Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh jee, JustMo, ook al zo'n hormonster. Moet wel lachen om je schrijfwijze hoor. :D Gelukkig ben je weer afgekoeld!

Wat onzeker Veertje, hoop dat het er de volgende keer allemaal goed uitziet!

Heb gelukkig niet continu pijn Liedx. Als ik een beetje oplet en denk aan de tips van de therapeute gaat het wel redelijk. Ik probeer wel veel met de hond te wandelen om zo toch wat beweging te krijgen. Ach, ik zie wel waar het strandt met de kilo's.... ;)

2. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo spulletjes gepakt, nu nog even relaxen en dan zo m'n bedje in..;

Je merkt inderdaad dat iedereen nu wat klachten begint te krijgen. Gelukkig geen ervaring met bi, dus kan geen tips geven. Wel bij vorige zwangerschap floradix gebruikt. Hielp toen ook goed.
    En tja...ook hier last van hormoonmonsters, ben soms zooo onredelijk. Op dat moment vind ik van niet hoor, maar n dag later, pffff.

Veertje, oei dat was dus ook schrikken vandaag...balen dat je nu weer zo lang moet wachten. Mag je niet al wat eerder terug? Of heeft dat geen zin? Wij hebben een paar wkn geleden ook n duowagen gekocht, een phil en Teds. Laatst al even uitgeprobeerd (met 1 zitje natuurlijk), rijdt op zich prima. Maar onze joolz is fijner..:)

Hier idd ook benieuwd naar de pretecho, zal idd wat foto's plaatsen. De vorige x bij m'n dochter vonden we t geweldig.

Liedx, knap hoor zo n studie nog doen. In heb ook economie gestudeerd. Maar toen geen zwangerschap en alleen n bijbaantje..respect voor je!!
    Hier ook 8 kilo erbij met 24 wkn. Vorige x 15 in totaal. Hoop daar nu niet overheen te gaan...maar goed, daarna moeten we maar wat harder sporten...

Verder zie ik veel leuke foto's voorbij komen en vind ik het leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met het kamertje. Hier nog steeds niet met de kamer begonnen..

En Letty fijn dat de uitvaart mooi was. Hoe gaat het nu met je?

1992: hier straks 24 maanden tussen de kids. Was nog niet gepland, maar wel enorm gewenst. Ik vind het nu achteraf ook wel heel leuk om ze wat korter op elkaar te hebben.

Clijntje: kan me voorstellen dat je van de uitslag baalt. Wat betekent het concreet? Wat moet je nu doen?

Ikkuh, gelukkig alles ok bij de controle! Geniet van jullie vakantie.

3. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik moet op normale controle terug over 2 wkn en dan pas weer over 4 wkn vanaf nu voor de echo omdat ze dan de verloop sinds 20-23-25-27 wkn kunnen zien!

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @JustMo;
    ja die arme mannen van ons af en toe he ;)
    Maar op jou man zou ik ook best boos zijn geworden hoor :( Niet leuk natuurlijk om op moederdag alleen te zijn. Ik ben helemaal niet van de kadootjes op moederdag, maar juist van; even een extra knuffel, lekker lang in bed hangen met z'n drietjes, lekker uitgebreid ontbijten (niet in bed, geen doen met mijn zoontje :p) dus tsja, snap je wel goed hoor!

@Veertje; vervelend dat je kleintje niet goed gegroeid was. Missch is het de volgende echo weer beter. Soms groeien ze, ook in de buik, in spurten. Dus ik duim voor je dat de volgende echo weer positief is! Wel vervelend dat je nu in spanning zit!

@Liedx; haha ja 17 kg vond ik ook best veel. Ben maar klein en dan is dat best veel. Maar ik hield toen ook best veel vocht vast hoor. Toen ik na 10 dg uit het ziekenhuis kwam was ik er 'al' 12 kwijt, de laatst 5 gingen geleidelijk aan weg.
    Geen slagroomtaart in Engeland.. ;) ik leer een hoop bij zo :p Dat lijkt me wel jammer.. hmmm ik ben dol op slagroomtaart :D maar goed dat de supermarkt hier dicht is anders had ik mijn man missch wel heel lief aan gekeken als hij zo thuis komt (moest werken :( )
    Idd lekker blijven eten hoor! Zolang je niet extreem ongezond eet of bizar veel komt het wel goed hoor ;)

