Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Clijntje; Wat balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt meid!! Weet je inmiddels al meer? Krijg je nu ook extra echo's om de groei in de gaten te houden? Dikke knuffel hoor!!

@Sugarblossom; wat vervelend dat je je nog steeds zo voelt! Ik hoop zo voor je dat je drankje snel wat meer resultaat oplevert!!

@Nathalie; wat lief van je vriend zeg, wat een attente kadootjes zo op moederdag!!!
    Wij hebben trouwens bij onze vk-praktijk wel standaard een 30 weken echo, maar bijvoorbeeld niet met 35 weken.. Ik denk dat dit van praktijk tot praktijk kan schelen.. anders even navragen..

@1992; haha lekkende borsten, leuk he.. hier begint het ook te komen ;) Maar vind het nog wel het minst vervelende zwangerschapskwaaltje ;) (nog wel he :p)

@JustMo; wat fijn dat je toch nog in de watten bent gelegd op moederdag.. ;) zo hoort het ook!
    mee slapen 's middags is heel verstandig van je hoor.. doe ik hier ook: Heerlijk!!

@Liedx; ja 12 kg! Maar ik hield echt veel vocht vast, was echt een beetje opgeblazen, na de bevalling alles er weer uit geplast en geweten denk ik ;)
    Haha heb nog geen een slagroomtaart op deze zwangerschap. heb nu een giga chocolade tic. Hmmmm.. maar mag het niet veel eten van mijzelf hoor.
    Cheese-cake ook erg lekker.. ik maak het regelmatig zelf.. ik kan me alleen de eieren niet herinneren zoals ik 'm maak.. (maar ik ben dan ook een vergiet...) en ik maakt het met roomkaas die is gepasteuriseerd.. hmmmmmmm, je brengt me op een idee (bijna jarig, was aan het nadenken over baksels ;))

@KiDoNe, lekker aan het nestelen dus.. heerlijk he!! welke wagen gaan jullie bestellen?
    Kleertjes wassen moet ik hier ook nog doen.. dat wordt nog wat met al die was al van mijn zoontje.. kan ik gelijk oefenen voor hoe het straks is :)

@Mama1982; Fijn dat eurodisney zo leuk was!!
    (en irritant he als je je verhaal kwijt bent.. had ik net ook :( stom ;))

@Buik.. buik groeit niet zo hard momenteel.. pas wel, maar nu gaat het weer even iets rustiger.. gelukkig. Hij zit al wel flink in de weg hoor. Mijn zoontje zit steeds nieuwsgierig in mijn buik te prikken en mijn shirt om hoog te trekken.. hij vind mijn navel momenteel zoooo interessant ;)

@Kwaaltjes.. last van mijn bekken, banden (!) maar verder gaat het wel redelijk. Ik probeer zo rustig mogelijk te doen, niet onnodig te tillen (buiten zoontje om natuurlijk) en wat minder druk te maken om vanalles.. gaat steeds beter ;) Volgende week ben ik jarig, ga het lekker niet vieren, alleen mijn ouders schoonouders en broer zus komen even op de koffie, verder heb ik er geen zin in..

@Babykamer.. hij is bijna af!! Ohhh het wordt zo mooi :D ik zal snel eens foto's maken. Ben lekker bezig met kleertjes inruimen en spulletjes uitzoeken enz.. heerlijk ;) Echt een heerlijk gevoel dat de kamer nu zo ver is.

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje :)
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Ann77 - 15 mei - controle verloskundige
    Letty26 - 15 mei - controle verloskundige
    KiDoNe - 15 mei - controle verloskundige
    Mama1982 - 23 mei - pretecho
    Pleak - 27 mei - controle verloskundige
    Veertje87 - 28 mei - controle verloskundige
    Ikkuh13 - 28 mei - controle verloskundige
    JustMo - 29 mei - controle verloskundige
    Liedx - 29 mei - controle verloskundige (28 weken controle)
    Lootje- 5 juni - 30 weken echo
    Josie88 - 5 juni - controle verloskundige
    Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing

3. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha wat grappig, mijn dochter is ook gek op mijn navel :)

4. JustMo

JustMo Niet meer actief

#2464 JustMo, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2013
    @Pleak: fijn he als de babykamer bijna af is. Gaat het toch ineens veel meer leven he.

@mama1982: Fijn dat eurodisney zo leuk was. Blijft toch wel een heel mooi en leuk park om in rond te lopen.

@1992: lekkende borsten heb ik gelukkig nog geen last van :D
    En lekker is dat he als je zo'n energiek dagje hebt waarin je lekker veel kan doen. Veel beter dan die dagen dat je van vermoeidheid niet van de bank af te krijgen bent.

@buik: die groeit bij mij echt als kool! Begint ook al vaker in de weg te zitten. Soms is dat wel super irritant maar ja hoort erbij.

