Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    De kleur ja...dat is een goede de muurschildering blijft twijfels opleveren wat we willen dus daar hangt het nog vanaf :D

2. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Goedemiddag dames.

Ik ben weer van de partij. Al 3 dagen zware hoofdpijn en duizeligheid. Paracetamol helpt niet. Dus vanmorgen toch de verloskundige even gebeld en mocht vanmiddag even langskomen voor extra controle. Ik heb een te lage bloeddruk 90/60. Normaal is hij 120/85. Nu om de 2 uur iets zoets of zouts eten om hem weer omhoog te krijgen. En voldoende rusten. Morgen om 8.30uur de 20weken echo spannend. Gelukkig mooi op tijd.

Pleak mooi dat je 20 weken echo goed was.

Letty leuk kamertje en ben benieuwd naar de kleurtjes.

Josie spannend en succes vrijdag.

Nathalie die kilos ben je straks vast wel weer kwijt en inderdaad het is voor een goed doel. Hier valt het mee 2 kilo tot nu toe.

3. Mausje84

Mausje84 Actief lid

21 dec 2012
    233
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hier ook goede 20 weken echo! Het word alleen waarschijnlijk een groot kindje!lange benen en buikontrek was ook groot! Nou is mijn vriend 2 meter en ik ook 1.75 dus zat er wel in!
    Verder heb ik niet gewogen! Heb het idee dat er nog niet heel veel bij is al gaat mijn buik nu wel ineens hard!
    Pleak fijn dat je echo ook goed was!
    Ik was vanmorgen toch best zenuwachtig onbewust! Had hoofdpijn etc.
    Nou meiden die m nog krijgen veel plezier en succes!

4. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Balen KidoNe. Goed eten dan maar!
    Hier ook (tja, ik sta op het lijstje, al schrijf ik niet veel, lees wel mee!) een goede echo, alles prima, bloeddruk ook lekker laag. En, ook al een meisje! Overduidelijk. Dus behalve mijn bekken gaat alles prima....

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Letty26; het kamertje wordt al leuk!
    Mijn placenta ligt ook van voren, merk echt wel verschil met mijn zoontje, die voelde ik veel vaker en sterker. Is wel even raar he?

@Nathalie, altijd even slikken he die extra kilo's en al die kleren die niet meer passen! Maar ik merkte bij mijn zoontje dat ik op een gegeven moment zoiets had van , nou dan maar dik worden ;)
    Ik ben maar een kleintje en weeg normaal iets van 53 kg, toen ik de 60 naderde begon ik me echt ongemakkelijk te voelen, toen ik eenmaal die 'grens' voorbij was, lukte het ineens beter om los te laten. Maar nu heb ik het ook weer. Ik word echt niet vrolijk van die extra kilo's, weer richting die 'grens' (echt geen idee waarom ik dat nou zo erg vind?) Voel me echt nog ongemakkelijk in mijn nieuwe lichaam ;)
    Maar tip voor jou dus ook ;) Probeer het los te laten, de kilo's gaan er echt wel weer af! Zo lang je niet te gek eet/snoept (wel genieten hoor) komt het echt wel goed!
    Ik denk dat wij zwangere vrouwen af en toe vergeten waarom we aan komen, normaal ben je zo bezig niet aan te komen en nu hoort het er ineens bij. Als je dan ook nog eens met elkaar gaat vergelijken kan je helemaal onzeker worden terwijl dat ook weer niks zegt. ;)

@Jossie88, ik begrijp wel een beetje dat je gaat twijfelen hoor, komt vast ook wel een klein beetje door ons ;) Maar bedenk maar hoe bijzonder het moment voor jullie gaat zijn als jullie er na de bevalling samen achter komen, dan hou je het missch iets beter vol ;)
    Spannend vrijdag je 20 wk echo!! Nog een paar daagjes!

@KiDoNe, vervelend dat je bloeddruk zo laag is en je je daardoor zo beroerd voel :(
    Spannend morgen!!!!

@Mausje, wat fijn dat jou echo ook goed was!! Blijft altijd zo spannend he! Ik was helemaal versleten daarna ;) dan voel je helemaal goed hoe druk je je heb zitten maken.

@Ann, fijn dat alles goed was!! En wat leuk, nog een meisje, hihi wat een ontzettend gezellig roze lijst ;) Ben benieuwd wanneer er weer een jongetje bij komt ;)
    Ik zal het straks even in de lijst zetten!

