Gek he dat het verschil zo groot is per verloskundigen. Onze meid word nu op 2900/3000gram geschat met 40 weken. Vandaag de boel goed besproken. Het is duidelijk dat ze aan de pijn niks kunnen doen voor me. Er zit maar 1 ding op bevallen... mocht ik het nu te zwaar vinden worden dan gaan de dingen regelen voor inleiden. Ik wil zelf heel graag dat ze zelf komt dus een stok achter de deur maar voor nu gewoon doorbijten
Het blijft natuurlijk ook een moment opname qua metingen en volgens mij zitten ze er heel vaak naast... Paar weken terug werd hij met 40 weken bij ons op 3450 geschat en van de week dan op 3700. Ik heb gisteren ook met m'n verloskundige gesproken over het over tijd lopen... In principe mag ik zelf kiezen of ik met 41 weken ingeleid wil worden. Prima, lijkt mij... Behalve dat m'n vader die dag ook jarig is haha! Als ik dan met 41+1 ingeleid wordt vind ik de kans weer zo groot dat ik op 1 januari beval, en dat lijkt me weer echt een rotdag voor verjaardagen haha!
ons kleintje werd met 32 weken om 1700 gram geschat , as maandag terug naar het zhs voor een nieuwe groei echo..hoop dat de kleine wat ingehaald heeft anders zien we ons kindje over 2,5 week al ipv rond de 40 weken
hallo dames, ik kletst ook graag even mee! Bij mijn 1e kindje (zoon) ben ik bevallen met ruim 41 weken. Ik had vreselijke bekkenklachten en de laatste 10 weken heb ik niet kunnen lopen, die zwangerschap duurde echt heel lang! Nu zwanger van een dochter en het lijkt wel 1 grote roze wolk haha. Geen bekkenklachten en nauwelijks kwaaltjes, behalve moeheid! wel veel harde buiken de laatste 2 weken, die ook pijnlijk waren. Maar alle controles zijn steeds prima . Gewicht van ons meisje is niet heel precies geschat maar alle curves zaten wel aan de onderlijn. Mijn zoon was 8 pond, dus dit wordt voor ons een klein baby'tje haha
ik schrik even van jou berichtje Ons meisje was met 31+5 dan 1611 gr en niemand heeft gesproken over een groeiachterstand! Bij jou dus wel? En waarom halen ze het dan? Ik zou denken als ze klein zijn, dan juist laten zitten?! Of heb ik iets gemist van jou verhaal
Hallo dames, ook ik meld me hier als het mag... Ik ben aankomende maandag 5 december uitgerekend van ons tweede kindje, we hebben al een dochter en krijgen nu een zoontje... Ik loop vanaf week 32 al te rommelen, vanaf week 34 al met 2 cm ontsluiting en verweekte baarmoedermond... In week 37 eerste keer gestript en deed niet veel behalve slijmprop in gedeeltes verliezen, en gisteren met 39.2 weer gestript wat tot nu toe ook niks heeft gedaan behalve veel harde buiken vandaag... Bij dochterlief bevallen bij 40.6 en ze woog 3650 gram en 53 cm. En deze kleine woog vorige week dinsdag al 7.5 pond. Dus wordt dikke 8 pond en 55/56 cm.... Mocht ie niet uit zichzelf komen dan wordt ik op 12-12 ingeleid in het zkh
Welkom meisje012 en stefanie912 ! Zetten jullie je uitgerekende datum even in het lijstje. @stefanie912 spannend! Hopelijk komt je zoontje vanzelf en is inleiden niet nodig. .zie je op tegen het inleiden?
Spannend zeg! En wat veel gerommel al, en zo vroeg. Ben je het helemaal zat? Bij je dochter wel natuurlijk bevallen? Of ook ingeleid? Ik ben bij mijn zoon ook ingeleid en dat is mij op zich niet tegen gevallen. Behalve de rugweeenstorm van 3 uur lang non-stop
met 32 weken horen ze al ongeveer 1900 gr te zijn zei de gyn. maar 1700gr valt nog binnen de marges mischien dat dat bij jullie ook zo is? ze gaan de kleine dan inleiden omdat ze een vermoeden hebben dat ze dan van mij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Ik heb een maagbandje en het kan zijn dat mijn vitaminen niet genoeg opgenomen worden ondanks dat ik die extra inneem.
