Hoihoi! Hoe gaat het hier?? Schrikken zeg; Letty!! En iff nu op tijd aan die bel hangen he Hier...morgen een CTG GEEN idee waarom, maar had er vandaag 1 moeten hebben, was er niet, dus ze belden. Ik wist echt van niks..maar vind het nu wel erg spannend! Waarom willen ze dat?? Mijn bloedsuiker is gelukkig langzaamaan weer tot normale aan het komen! Mijn humeur gaat op en neer droom ook raar (droomde dat ik pillen moest slikken omdat de baby geboren moest worden..) Ik moet vitamine b12 en waarschijnlijk ijzer bij gaan spuiten en slikken! Het wordt spannend! De onbezorgdheid is echt ver weg.. En mausje...hoe was je suiker na dat VERUKKULUKUH drankje?? Vast wel goed Lieve dames...ik ga zo naar zwangerschapsgym! Oja ben ook gestart met zwangerschapszwemmen...echt heerlijk!! Dikke knuffel voor hier!
@ clijntje Ja haha Ik hang sneller aan de bel. Enige wat ik weet is dat ze bij die ctg kindsbewegingen hartslag en harde buiken kunnen constateren. Misschien omdat je suiker aan het plagen. .. zodat ze ziet of je baby'tje Nog gelukkig is in je buik? Maar dat zwemmen is een aanrader dus? Veel plezier op de gym! !!
Pleak Volgens mij had ik het nog niet gezegd hier haha. Het is Yoga met voorbereiding op de bevalling en ademshaling onder controle houden. Ik zou vandaag gaan maar heb het zo druk dat het me teveel word. Ik begin volgende week ^_^ 1992 Prachtige buik + foto!! Letty Jeetje kan me voorstellen dat jij in paniek was zeg, dan schrik je ook. Hopelijk is jouw kindje gewoon lekker rustig en zit ze gewoon fijn en gezond in je buikie. Hopelijk gaat het nu beter met je? Maagzuur heb ik al heeel lang en heel erg en maakt echt niet uit wat ik eet of wat ze zeggen NIKS helpt!! Als ik in bed draai (gaat erg moeilijk) komt meteen maagzuur op en zit ik alweer recht op met een glas water steeds Clijntje Ik wilde dat ook zo graag zwangerschapszwemmen maar hier is dat nergens. Ook die Yoga was lang zoeken. Ik zou vanavond gaan maar heb het zo druk even dat ik dit niet gaat redden. Ga volgende week beginnen. Hihi die dromen zijn normaal in deze periode van je zwangerschap heb het zelf ook heel erg en soms hele enge brrr. Mausje Wowie mooie leuke foto's Leuk hoor, maar hier moest het wel verteld worden omdat we het daar bij mijn zus (2 uur reizen) gaan vieren (beetje lang verhaal) vriendinnen hier uit het zuiden rijden met mij mee en heb familie in het westen wonen. Verder wel benieuwd hoe het feestje is straks Nathalie Dank je!! Hier kwam ze niet kijken boven bij de babykamer wel even in het kraampakket gekeken en schijn er toch nog iets bij te moeten kopen kraamverband was veel te weinig en vooral met mijn menstruatieproblemen. Ben benieuwd morgen! Hopelijk krijg je zo'n fijne als die ik heb gehad vandaag. Allemaal Vanmorgen is de intake van Zinkraamzorg geweest. Was echt een onwijs lieve en fijne vrouw. Ze nam er echt de tijd voor ze is gewoon 2 uur geweest!! Veel dingen uitgelegd ook veel wat ik niet wist en nog een Kleinigheidje gekregen hihi. Ik krijg 8 dagen en 5 en een half uur per dag zorg. Een heel fijn dosier mee gekregen echt alles gaan ze bij houden voor na de bevalling en de baby etc. er was zoveel informatie en tips echt heel fijn die Zinkraamzorg! Heb waarschijnlijk een blaasontsteking morgen even bij de verloskundige inleveren. Iemand vroeg nog hoe het ging met mijn ijzergehalte ik geloof dat het nu beter gaat behalve dat ik weer flink heb moeten overgeven, dagen erg misselijk als een hond ben geweest.