@Hier..
    poeh vermoeiend daagje! Ik zit de laatste tijd steeds niet helemaal lekker in mijn vel, zag echt vreselijk tegen de 20wk echo op, maar gelukkig was alles helemaal in orde. Het was wel een uur uitgelopen, dus ik voelde me behoorlijk op van de zenuwen, zeker na de echo! Gelukkig was mijn man lekker thuis, dus kon ik eventjes slapen. 's middags ook nog even snel langs de verloskundige, maar dat was alleen even kort de papieren afgeven omdat ik 2 weken geleden al een keertje extra was geweest.
    Nu aan het genieten van mijn mooie echo foto's en het fijne gerustgestelde gevoel.

Er zit wel een klein eigenwijs meisje in mijn buik hoor. We kregen nog een stukje 3d te zien van haar gezichtje, maar ze hield haar handjes er voor, vorige keer met de pretecho ook al ;)

Ook is ze erg stillstjes, heel af en toe een flink trapje of duwtje maar verder alles stil, ik maakte me daardoor echt een beetje zorgen, of alles wel goed ging. (mijn zoontje voelde ik met 17 wk al dagelijks) Nu na de echo voel ik haar de hele dag in mijn buik riebelen ;) Ineens is ze overduidelijk aanwezig. ;) Hopelijk blijft ze dat doen, veel gezelliger :p

Wij hebben trouwens een naam voor ons meisje ;) We vinden hem beide mooi en de naam 'voelt' echt goed!
    Zijn jullie al druk aan het bedenken of hebben al een naam?

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 30 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

KiDoNe - 16 april - 20 weken echo
    Veertje - 16 april - 20 weken echo (GUO)+ controle gyn + afspraak verpleegkundige
    KiDoNe - 17 april - controle verloskundige
    Josie88 - 19 april - 20 weken echo
    Lootje - 24 april - controle verloskundige
    BabyWish - 24 april - 2e deel 20 weken echo (GUO)
    SonjavT - 25 april - controle verloskundige
    Mama1982 - 2 mei - controle verloskundige
    Djennes - 7 mei - controle verloskundige
    Josie88 - 8 mei - controle verloskundige
    Lootje- 5 juni - 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

29 Mama's / 13 Meisjes / 6 Jongens / 4x Verrassing

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Oghhhh pleak wat fijn dat je toch weer bevestiging hebt! Onze man heeft ook al een naam en dat voelt inderdaad heel echt! ♥

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ben benieuwd wat het wordt Letty! Van iedereen trouwens, heerlijk om te zien wat anderen van de kamertjes maken. Ben overigens nu ook al heel benieuwd wat iedereen aan namen heeft en wat het daadwerkelijk wordt, duurt nog heel lang, I know, maar hou ervan. :D

Wat naar Kidone, hoop dat je je snel beter voelt. Succes en veel plezier morgen!!

Fijn dat het goed is, Mausje! Nog steeds een verrassing? :)

Ook voor jou fijn dat het goed is Ann, op je BI na dan... Weer een meid erbij, gefeliciteerd!

Nu al een karaktertje Pleak, dat belooft nog wat! :D Wij hebben voor beide geslachten al een naam, al vanaf een week of 8, blijft nog steeds favoriet. Over het geslacht: inderdaad kriebelt het ook wel een beetje door alle berichten hier. Maar ik denk dat ik even zou denken: yeah, we weten het! Om vervolgens te denken: moest dat nou echt? Lijkt ons inderdaad heel mooi om ons cadeautje over een week of 20 uit te mogen pakken. :)

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Volhouden dan ;)
    't lijkt mij ook echt wel bijzonder.. alleen ik kan echt niet met verassingen om gaan. ;) Maar als ik dat wat beter zou kunnen dat zou ik het misschien ook wel niet willen weten.
    Maar het lijkt me dan zo spannend met de naam.. je hebt dan 2 namen, maar dan ga je pas voor het eerst wennen aan de naam na de geboorte.
    Bij mijn zoontje was zijn naam al helemaal gewend, en voelde ook gelijk goed na de geboorte (pfft gelukkig hoeft ook niet natuurlijk) en hopelijk nu ook. Mijn man heeft al een koosnaampje voor haar en dat klinkt zo schattig.