Gisteravond bij verloskundige geweest...aangegeven dat ik kwa pijntjes in heel pijn onderstel het niet ga redden tot de 40 weken. Nu heb ik dus maandag een groeiecho dus advies was even tot maandag te wachten..
Oké! Nou niemand heeft gezegd dat het te weinig is, wel zeiden ze dat het kindje meestal in het laatste trimester in gewicht verdubbeld. Ik heb ook geen groei echo meer gepland staan ofzo... Ja wat betreft je maagbandje, dat is natuurlijk wel een ander verhaal. Ik hoop voor je dat ze naar je klachten luisteren wat betreft pijn. helaas in mijn vorige zwangerschap deden ze daar niets aan. Bekkeninstabiliteit was geen reden om eerder te bevallen zeiden ze. Ik heb toen dus gewoon bijna 10 weken op bed gelegen bah.
Omdat mijn eerste kindje te klein was krijg ik extra controles om de 4 weken een groei echo.. mijn verloskundige geeft aan dat het ook kan zijn dat ik alleen maar kleine kindjes kan krijgen.. Wat betreft pijn is het bij mij niet alleen lichamelijk maar ook een beetje psychisch waar rekening mee gehouden moet worden. Ik mag bijv ook de medicatie niet om borstvoedingsproductie stop te zetten. Dus ik word hier goed mee in de gaten gehouden vooral als ik aangeef dat ik het niet langer meer trek.... Ik hoop voor je dat je kindje nog lekker blijft groeien en al is het kindje maar 6 pond....is genoeg toch?
Hier afgelopen dinsdag een groei echo gehad.en lig echo. Nog niet in gedaald.maar dat hoeft nog niet.deed de rest ook pas bij de bevalling. Nu was het gewicht al 2880.ben benieuwd over een paar weken. Ik heb altijd mooie spek babys. Verder was alles goed.woensdag weer controle. Balen voor degene met zoveel kwaaltjes en pijn.hopelijk komen jullie kleintjes snel
Hier houd de verloskundige wel degelijk rekening met de pijn die je hebt met betrekking tot bekkeninstabiliteit... ik heb vanaf de 20 weken veel pijn en slaap gemiddeld nog maar 2 uur per dag.ik ben al opgenomen geweest in het ziekenhuis maar ook daar sliep ik ondanks de medicatie niet.... Gister aangegeven dat ik het echt zwaar heb vermoeid en veel pijn en nu mag ik per week beslissen wat we er mee doen en als het genoeg is is het genoeg. Ik ga vragen of ze volgende week willen kijken of ik al ontsluiting heb en eventueel kunnen strippen anders. Ik wil het liefste dat ze van zelf komt en dan word er voor Mijn gevoel toch iets gedaan . Onze baby werd 2500 gram geschat nu met 37 weken
ik gisteravond nog de verloskundige gebeld, had elk kwartier weeen van een minuut. Verloskundige geweest, baarmoedermond was aan het verweken maar nog geen ontsluiting. Proberen te slapen, heb het een paar uurtjes volgehouden.. nu is het vrij rustig dus ben benieuwd of het nog gaat doorzetten
@leonie ja hoor 6 pond lijkt mij voldoende! We zien het vanzelf wel... ze zitten er nogal eens naast qua metingen. Bij mijn zoon klopte het ook niet. Mijn vriendin zou van een enorme baby moeten bevalleb, hij was uiteindelijk net 7 pond haha. Maar spannend zeg! Hoe gaat het nu? @saartje Wat fijn dat ze naar je luisteren, dat scheelt heel veel! Iedere praktijk /gynaecoloog gaat er anders mee om.