Onze poes heeft gekocht, slechte timing?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mandje, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Slechte timing ?
    Mijn kat is hier als mijn baby. Ze gaat nooit buiten, ze weet wat ze mag en niet. 9 weken geleden stond ze krols en is toch naar buiten geglipt. En ja een paar weken later zag ik dat ze zwanger was.
    Mijn vriend en ik hadden vooraf wel afgesproken dat ze 1 keer mocht kittentjes krijgen. Nu heeft ze woensdagnacht gekocht, 3 kittentjes. Was een zware nacht. Gelukkig zijn er 2 volledig inorde, 1 is iets magerder en wat zwakker. Maar heb al gezien dat hij er door aan het komen is.
    Bij de geboorte voelde ik mij net oma, ik moest onmiddellijk wenen bij het eerste, het was zo mooi.
    En natuurlijk ben ik al heel verzot op die katjes. We gingen eerst maar 1 houden, maar ik zou niet kunnen kiezen of mezelf vergeven als ik ze weg zou doen.
    Als ik ze alle 3 houd, dan zal ik ze wel leren naar buiten gaan. We wonen toch in de bossen. Dus een leuke omgeving voor hen.
    Anders de kattenbak zou een enorm werk zijn.
    Met 1 poes moet ik die al 2 keer op een dag verversen, wat dan met 4 katjes.

Heeft er iemand ook een aantal katjes thuis rond lopen?
    Ik denk niet dat huiselijke katten gevaarlijk zijn voor een baby of vergis ik mij.
    Het zal wel meer werk zijn, maar krijg er ook veel liefde van terug.

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Hai wat leuk. kijk bij jie jonge katjes wel uit voor bacterien.. wij hebben 2 huis katten.. woon 8 hoog, dus naar buiten gaat echt niet.. Ik denk dat je ze heel goed in de gaten moet houden, nooit een moment alleen laten.. mijn katten houden van comfort en ik moet er niet aan denken dat ze lekker op dat warme buikje van de baby gaan liggen. Daarbij idd schoonhouden.. maar 4 is wel erg veel.. maar je kan ze toch steriliseren en lekker het bos in..

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    wij hebben ook 4 katten in huis lopen.
    Ach wat is het werk per dag.
    We hebben 2 katten bakken staan, met klontvormig grid erin, en dat scheppen we iedere dag uit, en als eentje een flinke boodschap heeft gedaan en het stinkt halen we het er ook direct uit.
    Maar als je strakkies je katten wil leren om naar buiten te gaan, eerst wel even laten castreren/ stereliseren en dan heb je al minder gebruik van de katten bakken.

Hier mogen de katten straks niet in de babykamer komen, gewoon voor de veiligheid. Ik zou de katten ook niet te lang alleen laten met de baby.

Nu maar eerst lekker genieten van de kleintjes, is zo leuk hoe ze opgroeien. Heb het zelf ook mogen mee maken namelijk.

4. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Of katjes gevaalrijk kunnen zijn voor een baby, weet ik niet, geen ervaring mee. Maar heb je wel gedacht aan voorzorgsmaatregelen tegen toxoplasmose? Juist jonge katjes schijnen de toxoplasmose bacterie vaker bij zich te dragen. Je kunt de beestjes wel aanraken, maar je moet oppassen met hun uitwerpselen.

Dus ik zou proberen om het verschonen van de kattenbak zoveel mogelijk over te laten aan je vriend, of anders handschoenen te dragen en daarna je handen heel goed te wassen.

5. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Of katjes gevaarlijk kunnen zijn voor een baby, weet ik niet, geen ervaring mee. Maar heb je wel gedacht aan voorzorgsmaatregelen tegen toxoplasmose? Juist jonge katjes schijnen de toxoplasmose bacterie vaker bij zich te dragen. Je kunt de beestjes wel aanraken, maar je moet oppassen met hun uitwerpselen.