Mijn schoonzus en zwager wilden het ook niet weten tot de bevalling, die hadden 3 (!) meisjes namen en 3 jongens namen bedacht en hun kindje heeft de eerste dag geen naam gehad omdat ze er nog niet uit waren welke van de 3 hij nu kreeg, haha lijkt me ook wat.. net bevallen en dan zo hard over een naam nadenken. ;)

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh jee, je helpt me niet echt Pleak... Twijfel, twijfel..... :p

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    zo bedoelde ik het niet! :)
    :)
    troost je.. uiteindelijk hebben we alle 2 een naam van een kindje die we nog niet hebben gezien ;) nou ja jij 2 dan, maar je snapt wat ik bedoel ;)
    gewoon lekker genieten van de verassing joh :p

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Haha, komt wel goed. ;) Na vrijdag zal de twijfel ook weer weg zijn hoor, het is nu even vier dagen volhouden, de definitieve nee.

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    da's waar, daarna voorlopig geen echo's meer.. ;)
    krijg jij er ook nog 1tje met 30 weken? ik wel, 10 weken niet spieken. Wij twijfelen nog of we een uitgebreide 3d echo gaan laten maken... maar is zo duur he, maar ook zo leuk even spieken ;)

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Yep, hier ook nog met 30 weken. Duurt inderdaad lang, tien weken niets, maar ben wel heel blij dat we met 30 weken nog een echo hebben, anders is het wel een hele lange zit.

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ja he, toch fijn om even te kijken of alles nog goed gaat. :)

16. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier hebben we ook al een naam. Soms spreken we het ook uit,maar we moeten dan echt in de gaten houden dat onze dochter er niet bij zit hihi.

Mijn hoofdpijn is gelukkig wat afgezakt, na wat zoute dropjes te hebben gegeten en wat zoetigheid te hebben gedronken.
    Vanmiddag hartje nog even gehoord, blijft bijzonder. Baarmoeder zat netjes op de navel en ze voelde een goedgevulde baarmoeder. Ze was lekker ondeugend en zwemde iedere keer bij dopler weg.

Zo proberen te slapen, hopelijk lukt dat een beetje.

17. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Letty, leuk kamertje! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Pleak, gelukkig alles ok. Is inderdaad een heel spannend moment. Toch een medische mijlpaal in de zwangerschap. Begrijp ik nou goed dat je n uur hebt moeten wachten?
    Mausje en ann jullie ook gefeliciteerd met jullie goede echo. Echt fijn om te lezen allemaal.

Josie, kan me de twijfel voorstellen hoor. Maar een verassing lijkt me ook echt super. Mijn man wilde het graag weten, maar ik had een verassing ook wel leuk gevonden.

Verder twijfelen we nog over de naam. We hebben er twee...

Wat betreft kilo's, ben er nu ook 5 bij en zoals ik al eerder schreef heb ik er soms ook wel moeite mee, met name het veranderen van m'n lijf. Maar dat is meer emotioneel. Rationeel spreek ik mezelf dan even steng toe en is het ook wel ok hoor. Alles voor t goede doel..:)

Verder rustig weekend gehad, wat in de tuin gewerkt en genoten van het weer gisteren.

Druk dagje op het werk gehad, daarna nog visite gehad, dus ga nu lekker slapen.

Voor mensen die echo nog krijgen: geniet ervan!

18. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL

Gelukkig voel je je weer beter. Lage bloeddruk hier ook nog steeds aanwezig. Soms inderdaad erg vervelend.

Hier praat dochter nog niet. Gelukkig maar, want geslacht willen we geheim houden..;)

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Mama1982; jep een uur moeten wachten.. ze zeiden sorry sorry, maar ja, konden zei natuurlijk ook niet helpen. Ik had me er al een beetje op ingesteld, bij mijn zoontje konden de echo's ook zo uitlopen. Alleen die zenuwen he.. pfft.. ;) maar het was het waard.
    Is idd echt een mijlpaal.

Jullie ook lekker in de tuin gewerkt.. heerlijk :) was echt genieten gister he! Vanmiddag was het ook nog wel even lekker!

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Leuk dat jullie ook al een naam hebben en fijn dat je hoofdpijn wat minder is.
    die Doppler vinden kleintjes maar niks he.. ;)

Deel Deze Pagina