@1992: dank je voor de info over kraamzorg. Op zich idd wel logisch dat ze niet alles gaan checken; het duurt (als het goed is) nog wel eventjes totdat onze ukkies komen. Over uren heb ik gister nog nagedacht; wil denk ik gewoon die 49(?) uur.. Weet niet hoe ik de bevalling uitkom natuurlijk . Kraampakket heb ik trouwens van VGZ, misschien dat zij wat vroeger zijn ofzo. Mooie buik btw @Mausje: wat een schattige fotootjes suikertest heb ik gelukkig (nog) niet hoeven doen, maar hoor idd ook van andere dat dat echt vies is . @Letty: hier ook echt last van maagzuur. Maakt eigenlijk niet echt uit wat ik eet en hoeveel dat is. Vanmorgen in de auto richting werk weer lekker alles zitten wegslikken (gewoon cruesli met melk op). Gelukkig zijn er maagtabletjes @Clijntje: O jee.. CTG, benieuwd waarom . Gelukkig gaat het met je bloedsuiker beter. Wat doe je trouwens met zwangerschapszwemmen? Wilde dat eigenlijk ook gaan doen, maar eigenlijk na dagje werken geen zin meer om de deur uit te gaan. Wrs beter om wel te doen, beter voor me, wat beweging @SB: Beterschap! Klote dat er steeds wel iets is he . Wel fijn dat je een leuke kraamzorg hebt en dat ze alles ook zo goed uit heeft gelegd . Krijg je ook zeker die persoon tijdens je kraamtijd? Of ligt dat eraan wie er beschikbaar is op dat moment? Ik mag vandaag om drie uur.. Hopelijk idd geen chagrijnig ding @hier: gister dus eventjes bij de VK geweest, met nadruk op eventjes.. Langer zitten wachten dan dat ik binnen was . Bloeddruk was goed (ook al vond ik hem iets hoger dan normaal; zal wel door die warmte komen). Kleine uk liet zich weer goed horen; wederom weer helemaal wild toen de VK het hartje ging luisteren. VK heeft ook gevoeld hoe ze lag; momenteel met het hoofdje naar boven.. Gelukkig draaien ze nog alle kanten op nu . Vandaag dus de kraamzorg die op bezoek komt en daarna eventjes bloed geven. Ijzergehalte, Glucose en bloedgroep uk checken. Ook meteen wat extra buisjes afgeven voor een studie waar ik aan mee doe
Toch weer even een berichtje, ik heb alles gelezen maar gaat me niet lukken om op alles te reageren. Wel leuk te zien dat Zinkraamzorg goed is, heb ik ook! Maar wanneer kan ik de intake verwachten? Zie hier met 29 wk dus? Overigens was mijn laatste controle goed (ergens een lijstje hier toch?) en nieuwe op 12 juni. En meten ze standaard suiker? En met mijn BI gaat het ook goed, dwz, stabiel en weinig pijn en toch nog e.e.a. kunnen doen. Wel slecht slapen en heel moe. Maarja, dan maar een middagdutje. En beterschap voor ieder die vervelende klachten/kwalen heeft!
Nathalie1988 Hier ook Kraampakket van VGZ. Ik moest alleen 2x extra kraamverband erbij kopen het schijnt te weinig te zijn zei de Kraamzorg bij mij. Wat fijn dat alles goed was bij de verloskundige Hihi ik denk een andere kraamvrouw als ik zo van haar hoorde. Ik mocht zelfs als het niet klikte contact opnemen en ruilen ze zelfs Succes vandaag!! Mausje Oh bah inderdaad wat @Nathalie zegt, heb ik zelf ook nog niet gehad gelukkig maar wel mijn zus is zo vies inderdaad haha. Ann Ik weet niet wat normaal is. Bij mij kwam ze gister met 28 weken en 6 dagen. Misschien is het overal anders
