Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Josie, leuk dat je het verteled hebt, maakt het allemaal een stuk echter meteen he?! Vind ik altijd tenminste. Gelukkig is mijn hoofdpijn weer over ja!

Pleak, je hebt dus een shirtje weten te bemachtigen. Leuk! Dus bij je schoonouders is de kogel door de kerk ;). Super!

Sassie, jullie je mond bij schoonzussen weten te houden. Maar hoe reageerde je ouders, die ging je het toch wel vertellen? Sorry, heb gister wel alles gelezen, maar door migraine niet onthouden merk ik nu ;)

Ben benieuwd naar alle andere verhalen.

Ik heb het 1e kerstdag ook verteld aan mijn ouders. We hebben daar kerst gevierd met cadeautjes. Het laatste cadeautje was voor opa en oma (een rompertje). Opa wilde het opmaken en zat echt gepuzzeld te kijken, snapte er niet veel van. Maar toen oma zag wat het was zei ze meteen "oh een baby"! Dikke tranen van geluk natuurlijk. Was erg leuk!

Ga zometeen even MvM bellen voor een afspraakje. De vlk doe ik denk ik in het nieuwe jaar pas.

2. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees dat jullie allemaal ook al last van darmen hebben en een opgeblazen buikje, maar dat heb ik nu gelukkig nog niet. Me buik is aan het eind van de dag wel wat boller, maar niet overdreven. Verder nog gewoon plat.

BWish, ik heb sinds gister ook dat ik minder kan eten en dat ik na iets gegeten te hebben misselijk ben. Heb echt minder trek. Misschien daarom nog wel niet echt een darmenbuikje?
    Blijf wel veel spierpijn in heupen en bekken houden, hopelijk gaat dit snel weg.
    Ben ook niet echt meer duizelig geweest sinds van de week, dus dat is fijn! :D

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Gistermiddag een wandeling gemaakt, en gisteravond spierpijn in m'n benen en beetje last van m'n rug.

Ik mag zometeen mijn 9 maanden zwanger dagboek ophalen :D
    Kan ik gelijk al wat dingetjes opschrijven (eerst op los papiertje)

Ik hoop dat ik trouwens snel mag afrijden..
    Dat zou tegen half februari zijn, dan zit ik ongeveer tegen de 12 weken. Ik hoop dat ik iets eerder mag.

Weer een paar normale dagen nu voordat het weer gekkenhuis wordt :p

4. mounia05

mounia05 Niet meer actief

Dankje :). Moet alles even bij lezen hoor haha jullie schrijven snel :p

Afspraak was goed gegaan en omdat ze wist dat ik beetje onzeker ben of alles wel goed gaat heeft ze voor mij een echo geregeld morgen :D dus hopelijk zie ik morgen ons kindje gewoon in de baarmoeder met een kloppend hartje

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Gisterenmiddag mochten de kids al hun cadeautjes uitpakken en de rest gingen we pas 's avonds doen. Toen we klaar waren, zei ik dat we nog een cadeautje hadden, maar dat dit 9 maanden levertijd heeft ;) Mijn moeders reactie 'Ben je zwanger? Dat kan toch niet, je hebt een spiraaltje' :D Daarna reageerden ze wel erg blij. Ze wisten dat we nog een kinderwens hadden, maar ze hadden verwacht dat we eerst de verbouwing zouden afwachten.

Josie88, leuk dat je ouders door het dolle zijn. En grappig hoe je het je zus verteld hebt.

Pleak, leuk dat zelfgemaakt shirt en leuke reactie ook zo te lezen.

Lootje, fijn dat je nu een afspraak hebt staan, dat wordt het wat echter vind ik zelf. En dan al een echo, dat is wel fijn als je verloskundige zelf echo's maakt.

Chiqui, fijn dat de hoofdpijn gezakt was. Leuke reactie van je ouders, toch apart dat opa's (mannen) meestal dat soort hints (rompertje) niet snappen.

BabyWish91, welke 9 maanden zwanger dagboek bedoel je? Ik had via via gelezen dat je er eentje via Why's kan bestellen die je bij de Jumbo kan ophalen. Die zit bij ons in het dorp tegenover mijn werk, dus daar wil ik nog even mee wachten tot ik mijn werk op de hoogte heb gebracht.

