Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Veertje; ik ben A-neg dus moet ook voor de resusfactor, maar dus ook standaard voor mijn glucose bepaling.
    Oja en hb bepaling, dus dat worden 3 dingen in 1 week ;)

@Mama1982; wie weet, ik zal er bij mijn volgende controle is naar vragen. ben nu al aan het puzzelen hoe ik dat met mijn zoontje ga doen ;) als het niet perso hoeft, dan liever niet.

@Jossie88; ik weet dat als je overgewicht hebt je een iets verhoogde kans hebt op zwangerschapsdiabetes, dus dan vind ik het wel een klein beetje begrijpelijk, als je dit als zwangere zelf ook prettig vind.
    Ik heb geen overgewicht, vandaar ook mijn verbazing.
    Blijft spannend he wat de weegschaal aangeeft. Ik ga er thuis steeds vol spanning op staan ;) Ik ben nu 4.5 aangekomen.

@ Mama1982 nog een keer ;) Ik heb dat ook. Ben nog al een miep over mijn gewicht en moet het op het begin echt loslaten dat ik zwaarder wordt. Hoe heerlijk en bijzonder het zwanger zijn ook is. Ook zo met mijn buik. Moet even een fase van acceptatie door voor ik mijn buik echt mooi vind. Heel maf. En dan heb ik ook nog zo'n schoonzus die steeds zegt, zooooo jij wordt dik, zit je de hele dag te eten of zo, hahahahaha (nou wat grappig :x)
    Ik heb wel, althans bij mijn zoontje had ik dat, dat ik op een gegeven ogenblik dacht, kom maar op, dan maar zwaarder en 'dikker' worden, zolang ik maar goed voor mijn kleine zorg, al komt er 30 kg bij.
    Ik had verwacht daar nu minder mee bezig te zijn en eerder te denken, ach hoort erbij en gaat er vanzelf weer vanaf, maar ik had het mis ;)
    Het stomst is nog wel, ik vind zwangere vrouwen zoooooooo mooi, kan er mijn ogen niet vanaf houden ;) gek he.

@Liedx; het is idd wel wat veel om nog allemaal terug te lezen en dan vergeet je toch alles weer :p
    Ze zeggen toch meestal dat de moeder het meestal goed voelt? Spannend hoor! Ik zou het echt niet kunnen, het niet weten, maar vind de verhalen altijd zo leuk om te lezen/zien/horen als mensen het pas bij de geboorte te weten komen!

Trouwens, wij hebben ook een huurhuis. Maar heel veel meer dan een verfje muurstickers enz hoeft er toch ook niet in een kamer te gebeuren? wat had je willen doen dan wat niet kan doordat het een huurhuis is?
    Met muurstickers kan je het geweldig leuk maken! Mijn zoontjes kamer is echt mijn grote trots, ik hoop dit kamertje net zo leuk te krijgen ;)
    Wordt wel echt meisjes achtig.
    Hebben jullie al een idee wat jullie willen? Moet natuurlijk wel een beetje neutraal blijven ;)

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ Pleak: Leuk echt een meisjesachtige kamer! Wordt dat compleet roze of een mix van allemaal kleuren? Ben je al begonnen hiermee? Wij mogen de kamer niet verven en er staat een vreselijk oud-Engelse bedombouw in de kamer die ze er niet uit willen halen. Dus daardoor zal het nooit echt een schattige kinderkamer worden. We kunnen niet meer doen dan proberen het zo leuk mogelijk te maken met veel vrolijke kleuren (muurstickers, lamp, gordijnen, beddengoed, mobiel etc). En als we weer terug naar NL verhuizen gaat dat veranderen.
    Wat leuk dat je een jongetje hebt en een meisje krijgt. Is haar broertje oud genoeg om te snappen dat hij een zusje krijgt?

Ik wilde eigenlijk heel graag weten wat het wordt maar mijn partner dus echt niet. Hij kijkt er zo naar uit om het pas bij de geboorte te weten dat ik ook geen spelbreker wilde zijn. Maar eigenlijk hebben ze super veel leuke unisex spullen dus maakt het ook niet veel uit. En het heeft denk ik ook wel wat om het bij de geboorte te weten. We hebben de laatste scan gehad dus nu kan ik niet meer terug krabbelen :)