@Ann77: Bij mij is de kraamzorgorganisatie gisteren geweest. En zie dat wij even ver zijn nu (gisteren was ik 27+4 weken). Heb geen Zinkraamzorg, maar ze zullen snel genoeg ook jouw kant opbellen gok ik. Ik werd vrijdag gebeld of ik dinsdag tijd had. Suiker en ijzer doen ze volgens mij standaard meten bij de 27 weken. Is hier denk ik wel zo; want ik heb in principe geen klachten en heb gister bloed laten prikken. Doe wel mee aan een studie (HAPPY studie) en heb rhesusfactor negatief, dus misschien dat ze daarom prikken en dan maar meteen suiker en ijzer er bij hebben gedaan. @SB: zal ook maar voor de zekerheid nog wat extra kraamverband halen dan Liever te veel dan te weinig gok ik @hier: Gister dus de kraamzorg geweest. Super aardige mevrouw die alles goed uitlegde. Uiteindelijk is ze een uur geweest en een hoop foldertjes en stapel papieren achter gelaten. En ze heeft even staan kwijlen bij onze babykamer haha. Meteen een meevaller; krijg echt heel veel uur: maar liefst 64 uur (8*8 uur). Ik heb toen ik wist dat ik zwanger was, meteen een uitgebreider verzekeringspakket genomen (VGZ gezinspakket) en krijg hierdoor 15 uur er bovenop. Hopelijk is het een leuke kraamhulp die ik krijg, al vraag ik me af wat ze al die uren moet doen. In ieder geval fijn om te weten dat de eerste tijd er iemand is die me alles kan leren over mama zijn, borstvoeding en die lekker kan poetsen (is vriendlief ook heel blij mee). Verder niet veel te melden.. dus maar weer eens verder aan het werk op deze druilerige dag
Eerst maar eens weer bijlezen en reageren, blijft er een beetje bij merk ik... Wauw, mooie foto Mamma82! Wat vervelend Pleak, makkelijker gezegd dan gedaan, maar trek je er niets van aan meid. Jij en de kleine zijn nu het belangrijkst, laat de rest maar praten. Ik herken het wel een beetje hoor, maar dat is ook meer mijn eigen gevoel. Mijn vriend doet hier vrij veel voor me omdat het niet meer lukt. Soms heb ik het idee dat dat niet van harte gaat, wat ook wel begrijpelijk is na een dag hard werken, maar ik voel me er ook nog wel schuldig bij... Het blijft lastig om niet zoveel meer te kunnen, ik moet er nog steeds aan wennen. Jee JustMo, dat heb je drastisch aangepakt. De boodschap is dus wel overgekomen, haha. Maarre, niet meer doen. Heerlijk op vakantie zeg, alvast veel plezier! Wat een vervelende klachten Letty, hoop dat het beter wordt met therapie en de band. En wat een schrik zeg, hoop dat alles goed is en blijft. Fijn dat je suikerspiegel weer wat normaler is Clijntje, maar het zit je niet mee zeg... Hoop voor je dat het snel weer wat rustiger wordt. Mooie buik 1992! Vervelend dat je nog steeds af en toe misselijk bent Sugarblossom. Dat klinkt goed zeg, die info over de kraamzorg. Hier a.s. maandag de intake (Groene Kruis), ben benieuwd. Ook al een goed bericht over de kraamzorg, Nathalie, fijn! Dat zijn wel veel uren zeg. Denk dat het hier de standaard 49 uur wordt. Heb afgelopen maandag de glucose-test gehad. Pfff, wat een lange wachten zeg, twee uur in de wachtkamer, kon geen goedemorgen meer horen. Ben benieuwd, zal de uitslag volgende week woensdag bij de VK wel horen, of als het niet goed is, zullen ze wel eerder bellen. Babykamer is bijna klaar, moeten alleen nog gordijnen en wat spulletjes voor de uitzet die ik was vergeten.
o jee .. werd gisteravond gebeld door de verloskundige; mijn glucose/suiker bleek te hoog. Hij was 6.4 en mag maximaal 6.1 zijn. Dus moet opnieuw gaan prikken op een nuchtere maag. Denk dat het uiteindelijk allemaal wel zal meevallen. Voordat ik bloed ging prikken had ik een beetje een eetbui en heb o.a. een aantal te zoete koekjes met heel veel suiker op. Dus hoop dat het dat is geweest.. Vanavond na werk eventjes het formulier ophalen en dan zaterdagochtend prikken. Hoop dan dinsdag te horen of het nu wel goed is. Stiekem toch best spannend @Josie: goed bezig met de babykamer! Foto's? . Wat moet je nog halen nu? Hier nog druk bezig; in het weekend steeds wat dingetjes halen, zodat we lekker kunnen blijven shoppen. Meubeltjes staan al en nu vooral ook nog de aankleding (en lamp/gordijnen/kubussen voor wand ophangen). Wat een grijze dag weer vandaag , hoorde dat het weekend wrs wel goed gaat worden (Duim duim!)
