Hallo, Hoe zit dat nou?, ik ben nu 20 weken zwanger maar begin ik nu dan aan week 20 of zeg je dan week 21? Dus als je in een boek leest hoe het zit met de groei van de baby lees ik nu dan week 20 of 21?
Ja, altijd verwarrend inderdaad... Volgens mij zit het zo: op de eerste dag van je laatste menstruatie zit je in week 1. Maar dan ben je dus nog minder dan 1 week 'zwanger' (je bent zelfs nog helemaal niet zwanger op dat moment maar dat is weer een ander verhaal, haha!). Dus als jij nu 20 weken zwanger bent, zit je volgens mij in je 21e week! Net als dat wij nu in de 21e eeuw leven, terwijl het toch pas 2007 is. Zo zit het, denk ik tenminste!
Als je 0 weken zwanger bent, zit je in week 1, (oke, oke, dan ben je eigenlijk nog niet zwanger maar het gaat ff om het voorbeeld) En als je 20 weken bent, begin je aan week 21. Ik vind dat ook altijd lastig dus ik lees het gewoon allebei! Jij was toch diegene die in het begin helemaal nergens last van had? (had ik nl ook en kwam daarom jouw naam steeds tegen in de topics waar ik ook keek). Hoe is dat nu? Nog steeds kwaalloos? Ik redelijk. Groetjes sanneke
Hallo Sanneke, Ik ga nog steeds kwaalloos door mijn zwangerschap heen, het enige wat ik heb is last van BI en moeheid maar verder heb ik niets van de "standaard" kwalen van zwangerschap Zou soms bijna nog vergeten dat ik zwanger ben Fijn om te zien dat het bij jouw ook nog steeds lekker gaat! En dames bedankt voor jullie antwoorden, ik dacht dit ook al maar wist het nooit zeker maar nu wel!
jha je bent nu 20 weken zwanger en zit in je 21ste week zo is het mij ook uitgelegd knuffel little hope