Liedx Ga ik binnenkort laten zien Mooi hé vandaag, heb ook een paar stukken gekeken op tv. Duurde wel lang allemaal haha.
Dit bedoelde ik laatst over de gordijnen in de babykamer en het volledig te verduisteren. Nu staan de schutters niet dicht maar dit bedoelde ik (zie foto) Bekijk bijlage 321956 Bekijk bijlage 321957
Zo ons meisje heeft de buisjes er in. Alles ging goed, alleen de narcose had ze wat moeite mee, maar ze werd lachend wakker. Vanmiddag nog naar de orthopeed. Hier gaat verder alles goed, alweer 22 weken vandaag en ons kleine meisje is erg druk.
Sugarblossom: inderdaad ook een Golden Retriever, heerlijke honden! Ja, moet het echt proberen rustiger aan te doen, is niet anders... Mooie shutters! Prachtig hè Liedx? Vond het ook erg mooi om te zien, werd er wel een beetje week van. Haha. Fijn dat het goed gaat Kidone, net als met de kleine. Nog steeds lachend? Mooie buik Lootje!
Letty, heb nog vaker aan jullie moeten denken. Dit moet echt vreselijk zijn... Liedx, veel succes met je examen. Welke studie volg je? Nathalie, klinkt heerlijk n weekje Spanje.. en ook hier inmiddels +7 kg. Dus sporten na de bevalling is een goed plan.. En buik groeit inderdaad ook hard. Kan er nu niet meer om heen. Het lijkt altijd even stil te staan waarna een enorme groeispurt volgt. Ik blijf het allemaal Speciaal em bijzonder vinden. Kleine beweegt ook veel, echt genieten.. Veertje gelukkig gaat het weer goed met de kleine man. Kinderwagen laten opsturen...tja..het blijft een risico. Niks leuks te vinden in je eigen regio? Wij wonen inderdaad maar 20 minuutjes van een mooie dierentuin. Dus gaan we regelmatig even wandelen en diertjes kijken. Sg, hoe gaat t met de misselijkheid. Echt knus jullie kamertje, mooi die schutters. Kidone, gelukkig alles goed gegaan! Hoe is het nu? Lootje, mooi buikje! Pleak: ik heb een pretecho gepland op 23 mei. Mag dus op de lijst. Heb er echt zin in! Bij m'n dochter zagen we toen echt hoe ze ging uitzien bij de geboorte, zo speciaal...hopelijk laat de kleine zich deze keer ook goed zien. Deze week een kort weekje. Alleen ma en vandaag gewerkt, morgen Is mijn thuiswerkdag en dan...is het weer weekend!! Begin nu wel weer last van maagzuur te krijgen, maar melk helpt nog redelijk tot goed. Hoop niet dat het zo wordt als bij de vorige zwangerschap. Toen hielp niets meer en kon ik op t einde niet meer liggend slapen. Hoe ver zijn jullie met de kamertjes? Ben wel benieuwd naar foto's, kan ik beetje inspiratie opdoen. Fijne avond!!
Ze voelt zich super goed, niks aan de hand. Vanmiddag controle gehad bij de orthopeed en ze hoeft niet meer weer te komen. De heupjes waren helemaal goed gegroeid. Vanavond voor het eerst mijn buik zien bewegen na een schop van onze kleine meid.
Goed nieuws Kidone, super! Hier heeft VL gisteren voor het eerst de kleine gevoeld, was nu pas echt duidelijk aan de buitenkant, hij was iedere keer te laat, als ik hem riep was die dondersteen net weer rustig. Maar gisteren dus wel, hij glunderde van oor tot oor! <3 Getsie Mamma82, erg vervelend maagzuur, hoop voor je dat het niet erger wordt. Hoever we nu zijn met het kamertje? Hebben alles geverfd, commode staat, wandkastjes hangen erboven. Heb zojuist een mdf boom en een lamp besteld, hoop dat het snel binnen is. Verder wordt het ledikant eind mei bezorgd, moeten we nog gordijnen en nieuwe stopcontacten.
