Owwwww ik kan me voorstellen BW dat je het toch even nog eens extra wil weten hahahaha. Wij zijn morgenvroeg ben best nerveus!
Zooo dames, daar ben ik ook weer even. Druk gehad afgelopen dagen met werken en afgelopen weekend gezellig met manlief weggeweest. Zelfs zondag in het zonnetje op het strand gezeten, heerlijk! Ons zoontje was bij mijn ouders en die heeft het prima naar z'n zin gehad. Kunnen we nog eens doen dus! Heb niet heel nauwkeurig bijgelezen maar zag goede 20 weken echo's, fijn! En BW, je verwacht een meisje én een jongen! Wow das even omschakelen zeg. Maar wel super hoor! Afgelopen vrijdag had ik de 20 weken echo. Het is nog steeds een meisje en alles lijkt goed. Alleen is er een cyste bij de hersentjes te zien. Dat schijnt eigenlijk altijd weg te trekken voor de 30 weken, dan heb ik een groeiecho, dus moet het weg zijn. De echoscopiste benadrukte dat we ons echt geen zorgen moeten maken, dat het regelmatig voorkomt en weer weggaat, maar het klinkt wel een beetje eng! De 30 weken echo heb ik op 5 juni, dus dan weten we meer! Was wel superfijn hoor ons meisje weer te zien. En de roze stokke kinderstoel mag lekker blijven!
Hmm ik dacht ik pas de lijst even aan, nu ik een keer achter de laptop zit, maar ik snap er even niets van. Wil iemand (Pleak?!) op de lijst toevoegen dat ik op 5 juni de 30 weken echo heb? En ik mag op 24 april weer naar de vk.
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 13 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje Ikkuh13: 25 augsustus - 30 jaar - 3e kindje - Meisje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Verrassing Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje Afspraken, controle & echo's Letty26 - 11 april - 20 weken echo Annie1979 - 11 april - 20 weken echo Clijntje - 12 april - 20 weken echo Mama1982 - 12 april - 20 weken echo Hoop84 - 13 april - 20 weken echo Pleak - 15 april - 20 weken echo (GUO) Pleak - 15 april - controle verloskundige Mausje84 - 15 april - 20 weken echo Ann77 - 15 april - 20 weken echo KiDoNe - 16 april - 20 weken echo Veertje - 16 april - 20 weken echo (GUO)+ controle gyn + afspraak verpleegkundige KiDoNe - 17 april - controle verloskundige Josie88 - 19 april - 20 weken echo Lootje - 24 april - controle verloskundige SonjavT - 25 april - controle verloskundige Lootje- 5 juni - 30 weken echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 Ilkh1984 MamaAnnelies Mounia05 Liesje 1975 Mamenzo 29 Mama's / 11 Meisjes / 6 Jongens / 3x Verrassing
Aangepast hoor Fijn dat alles goed was met jullie meisje, ik begrijp dat het eng klinkt van die cyste, maar als de verloskundige zegt dat het niks betekend moet je je daar maar aan vast houden! Nog een mooi fotootje mee gekregen?
Ik had al gezegd dat zo n vroege echo ook regelmatig foute antwoorden geven. komt volgens onze gyn vaker voor....wil niemand bang maken Lekker van deze 2 genieten Wij hebben GUO deze week nog vrijdagochtend vroeg int ziekenhuis
Ja daarom wilde mijn vk het niet met zekerheid zeggen, maar sprak het uit als een vermoeden (verstandig van haar ) Ik heb dan ook echt gewacht tot de 20 weken echo om het zeker te weten, gelukkig bleek ze gelijk te hebben! (Al is het dan nog niet 100% zeker)
NU maak je me helemaal zenuwachtig.. haha, ik gelijk weer naar mijn echo foto's kijken.. haha, dat wordt scannen naar een verstopt piemeltje met de 20 weken echo. Hoe vroeg moet je vrijdag?