Ik ga vanmiddag de verloskundige bellen, die heeft tussen 14.00 en 15.00 telefonisch spreekuur om o.a. afspraken te maken. Ik hoop dat ik het verwijsformulier voor een echo per post kan krijgen.

Ik zit al wel na te denken wanneer ik de echo wil inplannen. Bij de oudste had ik hem met 9 weken en toen bleek ik nog maar 8 weken te zijn, daarna duurde het zo lang tot de 20-weken echo dat we met 14 weken nog een pretecho hebben laten maken. Bij de jongsten hadden we met 10 weken een termijnecho. Manlief is bang voor nog een tweeling, dus misschien dat ik een afspraak maak voor ongeveer 8-9 weken en dan weten we ook sneller waar we aan toe zijn. Aan de andere kant is 10-11 weken misschien verstandiger, omdat ik het daarna dan op werk kan vertellen als het goed zit.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    mounia05, spannend, hopelijk heb je morgen een goede echo!

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Flower82: 17 augustus - 30 jaar - 2e kindje
    Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - 3e kinde
    MamaAnnelies:18 augustis - 18 augustus - 21 jaar - 2e kindje
    Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje
    Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Djennes: 23 augustus - ?? jaar - 2e kindje
    Lootje: 24 augustus - 28 jaar - 2e kindje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje
    ML82: 26 augsustus - 30 jaar - 3e kindje
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje
    Saskia1980: 27 augustus - 33 jaar - 4e kindje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 22 jaar - 1e kindje
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 29 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Mausje84: 29 augustus - ?? jaar - 1e kindje
    Pleak: 30 augustus - 28 jaar - 2e kindje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje
    Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Hoop84:31 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Josie88: 31 augustus - 24 jaar - 1e kindje
    Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - 1e kindje

Afspraken, controle & echo's

Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige
    MamaAnnalies 24 december - vroege echo ivm bruinverlies
    SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders
    MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders
    Liesje1975 - 28 december - 1e echo
    Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH
    MamaAnnalies - 3 januari - intake + echo
    Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Pleak - 8 januari - eerste controle gyn
    ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Flower82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Letty - 14 januari - termijn echo
    SonjavT - 16 januari - intake verloskundige
    Flower82 - 16 januari - intake verloskundige
    Lootje - 16 januari - intake verloskundige + eerste echo
    Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo
    MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo

23 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing

Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!

8. mounia05

Echt leuk hoe sommige het aan hun familie vertellen :)

Eerst wilde wij wachten tot zeker 12 weken en mij lukte het maar mijn man niet haha terwijl hij het juist wilde :p we hebben het tegen zijn ouders broertjes en zusje verteld en mijn ouders en broer en zus.

Steeds vaker misselijk aan het worden. Heel irritant. En wat sommige hebben dat de kwaaltjes minder worden en dan onzekerder worden daar heb ik ook last van. Maar zoals er al gezegd wordt ik probeer er gewoon van te genieten het duurt nu in ieder geval al langer dan vorige keer en voelt ook anders. En als het dan toch mis gaat dan was het kindje gewoon niet in orde. Zo probeer ik gewoon te denken.

9. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Dank je Pleak!

Net de intake van MvM gehad. Vond het toch een beetje spannend (de test dan) want had gelezen dat die test best wat lichter kan zijn doordat deze veel hcg nodig heeft. Maar hoefde niet bang te zijn, de streep knalde er van af! Fijn zo'n bevestiging! Vanaf nu plas ik dus in een fles :D.

Sassie, inderdaad wordt het gelijk wat echter en concreter! Ik vind het super dat ik dan ook gelijk de echo krijg. Bij mijn vorige zwangerschap moesten we altijd naar het echobureau.
    Jullie hebben al een tweeling he? Zou toch wat zijn als je er nog een kreeg! Hoe oud zijn jouw kindjes? Op de een of andere manier denk ik zwanger te zijn van een tweeling. Ws. doordat we een beetje ruimtegebrek hebben (wonen in een driekamerappartement). Onze flat stond een tijd te koop, maar dat schoot helemaal niet op. Dus besloten we dat twee kindjes wel zou passen. Maar 3 zou erg krap worden. Ik hoop de 16e dan toch gewoon 1 wondertje te zien op de echo!