Verder ben ik de afgelopen dagen lekker druk geweest met het uitzoeken van alle kleertjes van onze dochter. Alle maatjes 50/56 zijn weer uit de kast gekomen en naar de babykamer verhuisd. Daarna gelijk alle overige kleertjes weer op maat gesorteerd en in kratten opgeborgen. Vervolgens ook ontzettend last van schoonmaak woede haha.
    Gelukkig vindt onze dochter het ook leuk om te poesten dus maken we er samen een leuk poestfestijn van op de vrije dagen.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ziet er ook wel grappig uit nu ;)
    Leuk dat jou dochtertje dat ook heeft ;)

Wat zijn jullie stil meiden!
    ik kom nog wat foto's showen van het kamertje.. nog niet af, maar het begint ergens op te lijken.Waar nu een wiegje staat komt een ledikantje (roze geverfd, wiegje komt in onze kamer te staan voor zolang ons kleine meisje er in gaat slapen.)
    En het tafeltje dat wij als commode gaan gebruiken gaan we ook nog verven. Oorspronkelijk was het idee om de grote kast als commode te gebruiken, maar ik vind die toch echt te hoog (ik ben maar heel klein ;))
    Mijn zoontje vindt de boom helemaal mooi, 's ochtends kruipt hij snel het kamertje in om te kijken en dat zegt hij: OOHHHH haha. ;) In een lade van de kast ligt allemaal oud speelgoed van hem, dat wordt er vol plezier allemaal uitgehaald er weer opnieuw ontdekt ;)
    De boom is eigenlijk nog niet af, er horen nog allemaal bloemen in, maar wij vinden het wel mooi zo eigenlijk. Misschien laten we'm zo.

Edit: @JustMo.. ja heerlijk.. leeft gelijk veel meer!

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Oja, buikfoto van deze week wou ik ook nog even showen... ;)

7. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoihoi,

Gaaf kamertje Pleak EN n ontzettend mooie buik!!
    Leuk werkje justmo! Dan kan je weer genieten van t kleine spul!

Even egoberichtje vanuit hier! ik heb officieel zwangerschapsdiabetes en ik moet (dus) insuline spuiten. Ben er echt even intens verdrietig over geweest. Voel me nu al een slechte moeder, want het is allemaal niet goed voor het kindje natuurlijk. Ik weet in gedachten dat het anders is...maar toch..
    Betkend voor mij dat ik insuline moet gaan spuiten. Dit is om te zorgen dat ons kindje niet zo hard groeit als dat het nu doet (loopt ong. 1,5 week voor), ook betekent dit dat het kindje onverhoopt eerder zichzelf aan kan gaan dienen bij ons (iets wat ik niet hoop) en misschien inleiden in week 38.
    Positief punt! Sinds het begin van de zwangerschap nog 0kg aangekomen (stiekem ben ik daar n beetje trots op met al die tegenslagen
    )

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    even een dikke knuffel voor je hoor Clijntje.. en je niet schuldig voelen hoor!
    Hopelijk helpt het insuline spuiten goed!

9. JustMo

JustMo Niet meer actief

He clijntje wat vervelend nieuws! Kan me voorstellen dat je daar even heel verdrietig van bent geweest. Maar wel goed dat ze er op tijd achter zijn gekomen. Het is misschien niet ideaal maar wel beter voor jezelf en voor je kleintje.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heb geen puf momenteel, ik lees mee, maar heb niet de energie om alles terug te lezen en op iedereen te reageren, dus ik ga vanaf de laatste pagina een poging doen en dan maar weer bijhouden. ;)

Mooie kamer Pleak, vind de boom ook erg mooi zo: aanwezig, maar toch rustig. Heerlijk hè de Hemnes? Staat hier ook, zeeën aan ruimte, zalig! Mooie buik ook!

Wat naar Clijntje, hele dikke knuffel meid, voel je niet schuldig!

Hier dus ontzettend vermoeid en werkelijk alles doet me dagelijks zeer, bekkenklachten en ischias. Loop bij een therapeute, maar het helpt geen mallemoer... Probeer zoveel mogelijk nog te doen en in beweging te blijven, maar ben er veel chagrijnig en prikkelbaar door.

11. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ clijntje, dat is idd niet leuk, lijkt me erg vervelend. Gelukkig hebben ze insuline uitgevonden en met een beetje geluk zal het vast allemaal wel goed lopen.

@pleak, super leuke kamer met die boom zo:) hier begint mn dochtertje ook telkens mn shirt omhoog te doen en grijpt ook naar mn navel haha. Buik groeit goed zie ik.

@josie88, wat vervelend dat je nog steeds zo moe ben en pijn hebt, kan er niks tegen gedaan worden?