Hahaha...daar zou ik mij niet zo zenuwachtig over maken Wil je niet bang maken..sorry anders! Ik mag al om half 9 Dus niet een dag stressen
Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor Clijntje.. ik vind het hoe dan ook spannend de 20 weken echo, ik maak me liever druk over meisje/jongen dan dat ik me druk maak dat er iets niet goed is op de echo. Met een jongetje zal ik ook dol gelukkig zijn hoor Maar je hebt gewoon helemaal gelijk, bij vroege echo's hebben ze het vaker mis, dus het blijft even spannend.. Wij hebben maandag om 09.00 de echo, ook niet heel laat, heerlijk, want eind van de middag bijvoorbeeld, poeh dan zou ik helemaal verzenuwd zijn.
Klinkt inderdaad een beetje eng Lootje, maar je VK zal het dus vaker meemaken, niet te druk maken meid. Fijn dat alles verder goed leek! Heerlijk, al die spanning voor de 20 weken echo. Het begint hier nu ook wel te kriebelen, merk toch dat ik het ontzettend spannend vind. Maak me niet eens meer druk om het feit dat ik twijfelde of ik het geslacht wilde weten, zit nu meer te denken aan of er niet iets mis is. (twijfel is ook weg trouwens ) Straks om 20.40 eerst nog controle bij de VK, blijft toch ook iedere keer spannend!
@BW: kan me voorstellen dat je even moet omschakelen. Ik zou ook opnieuw naar het geslacht vragen bij de volgende echo. Al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. En wat een mooie 2d echo van je dochter!! @Liedx: welkom hier. @lootje: dat klinkt inderdaad wel een beetje eng zo'n cyste. Maar probeer je inderdaad niet te druk te maken en te vertrouwen dat het gewoon weggaat zoals de echoscopiste al vertelde. @ de dames die nog voor een 20 weken echo gaan. Kan me voorstellend dat de zenuwen gaan opspelen. Ik was maandag ook echt heel zenuwachtig. Blijft toch wel even spannend of ze afwijkingen vinden of niet. Vandaag had ik dan deel 2 van de 20 weken echo. En gelukkig lag onze dame nu niet dwars en konden ze de laatste twee dingen (rug en navelstreng) controleren. En omdat we toch nog wat tijd over hadden gelijk maar gevraagd of ze toch niet nog een keer naar het geslacht konden kijken (tja je gaat toch twijfelen he) Maar het is toch echt een meisje. Ik heb nu 3 echo's gehad die het bevestigen dus als het een jongetje is heeft ie wel een heel klein slurfje haha. Ooh en ik heb 29 april weer een controle bij de vk. Kan iemand dat in de lijst erbij zetten.
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 augustus Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 13 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje Ikkuh13: 25 augsustus - 30 jaar - 3e kindje - Meisje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Verrassing Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje Afspraken, controle & echo's Letty26 - 11 april - 20 weken echo Annie1979 - 11 april - 20 weken echo Clijntje - 12 april - 20 weken echo Mama1982 - 12 april - 20 weken echo Hoop84 - 13 april - 20 weken echo Pleak - 15 april - 20 weken echo (GUO) Pleak - 15 april - controle verloskundige Mausje84 - 15 april - 20 weken echo Ann77 - 15 april - 20 weken echo KiDoNe - 16 april - 20 weken echo Veertje - 16 april - 20 weken echo (GUO)+ controle gyn + afspraak verpleegkundige KiDoNe - 17 april - controle verloskundige Josie88 - 19 april - 20 weken echo Lootje - 24 april - controle verloskundige SonjavT - 25 april - controle verloskundige Josie88 - 29 april - controle verloskundige Lootje- 5 juni - 30 weken echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 Ilkh1984 MamaAnnelies Mounia05 Liesje 1975 Mamenzo 29 Mama's / 11 Meisjes / 6 Jongens / 3x Verrassing
oja meiden, ik heb nog een vraagje. Op de papieren die ik van de verloskundige mee had gekregen staat dat ik met 27 weken bloed moet laten prikken voor zwangerschapsdiabetes. Ik begrijp uit de tekst dat elke zwangere dit moet, preventief. Dit verbaast me wel, omdat bij lange na niet elke zwangere dit hoeft te ontwikkelen en waarom zou je dit bij elke zwangere checken? Bij mijn zoontje is het wel gecheckt omdat mijn buik ineens gigantisch was geworden, ik had geen verhoogd glucose gehalte juist een lage Ik vraag me af of jullie dat ook 'moeten' ?
