Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMo

JustMo Niet meer actief

@Letty: wauw wat een mooie foto's!!! En dat voetje bij het gezicht, enig.
    Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent zeg! Maar wat een geruststelling dat je de kleine weer redelijk goed voelt.

@sugarblossom: hoe gaat het met de blaasontsteking? Vervelend zeg dat je steeds last blijft houden van allerlei kwaaltjes.
    En dan ook nog lekkende borsten. Ik droeg zo'n sporttopje zonder beugels waar ik die compressen in deed. En daar bleven ze eigenlijk best goed in zitten en lag niet zo vervelend als een bh.

@1992: mooie buik!

@clijntje: Fijn om te lezen dat je suiker weer tot normaal aan het komen is. Maar jeetje wat een ellende zeg met die ijzer en vit b12. Kan me voorstellen dat je onbezorgdheid ver weg is. En daarbij is het ook niet zo raar dat je humeur alle kanten op gaat. Het is ook niet niks, moet ook allemaal een plekje krijgen.
    Hoe was je ctg?

@mausje: mooie foto!

@Ann: fijn dat BI stabiel is.

@Nathalie: wow lekker veel uren krijg je van de kraamzorg! Ook wel fijn dat het intake gesprek zo goed is verlopen. Is toch altijd wel een kleine geruststelling.
    Dat is inderdaad wel minimaal verhoogt zeg. Hopen dat er uit de volgende test inderdaad blijkt dat die kleine verhoging door je eetbui kwam.

@Josie: kan me voorstellen dat je het wachten in zo'n wachtkamer op een gegeven moment wel goed zat bent. Duim voor je dat de suikertest goed is.

@pleak: mijn bloeddruk was dinsdag ook hoger dan normaal. En dat scheen ook met de warmte te maken te hebben. Fijn dat je zo goed gesprek hebt gehad met de vk.
    En dat je kleintje nu niet met het hoofdje naar beneden ligt zegt nog niets. Ze kunnen nu nog alle kanten op draaien.

@hier: dinsdag weer controle bij de vk gehad. En alles was gelukkig goed. Bloeddruk was wat hoger dan normaal 106/70 maar nog steeds prima. Ze hebben ook gelijk weer bloed geprikt, omdat mijn rhesus c neg is. Dus bij geen bericht is alles goed. En daar ga ik ook gewoon vanuit.
    Verder zijn we druk met de voorbereidingen voor de vakantie. Kan niet wachten om lekker 2 weken er tussenuit te gaan. Even lekker 2 weken niets doen. En dan als we terugkomen ben ik al weer 30 weken.
    Gaat nu echt ineens heel snel.
    Kan nu ook zo ontzettend genieten van de kleine meid die als een stuiterbal door mijn buik heen gaat. Blijft echt zo bijzonder om je buik van links naar rechts te zien springen. Ben dan altijd benieuwd wat ze daarbinnen allemaal aan het doen is.

Oohja en mijn volgende afspraak is 18 juni bij de vk + ijzer controle

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    #2542 Pleak, 30 mei 2013
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje :)
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 29 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Letty26 - 3 juni - bloedprikken
    Pleak - 4 juni - bloedprikken rhesus bepaling - ijzer - suiker
    Lootje- 5 juni - 30 weken echo
    KiDoNe - 5 juni - bloedprikken - rhesus bepaling
    Josie88 - 5 juni - controle verloskundige
    Letty26 - 5 juni - controle verloskundige
    SugarBlossom - 10 juni - groei echo
    KiDoNe - 12 juni - controle verloskundige
    JustMo - 18 juni - controle verloskundige + ijzer
    Pleak - 24 juni - 30 weken echo
    Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Letty, wat ongelofelijk fijn dat je je kleine man weer wat beter voelt!
    En ohw wat ongelofelijk schattig die foto's, dat voetje :) Ik snap dat je helemaal smelt bij de foto's!!!