@Hier, de eerst laag verf zit op het kamertje.. nu nog een kleurtje (landschap) op de muur, dan de stickers en dan klaar :D (jeeeee het begint op te schieten ;))

Gister heb ik echt de meest rare reactie tot nu toe gehad op mijn zwangerschap! :( Wij zijn eind vorig jaar verhuist, maar zijn maar een paar straten verder komen wonen, dus kom nog regelmatig oude buurtjes tegen.
    Kom ik een ouder echtpaar (70/80 jaar??) tegen. He hallo zegt het vrouwtje. En ben je al gewend in je nieuwe huis?? Ohhh wat zie ik nou, ben je in verwachting. Meisje wat doe je je zelf aan?? Dus ik zei verbaast, nou ben er eigenlijk best blij mee ;)..
    Aait ze me zoontje over zijn wang, zo die wordt groot. Je hebt al een jongen, nu moet je een meisje nemen hoor.
    :( haha wist even niet wat te zeggen, heb iets gemompeld van; je neemt ze niet he.. en toen liep ze gelukkig weer verder..
    Kan er nu wel een klein beetje om lachen, maar stond gister vooral een beetje raar te kijken. ;)

5. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahahahahaha lag me dood, wat kunnen oude mensen zich toch altijd druk maken om anderen. En idd je kan niet een kind uitzoeken ofzo haha, zou niet best zijn.

6. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg vaak naar mn hoofd geslingerd dat ik zo jong ben. En iedereen gaat er maar direct van uit dat het niet helemaal de bedoeling was.
    Tuurlijk snap ik dat soms ook wel ben 20, tegen die tijd wel 21 maar toch.
    Ik ben volgens mezelf vrij volwassen voor mn leeftijd. Uitgaan deed ik al sinds me 14e dus heb me jeugd niet gemist. Was op mn 16e uit huis en heb me met een beetje hulp van anderen altijd prima gered. Ben daardoor vrij snel zelfstandig geworden. Ben super gelukkig met mn vriend is het dan zo raar om al kinderen te willen? Hoe staan jullie daar tegenover?

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    helemaal niet raar hoor. Plus de ene persoon van 20 staat heel anders in het leven dan een ander van 20.
    Ik ben zelf ook al jong het huis uit gegaan (wel ietsje minder jong als jou hoor) maar doordat ik op mijn 19e ben gaan samen wonen had ik al snel een heel ander leven dan vriendinnen van mij. Had het ook al een stuk eerder gehad met uitgaan en meer de behoefte te settelen. Werd ook niet altijd begrepen.
    Niks van aantrekken hoor, doen wat voor jullie goed voelt en doen wat jullie gelukkig maakt. Mensen hebben echt altijd iets te zeuren ;)

8. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1992, ik zie hier in mijn omgeving bij 2 jonge vriendinnen met kinderen, waarbij leeftijd echt niet alles zegt! De een is jonger maar red zich heel goed als moeder, en doet het in mijn ogen echt goed. Maar de andere tja die maakt nogal vaak fouten ten koste van het kindje, en haar houding is in mijn ogen zeker niet ideaal! Zo erg dat ik haar ook nooit zal laten oppassenop mijn zoon! Desondanks was het bij beide een bewuste keuze, dus zegt niet alles! Maar het gaat erom hoe sterk jij je voelt en doet naar de buitenwereld! En dat kun je wel denk ik te lezen in je verhalen!

@pleak, zit nog niet in angst hor, Tycho was 3 wkn groter dan gemiddeld en daar wordt nu ook een beetje naar gekeken, en het viel mij ook op met de metingen van de 20 wkn echo! Als het danser 4 wkn nog niet goed is, dan ga ik misschien meer rust pakken!

9. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ben blij dat jullie me niet raar vinden:) maar klopt idd ook wel, dat leeftijd niet alles zegt. En verschilt per persoon, want ik ken ook een paar jonge moeders die het geweldig doen, terwijl de ander meer aan dr eigen denkt, en denkt dat alles allemaal wel vanzelf voor elkaar komt. En er vanuit gaat dat iedereen maar altijd klaarstaat. En daar kan ik dan slecht tegen.
    Je kiest bewust voor een kind, ongepland zwanger of niet. Als je geen moeder wilt worden zijn er andere(moeilijke) mogenlijkheden.

