De al staande afspraak 8 januari heb ik weer een echo, tenzij ik krampen of meer bloedverlies krijg, dan moet ik bellen. Mag zowieso volgende week weer voor een echo maar het is dan eigenlijk ook nog te klein voor een duidelijke echo. afwachten maar en nog steeds onzekerheid.
Flower82, wel balen zeg dat de kleine nog niet zo groot was als je had gehoopt/gedacht. Ik hoop echt dat met de volgende echo ukkie flink is gegroeit. Hier heb ik nog steeds niet echt veel zwangerschaps kwaaltjes. Hoewel ik vanochtend dacht dat ik me wat misselijk voelde maar was al snel weer afgeleid door mijn zoontje om er te lang stil bij te staan. 't is in ieder geval niet erge misselijkheid of andere klachten. Ik hoop dat iedereen hele fijne kerstdagen heeft!
Ik was vanmiddag bij de Kruidvat en ik kon het niet laten om een digitale test met indicator te halen Het wil af en toe nog niet echt tot me doordringen dus misschien dat het na het woordje 'zwanger' wat echter wordt. Ik wil hem dan woensdagochtend gaan doen, dan zou ik normaal gesproken 3+ moeten krijgen. Pleak, ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat het erfelijk is, maar daar kan je verder ook niks aan doen. Zo te lezen is het geen ernstige ziekte, of heb je het in verschillende gradaties? Flower32, dat snap ik dat je er even kapot van was, daarom ook best wel balen dat je alleen moest gaan. Op zich wel goed dat er een intact vruchtje te zien was, maar misschien dus wel achter op groei. Bij de oudste werd ik ook ruim een week teruggezet, maar ik testte bij hem ook pas een week na NOD positief en had dus achteraf een latere eisprong en/of innesteling gehad. Kan dit bij jou ook zo zijn? Ik zie in je onderschrift dat je 10/12 al positie testte? Was dat een lichte of duidelijke test? Spannend! Het lijkt me moeilijk om tot 08/01 te moeten wachten, maar als je toch minder lang zwanger bent dan is er volgende week nog weinig verschil te zien denk ik. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en je over 2 weken een mooi kloppend hartje ziet. SugarBlossom, ik weet niet wat ik van die lollies moet denken, maar baadt het niet dat schaadt het niet. Liesje1975, bij mijn oudste ben ik ook niet zo misselijk geweest dat ik moest spugen. Bij de jongsten wel (maargoed toen had ik dubbele hcg) dus ik hoop dat het nu ook niet zo heftig gaat worden. Fijne Kerstdagen allemaal.
Hallo dames, Ook hier is alles zo'n beetje geregeld voor kerst, alles in huis. Vandaag wat meer last van m'n darmen. Ook nog erg gevoelige borsten. Krampjes ook wel, maar daar let ik niet op, het hoort erbij.
Oowjaa, wat gaan jullie eigenlijks doen deze kerstavond. Hier lekker filmpje kijken, wat lekkers erbij en pakjes uitpakken
@ SugarBlossom; we zijn idd flink gegroeid!! erg veel zwangere mama's deze maand Hopelijk ben je niet te misselijk met kerst.. dat is het enige nadeel aan deze ronde zwanger.. met al het lekkers misselijk zijn.. ach liever dit dan met een negatieve test zonder misselijkheid eten met kerst. veel plezier in elkgeval!! En wat betreft de lolly's. Ik heb er wel eens eerder van gehoord, nooit geprobeerd.. maar idd baat het niet schaad het vast ook niet toch? @Flower, nog 2 weekjes dus.. hopelijk gaan de komende 2 weken snel voorbij.Ga je nog wat leuks doen? Hopelijk heb je veel leuke afleiding door kerst en oud en nieuw! @Liesje; ook wel lekker toch niet te veel kwaaltjes nog. @Sassie, wel grappig/fijn dat je zegt dat het niet ernstig is, meeste mensen schatten het wel zo in (en in mijn geval niet nodig en dus wel prettig als iemand het niet zwaar opvat!). Het lastige aan nf is dat je van te voren niet weet hoe heftig het wordt. Ik loop 1 x per jaar op controle bij de neuroloog en dermatoloog, maar dat is vooral preventief. Maar wat ik al zei, ik heb er verder bijna geen last van. In welke gradatie mijn zoontje het krijgt is dus ook nog onbekend, maar ik ben er behoorlijk nuchter in. Dat is ook het leven, je weet niet wat er op je pad komt, nooit. Alleen bij ons is het soms iets spannender. Daar leer je ook wel mee omgaan in de loop der tijd. Idd Fijne kerst allemaal!!! Hier zijn we (met nu een kleine pauze) lekker aan het gourmetten, gestart met zoontje, die ligt nu op bed, nu lekker gezellig met z'n tweeën verder. Morgen en overmorgen familie bezoekjes. Fijne dagen
