Wie o wie..laatste week september uitgerekend!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linm, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zie dat er al veel clubs zijn maar nog niet van de laatste week van september. Zelf ben ik, als alles goed mag gaan, 28 september uitgerekend van ons eerste kindje:)

Ik moet morgen voor een intake naar de verloskundigepraktijk. Ben heel benieuwd. Ben tot nu toe nog niet misselijk geweest, gulukkig.
    Wordt wel elke nacht wakker en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Verder gevoelige borsten en af en toe wat last van mijn rug. Een goed begin al zeg ik het zelf.

Durf alleen niet zo te sporten als ik normaal doe. 3a 4 x per week. Spinning, pumpen enz. Ben toch bang dat het mis kan gaan, ook al zeggen ze dat het niet kan. Ik wil mezelf gewoon niks kunnen verwijten. Probeer nu 1 of 2 x per week te gaan en doe het dan rustig aan.

Verder kan de tijd niet snel genoeg gaan!!!! Had ik maar alvast de eerste positieve echo en waren die 12 weken maar voorbij!!!!

Hoe is het met jullie?????

Liefs Linda

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hoi Linm!

Ik ben (volgens eigen berekening) op 24-09 uitgerekend dus leuk om met je mee te schrijven!

Hoop dat er nog wat meiden bijkomen. De meeste zwangerschaps club zijn al vrij vol of er zijn al zo veel reacties dat het moeilijk is om daar nog bij de komen dus leuk dat ik er nu op tijd bij ben ;)

Ik heb verder precies dezelfde verschijnselen als jij. Niet misselijk maar wel gevoelige borsten en af en toe rugpijn. Verder ben ik wel ontzettend moe, na mijn werk moet ik echt even gaan liggen.

12 februari heb ik de eerste echo, ik kan echt niet wachten!! Maak me nu nog zoveel zorgen dat het mis gaat, ik hoop dat ik daar wat minder last van heb als ik eenmaal een kloppend hartje heb gezien.

Groetjes M

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hey meiden,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!;)
    Ik ben rond de 26ste uitgerekend en het lijkt mij ook erg leuk om mee te schrijven en onze ervaringen te delen. Toevallig is mijn echo ook 12 februari.. Kijk er echt naar uit!
    Qua kwaaltjes heb ik last van "menstruatiekrampjes" maar dit word al wat minder, met vlagen misselijk (vooral als ik niet op tijd eet), vermoeidheid, ik ruik alles 3x zo sterk en zere tepels. Ik hoop dat het hier bij blijft! ;)

Liefs Nijn

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hi Nijn leuk dat je mee komt schrijven! Die menstruatiekrampjes heb ik de eerste paak weken ook veel gehad maar worden steeds minder (zijn bij mij nu bijna weg). Grappig dat je ook de 12e een echo hebt, lijkt nog zo ver weg maar hopelijk gaat de tijd snel :)

5. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank je wel! Ik vind het ook leuk om er over te praten..Vooral omdat alles nieuw is, het is namelijk ons eerste kindje! Voor jou ook? Wij proberen het stil te houden tot de eerste echo voor onze ouders en schoonouders. En dat gaat ons tot nu toe goed af.. We genieten er eerst zelf even van en willen wat meer zekerheid. Dus het vertellen hier en ervaringen delen vind ik echt te gek! Ja leuk joh allebei de 12de een echo.. Hoe laat heb je de echo?

Hoe oud zijn jullie en waren jullie lang bezig om zwanger te raken?

6. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Spannend joh, morgen al een intake bij de verloskundige! Krijg je dan ook een echo? Zou wel helemaal leuk zijn natuurlijk..;)
    Ik kan me voorstellen dat je met sporten wat rustiger aan doet. Ik doe ook een stuk rustiger aan maar blijf wel in beweging. Wil wel proberen fit te blijven!

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Voor ons is alles ook helemaal nieuw is ons eerste kindje. We hebben het wel afgelopen weekend aan (schoon) ouders verteld maar verder houden we het nog stil. Zeker tot na de echo en het liefst eigenlijk nog tot de twaalf weken (maar ben slecht in mijn mond houden).

