Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Deel twee. ;)

Morgen weer naar de VK, controle en uitslag glucosetest. Ga ervan dat die goed is, anders had ik het vast al wel gehoord.

Nog even een vraag: iemand tips waar ik hoge zwarte slips kan vinden die niet de hoofdprijs kosten? Had laatst twee fijne bij de wehkamp gekocht, hebben ze nu helaas niet meer.. Kan wel zwangerschapsslips vinden, maar die zijn al gauw zo'n 15 euro per stuk, vind ik te gek hoor. Mn gewone slips zitten inmiddels helemaal niets meer, rolt steeds naar beneden.

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Josie88
    Waaah lekker is dat hé als je alles kwijt bent na het typen van een verhaal haha herkenbaar.

Succes morgen!

Bedankt ben ook verliefd op het kamertje van onze baby.

Ik heb de meest fijne onderbroeken bij de Hema gekocht verder kan ik nergens fijne vinden ook.

P.S. hier moet het ook klossen onder het bed volgens mij is het overal verplicht ook al ga je in het ziekenhuis bevallen.

3. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Mooi SB, het kamertje!!!!! Zal een op die site kijken of ik daar de foto's ook op ga zetten! 30 Weken al voor jou, woehoe! Dat is echt een mooie mijlpaal!!
    Vervelend van je benen... geen idee wat je eraan kunt doen... Heb je al geprobeerd ze iets omhoog te leggen, kussen eronder ofzo?

Josie, maagzuur, ik word er ook gek van!! Ben weer beste vriendinnetjes met Rennie ;)
    En de klossen moeten voor de kraamhulp, die moet je na de bevalling natuurlijk ook onderzoeken en dan moet het bed omhoog ivm de arbo-voorwaarden.

Wij hebben daar een probleempje mee, we hebben sinds kort een boxspring en die kan niet op klossen o.i.d..... en plaats voor een ander bed hebben we niet (ga echt niet beneden in de kamer liggen ;)). De boxspring is vrij hoog, dus we gokken het er op... Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen, dus dat gedeelte slaan we al over ;)

Wat willen jullie eigenlijk, thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Ik 'moet' dus in het ziekenhuis, omdat bij mijn 1e zoontje de Placenta niet los liet en ik dus nog naar de ok moest en daardoor veel bloed ben verloren... Hoe graag ik ook thuis wilde bevallen, wat was ik blij dat ik toch naar het ziekenhuis ben gegaan, omdat de ontsluiting niet opschoot...
    Hoop wel dat ik deze x gelijk naar huis mag, want die 1e nacht in het zh vond ik vreselijk...

4. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Nou meiden morgen groeiecho en controle we zijn benieuwd!

5. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    #2565 Ikkuh13, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Succes Letty!

Heb die van mij 17 juni en 18 juni weer gewoon controle bij vk (ffies voor de lijst)

Heb wat foto's geplaatst op Pinterest van de babykamer, voor zo ver klaar.... Alleen de witte schommelstoel nog niet weer terug gezet zie ik... Moet nog ff leuke waskussenhoes zien te scoren...
    Het jurkje dat er hangt is van mij van 31 jaar geleden!! :D

Kijk hier voor foto's!
    https://pinterest.com/ikkuh13/babykamer/

6. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    ohhhhhhhh wauw ikkuh! Echt super ik volg je bord nu :D Ik zal de kamer binnenkort ook een posten! Dat jurkje....SMELT

7. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Hihi, zag het Letty, leuk, dank je!

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik zal eens bij de Hema kijken, thanks SB!

Bierkratten eronder dan maar ikkuh, haha. ;) Had idd begrepen dat het naderhand voor de verzorging is. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Mooi kamertje zeg! Hier ook zo'n kleur op de muren, erg blij mee, mooi zacht. Zal binnenkort ook eens foto's plaatsen.

Succes morgen letty, spannend!

9. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    @SB: pff, ook al een blaasontsteking.. Zit ook niet echt mee voor je he :(, gelukkig blijft je uk het wel goed doen toch? 30 weken alweer, dat begint echt op te schieten. De kamer ziet er echt super leuk uit, je hebt een leuke smaak :D

@Justmo & Mama 1982: een hele fijne vakantie. Geniet ervan :D Even lekker er tussenuit en relaxen :)

@Pleak: aaah, leuk dat je kleine meid dr grote broer al laat weten dat ze dr is :).

