wat mij betreft bij zijn. Maar nu krijg ik ongeveer elke dag de vraag: Hoelaat komt de baby? Nu had mijn moeder het idee misschien vanaf week 37 een aftelkalender te maken, maar stel ik beval met 39 weken dan is dat natuurlijk "te" snel. En als ik overtijd ga is dat te laat. Iemand ervaring?
Geen ervaring met een kalender.hier was het standaard antwoord wanneer de baby klaar is met groeien in de buik en waneer dat dan ongeveer was. Dat viel toevallig tussen 2 verjaardagen in. Dus ergens na de verjaardag van... maar nog voor mama's verjaardag. Dat was voor de oudste van toen 4 goed genoeg.
https://www.bol.com/nl/p/zwangerschaps-aftelkalender/9200000021747488/?Referrer=ADVNLGOO002051-G-51012681320-S-375690655648-9200000021747488&gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9MYzoMy_zHGSWECaas-LDZQwqrR46qTVSo1EaQpUzFRRtSZOQl09avkaAgNvEALw_wcB Dit is een aanrader! Deze had ik voor mijn dochter van toen 4 en ze vond het erg leuk!
Ik heb geen kalender gemaakt, juist omdat het zo onduidelijk is wanneer de baby precies komt. Hier was het in mei rond de verjaardag van mijn man. Dat was voor mij dochter toen voldoende.
Ik had wel een kalender maar ik speelde vals; geplande keizersnede. Wel bedacht dat als het eerder zou beginnen, de hokjes ineens snel afgekruist zouden zijn. Toen de keizersnede nog niet stond vertelde ik dat er eerst feestdagen en haar verjaardag waren en haar nieuwe school en daarna zou de baby komen.
Ik werk graag met kalenders, maar in dit geval wel een lastig geval. Je weet nooit wanneer de kleine komt. Maar misschien kun je werken met kleuren. Baby kan komen in de 'groene periode' baby hoort te komen op 'roze of blauwe' dag maar baby kan ook nog komen in de donker groene periode. (Tot 2 week na tijd)
ik lees even mee wil zoiets ook voor mijn zoon van bijna 5 maken! hij weet nu nog van niks. we willen het nog een tijdtje geheim houden 9 maanden is voor een kind zo mega super onwijs lang
Hier wel een kalender gemaakt voor dochter (7) en zoon (toen 5).. Ik had hem gemaakt vanaf 34 weken en liet hem doorlopen tot 42 weken. Aangegeven dat de baby mocht komen tussen de 37 en 42 weken. We hadden allemaal een datum omcirkelt met wanneer de baby geboren zou worden. En elke avond voordat ze naar bed gingen, deden ze weer een dag afvinken.
Wij hebben ook een aftel kalender gemaakt vanaf 37 weken. Met een hartje om de datum. Daar is ons doel, maar dat het ook iets eerder of later kan zijn. Elke ochtend krassen ze een dag door! Zijn 6 en 8. Dus snappen ze goed, maar willen miet later! Haha.. ik ook niet!
Zolang de datum niet vast staat zou ik het niet doen. 5 weken waarin het mag gebeuren zijn lang voor een kind. Ik ben 2 keer met 41 weken bevallen en nog zou ik er niet aan beginnen. Als je echt wil aftellen zou ik gaan voor de 42 weken waarvoor ze zeker de kleine zullen ontmoeten. Het is zo onzeker wanneer de kleine komt. Ik zou daar juist de aandacht van proberen af te leiden.
Super leuk gemaakt!! En wat ze helpt en ondersteunt qua wachttijd is alleen maar mooi meegenomen toch? Kreeg vandaag de opmerking. He het is carnaval en dan zou ze komen toch? Ja dat klopt, nu kan het elke dag gebeuren. Dus zou je hokjes maar goed in de gaten. O,O... spannend!
Wat een leuke creatieve ideeen, ga ik onthouden! Pas eind augustus uitgerekend en mn dochter is 2.5 dus of het nodig?