10. Hoop 84

Hoop 84 Actief lid

4 nov 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    Iedereen de kerst overleefd?
    Ik vind t altijd leuk, maar ben ook weer blij als t voorbij is.
    1ste kerstdag hebben we mijn ouders en broer wel verteld dat we zwanger zijn. Ik kon mn mond ook echt niet houden haha. Ze waren echt super enthousiast:D
    Verder weet niemand het, en dat willen we ook nog niet.

Ik ben nog steeds snotverkouden..slaap ook ontzettend slecht, zat vanmorgen half 5 alweer beneden..:( ben wel naar de dokter geweest en heb even bloed geprikt.
    (Had al sinds ik gestopt was met de pil extreme haaruitval)
    Volgende week de verloskundige maar es bellen, spannend hoor!!! T word steeds realistischer :D Ben zo blij!!!

Jullie nog vervelende kwaaltjes?

Liefs

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @sassie: nee, die je bij de jumbo kan ophalen is een agenda.
    Ik ga het 9 maanden zwanger boek van Christine Harris ophalen.
    Een heel uitgebreid soort dagboek waar je dingen in kunt schrijven en plakken.

12. Liesje1975

Liesje1975 Actief lid

9 aug 2011
    204
    0
    0
    Personal Assistant
    Londen
    Hoi allemaal, ik hoop dat jullie hele fijne kerstdagen hebben gehad.

En voor degenen die al afspraken gehad hebben, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan.

Ik ben echt super emotioneel tegenwoordig en terwijl ik aan het bijlezen was en zag hoe mensen het verteld hadden en alle leuke reacties, zat ik hier gewoon te janken! Nou ja zeg!

Pleak, mijn man is Engels, wij wonen dan ook in de UK. :)

Ik wilde dat ze hier ook zoiets hadden als mvm, het is toch wel een iets heel goeds om voor te plassen he? Vooral omdat ik tegenwoordig heeeeel vaak moet plassen, zou goed voor ze kunnen produceren!

Wij hadden eigenlijk willen wachten met het vertellen van de familie tot na de 12 weken echo, maar besloten op 1e kerstdag om het toch te vertellen. Voornamelijk omdat mijn schoonmoeder maar bleef zeuren dat ik normaal anders best een glaasje champagne lust, en ze had een voorafje gemaakt met heerlijke schimmelkaas (die ik normaal ook best graag lust). Dus toen hebben we de test maar in de boom gehangen net voordat we kado's gingen uitpakken. De reactie was, wat doet dit nou hier? Toen dacht mijn schoonmoeder dat het de test was die ik haar gaf toen we net zwanger waren met mijn 2e zoontje. Dus moesten we het nog uitgebreid zeggen ook! Allemaal heel blij natuurlijk. Nu moeten we nog verzinnen hoe we het mijn ouders gaan vertellen aangezien ik het zo onpersoonlijk vind om het via de telefoon te doen.

Morgen onze eerste echo... Ik ben erg zenuwachtig hiervoor en hoop echt dat er een hartslag is!

13. Liesje1975

Liesje1975 Actief lid

9 aug 2011
    204
    0
    0
    Personal Assistant
    Londen
    @hoop: Ik heb ook extreme haaruitval, waar kan dit mee te maken hebben dan?

14. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    hey meiden,
    even dacht ik laat even snel war horen van mijzelf!
    ik lig al 2 dagen met 39 graden koorts op bed:s echt snotverkouden!
    echt heel vervelend! ik heb de huisarts gebeld, gelukkig kan het voor de zwangerschap geen kwaad! alleen mag niet te paracetamol, en helaas werken die paar die ik wel mag op een dag niet!

de gene die het aan de fam verteld hebben, wat een leuke ideeën!!
    ons is t gelukt om onze mond te houden!

als ik mij wat beter voel dan kom ik wat uitgebreider reageren!
    nou eerst uitgriepen en voldoende rusten!

xx

15. mounia05

Beterschap kwiebeltje en zeker goed uitrusten x

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb de verloskundige gebeld :D
    Het verwijsformulier wordt opgestuurd en ik heb het nummer alvast gekregen om een afspraak te maken voor in de week van 28/01 - 01/02 voor een termijnecho, dan ben ik ongeveer 10 weken. Ik heb dan de week erop op 06/02 mijn intakegesprek gepland staan.
    (Dan moet ik dus mijn werkgever uiterlijke 05/02 op de hoogte brengen ;))

Lootje, fijn dat er bij de test van MvM en knalstreep kwam.
    Ik heb inderdaad al een tweeling. De oudste is net 5 jaar en de tweeling wordt bijna 4 jaar, er zit 16 maanden verschil tussen. Ik vind een tweeling erg speciaal en erg leuk, maar ik zou het wel fijn vinden om nu alles gewoon (1 baby) mee te maken.

Hoop 84, leuk dat ze zo enthousiast waren.
    Ik had juist tijdens het pilgebruik veel last van haaruitval. Nu heb ik ook een vitamine B12 tekort gehad na mijn zwangerschappen, dus dat zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn.

BabyWish91, volgens mij heb ik die agenda bij de oudste gehad, erg handig inderdaad.

Liesje1975, leuk dat je schoonouders blij waren. Zie jij je ouders binnenkort nog in het echt? Ik kan me voorstellen dat je het liever niet via de telefoon wil vertellen.
    Spannend morgen je eerste echo, hopelijk is alles goed en kunnen ze al een hartje vinden.

kwiebeltje, vervelend dat je een griep te pakken hebt, beterschap!

17. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mounia, wat fijn dat je morgen een echo krijgt! Ik probeer ook tegen mezelf te zeggen dat als het weer mis gaat het zo had moeten zijn. Ben je extreem moe of valt het mee? Bij mij valt het nog mee, maar verwacht wel dat het gaat komen.

Sassie, ik heb bij mijn zoontje met 8 wk een echo gekregen en met 12 weken ook nog een keer. Omdat ze het met 8wk nog wat te vroeg vonden. Bij me dochtertje met 6 wk en met 10+ wk, maar dat was meer ivm vmk die ik daarvoor had. Maar mijn vlk doet er nooit zo moeilijk over om een echo te doen, dat is wel fijn. Goed geregeld dat je de inschrijfform per post krijgt ;)

Lootje, jij gaat ook de volle 10 wk plassen voor MvM?! Goed hoor. Ik ook, de meest hier lees ik trouwens. Fijn die duidelijke streep. En het mooie aan die testen is dat die streep blijft staan. Andere testen worden in tijd onduidelijk. Wat krijg je als presentje? Weet je dat al?

Hoop, vervelend die verkoudheid he?! Hier blijft ook alles maar snotteren en kwakkelen. Ik ben de enige die nog niet ziek is geweest, gelukkig! Ben ook altijd wel blij als de kerst voorbij is hoor! Kinderen zijn altijd wat vervelender vind ik ;)

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb 29/01 om 17.45 de termijnecho :D

19. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    BWish, ik heb het 9 maandenboek van Babette Harms, met hele leuke tekeningen en veel ruimte om zelf te schrijven. Heb bij mijn zoontje en dochtertje weer een andere gehad. Vind het altijd leuk om vanalles op te schrijven en te kunne vergelijken. Ik ben ook al begonnen met schrijven. Veel plezier met bijhouden :)

Liesje, wat een geweldig idee om de test in de boom te hangen, moest er hard om lachen. Jammer dat het kwartje niet direct viel. Hier ook super emo hoor! Me zoontje moet het soms helaas een beetje ontgelden. Die kan echt het bloed onder me nagels vandaan trekken en dan plof ik soms gewoon even. Zielig mannetje :(
    Krijg je in Engeland vaker echo's dan hier in Nederland?

