Goedemorgen dames, Allemaal lekker geslapen ? Ik ben vannacht maar ff wakker geweest, verder heerlijk geslapen. Net CB met indicator gedaan en die gaf aan: Zwanger 2-3 Zal nog ff een foto maken en hier plaatsen Iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst. En diegene die het gaan vertellen aan ouders/schoonouders: ontzettend veel plezier en ik hoop op veel verbaasde gezichten
Wij hebben gisterenavond niks bijzonders gedaan Gewoon pizza gegeten net als elke maandagavond (normaal moet manlief op tijd de deur uit) en 's avonds gewoon tv gekeken en op tijd naar bed gegaan. (Manlief had nog een kater van het etentje van zondagavond ) Pleak, dat het geen ernstige ziekte is, betekent niet dat het geen vervelende ziekte is. Ik hoop dat je er in de toekomst ook weinig last van zal houden. Hoe hebben jullie het bij je zoontje ontdekt? Door de uiterlijke kenmerken of heb je preventief een test laten doen? kwiebeltje, wat een leuke manier om het hem te vertellen, fijn dat je het nu met iemand kan delen. Chiqui, ik ben ook niet groot (1m60) dus die lage bloeddruk hoort inderdaad ook bij mij. Voor een hoge bloeddruk zijn medicijnen, maar voor een lage bloeddruk helaas niet. Vaak helpt het wel om wat meer zout te gaan eten, dus elke dag een soepje en af en toe wat drop, maar teveel is ook weer niet goed. Wel schrikken dat je toen knock out bent gegaan. Ik ben toen ook een keer bijna flauwgevallen, maar ik voel het meestal wel aankomen en als ik dan ga zitten dan zakt het vaak weer. Hoop 84, wat een lieve cadeautjes allemaal. Liesje1975, die stemmingswisselingen komen me wel een beetje bekend voor Flower32, het is nu ook allemaal zo klein, misschien 4 a 5 mm, dan kan een verkeerde meting zo een week verschillen. Misschien dat je over 2 weken wel gewoon op 8 weken uitkomt! BabyWish91, het lijkt me fijn om die tekst te zien ter bevestiging, vandaar dat ik ook overstag ben gegaan en er eentje gekocht hebt, die ga ik morgenochtend doen. Fijne Kerstdagen allemaal.
@ emotioneel: praat me er niet van... @ babywish: schreef het net ook in het nod-topic: mooi testresultaat! Hier zondag nog 1-2. Denk dat ik komend weekend de CB nogmaals ga doen (had er toch twee gekocht ) Zal mijn hcg langzamer gaan w.s.? Verder hier nog steeds last van buikkrampen. Hoop maar dat het erbij hoort... Fijne dagen gewenst!
Josie88, zondag was je ook net 4 weken. Die indicator is een schatting dus misschien dat je een dag later wel 2-3 had gekregen.
@MamavanAnnelies: Hoe voel je je? Lukt het een beetje om los te laten? Hopelijk kan je gewoon genieten van de dagen! @ Sugarblossom: 1.5 uur rijden naar het ziekenhuis is echt lang! Voor de verloskundige hoeft het vast niet zo lang Ik heb net even gelezen bij je blog-berichtjes... heftige periode hebben jullie achter de rug hoor! Ik hoop dat jullie ook een heerlijke ontspannend zwangerschap te gemoed gaan.. heb je wel dubbel zo verdient na al die tijd. @ BabyWish; leuk he die testen En wat een lekker buikje al... geeft niks dat het 'maar' darmen zijn.. Het zijn toevallig wel zwangere darmen Ik heb ook al een flink darmen buikje haha, maar bij mijn zoontje had ik ook al snel een flinke buik, dus nu bij de tweede zal dat wel helemaal snel gaan. Zal kijken of ik een foto kan maken @ Buikjes: Hoe gaat het met de rest van de buikjes?? @ Sassie; klop helemaal wat je zegt; maar het zijn vooral andere mensen die het lastig maken. En heb flink wat pigment vlekjes en wat fibroomjes en mensen kunnen daar flink lompe opmerkingen over maken. Maar ik ben dan ook wel weer goed in dat snel naast mij neer leggen, mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren die zulk soort dingen zeggen Bij mijn zoontje hebben we het ontdekt doordat hij met 6 mnd pigment vlekjes op zijn huid kwamen, toen wist ik eigenlijk al hoe laat het was. Oorspronkelijk was het plan om navelstrengbloed af te laten nemen (kan ook met prenatale screening, maar dat had voor ons tijdens de zwangerschap geen toegevoegde waarde) maar door een fout van het ziekenhuis is dat niet gebeurd. In de toekomst gaan we zijn bloed ook nog laten checken door de klinisch genetica maar voor nu heeft dat ook geen toegevoegde waarde (voor ons sowieso niet echt, meer voor hun kennis is het praktisch, zo leren zij er ook meer over. Het is niet nodig voor een diagnose, doordat ik het heb en hij meerdere uiterlijke kenmerken heeft is de diagnose al gesteld) Klink ook als een lekker avondje bij jullie hoor Lekker niet te veel doen is ook genieten @ Josie88; het is ook maar een indicatie he, wat Sassie ook al zei. Ik had vrijdag 2-3 weken, maar ik ben ook een dag verder en misschien was mijn urine net iets geconcentreerder, maak ik net iets sneller hcg aan.. kan vanalles zijn! Niet jezelf gek maken hoor, want dan kunnen de cb met indicatie juist onrust geven! @ Hier, vannacht heeft mijn zoontje gespugd in zijn bedje. Ik ging even bij hem kijken voor we gingen slapen, lag hij er midden in te slapen heel zielig. Dus bedje verschoont, zoontje gewassen en verschoont. Vanmorgen had hij bijna 39 graden koorts en heel hangerig en huilerig. Dus we zijn maar lekker thuis gebleven. -> best lekker eigenlijk) Zoontje zit nu al weer vrolijk met zijn duplo te spelen, alleen nog een beetje verhoging en je merkt verder niks meer aan 'm. Even aankijken wat we morgen gaan doen.