KiDoNe Wat fijn om te horen dat alles goed gegaan is met jullie meisje. Wat fijn dat ze toch lachend wakker werd. Ze zal vast nerveus zijn geweest van tevoren. Heerlijk genieten van je baby in je buik! Voel je dr ook al draaien? dat is pas een apart gevoel. De mijne lag de laatste keer al dwars en begint nu al bijna (of is al) aan het draaien, hoofdje naar beneden en voel haar al boven m'n navel uit komen. Lootje Wow mooi en dan ook zwart wit effect, prachtig! Josie Dank je! ^_^ Wat leuk zo'n boom heb ik ook!! Heb er zelf nog 1 bij gewonnen via internet met een win-actie... wel heel toevallig haha. Mamma Dank je wel de misselijkheid is weer even weg eindelijk. Dan weer 3/4 dagen slecht en overgeven en dan weer even verdwenen gelukkig. Jeetje maagzuur haha hou op wordt er niet goed van brrr. Wat leuk dat je bijna een pretecho krijgt. Ik heb mijn meisje al 5 weken niet gezien. Ik hoop toch dat ik maandag eens een echo krijg vind ik ook wel weer eens tijd worden dan is het alweer 6 weken geleden. Iedereen Maandag enorm geschrokken. In de middag werd ik niet zo lekker heel moe, licht in m'n hoofd. Ik kreeg rond 17:00 plotseling hele harde buiken, buikpijn, rugpijn (oefenweeen waarschijnlijk) kon echt niks meer doen meteen de verloskundige gebeld om 19:30 omdat het niet meer ophield moest verplicht 2 uur lang gaan liggen maar het hielp nog steeds niet en als het niet weg ging moest ik terug bellen. Helaas voicemail heb ik uit paniek maar de noodnummer gebeld, ik dacht straks komt ze al want voelde me zo beroerd. Gelukkig is de verloskundige meteen gekomen bij ons thuis (was inmiddels al 22:45) even gevoeld en gedaan, bloeddruk opgemeten maar dat was goed gelukkig, hartje geluisterd ook goed.. en toen zakte het opeens wat af en ben ik meteen gaan slapen dat ging redelijk. Was dus gewoon enorm geschrokken of in paniek waardoor die harde buiken dus niet meer wegging en te veel gedaan. Ik mocht de volgende dag meteen weer even langs komen (haar praktijk was niet open vanwege Koningsdag maar dit was even een ander geval) urine ingeleverd en dat was ook goed, omdat ik vaak s' nachts eruit moet om te plassen dacht ze misschien ook aan een blaasontsteking. Moet nu rustiger aan gaan doen en dingen laten, niet teveel meer tillen (ben inmiddels ook alweer 25+ 2 weken zwanger alles gaat zwaarder worden merk ik ook) en ben ook steeds om 5:00 klaarwakker, laatste tijd erg druk en wat stress gehad. Moest dan echt vaker m'n rust pakken en vooral als ik iets gedaan had en een dutje doen in de middag. Tot nu toe hou ik me er goed aan dit gaat me niet nog eens gebeuren deed echt heel erg zeer. Straks nog even opruimen thuis en dan verplicht weer gaan liggen. Ik hoop dat het met de rest wel goed gaat!!
SB: Jeetje dat is zeker even schrikken. Inderdaad goed naar je lichaam luisteren hoor! Leuke site trouwens. En volgens mij wordt de babykamer heel erg mooi als ik de foto's zie. Kidone: fijn dat alles goed is gegaan met je dochtertje. Bijzonder he als je voor het eerst je buik ziet bewegen. Lootje: Mooie buikfoto! Mama1982: Vervelend van je maagzuur. Heb daar ook tijdens mijn eerste zwangerschap veel last van gehad. Gelukkig dat de melk nu nog helpt. Hopelijk blijft het verder hierbij, want lijkt me geen pretje zoals je het de vorige keer had. Leuk hoor dat je weer bijna een pretecho hebt. Blijft toch leuk om tussendoor even in je buik te spieken naar de kleine. Josie: leuk dat jullie al zo ver zijn met het kamertje. Wij hebben de vorig weekend de verf gehaald maar hebben er verder nog geen tijd voor gehad om aan de slag te gaan. Leuk he als je partner mee kan gaan genieten van de bewegingen van de kleine. Veertje: Fijn dat het weer beter gaat met je zoontje. Hier een paar drukke dagen achter de rug. En dat merk ik wel gelijk. Gisteren 's avonds een paar harde buiken gehad en vandaag de hele dag super moe geweest. Dus heb ik vandaag de knoop voor mezelf doorgehakt dat ik toch 6 weken van te voren met verlof ga ipv de 4 weken die ik van plan was. En moet zeggen dat ik daar nu al naar uit kijk. Komend weekend willen we weer verder gaan met de babykamer. Hebben vorig weekend de verf gekocht en ben zo benieuwd hoe het eruit gaat zien op de muur. Hebben ook een muursticker uitgezocht voor haar kamertje.
Sb: jeetje dat is schrikken! Wel echt rustig aan doen nu hè... Moet je nu nog extra op controle? Justmo, wat een super mooie sticker. Waar is die van? Hier vanavond ook geschrokken. Op reguliere controle bij verloskundige viel hartje aantal keren weg. Overleg gehad met arts in zkh. Maar aangezien 20 wkn echo ok was, nu geen extra echo. Wel woensdag om 9 uur terug om opnieuw te luisteren. Ben blij dat m'n man mee was. Ik had dit echt niet verwacht. Nu dus maar afwachten...