3. SonjavT

SonjavT Actief lid

15 jun 2012
    344
    0
    0
    ik werk met ouderen.Het is mijn passie om al die o
    Nou.. Ik heb een heeeeerlijke guo gehad.. Mevrouw vond het een prachtig kindje.. Dit keer werden de beentjes iets langer gemeten.. Valt nu gelukkig binnen de marges.. Wel aan de korte kant.. Maar ze zei gelijk.. Dat zal ze wel van de vader hebben.. Haha.. En ze zei ook dat een echo geen uitspraak kan doen over het syndroom van down.. En er vaak bij down een hartprobleem te zien was.. En het was een prachtig hartje! Wij zijn helemaal gelukkig.. En gaan gewoon lekker genieten.. Ons meisje was super beweeglijk.. Ze vond het een mooi kindje dat zich graag liet zien.. Dit was echt even bonusspieken!!! :-D

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Pleak: inderdaad, verbaast me ook. Dat ik daarop extra controle kreeg was me bekend, ik wist waar ik aan ging beginnen. ;) Vind het niet erg hoor, liever wat extra controle. En ondanks dat ik wat zwaarder ben, heb ik ook moeite met de extra kilo's. Tot nu valt het dan misschien mee, maar ik denk telkens: hoeveel komt er nog bij? Vooral omdat ik met 15 weken op 2,5 kilo zat en met 19 weken op 5,5.... :cool: Ach ja, we zien na de bevalling wel weer.... Lekker trouwens zo'n schoonzus...

Vanaf nu lekker meekletsen Liedx, teruglezen is geen doen. :p Hier dan wel een koophuis, maar we zijn ook niet aan het breken hoor. Haha, moet er niet aan denken... Ook gewoon een likje verf, vloer hebben we gelegd toen we hier kwamen wonen, is helemaal prima, en verder wat decoratie inderdaad aan de muren, wil graag nog een mdf-boom. We hebben twee muren mintgroen, de rest wit. Qua aankleding gaan we voor zand en taupe. (willen ook niet weten wat het wordt)

Fijn Sonja, lekker verder genieten!!

5. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 30 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Letty26 - 11 april - 20 weken echo
    Annie1979 - 11 april - 20 weken echo
    Clijntje - 12 april - 20 weken echo
    Mama1982 - 12 april - 20 weken echo
    Hoop84 - 13 april - 20 weken echo
    Pleak - 15 april - 20 weken echo (GUO)
    Pleak - 15 april - controle verloskundige
    Mausje84 - 15 april - 20 weken echo
    Ann77 - 15 april - 20 weken echo
    KiDoNe - 16 april - 20 weken echo
    Veertje - 16 april - 20 weken echo (GUO)+ controle gyn + afspraak verpleegkundige
    KiDoNe - 17 april - controle verloskundige
    Josie88 - 19 april - 20 weken echo
    Lootje - 24 april - controle verloskundige
    SonjavT - 25 april - controle verloskundige
    Djennes - 7 mei - controle verloskundige
    Lootje- 5 juni - 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

29 Mama's / 11 Meisjes / 6 Jongens / 3x Verrassing

6. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    @Liedx, welkom! wij laten het kamertje gewoon neutraal vind ik ook wel leuk.

@Lootje, inderdaad een eng idee van een cyste als het maar wegtrekt. Zo heb ik dat met het ene niertje die iets te groot is.

@Pleak, ik weet niet of ik nog bloed moet prikken? Bij Fleur moest ik het wel 2x ik zie wel.

@SonjavT, Super dat het toch wel goed is, en leuk komt dat over als ze jou kindje prachtig vind trots;)

Hier gaat alles goed kan nu beginnen met de roze kleertjes opruimen want misschien kan ik er iemand anders nog blij mee maken.
    Jongenskleertjes krijg ik vanaf maat 74 van mijn sz en die zijn als nieuw dus dat scheelt ook alweer.

Verder zijn wij helemaal in de wolken dat we nu een zoon krijgen had er stiekem echt op gehoopt!

Heb even een afspraak van mijzelf bij op de lijst gezet.
    En zal zo ook even een paar foto's spammen :D

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    20130411_092415.jpg

8. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    20130411_101647.jpg
    20130411_101654.jpg

9. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    20130411_101633.jpg

20130411_101558.jpg
    toch wel duidelijk

dat was het!

10. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Mooi buikje djennes en inderdaad duidelijker kan niet.

Fijn dat alle 20 weken echo's goed zijn.
    Ik moet ook een keer extra prikken, ivm met gewicht.

Hier tot nu toe 2 kilo aan gekomen, dus valt mee. Bij mijn dochter ben ik in totaal 7,5kilo aangekomen. Dus dat valt ook reuze mee. Na de bevalling was ik er gelijk 10 kwijt hihi.

11. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    @djennes wat een mooie buik al!!! heerlijk die foto's van jullie mannetje!

@Sonja wat een geruststelling!!!!!!