Nathalie1988 Ja beter teveel dan te weinig hihi. Niet leuk dat van je suiker gelukkig zit je er een klein beetje boven, ach ja wie weet stelt het net niks voor en zakt het weer toch? Hier geen suiker controle gehad wie weet komt het nog. Ook een fijne Kraamzorg gehad hoor ik, super!! Josie88 Succes maandag met intake van de Kraamzorg Groene Kruis! Spannend je kamertje dat hij al bijna af is. Hier ook nog niet helemaal af maar wel bijna. Allemaal Ik heb al een week bijna niet geslapen. Om de uur plassen in de nacht wordt er niet vrolijk van. Mijn borsten lekken voor de 3e keer midden in de nacht, hele shirt en matras nat vanmorgen (is steeds bij 1 tepel). Eens kijken wat ik hier aan kan doen... weet niet of die zoog kompressen blijven zitten s' nachts draai nogal veel. Iemand tips?
@Mausje84; wauw wat een mooie foto's.. ik denk dat je wel kan zien wat het wordt.. hebben jullie dat zelf ook? In elk geval super schattig en wat een duidelijke foto's!!! @Letty, hoe is het nu bij je? Is de kleine al weer lekker druk? Ik moet steeds aan je denken hoor zo wordt het genieten wel erg lastig! @Clijntje, wat vervelend dat de onbezorgdheid nu zo ver te zoeken is Hoe was de ctg? Klinkt heerlijk zwangerschapszwemmen trouwens!! @1992; wat een mooie buik @SB; vervelend dat je weer zo misselijk ben geweest en van je (eventuele) blaasontsteking, maar fijn dat je ijzer weer op pijl lijkt te komen! Bevalt de yoga goed? Leuk dat je zo'n fijne afspraak hebt gehad met de kraamzorg! Over lekkende borsten.. pfft lastig. Ik heb ze nu (gelukkig) nog niet, maar had er bij mijn zoontje na de bevalling ongelofelijk last van. Niet erg hoopgevend, maar bij mij verschoven de kompressen altijd met het slapen, met een bh aan was het minder, maar ja, dat ligt ook niet zo lekker @Nathalie, haha zelfde dag bij de vk geweest en een zelfde soort afspraak Alleen was ik wel wat langer 'binnen'. Goed om te horen van je uren kraamzorg; ik heb ook het vgz gezinspakket afgesloten toen mijn test positief was Extra zorg leek mij ook wel fijn omdat mijn man nog niet zeker weten de hele weken vrij kan krijgen. Rond die periode is het behoorlijk druk op zijn werk, dus een extra paar handen, zeker in combinatie met mijn zoontje, kan ik goed gebruiken!! Spannend van je suikertest, ben benieuwd wat eruit gaat komen! @Josie: bij jou ook spannend of er iets uit de glucose test komt! @Ann; heerlijk he die middag dutjes Als het even kan blijven doen hoor! Doe ik ook, straks na de bevalling nog bergen energie nodig!! @ Hier: Mijn maag doet steeds zo zeer.. ik denk dat de kleine er steeds tegen aan ligt.. maagzuur, weet ik niet, weet niet hoe dat voelt. Het doet gewoon pijn boven mij navel en als je er tegen duwt doet het ook zo'n zeer. Een positie broek zit daardoor ook niet echt confortabel, dat elastiek duwt dan net op die pijnlijke plek. Dinsdag ga ik voor ijzer-suiker-rherus prikken.. nou vroeg ik me af, waarom krijgen sommige zo'n suiker drankje en anderen moeten 'gewoon' eten? Ik moet voor mijn ontbijt komen prikken, dan ontbijten en dan na 2 uur weer komen prikken om te kijken wat mijn suikerwaarde dan is. Afgelopen maandag ben ik ook bij de vk geweest. Voor mijn doen was mijn bloeddruk best hoog, maar volgens de vk was hij keurig. Ik vroeg me dus ook af of het door de warmte kon komen? Die dag was het natuurlijk behoorlijk warm ineens. Verder ligt ook mijn kleine meisje met haar bolletje omhoog en kontje beneden. Maakt niet uit toch? Mijn zoontje lag toen al keurig met zijn hoofd omlaag, maar als het goed is maakt het nog niet uit toch? Verder wel een fijn gesprek gehad met de vk.. dat het echt een beetje afzien is, en dat ik gewoon meer op hulp moet vragen met tillen enzo; Heeft ze ook helemaal gelijk in Verder vind ik het zo leuk dat mijn hele buik nu weer mee kan golven met de bewegingen van ons kleine meisje. Elke keer verbaast me weer wat een kracht er al in zo'n mini lijfje zit! Soms schrik ik gewoon van mijn buik die ineens 'springt' Dat is wel genieten hoor.