@1992: van dat suiker is ook maar apart idd. Denk dat ze hier standaard suiker en ijzer prikken bij 27 weken en de rhesusfactor prikken ze bij mij omdat ik negatief ben. Mocht pas met bloedprikken ook gewoon eten, maar omdat mijn suiker te hoog was, moest het de keer erop nuchter. Dan kunnen ze zien of het altijd zo hoog is, of gewoon door mn vreetbui van te voren :p.. Denk dat je die suikertest (met dat drankje) alleen krijgt als je risico erop loopt of je baby te groot is.

@KiDoNe: pff, dus dat wordt hinkelen? Jammer dat er geen medicijnen zijn die je mag hebben tijdens je zwangerschap, pcm dan maar?

@Ikkuh13: goed bezig aan de babykamer :), ook al zo schattig kamertje :D

@Josie: ik ben ook nog op zoek naar goede slips die niet te duur zijn. Ook al wat winkels afgeweest; zaterdag bij de zeeman wat meegenomen. Maar eens proberen hoe die zitten. Draag nu vooral van die hipsters, die zitten lekker laag en kunnen dus ook niet oprollen

@Klossen: die zijn hier ook verplicht. Kunnen ze gelukkig gratis ophalen bij de kraamorganisatie. De kraamhulp moet de controles bij je uit kunnen voeren, zonder te ver door dr rug te moeten. Ikkuh, hoeveel kom je tekort qua cm's? Misschien dat je, voor de uren dat de kraamhulp er is een extra matras erop kan leggen ofzo.

@letty: Hoe was de groeiecho?

@hier: nog niets gehoord van de tweede suikertest. En omdat ik bij de eerste al de volgende dag hoorde dat ie niet goed was, ga ik er van uit dat ie nu wel goed is.
    Gister trouwens alvast te horen gekregen wat mn verjaardagskadootje van vriendjelief gaat worden. Ben de 18e pas jarig, maar krijg de 10e een 2d/3d/4d echo met dvd kado :D. Hij kon het niet voor zich houden. Ben er echt super blij mij, hoopte stiekem al zoiets te krijgen :D. toch alweer 9 weken geleden dat we onze kleine meid hebben mogen bewonderen.

10. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Hier ook vandaag de groeiecho! Vind het best spannend, ik hoop zo dat de cyste weg getrokken is!

11. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    De klossen moeten helaas..maar idd bierkratten zijn ook een optie! (ik denk niet dat ik in het bed kom als het op klossen staat :D Dus dat wordt nog spannend.

Onderbroeken van de HEMA..ik teken er voor..vindt ze HEEEEEERLIJK!! Al zijn ze niet zo spannend ;)

Spannend de echo's die er zijn meiden! Lootje..die cyste moet gewoon weg zijn hoor :)
    Geniet van het baby kijken vandaag!!

wat een gave kamertjes..ik denk dat ik het lekker wit wit wit houd..dit wilden we niet..we wilden rood wit..maar dat is echt onmogelijk..dan leuke gordijntjes en een mooie hemel en klaar..word er namelijk gek van.. :shame:

suikertesten..hoor je niet (meteen) dat de suikertest niet goed is..maak je plz niet druk!! anders komen ze namelijke METEEN in actie!

Hier groeiecho...vandaag..ik duim op een kindje wat denkt..we groeien langngngngnggggzaammmmmmm ondanks de suiker..al ben ik er wel erg bang voor! We zullen zien!!

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Haha, hier geen bierkratten onder het bed hoor. Zijn goed verzekerd, dus kunnen klossen lenen. Mijn neef heeft dat jaren terug gedaan, moest er even aan terugdenken. ;)

Maak me ook niet druk clijntje, ben vorige week maandag geprikt, had het al wel gehoord als het niet goed was. Hogelijk krijg je g

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Pokke telefoon, maar even op de laptop verder.... ;)

Hopelijk krijg je goed nieuws Clijntje, spannend hoor!

Ook voor de andere dames met groeiecho's, veel succes én uiteraard veel plezier!

Ik ga zo eens even shoppen, vanmiddag lekker chillen in de tuin, zaaaalig! :D

14. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Echo goed lig er aan de ctg bloeddruk is te hoog. ... :(

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    #2575 Pleak, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
    @1992; al weer een beetje opgeknapt??

@KiDoNE wat vervelend van je voet! Hoe is het er nu mee?

@Ikkuh13; welkom terug :) De tijd gaat idd snel He! De weken vliegen voorbij..!

@SB; 30 weken al weer, wat ik net al zei, wat gaat de tijd toch snel he! Ik vond het vanaf week 30 bij mijn zoontje helemaal snel gaan! Dus nog heel eventjes dan kan je je kleine meisje vasthouden :D
    Wat een leuke foto's van het kamertje trouwens!!