Dus ik zou proberen om het verschonen van de kattenbak zoveel mogelijk over te laten aan je vriend, of anders handschoenen te dragen en daarna je handen heel goed te wassen.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    volgens mij kan je die kleintje idd wel aanraken maar met handschoenen, omdat de moeder de eerste paar weken de ontlasting oplikt en ook de kleintje schoonlikt, klint tegen strijdig :)
    Dus de topxplasmose komt ook op de kittens en moeders zelf.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Kan hoor!

Ik zou je katjes sowieso naar buiten laten als ze zo'n mooie omgeving hebben. Dat vinden die beesten prachtig en hebben ze ook meer vrijheid.

Wij hebben 2 katten, mijn vriend is opgegroeid met 3 katten. Gewoon niet alleen laten met de kleine, maar dat moet je sowieso niet doen, en goed africhten.

En inderdaad nu even opassen voor bacterieen

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    katten zijn ongevaarlijk ( je moet ze uiteraard niet bij de baby in bed stoppen en ik zou ze ook niet alleen laten met de baby. Ik heb er ook twee.

kijk uit met toxoplasmose.

Hoewel het zo is dat katen maar twee weken in hun leven besmettelijk zijn, is dat meestal als ze jong zijn.
    De ontlasting wordt pas na 48 uur besmettelijk.
    Ik heb desinfecterende zeep in huis, en vriend doet de kattenbakken ( ik voed een jonkie van nu alweer 6 weken, uit het asiel met de fles )

9. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Als het tamme katjes zijn zou ik me niet al teveel zorgen maken. Wij hebben ooit een kat gehad (toen ik klein was) die ons attakeerde, maar dat was ook een wilde kat die mijn ouders in huis genomen hadden (geen aanrader, moet je toch wegdoen).
    Met ons tamme katten hebben we juist altijd hele mooie verhalen meegemaakt.
    toen mijn jongste broertjes geboren waren, toen lette de kat constant op hen... als er eentje weende dan ging zij bij mijn moeder miauwen om te zeggen dat er iets aan de hand is :D Super toch!

10. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik heb 4 katten rond lopen en dat is echt geen probleem hoor.
    je moet idd wel uitkijken met de kattenbak verschonen.
    handen goed wassen en handschoenen aan.

ik heb hier ook ergens gelzen dat je ballonnen overal waar je kleine in komt kan doen zodat ze knappen als je kat erin springt.
    bij mijn zoontje helaas niemand met die tip dus haalde ik telkens zijn boxkleed uit de box.nu ga ik die tip echt uitproberen.

11. Niet meer actief

No offence maar misschien is het een idee om ze ook dan te laten sterriliseren en castreren, voordat er nog meer komen :p

Als het als je beebies zijn moet je er ook de goede voorzorgsmaatregelen voor nemen, ze zijn nu eenmaal supersnel. En zijn helaas genoeg ongewense diertjes op de wereld.

Wij hebben ook altijd en kat gehad thuis dus volgens mij kan geen kwaad.. net zoals dat we altijd honden en andere beesies hadden. Volgens mij kan dat geen kwaad met de juiste schoonmaakrituelen e.d.

12. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben momenteel 6 katten hier rond lopen.
    2 ouderen, broer en zus, en 4 jongere.
    Broer was op tijd geholpen. Zus zat volgens schoonpapa zó zielig voor de deur te mauwen dat hij haar maar naar buiten heeft gelaten...
    Resultaat 3 jongen.
    Omdat wij zelf ook buitenaf wonen was de beslissing om de kleintjes te houden niet zo moeilijk. Niemand zorgt er beter voor dan jij zelf... 8)
    Nr 6 was ook een kitten. Bijna even oud als de onze. De DA assistentie had een zwangere poes opgevangen. Die heeft 4 kittens gekregen.
    3 kittens hebben een nieuw huisje gekregen, de 4e wilde niemand omdat ze zo angstig was...
    Kom maar brengen... Waar er 5 lopen kunnen er ook 6 lopen...
    De katten mogen bij ons niet in de kamer van mijn dochter en onze slaapkamer komen.
    Gewoon omdat ik dat vies vind.
    De babykamer is straks ook verboden.

Aan de TS: De kittens zijn nu al geboren. Tegen de tijd dat je uitgerekend bent zijn de kittens 7 maanden oud.
    Oud genoeg om geholpen geweest te zijn en dus lekker naar buiten te kunnen.
    Katten zijn makkelijker dan honden. Deze moet je namelijk uitlaten.
    Ik zou me niet te veel zorgen maken. Het loopt allemaal vanzelf wel los.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    precies waar ik aan dacht en als je bij de bossen woont dan kunnen ze daar toch lekker rond struinen. Hou echter wel in gedachten dat ze als ze loslopen wel ook onder een auto zouden kunnen komen en dat er op deze aardkloot ook mensen rondlopen die niet zo houden van katten.

Misschien even met je dierarts overleggen misschien kun je groepskorting krijgen :) :) ;)

Groetjes Anita

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ja, en goed ontwormen die kleintjes! Net als puppies hebben jonge katjes ook vaak een veel grotere kans op wormen.
    En verder zijn ze tegen die tijd wel aardig groot, zal ze lekker naar buiten laten over een paar weken als je in de bossen woont.
    Eerst woonden we in een portiekwoning aan een drukke weg, onze kat was altijd binnen, verschrikkelijk die kattenbak. Hij ging ook altijd zitten stinken als we net gingen eten...
    Nu zijn we bijna 3 jaar geleden verhuisd en hier kan hij lekker naar buiten, geen kattenbak en de kat is ook niet meer zo neurotisch.
    Hij mag niet in de box en de babykamer, maar hij heeft genoeg lekkere plekjes hier in huis om te liggen.

15. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    op dit moment is mijn katje ook zwanger :) en bijna uitgeteld hahahah vind t heel spannend maar ik mag absoluut de kleintjes niet vast houden en zo van me zus en moeder dus sja...

16. Niet meer actief

hihi het bestaat wel groepskorting, een vriendin van mij heeft 10 konijnen! en die krijgt altijd groepskorting.

17. Niet meer actief

effe off topic

NOOIT gehoord van de uitdrukking "mijn poes heeft gekocht"?

is het niet gewoon mijn poes heeft geworpen of is bevallen of zo?

:oops:

18. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Wij hebben ook 4 poezen. Twee perzen (dus binnenkatten) en 2 huistuinkeuken katten, komen ook buiten dus.

Ik zie et verschil niet tussen 1 of meerdere poezen in huis, of het verschil met andere huisdieren. Bacterien? je wilt niet weten wat je aan zelf aan bacterien mee neemt van buitenshuis..... ;)

Gewoon elke dag even stofzuigen, onze poezen mogen niet boven komen dat vinden we dan weer niet prettig.... maar verder lekker van genieten!

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihihi had ik ook, wilde het lezen omdat ik me afvroeg wat een kat in hemelsnaam zou gaan kopen....

Verder off topic: volgens mij ben ik de enige die vind dat een kat een HUISdier is en die je dus niet naar buiten moet gooien omdat de bak dan zoveel werk is. Weet dat de meeste katten het heerlijk vinden maar weet ook dat je buren het heel irritant kunnen vinden.
    Heb zelf ook een kat en ik ben de enige in de buurt die deze binnen houd. het gevolg is dat mijn tuin steeds als kattenbak wordt gebruikt en dat de buurt hier enorm vies is door al die buitenkatten.
    Als je de dieren wil houden moet je er ook de zorg voor dragen.

20. Niet meer actief

hihi ja leuk he die belse uitdrukkingen, ik had er ook nooit van gehoord maar het verhaal spreekt gelukkig voor zich :)

Deel Deze Pagina