Oja, ik loop een beetje achter in de afspraken er in zetten.. kunnen jullie nog een keertje roepen, dan zet ik ze er in..
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje 1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen Pleak: 31 augustus - 29 jaar - 2e kindje - Meisje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje Afspraken, controle & echo's Pleak - 4 juni - bloedprikken rhesus bepaling - ijzer - suiker Lootje- 5 juni - 30 weken echo KiDoNe - 5 juni - bloedprikken - rhesus bepaling Josie88 - 5 juni - controle verloskundige KiDoNe - 12 juni - controle verloskundige Pleak - 24 juni - 30 weken echo Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 Ilkh1984 MamaAnnelies Mounia05 Liesje 1975 Mamenzo 30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing
Hoi meiden, Gelijk maar even zo goed mogelijk reageren op iedereeen: @sugarblossom Ik ben inderdaad behoorlijk geschrokken van het hele gedoe.... Wat fijn dat de kraamzorg dame je al zo goed bevalt en heerlijk veel uurtjes ben benieuwd of het ons ook zo goed bevalt!Het maagzuur is inderdaad bah bah bah ik heb nu op advies van mijn gyn. antagel voor 's nachts en overdag omeprazol, misschien ook iets voor jou? Hoe is het met je blaasontsteking afgelopen? @Nathalie1988 Ja! Leve de maagtabletjes! Wat fijn dat jullie kleine het zo goed doet @Ann heerlijk he die middagdutjes Fijn dat je BI wat beter gaat! @Josie we duimen voor een goede uitslag van de suikertest! @Pleak Hier iets rustiger maar nog steeds wel wat ongerust hoor. Ik moet ook gewoon nuchter prikken en dan 2 uur na mijn eten weer hoor. @hier Gelukkig voel ik de kleine man weer redelijk goed dus dat is een opluchting. MIjn bloeddruk was van het weekend trouwens 108/70 dus dat is netjes. Gisteren 3d echo gehad en de kleine liet op zich wachten maar uiteindelijk hebben we een paar mooie foto's en oh man wat ben ik trots op zijn mooie bolle koppie (hij heeft papa's neusje) Hij lag al weken met zijn koppie naar beneden maar hij is helemaal terug in stuit gedraaid Ik zal ook even een foto bijvoegen ...of 2 hihi. Liefs! Owja ik moet maandag bloedprikken op vanalles en nog wat en 5 juni heb ik weer controle!
Letty Haha hoe lief die echo foto's en dan zo dat voetje/beentje leuk zeg om te zien! Ja ze was heel lief nu nog benieuwd wie ik daadwerkelijk krijg straks Over die maagzuur.. moet je dat bij de huisarts halen? Ja bah bah heb een blaasontsteking inderdaad heb een kuurtje gekregen. Fijn dat je kleine nu vaker beweegt heb je toch meer zekerheid. Pleak Oh ja is goed. Ik heb op 10 juni 2013 een afspraak staan in het ziekenhuis voor een: groeiecho. Je kleintje kan net als bij Letty nog draaien. De mijne lag wel met het hoofdje naar beneden maar kan net zo goed weer in stuit gaan liggen. Inderdaad genieten hoor ik spring ook af en toe de lucht in. Ze is sterker geworden lijkt wel of groter, het is een verschil van 2 weken terug voel ik, echt gek... haha! Allemaal Toch de huisarts gebeld vanmorgen en ja hoor, blaasontsteking! En veel te lang mee door gelopen. Snel een kuurtje mee naar huis gekregen. Nu hopen dat het gauw weg gaat
Kan via de huisarts vk of gyn. Ze kunnen het volgens mij Allemaal wel geven maar het helpt echt heel goed! Antagel kun je ook gewoon bij de apotheek kopen maar omeprazol werkt nog veel beter op lange termijn. Bah blaasontsteking wat naar hopelijk slaat je kuurtje snel aan Ja dat voetje is zo schattig