hey meiden, ik zag dat er 2 vandaag een echo hebben gehad! spannend hoor! ik hoop dat alles goed komt! maar ik heb er alle vertrouwen in hoor! ik heb gisteravond eindelijk mijn vriend kunnen vertellen dat we zwanger zijn! ik had een sieradendoosje met een kussentje er in gehaald en daar een rijst korrel in geplakt en en briefje met daar op: lieve papa, kijk eens hoe groot ik al ben! hihi je had zijn gezicht moeten zien!! prachtig!!! hij zei we krijgen een mini kwiebel haha en toen zei die.. nee ik weet bijna zeker dat we een jongetje hebben gemaakt, een voetballertje, want ik heb goed geschoten hahaha echt zo fijn om te delen en bijna de hele nacht heeft die zijn hand op zijn buik gehouden... hihi zo fijn he! nu begin ik het pas echt te geloven!! ik ga denk ik donderdag bellen naar de verloskundigen... anders dinsdag! nou meiden ik denk dat ik jullie weinig spreek de aankomende dagen! fijne kerst!!!! en geniet er van!! xx
Flower wat vervelend dat dit dus nog geen geruststelling heeft gegeven en misschien zelfs je gevoel heeft bevestigd. Ik ga heel hard duimen voor je dat het allemaal goed komt! Sterkte meid! Liesje, kwaaltjes zijn hier ook nog best te doen hoor. De ene dag dit en de andere dag weer dat en allemaal behoorlijk mild. Alleen de duizeligheid vandaag was wel erg aanwezig. Maar wilt niets zeggen hoor, als je een wk of 6 bent wil ik je nog wel eens horen . Pleak, als het bij je vorige zw helemaal goed is gegaan, gaat dat deze keer ook gewoon hoor! Heb ik de volste vertrouwen in! Sassie, die lage bloeddruk van 100/60 - 90/50 heb ik ook normaal. Ik ben dan ook klein en dat is een passende bloeddruk voor een kleiner iemand heb ik me door de arts laten vertellen. Maar tijdens me vorige zw was het dus drastisch laag. Ik zou het moeten opzoeken voor de zekerheid maar geloof dat het laagst gemete bij mij toen was 76/48. En dan ben je dus gevloerd. Ben een keer met me zoontje de deur uitgemoeten om luiers te halen en ging dus knock out vlak voor de winkel (5 min lopen). Gelukkig allemaal mensen die kwamen helpen, maar kon niet meer naar huis lopen en moest een vriendin bellen om me te komen helpen met me zoontje. Dat was echt eng! Ik heb een tijd wekelijks me bloeddruk moeten laten meten. Ze kunnen er alleen niet veel aan doen, voor de baby zelfs beter vertelde ze me. Zo heel verhaal, hihi. BWish, wij doen vanavond niet veel bijzonders hoor. Me schoonvader komt even om geschoren te worden door me man (is hun dingetje samen ). En verder zal ik lekker op de bank geplakt zitten! Morgen zijn we vroeg de deur uit en pas laat weer thuis, dus spreek jullie 2e kerstdag pas weer! Geniet van de dagen allemaal
Ah Kwiebeltje, ik zit met tranen in me ogen te lezen hoe je het je lief hebt verteld. Smelt! Fijn dat jullie nu lekker samen kunnen genieten
Flower , wat vervelend dat je nog in onzekerheid zit.. hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Kwiebeltje wat fijn dat je t eindelijk je vriend kon vertellen, en wat een geweldige manier! Ik las ook dat iemand last had van levendige dromen? Ik droom ook al 2 weken zo raar, vreselijk, ik snak naar een heerlijke nacht! Nog steeds snotverkouden, maar das ook t enige dus ik mag niet klagen Ik kreeg vandaag van mn man kadootjes ... Een doosje voor mama van Lief. (Lekker douchespul) Een paar sokjes met I love mama En een tshirtje met: komt goed schatje En een mooi boeketje Echt zo superlief!!! Traantjes natuurlijk, haha, want van de hormonen heb ik wel erg last Allemaalfijne feestdagen! X
Chiqui, ik ben nu 6+2 weken en bij mijn vorige zwangerschappen was ik al misselijk rond de tijd dat ik de test deed dus dit is nieuw en maakt me heel onzeker. En wat een verhaal met die lage bloeddruk zeg! Jeetje dat moet echt eng zijn geweest! Hopelijk krijg je dit nu niet zo. Kwiebeltje, wat een super origineel en leuk idee om het zo te vertellen! En wat een leuke reactie van je vriend zeg. Hoop, wat lief van je man zeg echt leuke kadootjes! Mijn man moet toch eens Nederlands leren, kan hij dit soort dingen eens goed lezen... Ik was net met mijn man aan het praten over mijn kwaaltjes en toen ik hem vertelde dat ik niet zoveel ervan merk en dat het me onzeker maakt begon hij te lachen en zegt ie 'oh, je hebt een heel duidelijk kwaaltje hoor, je humeur gaat continue alle kanten op'. Heheh, tja daar kan hij wel eens gelijk in hebben!
