Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow clijntje, dat is idd erg vervelend. Zwangerschapdiabetus? Of dat niet maar wel hoge suikerwaarde. Hoop dat het allemaal goedkomt.

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ Sugarblossom: Ik heb nog nooit Floradix® gebruikt maar hoop dat je je hierdoor snel wat beter voelt! Fijn dat het voor de rest wel goed gaat!

@ 1992: Ja dat kan opeens gebeuren als je niks meer gebruikt :D Ik vind zelf 1,5 jaar ertussen juist wel leuk. Lekker dicht bij elkaar. En ze kan dan net zelf goed rondlopen.
    Voordat wij gingen proberen had ik online rondgekeken van welke tijd je ongeveer uit moest gaan. Had gelezen dat je het beste uit kunt gaan van 6 tot 12 maanden. Dus dat hield ik in m'n achterhoofd om niet al te teleurgesteld te zijn als het niet meteen raak zou zijn. Maar schok toch wel even toen het meteen raak was. Besef nu wel dat het echt een geluk is gekeken naar hoeveel mensen maanden of jarenlang bezig zijn.

@ clijntje: wat balen dat je suikertest niet goed was! Kunnen ze hier wat aan doen of hopen dat het na de zwangerschap weer weg is? Weet eigenlijk heel weinig hiervan maar is het een groot risico?

Vandaag heb ik een afspraak bij de dokter gehad. Een normale afspraak voor 25 weken. Ben toch wel geschokken van m'n gewicht. De vorige keer dat de dokter me gewogen had was ik 63 kilo (8 weken zwanger) en nu was ik 72,8 kilo. Dus ongeveer 10 kilo aangekomen in 17 weken! Ik moet dan ook wel eerlijk bekennen dat ik dagelijks enorme vreetbuien heb en hele dagen thuiszitten helpt zeker niet. Dus eigen schuld.
    Verder heeft hij urine gecontroleerd en m'n bloeddruk gemeten. Dat was gelukkig allemaal goed. Bloeddruk was 100/69 wat volgens mij behoorlijk laag is maar beter laag dan te hoog. Hij probeerde ook te voelen waar het hoofd op dit moment zit maar dat lukte niet.
    Op naar de 28 weken afspraak.

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ 1992: Nee ik ga in Engeland bevallen. We wonen in Engeland en gaan nu toevallig 2x een hele week naar NL maar meestal om de 3 maanden een weekendje. We hebben dus geen huis in NL maar slapen altijd bij m'n schoonouders en zusje.
    Zodra de baby geboren is zullen we jammer genoeg minder vaak op en neer gaan. De eerste keer na de geboorte zal waarschijnlijk pas met kerst zijn :( Dat is dan ook de eerste keer dat ik het kindje van m'n tweelingzusje zal zien die 5 weken voor me uitgerekend is.

4. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff snel ego berichtje: hartje klonk vandaag helemaal goed!! Volgende wk nog n keer luisteren en week erna ook. Maar niks om me zorgen over te maken.

Nu snel mijn dochter ophalen, eten en dan spulletjes pakken. Morgen gaan we naar eurodisney..:)

5. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Suggerblossem, ik gebruik ook Floradix! Vorige zwangerschappen ook gebruikt en na de bevalling. Werkt bij mij prima! Merk het gelijk als ik een keer vergeet een fles te kopen en een dag of 2 niet gebruik....
    Vk adviseerde me om de 1e week 3x daags te gebruiken en dan ook een extra dosis om even een goeie boost te geven en daarna de dosis die op de verpakking staat.

Mama1982, wat fijn dat het nu wel goed was!! Je hoort het best vaak dat het een keer niet goed is, maar niks aan de hand is. Hoop dat het zo blijft!

1992, zo zie je maar kan altijd anders lopen dan je verwacht ;) Maar komt altijd wel weer goed! Wij wilden graag een jaar of 2 / 2,5 er tussen, maar dat wordt nu dus bijna 4.... (doordat het eerst bijna een jaar duurde en vorig jaar de zwangerschap afgebroken) Best jammer, maar ach het is nu ook wel heel leuk dat hij de zwangeschap heel bewust meemaakt!

6. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    #2426 Ikkuh13, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt: 8 mei 2013
    Ho te snel... ;)

Vanmorgen nog bij de Vk geweest, weer door de keuring gekomen ;) Alles prima, hartje mooi en duidelijk!
    Volgende afspraak 28 mei, volgende week eerst op vakantie naar Mallorca!! :D

7. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liedx hier ook al 10 kg aangekomen, ook lage bloeddruk hier meestal 55-110,
    Lijkt me idd moeilijk als je je familie weinig kan zien.

@ikkuh zo zie je maar dat het bij iedereen anders loopt

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @nathalie, wat lekker dat het kamertje al zo opschiet en dat je zo lekker aan het wassen bent! Lekker nestelen ;)
    Wel een beetje rustig ook doen he :p moeilijk he ;) in je hoofd kan je nog zoveel, alleen onze lichamen fluiten ons (hard) terug ;)

@KiDoNe: Ook al zo ver met je kamertje.. heerlijk (en een beetje jaloers :p) vervelend dat je nu al een beetje vocht vast houdt idd.. dat worden dikke voeten vd zomer.. :/

@Letty, mooie buik!!!

@JustMo, idd pittig met nog een kleintje erbij, maar idd ook heerlijk dat ze 's middags nog slapen. Mijn zoontje heeft het nu ook echt door dat ik 'smiddags slaap volgens mij, hij heeft in tijden niet zo lang en lief geslapen.. Heerlijk. Daardoor kan ik tussen door even opladen en gaat het allemaal iets beter.
    wat wordt het kamertje al mooi!! haha en moet wel lachen om je berichtje hoor, lekker rustig aan willen doen maar dan later door alle hormonen schoonmaak woede krijgen en het huis schoon gaan maken ;)
    Bij mijn zoontje stond ik op een gegeven moment in de regen op een trap mijn ramen te zemen.. haha.. gekke hormonen ;)

@1992; ook wel gezellig toch de kleine eerst bij jullie? Kan hij later niet nog even bij zijn zus? Wij woonden eerst in een twee kamer appartement, toen was dat ook de bedoeling. leek mij ook wel gezellig voor de kindjes.
    Enne, lekker genieten van iedereen die te hulp schiet hoor :D ;)
    Onze kindjes schelen straks ongeveer 21 maandjes. Ook niet zoveel. Maar ook wel gezellig toch? Lekker dicht op elkaar?
    (ik zal je leeftijd straks nog even aanpassen op de lijst)

@Clijntje.. balen dat de suikertest niet goed was. Wat nu? Moet je naar een diëtiste? Heb wel op suiker geprikt bij mijn zoontje, maar weet eigenlijk helemaal niet wat als het niet goed is.

@Sugarblossom; Vervelend dat je ijzer zo laag is! Floradix, is dat om je ijzer weer omhoog te krijgen? Hopelijk helpt het snel! Krijg je hopelijk ook weer een beetje extra energie.

@Liedx, fijn dat alles goed was.. en om je gewicht proberen maar niet te druk te maken hoor. Moeilijk he om niet te veel te eten.. Dit is je eerste kindje toch he? Bij mijn zoontje was ik 17 kg aangekomen, maar dat was er ook best snel af. Haha ik had toen een slagroomtaart tic, je wil niet weten hoeveel ik er op heb :) :) Maar dus ook wel een beetje mijn schuld. na de bevalling weer over en gezonder gaan eten en toen was ik zo weer op gewicht.
    Ik had een collegaatje, super klein en tenger, die vertelde een keer dat ze 40 (!!!) kg was aangekomen bij haar zoontje, en later bij haar dochtertje (een klein jaartje later) 30. Ik kon het bijna niet geloven. Maar goed, dat was er dus allemaal weer af.. best bizar toch? 40 ga je niet halen hoor als je er nu (nog maar) 10 bij bent gekomen ;)
    (beetje gerustgesteld? :p)

@Mama1982.. fijn dat alles goed is (zeker na de vorige keer), een heeeeerlijk naar eurodisney!!!!
    (je leest het vast niet meer, maar lekker genieten!!!)