Ik heb 31-12-12 om 14.15 intake met MvM!
    Zou iemand die erin kunnen zetten? THanks ;)

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Lootje, moeilijk he niets zeggen! Fijn dat je 16 januari langs mag komen bij de verloskundige! Nog een paar weekjes geduld ;)
    @Chiqui; Hihi wat grappig, mannen lijken dat soort hints idd niet snel te snappen :)
    Dat shirtje had ik zelf gemaakt.. gewoon een wit shirtje gekocht en het er zelf op geschreven. Goedkoper en bestellen ging niet meer lukken.. Hij werkte in elk geval perfect :D
    @BabyWish; spannend afrijden!! Gaat vast goed komen hoor!
    En heb je je 9 maanden dagboek? Is toch zo leuk om bij te houden! Ik heb van mijn zoontje het bij gehouden in een foto boek van de kruidvat. Dus alle buikfoto's, spulletjes die we gekocht hadden enz enz en dan elke week vanalles en nog wat op geschreven. Vooral omdat het nogal een spannende tijd was heb ik erg veel bij gehouden en dat is nu zo mooi en leuk om terug te lezen!!
    @Mounia05; morgen een echo.. oeeee spannend :) wordt vast heel mooi :) En leuk dat jullie het ook al hebben verteld :) Waren ze verbaast, enthousiast, blij? Vertel vertel :p
    @Sassie; Wat leuk om te lezen over de reactie van je moeder. ;) Die verassing had ze dus niet zien aankomen :D
    Over de echo.. lastige keus. Maar begrijp wel dat je man het dubbel zo spannend vind om te weten of er 1 of 2 kleintjes op komst zijn. Mannen zijn toch wat practischer als vrouwen denk ik ;) Ben ook wel benieuwd of het nog is gelukt/gaat lukken met de verloskundige.. eendezerdagen ging je toch contact op nemen over het formulier via de mail/post kon worden verzonden (weet het niet precies meer, sorry)
    @ Lootje, ik ga dat ook wel eng vinden denk ik, die test van MvM! Ik heb net voor kerst het contact formulier ingevuld en vond het best eng omdat het dan toch door je hoofd spookt, straks is de test negatief ;) wat een gedoe. haha, ik ben denk ik wel zo iemand die dan eerst zelf test voor ze langs komt ;)
    Grappig dat je denkt zwanger te zijn van een tweeling... bij mij spookt dat ook steeds door mijn hoofd en mijn man begon er ook al over, haha... 't zou dan wel een lekker drukke boel worden :D Heel fijn idd dat jou verloskundige zelf ook echo's kan maken! Dat kunnen die hier niet.. vind ik wel jammer denk ik.
    @Hoop, wat leuk dat je ouders en broer zo enthousiast waren! Het is met deze dagen denk ik ook wel dubbel zo moeilijk om je mond te houden toch?? De sfeer is er ook zo naar :D
    Wart vervelend dat je zo verkouden bent! Ben benieuwd naar de uitslag van je bloed!
    Kwaaltjes hier nog steeds misselijk, zere borsten en af en toe steekjes onder in mijn buik.
    Verder nog niks.
    @Liesje1975; haha ik zie je al zitten, met tranen in je ogen onze stukjes aan het lezen :p
    Aha je woont niet in NL (als je dat al eerder had verteld, sorry was ik het blijkbaar weer vergeten) Idd erg jammer dat ze dat in andere landen niet hebben! Best een beetje raar ook.
    Succes morgen met je echo trouwens! Ben benieuwd! Zit vast wel goed hoor!
    @Kwiebeltje; beterschap!!
    @ Sassie... Ik was aan het vragen of het nog gelukt was met de verloskundige maar dat wordt inmiddels al door je beantwoord ;).. haha dit berichte schrijven duurt te lang ;) Fijn dat het is gelukt! Nog een paar weekjes wachten en dan de echo :D

Vraagje voor de meiden die met MvM mee doen.. Ik heb de 24e via een formulier op hun website mijzelf aangemeld. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik had vandaag al wel een beetje een telefoontje verwacht, maar nog niks gehoord. (ja en ik heb erg weinig geduld :p)

Poehhhh ik ben weer bij volgens mij :D

Deel Deze Pagina