Ik moet het ook Pleak maar ook vanwege resusfactor/bloedgroep te laten bepalen van de kleine omdat ik 0 neg heb!
Pleak, ik hoef geen bloed meer te prikken. Verschilt misschien per verloskundige? Wij mogen vrijdag ook al om 9.00 uur. Ook erg blij om, geen hele dag meer wachten gelukkig. Ben er nu ineens best nerveus over. Of alles ok en gezond is. Mijn man is er gelukkig heel nuchter onder dus dat scheelt. Bw, kan me voorstellen dat het weer even wennen is hoor. Shoppen helpt bij de meeste vrouwen. Dus denk dat blauw shoppen wel mier helpen bij het gewenningsproces hihi. Kan me voorstellen dat je schrikt van een cyste. Maar gelukkig ben je meteen gerust gesteld. Ben nu kleine baby's grote zorgen aan het kijken. Drukt je wel even met de neus op de feiten. Wat een kleintjes, zo kwetsbaar.. Moet er niet aan denken om al over zes weken of zo te bevallen. Laat onze beebjes maar allemaal lekker lang zitten!
Fijn dat het tweede gedeelte ook goed is JustMo! Oh, dat is me nieuw. Ik moet inderdaad wel preventief aangezien ik sowieso wat aan de zware kant ben maar de VK deed het overkomen alsof dit dus niet standaard is. Ben trouwens net weer goedgekeurd, heerlijk weer om het hartje te horen! Bloeddruk was trouwens telkens rond de 140/85, bleek dat alle zwangeren een wat hogere bloeddruk hadden, dus gingen ze terug naar handmatig, nu dus 128/68. Handmatig it is, dus. Tot nu 5,5 kilo erbij, daar teken ik voor. Ik was wat bezorgd wat de weegschaal zou aangeven (ga er thuis niet meer op), kan de hele dag wel eten en er zijn dagen bij dat ik dit dus ook doe. Valt me gelukkig nog mee.... Volgende afspraak is 8 mei!
Hier een hele lage bloeddruk (90/55), dus regelmatig wel wat flauw.. Ik zit ook op 5 kilo ongeveer. Vorige keer ook zoiets met 20 weken. Maar vind het ergens ook wel 'gek' om zoveel bij te komen. Hoe mooi en bijzonder zwanger zijn ook is, emotioneel vind ik het toch lastig om de kilo's erbij te zien komen. Voel me er soms best onzeker over. Klinkt beetje gek. Herkent iemand dat? Ben die 5 kilo ook echt de laatste weken pas bijgekomen. Eerste drie mnd kwam er niks bij.
Bedankt voor alle aardige berichtjes! Wow iedereen is al hard bezig met de babykamer! Wij hebben een paar weken wel alle meubels (kast, bedje & commode) gekocht maar deze worden pas eind juni geleverd. Omdat we een huurhuis hebben kunnen we helaas niets aan de kamer veranderen behalve muurstickers, gordijnen en een leuke lamp. Hopelijk kunnen we daarme de kamer een beetje opvrolijken. Hebben jullie een speciaal thema gekozen en echte jongens / meisjes kleuren? We weten niet wat 'het' gaat worden maar ik heb een sterk voorgevoel dat het een jongetje is. Maar mijn partner zei net nog dat hij juist denkt dat het een meisje is. Toch erg lastig als je het stiekem graag wilt weten. Jammer dat ik zo laat hierbij gekomen ben. Heb het idee dat er al zoveel gedeeld is maar 217 pagina's doorlezen duurt wel even.