Het is toch wel echt te merken hé dat we nu wat verder in de zwangerschap komen. Het is nu echt luisteren naar ons lijf, en ow dat is zo moeilijk! Ik heb ws. last van ischias en van m'n bekken, zo pijnlijk maar vooral zo lastig om rustig aan te doen. Zeker met een uk van 20 maanden! Ik ga binnenkort naar de fysio, maar vraagje aan de meiden met BI: hebben jullie nog wat tips? Wat is sowieso goed om te doen en te laten? Rustig aan doen hoor SB en jij ook Justmo! Ik kijk ook zo enorm uit naar mijn verlof, maar dat duurt nog zoooo lang. Ik kan me jouw schrik goed voorstellen mama1982! Zou het niet aan de doppler van de vk hebben gelegen? Voel je de kleine verder goed bewegen? Duurt nog best lang zeg woensdag!
ik praat al mee op het forum 16-31 augustus mamas maar vind het daar soms wel erg rustig. Dus wil me graag hier aansluiten. Ik ben. Zwanger van mn 2e kindje, het is een jongen(heb al een meisje) en ben 23 augustus uitgerekend. Tot nu toe een goede zwangerschap, wel zwaarder dan de vorige qua kwaaltjes. Nu al snel harde buiken, veel bandenpijn en wat last van mn rug. SB: best wel geschrokken van je verhaal. Omdat ikzelf ook wel beetje last heb van bepaalde dingen en niet hoop dat het ook zo loopt. Dus doe idd rustig aan en dan blijft je meisie hopelijk gewoon zitten.
Wat een schrik Sugarblossom, rustig aan doen meid! Fijne VK trouwens! Leuke sticker JustMo, benieuwd hoe het eruit gaat zien, wordt vast mooi! Ook al zo'n schrik Mamma82, hoop dat alles goed is woensdag. Lastig Lootje, ik kreeg vooral de tip van de Cesar-therapeute om te blijven doen wat wel lukt. Heb verder oefeningen gekregen (ben vanochtend voor de tweede keer geweest) om thuis te doen. Daarnaast tips mbt zitten en bepaalde bewegingen. Rustig aan doen! Welkom 1992, weer een jongen op de lijst erbij!
Josie: weinig jongens dan? Krijg jij ook een jongen? Of is dat een verassing. Ik kon echt niet beter wensen. 1e zwangerschap wilde ik stiekum graag een meisje, maar dacht dat het een jongen was. Werd dus een meisje bij deze wilde ik graag een jongen maar durfde er niet op te hopen. Is toch maar mooi gelukt. En voor ons is het gezin wel compleet
Welkom 1992! Het kan een momentopname zijn geweest, er hoeft niets aan de hand te zijn. Vooral omdat ik hem goed voel, mijn buik goed groeit en de 20 wkn echo ok was, hebben ze me op het hart gedrukt dat ik me niet teveel zorgen moet maken. Maar goed dat is makkelijk gezegd als er ineens twee verloskundigen zeer geconcentreerd naar het hartje luisteren, het ziekenhuis direct wordt gebeld en erover gesproken wordt dat je diezelfde avond misschien nog voor een echo moet. En dat is geen goede combi met zwangerschapshormomen.... Maar goed, we wachten af tot woensdag. Hopelijk dan gewoon goed nieuws.
Niet teveel zorgen maken Mamma82, als het goed was en goed beweegt, zal het wel goed zijn. Begrijp je zorgen wel hoor, wachten duurt dan ook wel lang tot woensdag, maar even flink afleiding zoeken. Leuk zeg 1992! Inderdaad tot nu toe weinig jongens op de lijst. Voor ons is het een verrassing, één van de weinige hier, maar ook erg leuk!
Zit voor 50% thuis vanwege bi. Veel afwisselen, paar keer per dag rusten, niet teveel bukken en lopen, en boek van cecile rost lezen en doen....bij mij hielp t. Sterkte!
@mama1982: jeetje dat is ook schrikken zeg. Denk je voor een gewone controle te komen, krijg je ineens dat te horen. Kan me voorstellen dat je dan eventjes denkt van wat krijgen we nou. Gelukkig dat je je kindje wel gewoon regelmatig voelt. Geeft je toch wel beetje een gevoel van zekerheid. Die sticker heb ik op de website hippebeestjes.nl gevonden. @1992: welkom! @lootje: ja het is wel goed te merken he dat we verder in de zwangerschap zijn. Ik heb nog heel sterk soms het gevoel dat ik nog gewoon alles kan en dan is het natuurlijk niet leuk als je door je eigen lichaam terug gevloten wordt. Maar ja alles voor de baby he. Wel vervelend dat je zo last van je bekken/rug hebt. Is er bij jou in de buurt geen goed bekkenfysio die je kan helpen? Al zou je maar een paar keer gaan voor houding- en oefeningsadviezen. Wie weet helpt het. Hebben jullie ook zo'n zin in het weekend. Helemaal met dit weer heb ik er extra veel zin in. Lekker relaxen en genieten. Morgen gaat ML starten met de muren van de babykamer. Die moeten namelijk eerst geschuurd worden voordat we kunnen verven. Dus hij gaat lekker klussen en moeder en dochter gaan gezellig bij vriendinnen op de thee. Ben zo benieuwd hoe de verf eruit gaat zien. Blijft toch lastig om een kleur te kiezen van zo'n kleurstaal. @Pleak: zou jij mijn volgende controle op 28-mei bij de vk in de lijst erbij willen zetten.