@Ikkuh, ga je afspraak er zo bij zetten.. Fijne vakantie alvast!! Wanneer vertrek je precies? Lekker hoor.. Hopelijk lekker een zonntje, even opladen.. Heerlijk!

@Hier: Nog steeds moe en zere banden. Kan iets meer slapen dus moeheid gaat gelukkig beter, maar mijn buik begint nu wel echt een beetje in de weg te zitten. :( gister zitten huilen bij mijn man.. eerst werd hij bijna boos omdat ik heel boos werd, wat onredelijk overkwam, maar toen hij doorhad dat ik vooral er gewoon even helemaal doorheen zat gelukkig wel goed gepraat, ikke vooral even goed uit gehuild.
    Momenteel is het hier zo'n puinhoop in huis.
    Vorig jaar verhuis, maar er moet nog steeds zoveel gebeuren. Mijn man, goed bedoeld, probeert vanalles tegelijk te doen, waardoor er overal zoveel rommel is dat ik boven nergens meer normaal door pas. Ook de tuin is nog een giga puinhoop waardoor ik ook niet heel lekker buiten zit met mijn zoontje. Samen gister veel opgeruimd en in de schuur gezet zodat ik binnen in elkgeval de ruimte heb om normaal te lopen :) voel me al zo kolossaal, dan helemaal. En hij gaat was vaart achter de babykamer zetten. Ik wil ook kleertjes wassen en strijken en in een kast stoppen.. :) zo'n last van nesteldrang waar ik niks mee kan.
    Vandaag voelde ik me veel beter en opgeluchter. Pfft. Stomme hormonen, herken mezelf af en toe bijna niet.
    Maar.. kan wel onwijs genieten van alle bewegingen van ons kleine meisje en van mijn heerlijke boefje hoor. ;)

Oja, zal er een buik foto bij doen.

9. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Diëtiste is geen optie.
    Daar ligt t ook niet (normaliter) en ik mben tot nu toe 0kg aangekomen.
    (Kan ook al zeer weinig eten, minder dan de rixhtlijn voorschrijft)
    Ben dus zelf ook wel benieuwd...moet naar de internist maar goed....

Mooie buikfoto!!

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje :)
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Liedx - 8 mei - controle dokter (25 weken controle)
    Josie88 - 8 mei - controle verloskundige
    BabyWish - 13 mei - afspraak verloskundige
    Ann77 - 15 mei - controle verloskundige
    Letty26 - 15 mei - controle verloskundige
    KiDoNe - 15 mei - controle verloskundige
    Mama1982 - 23 mei - pretecho
    Pleak - 27 mei - controle verloskundige
    Veertje87 - 28 mei - controle verloskundige
    Ikkuh13 - 28 mei - controle verloskundige
    JustMo - 29 mei - controle verloskundige
    Liedx - 29 mei - controle verloskundige (28 weken controle)
    Lootje- 5 juni - 30 weken echo
    Josie88 - 5 juni - controle verloskundige
    Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Het zit je niet mee Sugarblossom, hopen dat dat middel helpt.

Bah Clijntje, wat balen meid, en nu? Moet zelf over twee weken ongeveer de suikertest doen, twee uur daar blijven, goedje drinken. Ben benieuwd.

Hier nu 8 kilo aangekomen Liedx (zojuist weer bij de vk op de weegschaal geweest, ben overigens weer goedgekeurd ;)), in dus 23 weken. Vind het vrij veel, maar ik weet waar het door komt: inderdaad (vr)eetbuien door vnl. verveling en minder beweging door de bekkenklachten...

Heerlijk Mamma82, veel plezier gewenst!! Fijn dat alles goed is!