Flower, wat spannend meis, ik hoop dat je de komende dagen geen last meer hebt van bloedverlies! En bij jou ook spannend Annelies? Of heb ik dat nu verkeerd onthouden? Leuk Kwiebel hoe je het verteld hebt! Fijn he om dat te kunnen delen, samen een kindje verwachten! Leuke cadeautjes Hoop! Ik krijg straks mn cadeautjes, ben benieuwd. Ik zit all you need is love te kijken, snik... Ben echt te emo de laatste tijd!
Ik zit ook voor all you need....Ppff janke... Ik heb best last van stemmingswisselingen..kan in een seconde omslaan van huilen naar een lachbui, naar kwaad, poef, zal nog wat zelfbeheersing oefeningen doen
sassie1980 ik heb volgens mij de eisprong twee dagen later gehad en de laatste menstruatie begon drie dagen eerder dan verwacht. Misschien klopt het dan ook wel, dacht hier pas later aan. Ik had 10 dec, twee dagen na nod, een duidelijke maar wel lichte streep. Afgelopen zaterdag ook getest, en de teststreep was dikker en donkerder dan de controlestreep. En ook veel sneller zichtbaar dan de vorige test. Hopelijk zijn de twee weken snel om en gaat het toch nog goed verder groeien
Pleakmoet veel werken deze week, morgenaaf bij schoonfam eten,woensdag met zn drietjes, helaas moet ik werken met de kerst. Verder nog weinig plannen. maar kom de weken wel door.
Kwiebeltjewat een onwijs leuke manier heb je het je vriend verteld! Zijn reactie is ook helemaal geweldig! Geniet ervan!
OOhw kwiebeltje, wat heb je het op een leuke manier verteld!!! Geweldig! Dat wordt heerlijk wegdromen voor jullie met de kerst Geniet er maar lekker van!! @ CHiqui; ik heb er deze zwangerschap ook vertrouwen in hoor. Daarom wil ik deze zwangerschap ook gewoon lekker bij een verloskundige lopen zonder onnodige medische rompslomp. Gewoon lekker genieten Wat een extreme lage bloeddruk had jij trouwens.. jeetje, ik ben ook maar een mini, maar daar gelukkig geen last van gehad! Lijkt me eng zeg als je zomaar flauw kan vallen, helemaal op straat! @Hoop84; wat een lieve kadootjes!!! wat kunnen mannen toch lief zijn @Liesje; waar komt jou man vandaan dan? hihi die opmerking van hem over je humeur.. vrouwen en hormonen @ Lootje, hier ook snotter de snotter voor de televisie @ Flower, jammer dat je moet werken! Maar dat geeft waarschijnlijk ook wel een beetje afleiding. wat doe je voor werk? @ Cadeautje's; van mijn man een medaillon in de vorm van een hartje waar een een fotootje van mijn zoontje in kan doen en later van onze mini Heel erg mooi en heel erg lief, wou ik zo graag hebben!
Wat heb je dst super leuk gedaan zeg! En natuurlijk een super leuke reactie @iedereen die op mijn berichtje reageerde, bedankt voor de lieve reacties!
Pleak Hihi inderdaad ik ga er eens over nadenken die lollies. Helemaal mee eens! Lekker gaan genieten met een kleintje in onze buik Hoop dat jullie met zijn tweeën een leuke avondje hebben gehad tijdens gourmetten! Kwiebeltje Waaah echt te gek! Super leuk gedaan CHiqui & Pleak Hier ook! Moet wel naar het ziekenhuis nog voor de echo maar ga meteen vragen of ik naar de verloskundige mag. Daarin tegen is het ziekenhuis soms meer dan een anderhalf uur rijden! En heb het na 2 jaar wel gehad in het ziekenhuis. Even zoals de meeste naar de verloskundige. Renima Wat een lieve moeder en zo bezorgd. Hier ook de 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Mausje84 Welkom! MamaAnnelies Jammer zeg. Op naar het hartje de volgende keer. Liesje1975 Herken jouw verhaal over de testen & onzekerheid ook al waren ze knal positief. En hier bijna met 8 weken pas een echo, dat wilde de IVF arts om onnodige stress te krijgen die al 2 jaar lang is geweest bij ons. Denk dat je er wel goed aan doet om te wachten voor de echo. Hihi trouwens... leuk die meetingen met de kleintjes!! MamavanNikhil Lekker genieten hoor van de feestdagen. Hoop84 Super lief zeg van je man. Dat had ik vanavond nog had een jankbui en in die jankbui ging ik keihard lachen, mijn vriend kwam niet meer bij Lootje Haha dat had ik met The voice kids echt veel zitten janken