Wat nu.....???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SnoeChy, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Hoi meiden,

ik ga toch weer een beroep op jullie doen.
    Even mijn verhaal in het kort.
    2011 - miskraam met 8-12 weken geconstateerd door de huisarts (en mezelf + ML) . Verder geen controles erna gehad.

2013:

20 september 1e dag laatste menstruatie.
    17 oktober ZWANGER :D
    Cyclus 35 dagen (of 32 maar ik ga even uit van 35).
    6 november 1e SPOED-echo inwendig ivm krampen. Toen werd mij verteld dat het vruchtje onmeetbaar was omdat ik nog heel pril in mijn zwangerschap zat +- 5 weken, moest 14 november terugkomen.
    14 november 2e SPOED-echo inwendig, vruchtje was meetbaar 3,8 mm TROTS :D maar we werden keihard op een donkere wolk gezet. We kregen te horen: "Dit wordt een miskraam dus ga er maar vanuit" "Weinig groei in de vrucht" "Geen hartactiviteit". We moesten maar de 21ste van november terug komen bij een gyn! En ML en ik gingen verbijsterd en totaal aangeslagen ZONDER echo weg :(. terwijl ze er 3 had uitgedraaid en in me dossier deed....

Ze kon ons niet vertellen hoe lang we al zwanger zijn, ik denk zelf dat ik rond de 6,1 en de 6,5 weken zit nu. A.s. donderdag krijgen we dus een nieuwe echo en een onderzoek of ons ukkie wel een intactvolle zwangerschap is???????
    Ik heb geen enge krampen (alleen darmkrampen en heel af en toe een soort menstruatie krampjes, de VK zegt dat dit me baarmoeder is die groeit). Heb GEEN bloedverlies. Ook niet gehad.
    Heb contact gehad met de VK die zegt jij had 4 november tot 7 november zulke krampen als het een miskraam was geweest dan hadden de krampen aangehouden of dan had je al bloed verloren, tevens was je vruchtje dan niet van ontmeetbaar naar meetbaar 3,8 mm gegaan.
    Ik moet een miskraam dus uit me hoofd zetten, maar god o god wat kan een echoscopiste je onzeker maken zeg :(.
    De weg naar a.s. donderdag duurt dan ook ontzettend lang.

Pfff. moest even van me af tikken en wie weet heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt??
    En wie kan mij vertellen hoelang ik nu ongeveer zwanger ben?
    5 weken precies kan echt niet meer heb precies 1 maand geleden positief getest dus ook korter kan niet.

HELP GRR :(

Verdrietige mama in spe met een super lief ukkie in de buik die zo hard ze best doet om te groeien. ;)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pffff, wat een nachtmerrie zulke onzekerheid, al helemaal als men elkaar zo tegenspreekt en je geen duidelijke informatie geeft.. Heel veel sterkte met wachten meis, ik hoop het beste voor jullie..

3. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Hallo,

Toevalig dezelfde datum van de laatste menstruatie.
    En zo'n beetje hezelfde verhaal.
    Heb ivm buikpijn een vroege echo gehad. Was niets te zien alleen een zwarte vlek wat erop wees dat ik zwanger was.
    4dgn later nogmaals echo zwarte vlek was groter en er zat iets in.
    Heb 14nov 2 echo's gehad. Eerste leek niet goed was bjna niets te zien
    2de echo was met ander apparaat en was meteen een knipperend hartje.
    weet ook niet hoever ik ben heb 20 okt. Al positief getest.
    Ben in ieder geval minder ver dan ik zelf dacht!
    moet met 2 weken opnieuw echo hoop dat alles dan goed is en ik weet hoever ik ben.
    Hoop dat bij jou ook goed komt en je de volgende echo ook n hartje mag zien!!

4. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Dank je wel Micchan.

Ja vreselijk. Mijn verdriet is nu omgeslagen naar boosheid.
    Snap niet dat echoscopistes zulke uitslagen mogen geven. Zeker niet als er geen aanleiding toe is.
    Ze nam niet eens de moeite om de dossier te lezen van die week ervoor. "Is niet nodig" was haar argument.

