Verwachte verkeersdrukte Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Anemoon13, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Ha dames,

    Wij rijden dit jaar naar Normandië. Normaal reizen we op rustigere, doordeweekse dagen, maar nu komt het toevallig zo uit dat we op zaterdag willen vertrekken en terugkomen. Dag past het best in de planning qua werken enzo.

    Eerst dacht ik: dat moet kunnen want er zullen minder mensen reizen. Maar nu begin ik hem toch een beetje te knijpen. ANWB en de Franse “Anwb” geven nog geen helderheid over die weekenden, kunnen het nog niet inschatten.

    Wat zouden jullie doen? De gok wagen of toch veranderen naar andere dag?
     
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    afgelopen zaterdag stond er 1000km file in Frankrijk. En dan moet het zwarte weekend nog komen;)

    Maar waarschijnlijk had dit te maken met 14 juli:D. Nationale feestdag dus lang weekend.
     
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik neem aan dat je niet via Parijs rijdt? Dan zou ik me persoonlijk absoluut geen zorgen maken. Indien je wél via Parijs rijdt zou ik het zó timen dat je daar rond lunchtijd omheen rijdt, en eventueel wat drukte voor lief nemen.

    Ik zou absoluut de gok wagen. Fijne vakantie alvast!
     
  4. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    Klopt! We rijden een rustige route inderdaad.
    Fijn dat je er zo positief over bent
     
  5. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij vertrekken altijd op een zaterdag op vakantie en staan bijna nooit in de file. Vorig jaar even kort bij Parijs maar konden langzaam doorrijden.
     
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Wanneer ga je? En idd niet via parijs gaan dan heb je minste file
     
  7. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    957
    57
    28
    We reizen op drie zaterdagen: 25-7, 1-8 en 15-8.
    Ik denk dat het dit jaar meevalt met files, maar voor alle zekerheid verplaats ik alle reisdagen naar de dag erna: zondag zal hoe dan ook rustiger zijn.
    Bedankt voor jullie positieve kijk!!
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113


    goed dat je het een dagje verplaatst, vorige week stond er al een mega file door voornamelijk de fransen zelf. En ik verwacht dat het niet erg rustig zal zijn.
    Wij reizen vanwege de vakantiefiles tegenwoordig op doordeweekse dagen, dus gaan pas op maandag op vakantie, kunnen we in het weekend rustig alles inpakken, en zijn we fit voor vertrek.
     

Deel Deze Pagina