Vanmorgen CB gedaan Ik had eigenlijk 3+ verwacht, maar ik zit ook maar net aan 5 weken dus misschien was mijn urine verdund door veel thee drinken gisteren. Het maakt me wel een beetje onzeker. Ik heb eigenlijk de neiging om over een paar dagen weer zo'n test te doen, haha.
Hier teveel koppijn om te reageren vanochtend! Heb wel even bijgelezen, maar ga denk ik nog even een uurtje me bedje opzoeken. Kom ik later nog even vertellen over gister
@Sassie, ha ha ik heb ook de neiging om elke week een nieuwe test te doen, die van mij gaf ook 2-3 aan, maar ik ben nu ook nog maar net 4+. @Pleak, bij jullie is het ook al gezellig in huis. Onze kleine meid heeft al een week af en aan koorts, oorpijn, moe en hangerig. Maar gelukkig gister wel opgeknapt om het kerstfeest te vieren. Wij hebben al een week niet veel meer gedaan dan de hele dag het Zandkasteel te kijken ken de dvd nu wel uit me hoofd. heeft iedereen een geslaagde gezellige dag gehad gister? en zijn er al die het aan de familie vertel hebben? Was zeker wel een fijn gevoel he? Ik wilde het gister ook zo graag vertellen, de hele familie's waren bij elkaar, maar heb het toch nog maar niet gedaan, vindt het nog te vroeg, net 4 weken. Daarbij willen we eerst langs de vk geweest zijn. Hebben jullie nog moeite gehad met het eten, of mochten jullie wel wat je voorgeschoteld kreeg? Gelukkig hadden wij eten wat ik gewoon mocht hebben. Hebben jullie ook zo'n last van de darmen, als ik het zo bij jullie lees wel. man dat is echt niet grappig. Daarbij heb ik ook nog links in me buik steken/kramp, net alsof ik me ei voel, dat is namelijk dezelfde zeurende pijn. Vandaag nog leuke plannen? hier regent het, wil eigenlijk wel even een luchtje scheppen, voordat we vanmiddag weer de hele dag op onze kont zitten, en vanmiddag komt schoonfam lekker bij ons gourmetten. mmm wel zin in. fijne dag iedereen
@ Sassie, Zo jammer dat ze niet iets betaalbaarder zijn anders zou je er zo weer 1tje doen. Ik ga er missch toch ook nog wel 1tje halen voor in het weekend ik wil ook 3+ (zal je zien, staat er ook 2-3 ga ik me daar weer druk over maken haha) @ Chiqui, sterkte met je hoofdpijn! Hopelijk is het snel weer over! Hoop dat het wel een erg leuke dag was. @ Renima, mijn zoontje is gelukkig al weer wat opgeknapt dus we gaan even 's middags langs mijn schoonouders.. anders is het zo'n rare kerst. Hij is in elk geval weer vrolijk. Fijn dat je dochtertje ook al weer wat is opgeknapt. Darmen heb ik ook onwijs last van! Daarom ook de bolle buik al denk ik Vertellen gaan wij toch ook maar wat later doen, nog even ons geheimpje laten is toch ook wel lekker. @ Fijne dag iedereen Hier schijnt nu zelfs even een zonnetje
Hallo dames, Gisteren best druk gehad. En heerlijk gegeten, zat wel sneller vol en daarna licht misselijk. M'n buik was ook gelijk 2x zo dik Hier schijnt nu ook het zonnetje even. Alleen gisteren best wat regen gevallen en zelfs een beetje onweer. Vriendlief moet helaas een paar uur werken vanavond. Dus we beginnen waarschijnlijk iets later met eten. Veel plezier vandaag iedereen. En geniet van de darmenbuikjes hihi. Zijn toch zwangere darmen