Ik weet voor me volgende zwangerschap wel, krampen of niet maar ik ga niet meer voor me 10e week erheen. Als het misgaat wil ik dat graag aan de natuur laten en niet aan artsen. En al helemaal geen verkeerde diagnoses.
    Vol spanning donderdag tegemoed...

5. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Dank je wel JP <3 klinkt goed bij jou.

Bij mij was duidelijk de vruchtzak-dooierzak-vrucht te zien beide echo's.
    Alleen nog geen hartje maar dat kon kloppen zei de eerste echoscopiste vam 6 nov. Die zei ook verwacht geen hartje te zien volgende week (14 nov) dat is nog te vroeg. Dus alle hoop op donderdag

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Wat een onzekerheid.
    Hier helaas hetzelfde verhaal, maar met een slechte afloop.
    11 september positief getest. Ivm eerdere miskramen liep ik al in het ziekenhuis. Dus met 5 weken een echo. Mooi vruchtzakje! Een week later terug. Wel een vruchtje maar geen hartslag. Toen twee druppels bloed verloren en dus weer terug. Weer een echo, maar het vruchtje was niet gegroeid. Twee dagen later weer terug en geen verschil. Kindje leefde niet... Twee weken later terug en dan zouden we een curettage plannen. Ineens een knippertje! Wel veels te klein voor de termijn. Was al ruim 9 weken en de lengte was 6+5 wkn. Een week later weer terug en toen konden ze niks vinden. Helaas twee weken geleden alsnog later curetteren. Was toen al bijna 12 weken onderweg.

Ik weet het, dit is een heel naar verhaal wat je liever niet leest. Maar zo kan het helaas dus ook.

7. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Mimully, de waarheid kan hard zijn.
    En toch ook fijn om het te lezen zo kan ik ook rekening houden met het slechte.
    Hier vooralsnog geen bloed verloren, nu aftellen nog 4 dagen brrrr.

8. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    SnoeChy, wat een hork (of horkin) van een echoscopiste!!!! Ik zou contact opnemen met jouw eigen verloskundige en bespreken wat je hier mee moet. Jouw boosheid moet je wel ergens kwijt kunnen.
    Hopelijk heeft zij het bij het verkeerde eind en krijg je volgende week een mooi hartje te zien!

9. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Al gedaan, me verloskundige was er niet heel happy mee. Die vond een groei van 3,8 mm in 6 dagen tijd enorm goed voor zo een klein ukkie. Ze zegt doe maar net of je niet geweest bent. En focus op je gevoel (die is goed).

Heb nu krampen in me buik maar dat komt omdat me broek steeds strakker gaat zitten dus hup joggingbroek aan en naar de supermarkt.

Als er donderdag een slechte uitslag is dan vraag ik een second opinion aan in het AMC.

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vertrouw maar op je verloskundige. Die ziet vaker het geheel van dingen dan de losse echo op zich. Kramp is ook heel normaal, als je maar niet dubbelvouwt van de pijn. Je baarmoeder rekt op, je banden rekken op.

Hopelijk is een second opinion niet nodig. Fijn dat je verloskundige zo goed mee denkt.

11. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Nee ik lig niet dubbel. Behalve 4 november toen lag ik dubbel van de pijn maar er was toen geen bloedverlies en tot op heden nog niet. En dat was diezelfde avond nog weg getrokken. Heb alleen af en toe zeurderige krampjes alsof je ongesteld moet worden.

Zometeen een uurtje aan het werk (werk thuis dus kan me eigen tijd inplannen). En dan weer relaxen.

12. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Na die kramp van 4 november is het vruchtje nog gegroeid, dus toen is er geen miskraam opgetreden.
    Die zeurderige krampjes herken ik wel. Die horen er gewoon bij.

Werk ze en hopelijk is het snel donderdag!

13. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Bedankt voor de peptalk elvis.
    Wat je zegt beeb is gegroeit NA die krampen dus geen paniek <3
    Artsen maken je zo onzeker. Paar jaar terug kreeg ik diagnose onvruchtbaar. Foutje bedankt. Sukkels heb toen ook een klacht ingedient want ik had wel Pap3b en dat vonden ze niet alarmerend. Pfffff

14. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Graag gedaan! Soms is het fijn om even van iemand anders de feiten te horen. Voor mijzelf ben ik ook niet zo'n held hoor. Ik maak me druk om alles en dan ben ik ook altijd blij als iemand weer even alles op een rijtje zet.

15. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi hier een beetje hetzelfde verhaal

een eerste echo alleen een leeg vruchtzakje gezien verder niets
    werd gezegd reken op een miskraam maar voor de zekerheid en als je lichaam het nog niet afgestoten heeft over 2 weken even terug komen

die 2 weken duurde lang pfff en ik kreeg almaar meer kwaaltjes ik denk ik weet het niet hoor en toen die 2e echo al totaal geen zin in natuurlijk vond het een verschrikking maar wat bleek een zakje een vruchtje en hart actie!!! ik was inmiddels a; 7weken zwanger ipv 4-5 wat gezien was op de eerste echo

de 3e echo werd ik zelfs weer 2 dagen vooruit gezet en inmiddels ben ik 20 weken zwanger en ben ik dus op de helft

geef niet te snel op bij de 1 is het sneller te zien en te horen dan bij de ander maar ik kan je heel goed begrijpen het hoeft niet altyd verkeerd af te lopen

groetjes

16. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hey,

Hier een MA gehad op 10 weken, nadat we een sterk kloppend hartje gehad hebben op 7 weken. Ik had geen krampen, geen bloedverlies. Alleen werd ik plots overvallen door het gevoel dat er iets fout was. Spoedecho gehad. Hartje gestopt met 8 weken.

De gyn zei me dat wanneer er een missed abortion optreed en het lichaam het niet zelf kan oplossen de eerste symptomen pas 14 dagen later (na het stoppen van de hartactie) optreden.

Het kan zijn in jouw geval dat je eisprong ietsje later was, de innesteling ietsje langer dan normaal geduurd heeft waardoor het vruchtje minder groot is. Maar zoals je zegt is je beebje nog gegroeid NA je 'vermoedelijke miskraam' dus ik zou zeggen dat het 50/50 is. Je kan jammer genoeg niets anders doen dan afwachten. Hou jezelf voor ogen dat indien het slecht afloopt, je hier niets kan aan veranderen. Hoe jammer het ook is... Misschien kan dit je een beetje rust schenken... Sterkte!

17. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Lieve Deesje en Daphne,

2 verhalen met beide een andere afloop.
    In me achterhoofd hou ik er rekening mee dat ALS het fout is dan is het misschien ook maar beter, wie weet wat de beeb mankeerd?
    Maar als het goed afloopt ben ik natuurlijk hartstikke blij <3

Het blijft de natuur die zijn gang gaat, maar nooit verwacht om van zo een mini mensje al ZOVEEL te houden dat het in woorden niet uit te drukken is.

Nog 2 dagen en dan is het donderdag. Ik sta doodsangsten uit voor bloedprikken (of elke andere prik dan ook). Ik kan nu echt niet wachten tot ik mag bloedprikken, leuk is anders maar bloedprikken betekend goed nieuws.

Spannend, ik laat jullie weten hoe het gegaan is donderdag.
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden! De verhalen met goede afloop en de verhalen met helaas een slechte afloop. Maar het is een feit dat je daar ook rekening mee moet houden.

Liefs van hier

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste dubbel gelegen van de krampen, zoveel pijn! Maar niks aan de hand, prima zwangerschap. Heb er ook nooit een echo voor gehad. Mijn moeder had ook heel erge krampen.

Laat je niet gek maken hoor! Dit is gewoon een intacte zwangerschap to!

19. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Dank je wel cathelijne voor je positieve verhaal.
    Morgen na 5e weet ik meer. En zal ik meteen laten weten hoe het gegaan is.
    Hoop echter wel dat ik de echo van vorige week ook mee kan krijgen. En dat er morgen eindelijk een mooie echo foto in het bestemde fotolijsjte kan &#10084;&#65039;

20. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Today is the day! Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina