@pleak, erg druk? Al een tijdje niet gezien! @hier mijn handen vol aan mijn oudste zoontje, die kan ik wel schieten haha, die is sinds een week echt de grenzen aan het opzoeken, uittesten en overschrijden pfffff! 1 oor is over, het andere heeft hij toch antibiotica voor gekregen! Voor mij ook een lolletje, heb mijn duo wagen binnen ben helemaal verkocht gelijk geprobeerd overal en het valt niet tegen! Past door alle deuren en zelfs de kruidvat met een beetje geduld! Het is de Firstwheels city twin, donkerblauw geworden, haast een nieuwe met 2 stoelen en 1 bak! Nu nog de voetenzakken en helemaal compleet! Owja voor de mama's to be hier die ook een knulletje krijgen ik heb 2 shirtjes voor koningsdag 2014 gekregen van Ovarit actie, maar hij past mijn oudste nu al niet meer dus hopelijk de jongste dan wel, haha! 86/92 staat erin maar valt als 74 en mooi smal! Dus wie wil, pb me maar! Hij is oranje met prinsje erop!
@Veertje.. ben vooral zo extreem moe.. lees wel mee, heb alleen niet zoveel puf om te reageren. Zal straks even de tijd nemen om goed bij te lezen en te reageren
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje 1992: 23 augustus - ?? jaar - 2e kindje - Jongen Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje Afspraken, controle & echo's Djennes - 7 mei - controle verloskundige Veertje87 - 7 mei - controle gyn Liedx - 8 mei - controle dokter (25 weken controle) Josie88 - 8 mei - controle verloskundige BabyWish - 13 mei - afspraak verloskundige Ann77 - 15 mei - controle verloskundige Letty26 - 15 mei - controle verloskundige KiDoNe - 15 mei - controle verloskundige Mama1982 - 23 mei - pretecho Pleak - 27 mei - controle verloskundige Veertje87 - 28 mei - controle verloskundige JustMo - 29 mei - controle verloskundige Liedx - 29 mei - controle verloskundige (28 weken controle) Lootje- 5 juni - 30 weken echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 Ilkh1984 MamaAnnelies Mounia05 Liesje 1975 Mamenzo 30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing
Hi meiden, hier is het lijstje weer.. even een ego berichtje, probeer morgen echt even op jullie berichtjes te reageren. Zoals ik al kort zei, ik ben zooo moe! Alles gaat goed met de kleine uk, maar ik zit er soms een beetje door heen. Mijn lieve kleine zoontje is een boefje en ik heb er echt mijn handen aan vol. Helemaal niet erg, maar de combinatie met mijn dikke buik is erg pittig. Zit daardoor gewoon niet lekker in mijn vel. Deed 's avonds ook nog veel te veel in de tuin, stress in de familie en denk ik daardoor steeds harde buiken. Nu rust opgedragen gekregen van mijn man 's avonds en dat werkt goed, alleen niks doen is lastig Mijn buik wordt al groot! Haha met k(r)oningsdag werd er door iemand gezegd toen we na een praatje verder liepen: Succes he met de laatste dagen.. haha, nou ja haha... Trouwens, zo dik is mijn buik ook nog niet, bij mijn zoontje was hij uiteindelijk nog veel dikker, maar voor zo'n kleintje als ik ben is het al behoorlijk wat. Babykamer vlot nog niet heel erg, maar is wel verder. Ik ben zelfs al aan mijn bevaltas begonnen, ik heb nu al de kriebels fijn weekend nog allemaal en ik ga morgen proberen even een momentje rust te pakken om uitgebreid op jullie te reageren!
Allemaal Bedankt voor alle lieve berichten van jullie. Zeker even schrikken dacht echt dat ze al kwam. Vanaf dinsdag zou ze levensvatbaar zijn (26 weken) dan zou ze kunnen overleven als ze werd geboren maar moet er niet aan denken!! Lekker blijven zitten tot 13 augustus of iets eerder mag ook wel natuurlijk hihi. Vandaag naar de vrijmarkt geweest. Ik heb een: - Chicco staand speel tafel gekocht met muziek en knopjes en zo voor maar 10 euro! - Een Fisher Price ding met dat ze vierkant of driehoek, rondjes erin kunnen doen (weet echt niet hoe dat allemaal heet) 2 euro. - Mexx shirtje/jurkje 2,00 in licht blauw (zie foto) - En hier ben ik zooo blij mee een: BéBé Jou badje spik splinter nieuw met afvoer en standaard waar ook nog eens een tummy tub op kan!! Voor maar 13 euro waaaaahhhh zo blij mee!! (zie foto) Bekijk bijlage 322882 Bekijk bijlage 322883 Vanaf vandaag nog 100 dagen tot de uitgerekende datum aftellen maar. Ik ga vanavond nog op iedereen reageren. Ik ga nu even zitten ben zo moe weer. Liefs!!
Oh, wat een heerlijk weer, dat doet de mens goed!! Wat een mooie koopjes Sugarblossom, mooi ook het kamertje! Veertje ook al een goede koop gedaan, super zeg! Rustig aan Pleak, niet te druk doen! Hier: de lamp hangt inmiddels ook en de mdf boom binnen gekregen, mist echter een stukje met twee takjes, meteen gemaild en als het goed is, is dat al onderweg naar me. Gisteren en vanochtend beplakt, met dit als resultaat. Het is wel een beetje mistig in het bos.
Hallo meiden, Wat een verhalen hier probeer even snel op zoveel mogelijk mensen te reageren. Sugarblossom: wat schrikken lieverd, hoop dat het nu iets beter gaat en je genoeg je rust kunt pakken! Wat een mooie spulletjes!!!!!!! JustMo: Jeetje jij ook al kwaaltjes ik ben echt niet de enige merk ik al Wat een mooie muursticker!!!! Mama1982: Oh wat schrikken!!!! Hopelijk was het niks en is je kleine gewoon lekker gezond!!! Ik ga keihard duimen voor jullie in ieder geval.... Lootje: Ja wat een kwaaltjes ik dacht dat ik de enige was hihi. Ik heb ook ischias en dat is HEEL erg pijnlijk je bil goed laten masseren (echt hard) helpt bij mij goed vaak voor een tijdje. 1992: Welkom en een jongetje wat leuk die hebben we niet zoveel op de lijst Pleak: Goed voor jezelf zorgen hoor je rust is belangrijk Veertje: Gelukkig gaat het steeds beter met je kleine man! @Hier... Hele zware dagen gehad...Woensdag zijn we bij ons neefje geweest om nog een keer afscheid te nemen en dat was behoorlijk heftig maar je kon gewoon zien dat hij op was.... Vrijdag de uitvaart en deze is ons behoorlijk zwaar gevallen iedereen condoleert je en begint je dan ook nog eens te feliciteren... Dat was niet handig icm mijn hormonen.... Ben blij dat we zo mooi en passend afscheid hebben kunnen nemen maar het verdriet blijft.... We missen hem en hij had nu lekker buiten moeten spelen met zijn broertje. Gisteren had ik plotseling harde buiken voor het eerst maar was echt pittig... Moet nu echt mijn rust nemen want ik merk dat we teveel fysiek en lichamelijk hebben gehad de afgelopen week. Vanmiddag heeft mijn vriend foto's gemaakt maar jeetje wat ben ik dik geworden :O Hopelijk genieten jullie allemaal van het mooie weer.
KiDoNe; Wat fijn dat alles goed gaat met je dochtertje! Lootje; wat een mooi behang!!! Wauw echt super gaaf! Ben benieuwd naar het eind resultaat!! Josie88; Nee ik word voor de 2e keer tante, maar wel de eerste keer van mijn kant. Super spannend.. Ben benieuwd hoe mijn broer als vader is Wat vervelend dat je al zo ongelofelijk last heb van BI.. niet te hard zijn voor jezelf. Wat niet gaat, gaat niet. Maar het blijft lastig als je lichaam niet mee doet met de rest. Ik vind het daardoor vaak ook zo lastig om mijn rust te nemen, in mijn hoofd ben ik zo druk, alleen het lichaam wil niet mee. Sterkte er mee in elkgeval, niet leuk zo! Wat is je boom leuk geworden trouwens!!!! @JustMo, al een oplossing voor het kamertje bedacht? Je hebt idd ook van die bedjes die gelijk ook een commode zijn, maar die zijn best prijzig dacht ik me te herinneren. @Veertje, heb je een foto van je duo-wagen, ben wel benieuwd @Letty26; Hele dikke knuffel voor je. Fijn dat jullie nog op zo'n mooie manier afscheid hebben kunnen nemen, maar wat lijkt het me moeilijk!! Hopelijk lukt het je om een beetje tot rust te kunnen komen en niet te veel harde buiken meer! @Sugarblossom, wat vervelend dat je nog zo misselijk ben zeg!! Maar wat ben je ongelofelijk verwend op je verjaardag Wat een heerlijke roze boel.. lief hoor van iedereen En je latere berichtje.. jeetje meis, wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig dat alles in orde was! Nu goed uitrusten en rustig aan doen hoor!! En wat een leuke spulletjes heb je gekocht!! Wat een mazzeltje met het badje! @Liedx, de afspraken staan erbij hoor. Wat lijkt me dat pittig, studeren en zwanger zijn! Hopelijk haal je al je examens en heb je snel weer wat minder stress! Wat een leuke links onder je berichtje trouwens.. @nathalie1988; hier groeit mijn buik ook zo snel!.. haha ja die 5 kilo heb ik ook vaker gehoord. Maar hier lukt dat niet hoor.. heb hier een dreumesje van ruim 11 kilo rond kruipen die nog veel getild moet worden. Maar toch is het belangrijk dat je het een beetje in de gaten houdt hoor, niet TE groot houden he Mama1982; wij twijfelen zo over een pretecho.. het lijkt me zo mooi, maar ook prijzig.. Bij mijn zoontje hadden we het niet gedaan, omdat we toch al zoveel echo's hadden gehad. Maar ik ben heel benieuwd naar je foto's tzt!!! En jij ook al zo geschrokken bij de VK, hoe voel je je nu? JustMo, wat een leuke muursticker!! Ik word erg benieuwd naar iedereens foto's als de kamertjes af zijn Pfffft, hopelijk niemand vergeten? Ik ga proberen weer een beetje bij te blijven hoor!! 1992; Welkom je maakt onze lijst idd weer ietsje blauwer
Justmo Jij ook rustig aan doen lees ik. Hoe was het klussen aan de babykamer van het weekend? Mamma Jeetje meid! Dan schrik je inderdaad. Succes woensdag dat het maar gauw woensdag is ook. Hier ook geen extra echo meer gehad is vanaf morgen 6 weken geleden de 20 weken echo. Hoop zo vanavond dat ik haar is mag zien bij de vk. Lootje Zeg dat wel! Ben zo snel moe na iets doen, bukken en tillen is al killing geworden. Wanneer heb je verlof? Recht op lopen buik wat inspannen werd mij aangeraden, en zwemmen is goed! Gaan wij vrijdag is een keertje doen. 1992 Welkom meis, altijd gezellig! Rustig aan proberen te doen hé. Oh heerlijk als je wensen uit komen.. geniet ervan!!! Veertje Aaaah echt vermoeiend. Hopelijk helpt de antibiotica bij jullie zoontje. Pleak Knuffel! Sluit bij je aan. Heb ook wat moeite om het hier bij te houden soms. Lekker je rust nemen zo te horen ben je er ook wel aan toe. Jaaa ben zo blij met het badje Josie Leuke boom!! Ik heb een soort standaard Letty Wat fijn om weer van je te horen. Het moet vast een moeilijke tijd voor jullie zijn geweest. Probeer je rust te pakken. Allemaal Vanavond om 19:45 naar de verloskundige & Rustig aan allemaal! Liefs X
Zo, eventjes snel alles doorgelezen (in de baas zn tijd ).. Er is weer een hoop gepost. Zag al een aantal leuke foto's voorbij komen van buiken, kamertjes en geshopte items.. Super om allemaal te zien! Heb ook maar meteen een foto van mijn buikje toegevoegd, is van vorige week maandag (dus met ongeveer 23 weken). Ook afgelopen week een filmpje gemaakt van de kleine uk die enorm aan het schoppen is. Kan dat filmpje wel 100x per dag kijken met een dikke lach op mn gezicht @letty: fijn dat het een mooie uitvaart was. En lijkt me idd een dubbel gevoel zo; aan de ene kant blij met je eigen toekomstige kindje en aan de andere kant het verlies van een dierbare die veeeel te jong gestorven is. En die hormonen maken het idd niet makkelijker Zie al veel berichtjes over kwaaltjes. Wel echt rot, BI/ischias/zuur etc.. Gelukkig doen we het allemaal voor een goed doel. Het allerbelangrijkste is natuurlijk naar je eigen lichaam luisteren. Daar ben ik ook zelf nu goed achter gekomen. Wist het natuurlijk al, maar toch maar doorgaan en doorgaan he. Het begon allemaal met koninginnenacht; dacht even gezellig met vrienden de stad in. Na twee uur was ik echter weer thuis. Waren in een kroeg waar gerookt werd en kreeg me toch harde buiken. Dus meteen naar huis gegaan en lekker in bed gaan liggen. Volgende dag nog misselijk, dus geen koninginnedag voor mij . Maar (oepsie), wel het huis aan een grondige schoonmaak onderworpen ; op de kasten en onder alle meubels. Dus kon t/m vrijdag eigenlijk niet eens 10 minuten dezelfde houding aanhouden; enorme rugpijn. bleh... Dus ik let wel op! Meubeltjes staan trouwens in elkaar (vriendlief goed bezig geweest ), er is behangen (leve de schoonouders!), en ik heb zondag kleertjes en ander textiel gewassen . Het begint ergens op te lijken. Heerlijk! Fijne zonnige dag allemaal (zeg ik terwijl ik somber naar buiten kijken, omdat ik nog de hele dag binnen zit )
@ letty fijn dat het een mooie uitvaart was. @ nathalie mooie buik al hoor, groeit goed. @ veertje, hoop dat je zoontje gauw van de zere oortjes af is. @ pleak, neem goed je rust, is erg belangrijk, dat merk ik ook. Ben ook soms weer wat meer moe. @ sugarblossem wat zou jij geschrokken zijn, nu lekker rustig aan doen. En wat heb je al een mooi kamertje, lekker zoetig, echt voor een prinsesje. En fijn dat je zo lekker goedkoop heb geshopt. @ josie super mooie boom, leuk gedaan. Hier gaat alles goed, mijn dochtertje heeft geen last van de buisjes, heel af en toe een beetje druk op der oortjes. Onze andere kleine meid is lekker druk aan het bewegen, van de week voelde ik haar inderdaad draaien en zat ze vast tussen me rib au au. Kamertje is hier zo goed als af, nog een leuke lamp halen en wat kleine dingen. Bedje van de week al wel opgemaakt voor de show. Ik ga rond 30 weken alles wassen. Gisteren al wat kleertjes in de kast gelegd. Dan wordt het al zo echt, terwijl ik nog ruim 17 weken moet. Heb al wel last van vocht in de voeten als het iets warmer wordt, dus kan me lol op van de zomer.
Wow wat een mooie buiken allemaal! !! Mijn buikfoto staat in mijn foto album Nathalie volhouden binnen zeg. .. hopelijk pik je nog een graantje mee na je werk!
@Letty: Fijn dat de uitvaart mooi was. En het lijkt me inderdaad een heel dubbel gevoel geven. @Nathalie: mooie buik! Fijn he al de babykamer ergens op begint te lijken. Geeft toch een beetje rust dat er niet meer zoveel meer gedaan hoeft te worden. @Pleak: Herken die vermoeidheid ook heel erg. Ben 's avonds ook helemaal niets meer waard en probeer op de dagen dat ik thuis ben ook nog eens 's middags even mee te slapen. En het is ook heel vermoeiend om ook nog eens zo'n kleintje erbij te hebben. Je zit gewoon geen seconde stil! Dus gewoon lekker je rust pakken en even opladen. @Josie: Super leuk die boom! @Kidone: fijn dat je dochtertje geen last heeft van haar buisjes. Ik mag vanmiddag op controle bij de kno om te zien of alles goed is. Verwacht daar geen gekke dingen uit. Alleen jammer dat ik het midden op de dag gepland heb. Zit ik als nog binnen met dit mooie weer. @SB: leuke spulletjes heb je gekocht. En zeker voor een spot prijsje! Fijn hoor alles wat je kan besparen is mooi mee genomen Hier is er van het weekend door ML druk geklust aan de babykamer en het resultaat mag er zijn. De muren zijn geschilderd en de meubels zijn in elkaar gezet. We hebben de nieuwe meubels die we eigenlijk voor onze oudste dochter gekocht hadden in de babykamer gezet, want dan konden we het namelijk wel kwijt. Nu alleen nog de aankleding en dan is de babykamer zo goed als klaar. Verder toch geprobeerd rustig aan te doen dit weekend. En dat is opzich gelukt alleen heb ik dus vanmorgen voor 11.00 het hele huis schoongemaakt en opgeruimd, omdat ik dat dus niet in het weekend heb gedaan.... Tja die hormonen he probeer ze maar te stoppen als ze toe slaan
@iedereen, hier wordt tenminste gepraat haha @veertje, ik ga ook een duowagen halen' goed dat die bevalt, hopelijk hier ook @pleak, ik ben 20, fijn dat ik ook op de lijst sta, hier ook al de kriebels met van alles regelen. @sugarblossom, heb je super gedaan, op die manier ben ik ook aan heel wat spullen gekomen, en het ziet er netjes uit. @jossie88, creatief hoor! Zieet er leuk uit. @letty, sterkte met het verlies van je neefje, verschrikkelijk dat zo iets gebeurt, zo jong. Geen woorden voor. @nathalie, fijn dat alles een beetje vorm begint te krijgen in de babykamer, jammer van koniginnendag want het zal nog wel ff duren voor het weer koniginnendag wordt. @justmo, ben dus niet de enige met nesteldrang haha, en jij bent ook al zo goed bezig met de babykamer. @hier Ben een beetje jaloers op jullie dat jullie allemaal al bezig kunnen met de babykamer. Ik woon in een flatje met 2 slaapkamers, dus heb geen aparte kamer over:s de kleine komt de eerste maanden bij ons te liggen in de wieg. We zijn aan het wachten tot er wat huizen vrijkomen bij de woningbouw, dus er zit niks anders op. Is verder geen ramp, maar toch wel vervelend. Gelukkig wat minder last van bandenpijn en rugpijn. Iedereen is opeens heel lief voor me. En bied hulp aan met tillen voel me soms wel een beetje gehandicapt maar ik leg me er voor nu wel bij neer