Ook weer goedgekeurd Ikkuh, super! Oeh, wat een lekker vooruitzicht, Mallorca!!

Heb nog nieuwe data voor de lijst: 5 juni controle VK en 25 juni controle VK + 30 weken echo.

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :( ben benieuwd naar je afspraak bij de internist. wanneer moet je?

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Josie, ze staan er bij hoor.
    De eerste afspraak voor de 30 wk echo's :) ik mag er over 2 weken voor bellen.. ben nu al benieuwd.. weer even kijken, toch wel fijn he zo'n echo met 30 weken!

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Had de laatste berichten nog niet gelezen.

Spannend Clijntje, hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt voor je.

Oh jee Pleak, ja soms transformeren we even tot heks, maar dat geeft niets, lucht vaak ook wel op. Ik herken het hoor, hier moet ook nog van alles en het liefst gisteren.... Dan barst de bom ook wel eens, gelukkig hier ook een lieve man die alles zo goed mogelijk probeert te doen. Wat moeten we toch zonder. ;) Hele mooie buik al zeg!

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Super, dank je! Ja, ben ook heel blij om dan nog even te mogen spieken. Ben al aan het aftellen! :D

16. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pleak, toch niet zo erg als help mn man is klusser hoop ik:) snap het wel, kan heel frustrerend zijn als je van alles wil maar niet kan. Ik had het bij mn vorige zwangerschap ook.
    Toen zaten we in een huurhuis van een makelaar, werd het contract niet verlengt dus we moesten er uit toen ik 24 weken zwanger was, en hadden we pas weer een huis toen ik 32 weken zwanger was. Ik dacht echt dat ik gek werd. Daarom maak ik mezelf nu totaal niet druk over die extra slaapkamer, vind het wel jammer maar het is leefbaar en heb alles wat ik nodig heb.

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @1992; haha nee nee echt totaal niet zo erg als bij: help mijn man is klusser. Echt alleen gewoon heel erg veel rommel. ;) Waarschijnlijk helemaal niet zo erg als je niet zwanger ben, maar wil me niet steeds aan alles stoten, buik in houden als je ergens lang moet.
    Met 32 weken zwanger pas een huis lijkt me echt.. ehm vreselijk!!
    Ik ben nogal van mijn eigen ritme en rust enz.. zou dan echt gek worden (daar is dit niks bij vergeleken :p)

@Josie, dank je.
    Ja ik ben echt gewoon een mega onaardig persoon deze zwangerschap. Al een miljoen keer sorry tegen mijn man gezegd, maar zo zacht en rustig als ik bij mijn zoontje was zo opvliegend, gestrest en kattig ben ik nu. (ook nog wel mijn lieve momenten hoor ;))
    Maar gelukkig is hij erg lief en geduldig en zo, alleen wel een mega rommelkont waar ik nu dus niet tegen kan ;)
    Snap dat je al aan het aftellen bent voor de 30 wk echo!

ZIjn er nog meiden die een pret-echo gaan maken? Wij twijfelen zo. 't gaat om best veel geld dat we eigenlijk best hard nodig hebben..
    en met 30 weken toch de groei-echo.. oke is niet in 3d maar toch ;)

18. JustMo

JustMo Niet meer actief

@Clijntje: vervelend zeg dat je suiker niet goed is. Ben benieuwd wat de internist gaat zeggen. Helemaal als je zelf al aangeeft dat je eigenlijk niets bent aangekomen en ook niet veel eet. Kan me voorstellen dat je er dan even flink van schrikt en niet meer onbezorgd van je zwangerschap geniet.

@Pleak: ja onze mannen moeten wat doorstaan met die hormonsters van ons. Herken mezelf af en toe ook niet meer terug. Kan me echt druk maken om de kleinste dingen, terwijl andere zaken me dan ineens koud laten. Heel fijn dus.
    Mooie buikfoto!

@SB: vervelend dat je ijzer zo laag lig. Heb zelf geen floradix gebruikt maar een vriendin wel en die is daar toen echt van opgeknapt.