Ik ben nu 23 en mijn man 26, in maart worden de 24 en 27. We hebben er 6 maanden over gedaan, wat achteraf dus allemaal best meevalt. Ik had alleen heel onregelmatige cyclussen van 45 tot 31 dagen en alles wat daar tussen zit, dus toen we er midden in zaten leek het voor ons alsof het nooit ging lukken. Maar gelukkig was daar ineens de positieve test :)

We werken nu allebei fulltime en dat valt me nu best zwaar omdat ik zo ontzettend moe ben (ben nu helaas met griep thuis, maar kan vandaag dus wel even flink bijslapen). Als de kleine er is gaan we allebei 4 dagen werken.

Ik mag de 12e gelukkig al direct om 8u s ochtends dus ik hoef die dag niet lang in spanning te zitten :)

8. Nachtaapje

27 jan 2013
    11
    0
    0
    België
    Oi!

Ik heb me hier net ingeschreven en ven uitgerekend voor 27september! Maandag mag ik voor de eerste echo gaan. Het is ons 3de kindje! We hebben al 2 meisjes van 4 & 2. Bij alle 3 van de eerste keer zwanger. Deze keer hadden we het echt niet verwacht. 3 x op rij zoveel geluk! Maar spannend dat wel! Heb van niet veel last. Bij de meisjes was ik 3 maand lang misselijk en doodop. Nu voel ik practisch niks! Wel raar. Wel fijn samen kunnen uitkijken!!

9. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Welkom en gefeliciteerd! De derde alweer, leuk dat we dan nu ook een ervaringsdeskundige in het topic hebben ;)

10. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    hoihoi,

Ik ben als het goed is 25 september uitgerekend!
    Leuk zo allemaal dicht bij elkaar...

11. Nachtaapje

27 jan 2013
    11
    0
    0
    België

;) ik heb inderdaad veel kwaaltjes en ongemakken gehad. Ben wel een belgje en de onderzoeken gaan hier wel iets anders denk ik. :) maar als ik kan helpen graag hoor!! Wij hebben zo gezn fijn forum! Jammer!!

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind het ook moeilijk om het voor me te houden hoor tot die eerste echo. Zeker dat wachten op die 12 weken...dan wil ik het inderdaad vertellen aan de rest.
    Hahaha ik heb mijn eerste proef doorstaan.. Eten bij mijn schoonouders. Ai carpaccio als voorafje (mijn schoonmoeder weet dat ik dat heeeeel graag eet..) , rood wijntje bij het eten (mijn schoonvader vind het leuk als ik langs kom alleen al als reden dat hij een wijntje kan drinken met mij ;)) ik heb het op een dieet gegooid. Geen rood vlees en geen alcohol..

Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 35 jaar en wij worden in mei en juni een jaartje ouder;). Ik had cyclussen tussen de 25 en 28 dagen. Bij ronde 8 was ik er klaar mee.. Ik was er té veel mee bezig. Ik liet het los en ja hoor. Ik werd niet ongesteld en had een geweldige positieve test.

Ik werk in de fulltime in de kraamzorg dus dat gaat eigenlijk wel goed, niet al te zwaar werk en doe al wat ervaringen op ;). Mijn vriend werkt ook fulltime en die gaat waarschijnlijk ook een dagje minder werken.
    Doe je goed. Ik heb die echo om 19:45u pas!

@ Nachtaapje, gefeliciteerd! Derde kindje en meteen raak. Dat hoor je toch niet vaak. Spannend maandag je eerste echo.. Ja zo blijkt toch wel dat elke zwangerschap anders is..
    @ sandramarije, gefeliciteerd! Ja leuk he allemaal zo dicht bij elkaar, wanneer heb jij je eerste echo?

13. Nachtaapje

27 jan 2013
    11
    0
    0
    België
    Wel ja, ik snap het toch ook nog niet helemaal!
    We hadden gedacht dat we nu misschien wel eens enkele maanden geduld moesten hebben.
    Daarom dat ik ook heel benieuwd ben naar maandag.
    ben nu ook wel wat ongerust, heb 2 gezonde en flinke meiden maar ik voel me precies niet zwanger nu ik helemaal geen kwaaltjes heb!

De test was wel heel duidelijk.

:cool:

14. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denk dat ik hier meer thuis hoor dan bij de oktobermama's....ik verwacht eerder uitgerekend te zijn eind september dan begin oktober....maar goed, woensdag krijg ik mijn eerste echo dus wij zullen zien!