@kidone wat heerlijk als je niet of nauwelijks aankomt he? ik ben 2 broekmaten kwijt :$

Hier de 20 weken echo gehad vanochtend en alles was goed!! Ben zo ontzettend gelukkig en blij :D
    Kleine man was aan het spelen met zijn voetje en aan het sabbelen op zijn dikke teen (zie foto hihi) Verder kreeg ik een dvd mee van de echo....en dat in het ziekenhuis! Bloeddruk was goed en moet wel binnenkort suiker meten nuchter en 2 uur na de maaltijd maar wel omdat diabetes in onze familie zit. Hij lag heerlijk te bewegen en te doen!
    Ben echt heel blij dat alles perfect was!

12. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, al die goeie berichten. Ik houd t niet erg bij, gaat me iets te snel maar ik leesaf en toe wel mee. Ben nu vooral actief in bekkentopic vanwege hevige plotselinge bi. Drukt de rest wel even aan de kant, zoals de echo van maandag......

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    #2193 Pleak, 11 apr 2013
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
    @Liedx; nee geen roze kamer ;) Mijn zoontje heeft een jungle kamer, waarbij de muren van onder groen (gras) zijn en van boven blauw (de lucht) en dan jungle stickers. Dit idee willen we ook voor ons meisje, maar dan met een boom met uiltjes, zal een foto toevoegen. In de boom en de diertjes komt wel veel roze voor ;) Dus het wordt wel echt meisjesachtig door de stickers.
    Wat jammer dat jullie zelf niet mogen verven, bij de bedombouw kan ik me niks voorstellen, maar ik begrijp eruit dat het een heel andere situatie is als ons huurhuis, wij hebben veel meer vrijheid.
    Ik heb misschien niet goed opgelet, maar woonde jij nou in GB? En wanneer zouden jullie dan eventueel weer naar NL komen?
    Mijn zoontje is nog geen 1.5 jaar, dus wel een beetje te klein om echt te begrijpen dat hij een zusje krijgt. Als ik vraag, waar is de baby trekt hij wel mijn shirt omhoog, maar ik denk niet dat hij het echt begrijpt. Misschien komt dat de komende maanden nog iets meer ;)
    Lijkt me lastig als de een het wel wil weten en de ander niet.
    Bij mijn zoontje wilde mijn man het niet weten, maar ik had het al gezien op de echo. Ik zei, sorry maar ik heb het al gezien, echt niet express (we zouden nog beslissen of we het wilde weten of niet) en toen zei hij: Ja nou dan wil ik het ook weten! Hihi.. ;) Nu wou hij het zelf ook, maar anders was het best lastig geweest. Lief dat je het voor je vriend geheim houdt hoor!

@ Sonja, wat een heerlijke echo :) Fijn dat je zorgen nu zijn weg genomen!!

@Jossie88, ja haha die schoonzus van mij :/ als je iets tegen haar zegt is ze gelijk van streek, maar zelf is ze zich meestal niet bewust van wat ze zegt.. ach ene oor in andere oor uit.
    Maar het aankomen blijft lastig/raar. ;)

@Djennes, wat een mooi buikje al en wat een mooie echo's!!! Super mooi!!

@Letty, wauw wat een mooi plaatje!! fijn dat alles goed was!

14. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ann wat vervelend Beterschap! !!!!

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ SonjavT: Fijn om te horen dat alles goed is met je meisje! Nu lekker genieten van je zwangerschap :)

@ Josie88: Leuk! Dan ben ik niet de enige voor wie het een verrassing is :) Wat is een mdf-boom precies? Ben benieuwd wat je van de kamer maakt, ga je er binnenkort al mee beginnen of wacht je nog even? Ik ga m'n best doen om mee te lezen maar er gebeurd zoveel! Ben het nu al een beetje kwijt ;)

@ djennis: Wat super dat je wens op een zoontje uitgekomen is! Tijd om lekker te beginnen met shoppen :) Wat een mooie buik al en prachtige echo foto's!

@ Letty26: Wat een super mooie foto's van de echo! Gelukkig is alles goed! Haha wat zijn baby's toch lenig dat ze op de dikke teen kunnen sabbelen, zo lief! Hoop dat alles goed gaat met de diabetes!

@ Ann77: Wat jammer dat je zo last hebt van bi! Hoop dat ze er iets tegen kunnen doen?