@ KiDoNe: Wat fijn dat het goed gaat met je dochtertje! @ Lootje: mooie foto van je buik! Lastig als je zoveel pijn hebt. Hopelijk kunnen ze hier wat tegen doen. Ik had ook veel pijn in m'n bekken maar een paar keer fysio heeft het gelukkig verholpen dus wie weet. @ Josie88: Ja de troonswisseling was echt prachtig om te zien. Ook de baby was erg enthousiast. Heel m'n buik bewoog heen en weer voor het eerst(en daarna niet meer). Echt heel apart om mee te maken. Wat leuk dat VL de kleine nu ook gevoeld heeft! Is echt zo geweldig om te delen! En wat een leuke mdf boom! Het kamertje wordt vast mooi! @ Mamma1982: Dank je! Ik volg de studie Commerciële Economie. Saaaaaai Hoop dat je je snel weer wat beter voelt en het maagzuur een beetje wegtrekt! Wat moet je geschokken zijn bij de 20 weken echo! Is alles goed? @ Sugarblossom: Wow dat is schikken! Dan kun je beter wat rustiger aandoen! Wel goed dat ze je meteen zo goed geholpen hebben! En ja laat haar nog maar even lekker een paar maandjes zitten! @ JustMo: Wat een super leuke muursticker! Ben benieuwd hoe het kamertje eruit ziet als het af is maar dat gaat zo te zien vast wel mooi worden! En paars is een super mooie kleur! @ 1992: welkom hier! Wat leuk dat je nu een jongetje krijgt! Hoe oud is je dochtertje? @ Letty26: Wat een mooie buikfoto! Wat fijn dat het een mooi afscheid geworden is. Lijkt me ook moeilijk als je verdrietig bent en mensen gaan je feliciteren. Het is allemaal zo dubbel. @ Pleak: Dank je! Ja studeren en zwanger zijn blijkt toch niet zo makkelijk te zijn als ik dacht. Kan me compleet niet concentreren en raak helemaal gestressd. Heb gelukkig nog 2 weken maar toch. Ach nog maar 4 jaar te gaan.. Voel je je intussen al weer een beetje beter? Wat meer energie? @ Nathalie1988: Mooie foto! Ja helaas gaat alles niet meer zo makkelijk als voor de zwangerschap. Rustig aan doen maar! Hier gaat alles op het moment redelijk goed. Veel stress voor het aankomende examen maar ben volgende week donderdag wel een weekje in NL. Heerlijk om m'n familie weer even te zien. Daarna 2 weken terug in Engeland om vervolgens een weekje op vakantie in NL (Zeeland) te gaan. Heb er nu al zin in. We zijn nu al 4 maanden niet in NL geweest dus heb iedereen behoorlijk gemist. Met de zwangerschap gaat alles gelukkig goed. Morgen heb ik de controle voor 25 weken maar heb het idee dat alles wel in orde is. Als ik maar niet teveel doe gaat alles prima. Hoop dat het goed met jullie allemaal gaat!
Even snel berichtje... Gisteravond naar de vk geweest i.p.v maandag omdat ze maandag een spoed afspraak had. Alles was goed behalve m'n ijzer gehalte omdat ik zo ontzettend moe en hoofdpijn heb heeft ze even bloed geprikt. Moet nu aan de Floradix®. Iemand wel eens gebruikt?
@liedx: mijn dochtertje is nu bijna 15 maanden. ( precies 18 maanden op de uitgerekende datum haha) beetje snel gegaan we wilden voor de 2e gaan maar we hadden niet verwacht dat ik 2 dagen na het stoppen van de pil al zwanger zou zijn. We dachten dat duurt nog minimaal een half jaar haha. Jij reist trouwens heel wat af zeg haha, wel van plan om in nedrland te bevallen?
Hoi meiden, Vanuit hier iets minder goed nieuws....vandaag suikertest gedaan. Deze was niet goed Baal hier zo ontzettend van, ben er echt verdrietig om. Tot zo ver dus onbezorgd zwanger zijn ;(