@Josie88, ja lastig he van die klossen, maar is idd voor de nazorg ;)

@nathalie; spannend en lief dat je die echo kado krijg! Lekker even spieken! Ik kijk al helemaal uit naar de 30 wk echo, zou zo nog even tussen door willen spieken hoe het nu met haar is en hoe ze er uitziet ed ;) Lekker van gaan genieten dus :D
    Ik weet eigenlijk ook niet hoe dat met die suikertest zit, ik heb maandag geprikt, maar weet eigenlijk ook niet wanneer je iets hoort als het niet goed is. Neem ook maar aan, geen nieuws is goed nieuws ;)

@Lootje, spannend van je echo! Hopelijk is alles in orde!

@Clijntje, spannend je echo vandaag! Laat maar snel weten hoe het was!!

@Letty, he wat vervelend :( hopelijk is de ctg gewoon goed. Hou ons maar op de hoogte!

@Locatie bevallen; ik heb een indicatie om in het ziekenhuis te bevallen (heb een erfelijke aandoening), maar omdat het met mijn zoontje zo goed ging mag ik nu thuis bevallen. Heerlijk wil ik ook graag want bij mijn zoontje ging het allemaal erg snel dat thuis nu een stuk veiliger voelt ;) Wel heel spannend en heel anders voorbereiden op de bevalling zo!

@Hema slips, hier ook groot fan ;)

@Hier, ik heb ook mijn kraampakket binnen, met speelkleed en kikker knuffeltje
    Verder nog steeds erg moe en erg afzien hoor. Ohw wat zit mijn buik in de weg! Gister met mijn zoontje naar het ziekenhuis geweest naar de oogarts.. De afspraak liep behoorlijk uit en mijn zoontje wou zo graag tegen me aan kruipen maar dat lukte niet helemaal zoals hij wou door mijn buik, zo sneu, hij werd er helemaal boos van. Haha de oogarts vroeg; zeker de laatste dagen aangebroken.. nee nog een kleine 3 maanden. Zegt hij, zo dan ben je ook snel enorm.. ;) Ach ik kan het hebben.. mijn buik is voor zo'n klein meisje ook erg groot om te zien. (met zoontje was alles gelukkig goed trouwens jeeee pak van mijn hart)
    Maar goed, iedereen die ik tegen kom zegt dus iets in de trant van: Laatste dagen, bijna zo ver. Tot ik zeg dat ik nog maar 27 weken ben en dan krijg je je de standaard reacties; zijn het er geen 2, zo wat een buik ;)

edit nog 2 foto's van het kamertje :)

16. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Letty, wat fijn dat de echo helemaal goed was..
    Balen dat je nu aan de CTG ligt....Misschien is het gewoon de spanning?? Ik ga duimen...keep us posted!

Josie, de bierkratten kunnen ook voor het formaat van de poten onder je bed zijn. De klossen zijn een bepaald soort maat, niet alle poten passen daar op ;)
    Lekker genoten van het shoppen en nu in de tuin??

Natalie...leuk cadeau!!

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 24 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje :)
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 29 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Lootje- 5 juni - 30 weken echo
    KiDoNe - 5 juni - bloedprikken - rhesus bepaling
    Josie88 - 5 juni - controle verloskundige
    Letty26 - 5 juni - controle verloskundige
    SugarBlossom - 10 juni - groei echo
    Nathalie - 10 juni - pretecho
    KiDoNe - 12 juni - controle verloskundige
    Mama1982 - 13 juni - pretecho + controle verloskundige
    Mausje - 17 juni - controle verloskundige
    JustMo - 18 juni - controle verloskundige + ijzer
    Pleak - 24 juni - 30 weken echo
    Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing

18. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Lieve dames,

De kleineheeft n (erg) grote buik.
    Lange armen en benen, maar sat ook manlief zijn schuld zijn ;)
    Kindje wordt uiterlijk week 38 gehaald.
    Dus t worden spannende laatste weken.
    Aftellen is begonnen, denk ik.
    Stress of alles af is ook wel n beetje hihi.

Liefs

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    spannend meis, dat wordt dan idd echt al een beetje aftellen! Krijg je binnenkort weer een echo om te kijken hoe groot je kleintje dan is?

20. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    @Clijntje, spannend meis, misschien ben jij wel de eerste van ons groepje die haar baby mag knuffelen en bewonderen!

Hier was de groeiecho goed! Beebje groeit keurig volgens het gemiddelde en het is nog steeds een meisje en de cyste is helemaal weg! Ik ben echt opgelucht. En nog nieuwsgieriger dan eerst naar ons meisje!

Deel Deze Pagina