Eigenlijk is het best fijn om jong moeder te zijn. Minder fijn is dat je altijd aangekeken wordt op een manier alsof je je leven verpest hebt:) trek me er meestal niks van aan, het went wel. Maar soms flap ik er toch wat uit als. Is er wat te zien ofzo? Gelukkig zijn er ook genoeg normale mensen, die gelijk smelten als ze mn dochtertje zien:) :) :)

10. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Ben ik ook weer even, lees wel elke x mee maar niet elke de tijd om te reageren.
    Hier gaat alles prima en de kleine meid doet het ook prima, is erg aanwezig zowel overdag als savonds.
    Begin hier al weer last te krijgen van rond 5.00uur klaar wakker te zijn pppffff.
    Mijn buik groeit ook enorm.

Jong moeder zijn is geen enkel probleem toch.

veertje, hopelijk is de kleine over 4 weken lekker gegroeit. Niet al te veel zorgen maken.

11. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoi dames,

Hoe gaat het met de zwangerschappen..kwaaltjes en hormonen :D

Hier gaat het even wat minder..gister in het ziekenhuis geweest...
    Heb een blaasontsteking en zwangerschapsdiabetes. Dat betekent waarschijnlijk insuline spuiten en controle..de baby liep al iets voor in groei :(
    Ben er ff verdrietig om geweest...nu snel een afspraak in het ziekenhuis en dan kijken hoe we hier zo gezond mogelijk doorheen komen.

12. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @clijntje,
    Wat erg voor je. Gelukkig liep de baby al wat voor in de groei. Ik denk dat je je door de insline ook wel wat beter gaat voelen tijdens je zwangerschap. Dan is je suiker beter onder controle te houden.
    Zitten er verder gevaren aan?
    Snap dat je geschrokken moet zijn. Gelukkig was je er op tijd bij

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hee meiden,

Wil zo graag mee kletsen maar heb er nog steeds geen fut voor. Ben nu ijzer drankjes aan het slikken, merk nog niet veel. Vanmiddag een drukke dag en een verjaardag, 2 uurtjes op de snelweg en dan 2 uurtjes weer naar huis dan is het alweer s' avonds laat. Wens jullie allemaal een fijn weekend!

14. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @pretecho: zit nog te twijfelen of ik een pretecho wil. Lijkt me wel super om onze kleine uk weer te zien, toch alweer 6 weken geleden. Het is allemaal alleen redelijk duur; en er moet nog genoeg gekocht worden voor het kamertje. Moeilijk moeilijk. Eventjes goed erover na gaan denken iig! Is een 30 weken echo standaard? Dacht bij mijn verloskundige te zien dat ik pas bij 35 weken een echo krijg voor ligging kindje en placenta.

@hormonsters: heerlijk die verhalen over de hormonen! Wat licht geprikkeld kunnen we zijn nu he :p en gewoon alles toeschrijven aan de zwangerschap. Overal een excuus voor :p. Bij mij valt t wel mee; alleen wat emotioneler/huileriger nu.

@kwaaltjes: wordt er een beetje verdrietig van dat er een paar van jullie je zo klote voelen nu :(. Hopelijk dat de middeltjes een beetje helpen en jullie toch nog van de zwangerschap kunnen genieten

@moederdag: jullie allemaal een leuke moederdag gehad? Werd gisterochtend door mijn vriendjelief verrast met een kadootje. Super lief pakketje met lekkere chocolaatjes, zeepjes, luiers en een slabbertje met mama's lieveling erop. Super schattig, want had het echt niet verwacht :D. Natuurlijk riep ie dat het niet van hem was, maar van onze kleine uk. Maar heb hem toch maar een hele dikke smakkerd gegeven :D.

15. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nathalie
    Lieve vriend heb je:) , ik heb helemaal niks gekregen. Hij vind het allemaal maar bullshit:s nog meerdere keren hints gegeven. Komt die er mee dat ik zijn moeder toch niet ben. Nou lekker dan he, beetje waardering soms kan echt geen kwaad:)

Nieuw zwangerschapsteken hier me tiet lekt aaaaah:)

16. JustMo

JustMo Niet meer actief

@clijntje: Wat vervelend voor je! Kan me voorstellen dat je daar wel even verdrietig van bent geweest. Weet je al wanneer je in het ziekenhuis terecht kan voor controle?

@Veertje: He wat vervelend dat je kleintje de vorige keer niet gegroeid was. Hopelijk gaat ie de komende 4 weken wel goed groeien. Kan me voorstellen dat je daar wel even flink van geschrokken bent.

@1992: Laat mensen maar lekker kletsen. Iedereen heeft altijd een oordeel klaar over een ander zonder de situatie te kennen. De een is met 20 al klaar voor een gezin en de ander is met 34 er nog niet klaar voor. Ik vind je echt niet te jong hoor. Ken er genoeg in mijn omgeving die met 20/21 jaar bevallen zijn van de eerste en die doen het allemaal hartstikke goed.

@Nathalie: wat lief van je vriend! Altijd leuk om alvast een klein voorproefje te krijgen van Moederdag ;).
    Wij gaan in ieder geval geen pretecho nemen. Vind het te duur en besteed dat liever aan de babykamer.

@Pleak: Haha moest zo hard lachen om de reactie van die oude buurtjes. Soms weten mensen gewoon echt niet wat ze zeggen. En dan helemaal de opmerking nu moet je een meisje nemen. Alsof ze zo te krijgen zijn bij de supermarkt :D.

@Sugerblossom: Vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Hopelijk slaan die ijzerdrankjes snel aan en knap je weer lekker op.

@kwaaltjes: eigenlijk valt het allemaal wel mee. Wat vermoeidheid en maagzuur. Maar dat had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Heb hier gewoon standaard een familiepak rennies in de la liggen en daar red ik het prima mee. Ik hoop dus dat het hierbij blijft, want dan is het allemaal prima uit te houden.

Wij hebben zondag een heerlijke rustig Moederdag gevierd. ML had zijn fietstocht toch afgezegd (schuldgevoel) en ik kreeg dus een heerlijk ontbijt op bed. Ben heerlijk verwend door de kleine meid.
    Verder doe ik lekker rustig aan en merk dat ik dan meer energie heb voor de hele dag. Ik ga gewoon tussendoor wat vaker op de bank zitten en als ik moe ben slaap ik soms gewoon met de kleine meid mee. (heerlijk!)

17. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Allemaal lekker aan het genieten van de lente?

@ Mamma1982: Ik kan niet heel erg klagen. Heb al maanden geen baan, na heel veel sollicitatiebrieven gestuurd te hebben helaas nog steeds geen geluk. Dus heb veel tijd om te studeren maar het is lastig om je er ook echt toe te zetten. Ga veel liever naar lessen toe dan jezelf thuis te moeten motiveren. Het enige lastige is nu baby brain. Het lijkt of ik niks onthoud. Welke studie heb jij precies gedaan?
    Ja ben benieuwd hoe snel de kilo's eraf vliegen. Ik zie het al helemaal voor me al lopend, rennend en skeelerend achter de kinderwagen aan :) Wat zal de baby goed slapen met al dat gehobbel.
    Fijn dat alles goed was bij de controle!

@ Veertje87: Hoop dat alles goed is bij de volgende controle! Zit je erg in spanning?

@ Pleak: Wow al 12 kilo eraf toen je uit het ziekenhuis kwam! Dat ging dus lekker snel! Heb je intussen al veel slagroomtaarten op? ;) Ik was voordat ik zwanger werd helemaal verslaaft aan cheese cake citroen. At het wel 2x per week maar nu mag het niet meer want er zit zachte kaas + ongekookte eieren in. Heeeeel erg jammer!
    Heb je intussen de babykamer af of doe je het lekker rustig aan? Haha wat een rara reactie van je oude buren! Wat zou het makkelijk zijn als je zelf van tevoren in kon vullen of je een meisje of een jongetje wilt hebben. Raar!

@ 1992: ik vind niet dat een baby krijgen leeftijdsgebonden is. Als jij voelt dat je er klaar voor bent dan is het toch prima! Vind jonge moeders juist wel leuk.