Mama1982: fijn dat nu wel alles goed was. Kan je nu lekker van eurodisney gaan genieten.

@Liedx: jij ook een goede controle gehad. Blijft toch altijd weer een geruststelling als je weer goedgekeurd wordt. En wat het gewicht betreft zolang het niet met de kilo per week eraan komt zou ik me er geen zorgen om maken. Het is natuurlijk nooit leuk om die weegschaalcijfers te zien stijgen maar hoort er helaas een beetje bij ;)

@ Josie: Fijn he om met 30 weken weer te kunnen spieken. Het liefst zou je iedere week wel eventjes willen gluren.

@hier: vanavond weer even lekker gesport. Moest flink wat frustratie (lees hormonen) van me af sporten. ML deelde namelijk mee dat hij zonder, op Moederdag, samen met een vriend een fietstocht van ruim 100 km gaat maken en dus al 's ochtends tussen 8.00 en 8.30 vertrekt. Dus ik werd natuurlijk onmiddellijk woedend, want dan kon ik mijn Moederdag wel op mijn dikke zwangere buik schrijven!! Nou dan werd Vaderdag dit jaar ook maar gewoon geschrapt. (tja als die hormonen de overhand nemen ben ik echt heeeel onredelijk)
    En daarna krijg ik dan ook nog zo'n heerlijke huilbui waar je bijna niet uit komt. Ik geloof dus dat hij blij was dat ik naar mijn zwanger fitness les moest haha.

19. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het gisteren niet goed op de afsrpaak! Meneer is niet gegroeit sinds de vorige keer, dus nu een extra groei echo + afspraak met 27 wkn al! 4 juni is het moment en dan elke 4-5 wkn waarschijnlijk! Ben best wel bang!

Aangezien Tycho 7 pond was en 53 cm! Dus ben benieuwd hoe dit mannetje er dan uit ziet!

Bloeddruk 60/102 heel netjes en bloedprikken over 2 weken weer! Owja en eindelijk aangekomen 65 kg naar 67,2 kg volgens papa's weegschaal dus gaat goed!

Te moe op andere te reageren val om zowat!

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ Mamma1982: super dat het hartje nu goed klinkt. Dan kun je lekker naar Eurodisney gaan zonder je zorgen te maken. Veel plezier!

@ Ikkuh13: Fijn dat bij jou ook alles goed was bij de vk. Heerlijk om er nog even tussenuit te gaan!

@ 1992: ah okay dus 10 kilo is niet heeeel erg veel? schok er wel even van.

@ Pleak: Wow 17 kilo is best veel. Maar ja als je kijkt hoeveel kilo de baby, placenta, extra bloed etc etc etc is dan is het ook niet zo gek om wat aan te komen. Wel goed dat het er bijna meteen weer af was! Haha slagroomtaart tic! Heerlijk! Ik zou er heel wat voor over hebben om nu een lekker stukje slagroomtaart te eten! Gelukkig kennen ze dat hier niet. Wow je collega was 40 kilo aangekomen?! Nee ik hoop niet voor de 40 te gaan, lijkt me toch niet echt gezond. Ja ik ga weer lekker door met eten nu :p
    Wat fijn dat je een goed gesprek met je man gehad hebt! Is soms zo ontzettend belangrijk en het kan zo opluchten. Nu maar hopen dat alles snel klaar is zodat je lekker kunt gaan zitten en genieten van alles!
    Mooie buikfoto!

@ Josie88: Wat is het toch met zwangere mensen en de (vr)eetbuien? Hopelijk gaat alles er na de bevalling meteen weer af. Fijn dat alles goed was bij de vk! Heb je continu pijn door beweging?

@ JustMo: Mannen... zucht.. Snap dat je er niet echt vrolijk van werd. Kan hij het niet een weekend uitstellen? Idd dan ook geen vaderdag. Wat kan sporten een heerlijke uitlaadklep zijn.

@ Veertje87: dat klinkt niet super! Hoop dat het meevalt voor je!

Deel Deze Pagina