@SB, maar goed dat je nu weet dat je een baasontsteking hebt dan! Had je er niks van gemerkt?
    En ik weet dat ze nog kan draaien hoor, maar toch vond ik het bij mijn zoontje wel prettig dat zijn voorkeurshouding toen al met zijn bolletje naar beneden was :p waar je je al niet druk over kan maken he ;)

@JustMo, ja ik vraag me ook altijd af wat ze aan het doen is, jammer dat je dan geen luikje in je buik hebt he om even te spieken ;) Goed om te horen wat je zei over je bloeddruk, vroeg het me al af. Maar dan zal dat het wel zijn geweest ;)
    Ik ben rhesus d neg, maar bij c krijg je geen injectie he. Krijg je dan extra bloedonderzoek of alleen bij 27 weken, net als bij rhesus d?

@Hier, mijn zoontje legde vandaag zijn handje op mijn buik, toen zijn zusje net een flinke schop gaf, haha dat koppie, zo'n half lach half wat is dat :$ met grote ogen naar mij kijkend.. :D zo schattig!!!!
    Verder even genoten van het heerlijke weer in de tuin.
    We hebben een slakkenplaag, dus ik ben ze allemaal in een bakje gaan stoppen, met mijn zoontje aan de wandel naar de sloot en de slakjes daar weer uit gezet. ;) (ik vind het zielig om ze dood te maken en in de groenbak werd het een beetje erg vol slakjes ;))

4. JustMo

JustMo Niet meer actief

Wat ik begreep gaan ze nu met dit bloedonderzoek kijken of ik anti stoffen aanmaak en als dat het geval is krijg ik toch een injectie.
    Is schijnbaar sinds kort, want tijdens de zwangerschap van mijn dochter werd hier niet op gecontroleerd. Daarom maak ik me er ook niet zo druk om.

5. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik kom even afscheid nemen voor 1,5 week 😃. We vertrekken vannacht naar italie.
    Ik ga proberen de zon mee terug te nemen voor jullie.

Helaas red ik het niet meer om op iedereen te reageren. Maar Mausje en Letty wat een mooie echo's!!

Pleak: ik heb op 13/6 de tweede poging voor de pretecho om 1 uur. S avonds heb ik controle bij verloskundige.

6. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @letty, mooie echo hoor:) en zeker leuk met die voetjs erbij.

@ sb hier klein beetje lekkende borst soms, niet zo erg als bij jou. Kan ook door warmte komen, mischien was je wat warmer door de blaasontsteking. Verder niet te warm douchen, luchtige kleding, wel strakke bh en je kan mischien koude kompressen gebruiken.

@ pleak, wat leuk zeg dat van je dochtertje. Bij mij is het alleen in de navel porren haha.

En van dat bloedprikken snap ik even niks meer. Want sommige moeten op een nuchtere maag, anderen een drankje? Ik moet nu dus ook bloed laten prikken maar alleen op ijzer. Niet op glucose of iets anders. Mag ook gewoon eten geen drankje ook.
    Had met 11 weken laatste keer suiker 5.1 en rhesusfactor positief.

Was trouwens gister bij verloskundige, alles ging super, groeit goed en hij ligt met zn billen boven en hoofd beneden.

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Thnx dames voor de lieve en leuke reacties! ♥

Ik ben ook gebeld donderdag heb ik intake vd kraamzorg ben benieuwd :)

8. Mausje84

Mausje84 Actief lid

21 dec 2012
    233
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja meiden bedankt voor de leuke reacties! De meeste denken inderdaad te zien wat het wordt, maar we laten ze lekker gokken!!
    Letty wat een leuke foto's ook! Fijn dat het wat drukker in je buik is!
    @ 1992 mooie buik hoor, moet ook maar weer eens foto's maken!
    @ pleak wat schattig dat je zoontje de baby voelde!!
    @ SB wat balen van je blaasontsteking, je mag nu wel
    eens klaar zijn met de kwaaltjes!
    @ Josie Nog wat gehoord van je suiker?
    @nathalie zal wel goed komen, heeft er idd waarschijnlijk mee te maken omdat je net wat suiker op had!
    @ mama1982 en justmo alvast veel plezier!

@1992 vaak wordt suiker een keer geprikt gewoon ter controle, bij mij was het toen gewoon top! Ik heb verder ook geen kenmerken van suiker zoals hoge BMI of suiker in de familie, maar doordat de baby bij de 20 weken echo groot was heb ik de suikertest voor de zekerheid moeten doen! Dit is prikken en dan suikerdrankje en dan na 2 uur weer prikken!
    Ook moest ik prikken voor de rhesus omdat ik O negatief ben!
    Suiker uitslag heb ik gister gehad en was gelukkig goed!