@ KiDoNe: Fijn dat alles goed gaat. 5 uur wakker worden lijkt me toch erg lastig!

@ clijntje: Het zit je even niet mee. Hoop dat alles uiteindelijk mee valt en de blaasontsteking snel over gaat!

@ Sugarblossom: Beginnen de ijzerdrankjes al een beetje te helpen? Hoop dat je snel wat meer fut hebt!

@ Nathalie1988: Wat super van je man om je met een cadeau te verrassen! Ik had ook wat gehad maar dat kwam meer door de hints die ik gegeven had :)

@ JustMo: Wat goed dat hij toch de fietstocht afgezegd heeft! Gelukkig heb je toch nog een leuke moederdag gehad!

Hier gaat op dit moment alles gelukkig goed. Ben nog steeds erg druk met leren voor het examen maar heb het idee dat ik op dit moment niet veel in m'n hoofd krijg. Baby schopt gelukkig veel wat heerlijk geruststellend is.
    Vandaag nog 99 dagen te gaan :) Ik schrijf heel veel op een Engels forum en daar heb je veel dagen die je 'viert'. Zo heb je V Day (viability day als de baby buiten de buik kan overleven) met 24 weken, Double Digits day (minder dan 100 dagen te gaan) en met week 27 ga je naar de laatste van de 3 trimester. Vind het wel leuk om op deze manier een beetje af te tellen.

Hoop dat jullie allemaal een beetje kunnen genieten van de zwangerschap en niet teveel pijn hebben en niet te moe zijn!

18. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier gaat alles ook lekker. Wel erg slecht slapen snachts, maar ja hoort er bij. En morgen alweer 24 weken, morgen ook weer controle.
    Vandaag maar alvast begonnen met het wassen van wat kleertjes enz. Kon niet langer wachten hihi
    Volgende week gaan we de kinderwagen bestellen en nog verder shoppen. De laatste dingetjes. Ook de box komt volgende week. Dus het wordt wel wat.

19. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier druk bezig geweest vandaag:) sta versteld van mezelf.
    Heb de hele keuken gepoets en de kastjes, wc schoongemaakt, geveegd, gedweild, gestoft, dochter in bad gedaan, al 3 keer gegeten ondertussen haha, nog ff de la van de box voor de 3e keer geverfd. En het is nog maar half 3:)

Today im unstopable
    Tomorrow ......I dont think so

20. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah heel verhaal getypt op ipad, is ineens alles weg..nu nieuwe poging.

Parijs was erg leuk en onze dochter heeft genoten van eurodisney :)

1992: heerlijk zeg zo een energiek en productief dagje. Voelt goed hè zoveel energie. Om terug te komen op je eerdere bericht. Leeftijd zeg niks. En moeder op jonge leeftijd heeft veel voordelen, maar op oudere leeftijd ook weer. Moet iedereen zelf weten. Zo irritant als mensen commentaar overal op leveren. Gewoon lekker niks van aantrekken. Leeftijd zegt niks over hoe jij als moeder bent. Dus laat je niet onzeker maken!

Sg: hoe gaat het met je?

Clijntje: jeetje dat is idd schrikken. Weet je al iets meer? Of verschillen de symtomen per persoon en moet je afwachten?

Nathalie, 30 wkn echo is (nog) niet standaard. Maar veel verloskundigen doen het wel, is dan een groeiecho hebben ze me uitgelegd. Als ze iets vreemds zien word je doorgestuurd naar het ziekenhuis. Is een soort onderzoek nu en in de nabije toekomst wordt bepaald of het standaard wordt.

Liedx: ik heb economie gedaan met als richting 'marketing' via universiteit. Maar doe nu iets heel anders, zit in de p&o richting. Bevalt echt super goed moet ik zeggen. En mag mijn marketing af en toe nog toepassen als het gaat om de pr rondom werving en selectie :).

Met de klachten hier gaat alles goed. Maagzuur nog steeds niet erger geworden en verder weinig klachten. Dus kan goed genieten!
    Heb echt te doen met de meiden die wel klachten hebben:(

Groeit jullie buik ook zo hard? Mensen vragen steeds vaker hoe lang ik nog moet.

Deel Deze Pagina