@hier, gister een glas geknapt in me hand, helemaal boven in het topje van me vinger heb ik me tot de helft gesneden, dus nu met een dii verband om me middelvinger haha, groeit wel weer dicht. Ik zeg wel haha maar is echt vervelend. Probeer maar eens af te wassen met je linkerhand en je rechter wijsvinger. En me dochter vond het er ook wel interresant uitzien, dus die kneep er nog ff lekker in ...AU!!!..

Verder alles rustig hier en voel me redelijk goed, soms wat steken van bandenpijn en wat last soms van mn onderrug. Maar dat mag de pret niet drukken

12. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pleak, wat een super mooi kamertje!! Echt heel leuk gedaan. En mooie buik ook. Denk dat ik ongeveer een even grote buik heb. Is alweer even geleden dat ik foto's heb gemaakt schiet me nu ook te binnen. Ga ik van t weekend s doen:D

Josie, sterkte met je klachten

Clijntje, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Dit is niet iets wat je je vooraf bedenkt. En dit wist je vast wel...maar het is nergens voor nodig om je schuldig te voelen! Je doet dit allemaal voor je kleintje.

1992 sterkte met je vinger

Justmo leuk hè om alles uit te sorteren :) hier begin ik ook nesteldrang te krijgen. maar ik wil veel te veel. Ik vind steeds wel weer een nieuw opruim of schoonmaak project. Nog een mnd of 3 om alles af te krijgen hihi

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

@ 1992: weet het verder ook niet. Die therapie zou moeten helpen, in ieder geval het stabiel te houden. De moeheid is wel weg geweest hoor, alleen nu met die klachten is het weer terug. Wordt moe van de klachten bij iets doen, maar krijg juist ook weer last met rusten, ook 's nachts veel last, beetje een lastig cirkeltje.
    Gassie, hoe is het met je vinger nu?

Thanks Mamma82.

14. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    Wat is het hier toch stilletjes :eek:. Allemaal druk bezig?

@Pleak: leuk kamertje joh! Schattig zo met dat landschap en al die diertjes :p. Zou willen dat ik zo origineel kon zijn :p. En een mooie buik, al groot joh :eek:.

@clijntje: Wat kl*te... zwangerschapsdiabetes. Gelukkig is er tegenwoordig medicatie zodat de nadelige effecten vermindert/gestopt worden. Bij iedere spuit maar denken dat het goed is voor je ukkie :).

@Josie: wat een hoop kwaaltjes tegelijk zo :(. Vooral rustig aandoen en goed naar je lichaam luisteren. Gelukkig zijn we nu over de helft en kunnen we de weken af gaan tellen ;)

@1992: gadsie, je halve vinger eraf.. Tja, en zo'n vinger met een hoop verband erom heen zou ik er ook wel heel erg interessant uit vinden zien ;) Begint ie al dicht te groeien?

@hier: Best druk weekend gehad en voel dit vandaag ook meteen (pfff, is het weer bijna weekend?:p). Naast alle normale huishoudelijke klusjes, nog flink op pad geweest. Zaterdag naar tilburg geweest (van asten babysuperstore). Luieremmer, billendoekjesdoosje en een goed matras gekocht. Op internet gezocht wat het beste type matras was. Uiteindelijk uitgekomen op een koudschuimmatras. Zondag nog wat kleertjes gewassen, lekkere wandeling in het zonnetje gemaakt en bbq (eerste keer dit jaar :D) en gisteren nog even naar de babydump geweest. Boxkleed, dikker deken voor in ledikant en kruikzakken gekocht. Langzaamaan begint de collectie compleet te worden :p.

Verder beginnen de kwaaltjes hier ook wat erger te worden; maagzuur (rennies zijn mijn beste vriend!), rugpijn (hele dag door zeurende pijn, zittend beroep dus helpt ook niet erg mee) en aan het einde van de dag steken in mn heup/kont/been... Maar ach, het is voor een goed doel :D.

Fijne dag allemaal!

15. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nathalie, ja berichtjes komen hier echt in vlagen:) de ene keer is het niet bij te houden, andere keer helemaal niks:)
    Ja rennies kan ik ook geen dag zonder:)
    En mn vinger is weer dicht, begint goed op te knappen.
    Ben ook al bezig met van alles in huis te halen. Wacht ff op de 25e voor de belastingteruggave:)
    Dan kinderwagen halen. En alle overige dingen bestellen.
    - kruiken
    - jongenslakentjes
    - flesjes dr brown
    - thermometer
    -luiers

Verder heb ik zo goed als alles al, zal het nog ff checken.
    Heb alle kleertjes voorlopig wel,
    Badje enz heb ik nog box wiegje ook
    Heb al wel 2 blikken flesvoeding gekocht van nestle groeie start
    En gister bij de ah, zwitsal babyhaargel:) :)

Nog een vraagje hier, ik heb van zwitsal zalf en olie en heb sudocreme enz die ik voor mn dochter gebruik, is het onhygienish om dat ook voor de baby te gebruiken of zal ik alles nog een keer apart kopen?

16. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net mn zusje gebeld, ze heeft vanmiddag een echo, ze is nu 8 weken zwanger direct na een miskraam. Ik vroeg haar hoe het ging en ze zei dat ze gister een beetje bloedverlies had, nu niet meer maar wel wat steken in haar buik. Ik ben nu bang dat het weer niet goed gaat. Maar ik hoop op het beste. Vind het zo zielig,

Toen ze 8 weken geleden een miskraam had vond ik het zo moeilijk. Want ik ben wel zwanger en dat lijkt me erg hard voor haar, laat staan als ze weer een miskraam krijgt. Ze vond het de vorige keer erg jammer maar ze was er niet kapot van. Toen ik zei dat ik er wel begrip voor had als ze van mijn zwangerschap even niks wilde weten zei ze dat ze dat ze dat niet erg vond. Maar ik ben bang als ze nu weer een miskraam krijgt ze er niet zo makkelijk mee om kan gaan

17. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rennies zijn heel slecht, en mogen zelfs niet met zwangerschap!!

Je kan beter via de huisarts bellen voor omeprazol!

18. JustMo

JustMo Niet meer actief

Sorry maar Rennies mag je wel gebruiken tijdens de zwangerschap. Lees de bijsluiter maar.

Ik heb ze ook tijdens mijn hele eerste zwangerschap gebruikt en de verloskundige wist daar ook van. En zoals voor alles geldt gebruik met mate dan is er niets aan de hand.

19. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @1992: mooi dat het een stuk beter gaat met je vinger :). Ik zou denk ik die zalf/creme wel gewoon voor beide gebruiken. Gebruik ook dezelfde niveacreme als mijn vriend. Geen idee of je dat kan vergelijken, maar ach ;).

Fijn dat je zusje weer zwanger is, hopelijk loopt het allemaal goed dit keer. Goed van dr dat ze toch positief kan kijken naar jouw zwangerschap, zou dan toch iets hebben van 'was ik maar degene die ook zwanger was'. Maar zou toch ook blij zijn voor de ander... een tweede keer zoiets meemaken lijkt me wel erger.. Dus duimen dat het goed gaat!

@Veertje87: het zijn geen 'echte' rennies die ik pak; zijn maagtabletjes van kruidvat eigen merk. Weet niet of dat verschil maakt?
    Ik zal eens uitzoeken of ik die wel mag hebben, anders inderdaad maar eens naar de dokter bellen. Hoorde van meer mensen dat ze iets dergelijks gewoon nemen, dus ging ervan uit dat het geen kwaad kon.

20. JustMo

JustMo Niet meer actief

@1992: En heb je al bericht gehad van je zusje? Hoop zo voor d'r dat het allemaal nog goed zit.
    Wel fijn dat je vinger weer goed aan het genezen is. Blijft toch vervelend als je 1 vinger niet goed kan gebruiken.
    Je hebt al lekker ingeslagen haha. Is toch wel lekker als je die spulletjes al in huis hebt. Hier hergebruik ik bijna alles van onze dochter dus mijn kasten zitten al lekker vol.

Wat de sudo etc betreft. Haal ik voor deze baby wel een nieuwe pot. Wil geen risico lopen. Ze hebben zo weinig weerstand in het begin.

@ Nathalie: hier ook maagzuur! En ook de rennies als beste vriend. Met name 's avonds komt het opzetten en als ik op bed lig. Heel vervelend.
    Vervelend dat je rugpijn zo aan het toenemen is. Wel in de gaten houden hoor. Anders toch met de VK over hebben. We hebben ten slotte nog even te gaan.

@Josie: balen zeg dat je nog steeds zo last hebt. Kan me voorstellen dat je een beetje in een vicieuze cirkel zit als je met rust klachten krijgt en moe wordt van de klachten. Dan weet je op een gegeven moment ook niet wat je moet doen.

@Hier: De afgelopen dagen erg druk geweest. Iedere dag de hort op en pas tegen etenstijd weer thuis. En dat heb ik wel gemerkt. Vannacht slecht geslapen omdat mijn onderrug bleef zeuren. Dus voor vandaag het programma geleegd en lekker thuis gebleven.
    Verder zijn we lekker aan het aftellen naar de vakantie. Volgende week zaterdag gaan we lekker 2 weken weg naar hopelijk de zon. Heb er zo'n zin in. En als we dan terug zijn dan hoef ik nog maar 4 weken te werken tot mijn verlof. Heerlijk vooruitzicht dus.

Deel Deze Pagina