Mijn laatste menstruatie was 14/15 december, maar omdat ik geen peil op mijn cyclus (pcos) kan trekken heb ik geen idee wanneer ik uitgerekend ben. Ik gok op 27 september. Op 21 januari testte ik positief (maar ik wist het al ruim een week gezien enkele typische dingen die ik ook had bij mijn eerste zwangerschap). Deze zwangerschap komt compleet onverwacht, maar wij zijn er wel super blij mee! In april studeer ik af (universiteit, master). Tijdens mijn eerste zwangerschap is dit niet gelukt....nu wel! Een mooier afstudeerkado kan ik mij niet bedenken!

Ik ben 29 en mijn man en ik zijn al de trotse ouders van een 15 maanden oud zoontje.

Op vermoeidheid en wat gespannen borsten na heb ik op het moment nog geen noemenswaardige kwaaltjes. De vermoeidheid kan ook nog naweeen van de griep die ik afgelopen week onder de leden had...een paar dagen met hoge koorts in bed gelegen. Wat heb ik mij toen zorgen gemaakt....gelukkig nog steeds harstikke zwanger! Gisteren een knaltest bij MvM. Doe jullie ook mee aan MvM?

15. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jij kunt gewoon blijven sporten, hoor! Niks mis mee! Alleen niet meer jouw buikspieren trainen.

16. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dan wordt het nu een jongetje ;)

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo, hier ook een nieuw lid.
    Ik ben als het goed is uitgerekent op 27 sept.
    In de 10e ronde eindelijk zwanger. Was al naar huisarts geweest en gezegd dat we al jaar bezig waren (wat dus niet was), ik was er helemaal klaar mee. Na deze menstruatie zou me vriend zaad laten onderzoeken, en toen was ik 1 dag overtijd. Had regelmatige cyclus. Testje gekocht en meteen thuis gedaan, en jahoor hartstikke positief.
    Ik ben heel slecht in me mond houden. Veel mensen weten ook al dat we een tijdje bezig waren. Enja als mensen dus vragen hoe t daar nu mee zit kan ik niet liegen haha. Zolang het er niet over gaat, gaat het goed. Maar degene die er specifiek naar vragen hebben ook eerlijk antwoord gehad. Ouders en schoonouders en werk (op de paar collega's na die t nu al weten) willen we na de eerste echo vertellen. Dus dat is na 14/2.

Ik ben trouwens 25, vriend bijna 23. En ik werk op de afdeling verloskunde in het ziekenhuis. Moet vanaf vanavond ook 3 nachten werken, zie ik wel tegenop haha.

Kwaaltjes in het erg moe, veeeeel honger en zere borsten. Sinds 2 dagen wat misselijk en honger is minder. Vanaf vandaag begin ik met moeders voor moeders

18. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Hahaha...heel herkenbaar het niet kunnen zwijgen...ik probeer te wachten tot na de eerste echo, maar in tussen weten er al heel wat mensen dat ik zwanger ben....(schoon)ouders, vriendinnen, buurvrouw....pff ben zo slecht om dit verborgen te houden...en aan de ene kant, wat maakt het uit? Harstikke mooi nieuws toch? En als het mis gaat, heb ik tenminste heel wat schouders om op uit te huilen....

19. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Gezellig meiden.
    Van harte gefeliciteerd!

Hebben jullie behalve kwaaltjes ook dingen die jullie niet kunnen uitstaan of nu juist heerlijk vinden.. In mijn geval vind ik oude kaas (wat ik normaal lekker vind) verschrikkelijk ruiken naar braaksel, ik liep gister door de stad en nu rook ik pas hoe erg mensen kunnen ruiken echt ik rook bijv. precies wie rookte en sommige lichaamsgeuren waren zo misselijk makend. Ik wist niet dat mijn 3x zo'n sterke reuk me dagje shoppen zo kon beïnvloeden. Ik vind momenteel gebakken ei heerlijk en ben helemaal into de fruit, vooral mango!

20. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Vlindertje, inderdaad is ook mooi nieuws. Haha en ik probeer zoveel mogelijk nog me mond te houden. Maar na eerste echo,als die goed is, ga ik zeker niet meer wachten tot de 12 weken. En daarbij kan t na 12 weken ook nog fout gaan, zie vaak zat dingen op t werk. En inderdaad als er iets mis gaat kan je daar ook gewoon eerlijk in zijn en steun krijgen.

@ Nijntje, Nee heb ik eigenlijk niet. Merk wel aan de gedachte van vet eten en heel zoet eten zoiets heb van nee geen behoefte aan. Maar eet t dan toch soms wel. Maar niks waar ik echt van afschuw tot nu, of juist erge trek in heb.

Deel Deze Pagina