Afspraken: 17 juni verloskundige!

9. JustMo

JustMo Niet meer actief

Hey dames,

Tot over twee weken! Morgenochtend rijden we weg en gaan we even lekker genieten voordat de volgende kleine zich aan meld.

Succes de komende twee weken en tot snel!

10. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Geniet vakantie gangers!!! Ben voorzichtig.

11. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijne vakantie:p

ik ben ziek. last van keelontsteking, hele hoofd zit verstopt. gisternacht en vannacht veel wakker gelegen en echt om het half uur wakker, dus ben helemaal kapot. geen koorts dus kan er niks tegen krijgen. dus hopelijk gaat het snel weg

12. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Beterschap meid hopelijk voel je je snel beter! !!

13. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Ook hier een rotmomentje. Al sinds vrijdag pijn in me voet. Geen idee waarvan. Gisteravond huisartsenpost geweest. Zoals het er nu uitziet is het jicht. En medicatie mag niet tijdens de zwangerschap. Moet bloedprikken en kan dan als enige prednison krijgen. De pijn is soms niet te houden. Voor nu rust mee gekregen,hooghouden,koelen en veel drinken. Heb ik wel weer. Kleine meid doet het verder prima en is erg druk.

14. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kidone, wat vervelend. Wat is jicht? Sorry heb dr niet zoveel verstand van. In ieder geval beterschap.

Hier, gaat beter, alleen nog een beetje verkouden, maar nu heb ik me kleine meid aangestoken:s dus nu al mn aandacht bij haar

15. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    #2555 Ikkuh13, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Hallo dames! Ben Ff afwezig geweest, beetje druk en moe moe moe...
    Heb wel wat meegelezen, maar mijn zwangerschapsdementie helpt niet mee om op iedereen te reageren ;) Dus een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft en een :) voor iedereen die iets leuks had of mooie foto's heeft geplaatst! En fijne vakantie voor de vakantiegangers!

Wij zijn alweer bijna 2 weken terug van ons weekje Mallorca... Het was heeeerlijk!! Maar zo koud bij terugkomst in Nederland... brrr...
    Nu lekker bezig met de babykamer! Kleurtje zit op de muur (mintgroen), commode heeft een likje verf gehad, familie wiegje staat er, maar bekleding is er eerst af, dat gaat mijn schoonmoeder ff wassen, kleertjes zijn uitgezocht en ho7even alleen nog maar gewassen en weer in de kast :D

Wilde wat foto's plaatsen, maar doe dat liever niet zo open en bloot op de site. Sommige van jullie plaatsen ze ook wel eens ergens anders en dan hier een link plaatsen... Waar plaatsen jullie ze dan??

Deze week nog ff naar de Prenatal om de 'blije doos' te halen! Natuurlijk dan ook nog ff shoppen voor de laatste dingetjes ;)

Las dat Sugerblossem een blaasontsteking had, hoe gaat het nu? Dat heb ik dan nog wel onthouden,omdat ik er zelf deze week ook 1 had... Vervelend zeg! Had woensdagnacht zo'n buikpijn/harde gespannen buik, was haast wat angstig... 's morgens gelijk mijn urine laten controleren en ja hoor... was ook wel een opluchting dat het niets anders was gelukkig!
    Maar het voelt bij mij dus wel degelijk anders als normaal, want dan heb ik echt pijn bij het plassen en moet ik vaak heen, dat viel nu wel mee, eigenlijk helemaal geen last bij het plassen zelf...
    Nu dus een kuur, maar heb er al geen last meer van gelukkig!

Kreeg afgelopen week mijn kraampakket van Menzis binnen!! De cadeautjes eerst maar ff bekeken, lekkere fleesedeken, bordje met 2 lepeltje en een slabbertje, alles met het (bekende) aapje van Menzis, wel leuk! De rest laat ik nog even voor wat het is ;)

Gisteren 28 weken!! Wat gaat het snel.... Straks nog even bellen voor een afspraak voor de 30 weken echo!!

16. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    @1992 het is een gewrichtsontsteking. En doet ontzettend pijn. Gelukkig zakt de pijn langzaam weg.

17. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kidone, ow dat lijkt me idd geen pretje, maar als je er niks tegen kan krijgen nu, gaat het dan wel over? Hoop het wel. Lijkt me erg lastig

@ ikkuh, ja ja kikkerlandje he:) hier ook het kraampakket binnen. Met een leuke badthermometer/speeltje. Heb de rest van de doos in zn geheel weer weggezet. Voorlopig toch niet nodig.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Allemaal
    Nog bedankt voor jullie tips over mijn lekkende tepels. Het is nog steeds aan de gang maar heb nu een wat strakker shirtje aan gedaan en een zoogkompress erin die blijft op zich wel zitten. Zit aan mijn laatste kuur pilletjes voor de blaasontsteking. Al meer dan een week hele nachten wakker door onrustige benen die in de 3e trimester al begonnen. Dit vind ik zo vervelend en niks helpt meer ga het even aankaarten volgende week dinsdag bij de verloskundige want slapen doe ik echt niet meer.

En genoeg over mijn geklaag want: vandaag ben ik 30 weken zwanger!! Wij gaan nu aftellen, een echte mijlpaal alweer bereikt.

Pleak

Haha wat schattig van je zoontje, zie hem al zo kijken hihihi. Ja wel hoor maar had niet (of wat laat) in de gaten dat het een blaasontsteking kon zijn ben af en toe echt zwangerschapsdement hahahaha.

JustMo
    Gaat beter nu met mijn blaas! Er zit verandering in pfuww. Hopelijk is de uitslag van rhesus c gewoon goed. Geniet van je vakantie!!!

Mamma1982
    Jij ook een hele fijne vakantie in Italie, veel plezier!

1992
    Daar zit wat in, warmte en lekkende tepels. Ik heb het alleen maar warm terwijl ik altijd een enorme koukleun ben geweest. Wat fijn dat alles goed was bij de verloskundige behalve je keelontsteking jakkes dat is pas pijnlijk. Heel veel beterschap gewenst.

Mausje
    Zeg dat wel maar ze zijn nog niet over. Zit gewoon nog aan de zalf voor onder mijn oksels, ijzerdrankje en kuurtje blaasontsteking (gelukkig voor het laatst vandaag) heb al een hele apotheek thuis gheghehe grrr.

KiDoNe
    Jij ook heel veel beterschap, echt niet leuk allemaal onze kwaaltjes. Ben er ook even helemaal klaar mee.

Ikkuh13

Hier is de blaasontsteking al beter aan het gaan. Maar goed dat je toch ook even langs ben gegaan om na te kijken, zo zie je maar. Blij dat alles nu weer rustig is bij jou. Wat een leuke kado'tjes van het Kraampakket. Ik kreeg een speelkleedje en een tuttel.

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Babykamer update...
    Ik zal nog even de wandplank laten zien van de babykamer, het begint er al op te lijken. Het resultaat heb ik nog niet. Mijn mams is aan het hemeltje nog wat zilveren sterren op aan het opnaaien en nog wat aankleedkussen hoezen enzovoorts (zal ik binnenkort ook even laten zien) De foto's worden hier altijd klein heb ze ook even op mijn Pinterest geplaatst onder de foto staat een link om te openen in een groter formaat:

Bekijk bijlage 329231
    (foto met flits) klik voor groter

Bekijk bijlage 329233
    klik voor groter & meer

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Zit ik op mn telefoon een heel verhaal te typen, druk ik met mn dikke vingers naast, alles weer weg... ;) Poging nummer twee.

Ik denk al dagen: vandaag zal ik eens bijlezen en op iedereen reageren. Het lukt me alleen niet... Ben zo'n zeef. Ook slapen gaat hier moeilijk met een kleine die vanaf een uur of vier vindt dat het tijd is voor ochtendgymnastiek, zo'n vijf keer naar de wc moeten iedere nacht en maagzuur... Het wordt zwaarder. Dat was mijn klaagzang. ;)

Fijn dat het beter gaat SB! Alhoewel die onrustige benen wel erg vervelend zijn. Mooi kamertje!

Gisteren de intake van de Kraamzorg gehad, ook hier gelukkig erg positief. Ik verbaasde me er wel over dat als je niet thuis wilt bevallen er toch klossen onder het bed moeten.

Mor

Deel Deze Pagina