@ Pleak: Ben benieuwd daar de foto van de kamer van je zoontje. Het klinkt allemaal super mooi. Net alsof je lekker buiten bent maar dan toch binnen. Origineel ook! Huren hier is heel anders dan het huren in Nederland. Je zit hier echt vast aan een huurcontract met honderden regeltjes erin. Zo heeft bijvoorbeeld de huurorganisatie ook een sleutel van het huis en ze mogen binnen komen en er wordt regelmatig gecontroleerd (Dan laten ze het wel even van tevoren weten). Wij wonen nu 3 jaar in Engeland. Daarvoor 2,5 jaar in Duitsland en daarvoor ook ongeveer 1,5 jaar in Engeland. Ben dus bijna 7 jaar geleden uit Nederland vertrokken. Ik ben in de eerste 2 maanden in Engeland m'n Nederlandse man tegengekomen en sinds die tijd reizen we rond voor zijn werk. Nu er een kindje komt willen we toch wel graag bij de familie in de buurt gaan wonen. Zoveel makkelijker en ook leuker voor de opa's en oma's etc. Maar dat duurt allemaal waarschijnlijk nog minimaal een jaar.
    Nee met 1,5 jaar zal hij het nog niet helemaal begrijpen. Daar zal wel heel snel verandering in komen zodra je baby er echt is. Dan is het opeens heeeeel erg duidelijk :) Dan is hij ongeveer 2 dus zal hij het denk ik wat beter snappen.

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Liedx; Oja foto's ;)
    Dit wordt de muursticker voor ons kleine meisje.. we hebben ook nog een tak met de zelfde diertjes, die komt boven de commode denk ik en dan deze naar het bedje (weet ik nog niet precies..)

Ik zal zo nog een berichtje plaatsen met foto's van de kamer van mijn zoontje.

Klinkt als een avontuurlijk leven. Lijkt me niet altijd even makkelijk. Maar ik hou dan ook nogal van vastigheid. ;) Hoe doe jij dat dan met werk? OF werk je niet?
    Begrijpelijk dat jullie met een kleintje toch wel graag bij de opa's en oma's in de buurt willen zijn! (omgekeerd vast ook zo ;))
    Wat anders is dat huren dan in Engeland vergeleken met hier. Hier heb je echt wel veel rechten en kan je ongelofelijk veel met een huurhuis. Wil je een andere keuken, wel toestemming vragen, maar zolang het de huurwoning verbeterd mag toch (bijna) alles. Lijkt me lastig. Maar, hopelijk krijg je een super gezellig kamertje.. Je hebt geweldige muurstickers te koop en het aanbod in Engeland is volgens mij nog veel groter dan hier. Dus dat moet lukken toch ;)
    Ik zal zo is die andere foto's opzoeken!

@Ann77, wat vervelend van je BI!! Hopelijk verbeterd het nog iets :(

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Liedx: Kamertje van mijn zoontje..

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    nog 1tje ;)

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat mooi Letty!! Fijn ook dat alles goed was!

Vervelend Ann, hoop dat het nog weer minder wordt. Ben je bij een therapeut?

Liedx: mdfboom.nl! Wil dan de extra volle boom, wil het wel redelijk rustig houden, nu nog wat behangetjes verzamelen (mochten jullie nog restjes hebben? ;)). We zijn al met de kamer begonnen, is al helemaal geverfd, de commode staat er al, wandkastjes erboven, ledikant komt eind mei. Ben nu bezig met schilderijtjes, volgend project wordt dus de boom.

Mooi kamertje Pleak! Voor de kleine meid wordt vast ook erg mooi.

20. JustMo

JustMo Niet meer actief

@pleak: Leuk kamertje voor je zoontje! Echt heel stoer.
    Wij hebben die stickerboom voor onze dochter! Is erg leuk en staat ook echt heel schattig op haar kamertje.
    Wil nu ook weer zoiets doen voor deze kleine meid.

@liedx: klinkt heel avontuurlijk zeg. Ik zou het zelf niet kunnen om steeds van plek (land) te verplaatsen. Houdt nogal van vastigheid.
    Het huren in GB klinkt inderdaad heel anders als in NL. Hier mag je toch wat meer met een woning doen.

@djennes: mooie echo plaatjes. En inderdaad duidelijker kan niet.

@Letty: jij ookal van die mooie echo plaatjes! En fijn dat de echo goed was.

@Ann: wat vervelend van je bi. Kan me voorstellen dat dat alles een beetje overschaduwd.

@josie: fijn dat je echo goed was en dat je dus even kon extra kon spieken bij de kleine.

@Sonja: jij ookal een goede echo! Fijn hoor. Is toch altijd weer een opluchting.

Ik heb vanavond een heerlijk avondje thuis op de bank zonder ml en dochter. En moet zeggen dat ik het wel even fijn vind. Morgenmiddag gaan we een lang weekend weg en moet alles nog inpakken. Maar dat ga ik morgenochtend doen want nu heb ik daar geen puf meer voor haha.

Deel Deze Pagina