BabyWish91, mooi darmenbuikje al Pleak, fijn dat je zoontje alweer wat opgeknapt is. Toch apart hoe snel kinderen weer kunnen opknappen. Gisterenavond was een van de tweeling ook ziek (al 3 weken op en af aan het hoesten) en gisterenavond met 40.0 op bed gelegd. Nu lijkt het weer beter te gaan, vanmorgen gewoon zijn pap opgegeten en hij is weer aan het spelen. Ik ben al via MP aan het zoeken naar zo'n test die wel betaalbaar is, haha. Chiqui, vervelend die hoofdpijn, hopelijk is het zo minder als je nog even gelegen hebt. renima, wij hebben gisterenavond bij mijn schoonouders gegeten, ze hebben mijn varkenshaasje goed doorgebakken en ik heb geen smoesje voor de wijn hoeven verzinnen, wel fijn dat ze het al weten. Ik heb niet echt last van mijn darmen, wel een opgeblazen buik, maar geen darmkrampen ofzo. Wel af en toe steekjes achter mijn schaambot en een zeurend gevoel daar. Vanmiddag komen mijn ouders en mijn broertje. Overdag even proberen om mijn buikje te verbergen, want we willen het vanavond pas vertellen als de kids op bed liggen.
@ babywish: zo da's een aardig darmenbuikje! @ chiqui: vervelend die hoofdpijn. voel je je inmiddels iets beter? Gisteren de hele familie bij ons in huis gehad, ik wilde nog niets vertellen, dus ook niet gedaan. Af en toe wel momenten gehad dat ik het wel uit wilde schreeuwen. Het viel op dat ik geen wijn dronk, maar met de smoes van een beetje hoofdpijn werd het aangenomen. Vannacht echter slecht geslapen (nog steeds krampen), dus tijd genoeg gehad om na te denken en besloten om toch mijn ouders het al te vertellen. Dat dus vanmiddag gedaan en die zijn helemaal door het dolle (eerste kleinkind ook). Aangezien m'n zusje niet kan achterblijven, gaan we daar vanavond nog maar even heen om het te vertellen. Vanmorgen trouwens de andere CB nog even gedaan, 2-3!
Wij hebben het ook verteld aan mijn schoonouders... Mijn man's oma was er ook en daar wilden we het nog even geheim voor houden. Maar ze ging al wat eerder naar huis en dus was er toch de mogelijkheid om te vertellen.... Ik had met verschonen mijn zoontje een (zelf gemaakt) shirtje aan getrokken met op de voorkant: in 2013.... en op de achterkant word ik GROTE broer.. Ik nam hem op schoot en zei Opa en Oma kijk is: Mijn schoonmoeder heel serieus hard op lezen: In 2013... Zegt ze.. ja?? wat is er dan? Dus ik draai mijn zoontje om.. Leest ze hard op verder: wordt ik grote.... wat staat daar?? oh broer.. broer? BROER!!!!! Wat.. haha het was zo leuk. Dat gezicht, ze hadden het zo NIET zien aankomen! Haha de rest van de avond zaten ze met grote (blije) ogen voor zich uit te staren.. haha geweldig!
@Josie88; Jeee 2-3 weken wat leuk om te horen van je ouders!! En ben benieuwd hoe het vanavond was! @ Sassie, kindjes zijn idd heel veerkrachtig! En ik ben ook erg benieuwd naar jou verhalen van het vertellen!! @ jammer de kerst dagen weer voorbij.. op naar oud en nieuw
@ pleak: aaah, jullie hebben de boodschap mooi overgebracht! We kwam bij mijn zusje binnen, ze heeft net een kitten, dus daar zegt ze gekscherend tegen: kijk, daar komt tante aan. Waarop ik zeg dat ze zelf ook tante wordt. Haha, die blik vergeet ik niet snel meer. Geweldig!
Leuke reacties dames, degenen die het al verteld hebben! Wij willen nog even wachten, in elk geval tot de eerste echo. Maar het is moeilijk om m'n mond te houden! Vannacht zelfs gedroomd dat ik het aan m'n collega's had verteld, was blij dat het maar een droom bleek te zijn, want had in m'n droom echt spijt dat ik het zo vroeg al zei! Net de vk gebeld, jeej! Ik mag 16 januari komen voor intake en krijg direct ook een echo! Nog drie weekjes wachten.... Spannend hoor! Wil iemand mijn afspraak op de lijst zetten? Dank dank!