@clijntje Wij hebben de luvion prestige touch.. Met geluid en camera. Eerst was ik een beetje sceptisch over je kindje te zien, maar moet zeggen dat ik het soms wel prettig vind. Hoef je niet stiekem naar binnen te sluipen om te kijken of hij nog slaapt oid, gewoon op de camera spieken...
Hier ook wel moe, maar niet extreem... Zou 's middags best een dutje willen doen, maarja zoonlief van 3,5 slaapt niet meer.... Hij kan wel goed en rustig tv kijken, dus dat doen we 's middags vaak een uurtje, kan ik Ff lekker op de bank liggen, soms beetje dommelen. Babyfoon hebben wij wel (momenteel niet meer in gebruik, zoontje komt er wel af als er wat is). Maar voor straks alleen voor beneden, als de radio of tv aanstaat, of in de tuin ben, hoor ik het anders echt niet! Boven is het niet nodig, slaapkamer grenst aan de bababykamer en horen we het prima.
@clijntje, zou ook kapot zijn van een hele dag werken, doe hier een beetje mn huishouden en zorg voor mn dochtertje, en ook al zit ik veel op de bank ben ik vaak ook al erg moe. Mischien kan je overwegen minder uren te werken of zoiets. @nicjayden, oei hoop dat het meevalt. Mocht je weeen krijgen kunnen ze je mischien weeenremmers geven. Doe maar lekker rustig aan. @babyfoon, hier niet nodig, hoor mn buurkinderen nog door de muren heen huilen haha, klein flatje gelijkvloers dus ook niet nodig
Wij hebben 1 van Alecto b.t.w., zitten ook muziekjes in en een lampje, wat vanaf de ouderunit te bedienen is (vooral muziek veel gebruik van gemaakt!) En de temperatuur van het kamertje staat er op! Deze is het: bol.com | Alecto DBX88 - Eco Babyfoon Dect, Alecto | Elektronica
Oh ja, ook handig, je kunt met elkaar praten er door, handig als manlief beneden wat moest brengen of vragen ofzo, of als je kindje wat ouder is, heb je gelijk een intercom, haha!
nicjayden, dat is even schrikken doe maar rustig aan idd!! Wij hebben een babyfoon zonder camera, maar had er best 1 gewild achteraf bezien. Mijn zoontje wordt heel vaak wakker als ik even naar binnen glip omdat ik even wil kijken hoe/of hij slaapt. Dan zou een camera best handig zijn
heey meiden @ babyphone: wij twijfelde eerst ook of we een zouden nemen, we hebben mu besloten om er geen te nemen, wij wonen ook in een appartement dus zoveel in de woonkamer als in de slaapkamer is alles goed hoorbaar @Clijntje: hier ook moe, ben gewoon al buiten adem van het niets doen, zeker als het een dagje wat warmer is. @nicjayden: jeetje wat schrikken! ik hoop dat alles weer rustig word, goed je rust nemen! @ de 3D echo (sorry kan even niet terug kijken van wie het ook al weer was) prachtig hoor! onze beebs zijn als weer zo groot geworden, ik vind het zo mooi om te zien hoe snel en mooi dat ontwikkeld! @hier: vandaag bij de verloskundige geweest, ik moest dus per direct stoppen met werken van wegen de vele harde buiken en het lichamelijk zwaardere werk. Ook moet ik voortaan elke middag 3 uur plat liggen en mag ik niet meer klussen en te veel in huis doen...verder raden ze me wel aan om elke dag 2 kleine wandelingen te maken om goed in beweging te blijven. Verder gaat alles goed en mini groeit goed xx
@Nicjayden: o jee , dat is ook niet zo handig he, struikelen . Je kunt natuurlijk nu ook niet meer zien hoe je je voeten neerzet . Maar wel even schrikken dan, dat je harde buiken kreeg. Als je valt op je buik, moet je toch altijd even de vk bellen? Hopelijk is ukkie ook weer een beetje bijgekomen van de val en doet hij het lekker weer rustig aan @kwiebeltje: oef, dat is dan wel even wat anders. drie uur op een dag verplicht bedrust. Ben je blij dat je kan/moet stoppen met werken? Maar ja, alles voor je baby natuurlijk! Hopelijk worden de harde buiken minder wanneer je het rustiger aan doet @babyfoon: wij zijn van plan om geen babyfoon te kopen. We hebben een appartement, dus alles zit op niet al te grote afstand. Daarnaast grenzen de 2 slaapkamers grenzen aan elkaar. Maar wie weet dat we er uiteindelijk toch nog een kopen als we denken dat het toch nodig is/fijn is. @moe: de vermoeidheid begint inderdaad weer toe te slaan. Iedere dag na het werk en de dagelijkse drukte (koken/afwassen etc.) plof ik meteen op de bank en rond 9 uur lekker te bed. Moet wel iedere ochtend om 6.15u op. Dus abnormaal veel slaap krijg ik ook weer niet . We moeten natuurlijk ook al aardig wat gewicht extra meedragen, dus dat hakt er wel in @hier: weinig te melden voor de rest... Alleen dat ik zou willen dat het weekend was of dat ik iig lekker dagje thuis kon zijn. Pff, geeeeeen zin vandaag in werk! (ook al ben ik pas 40 minuten 'bezig')
Ik doe me 28 weken dansje,laatste trimester. Zo controle verloskundige en zal straks proberen op de meeste te reageren.
Zo we zijn weer goedgekeurd. Kleintje lag lekker overdwars en was erg druk. Bloeddruk weer wat omhoog nu 110/70 en 1 kilo erbij, dus in totaal 2 kilo lekker hoor. Bloeduitslagen waren ook prima, ijzer 7.5 en suiker 4.9, rhesus was ook goed. Volgende week dinsdagavond een extra echo, ze zochten proefkonijnen, nou dat wil ik wel hoor, geen probleem. Met mijn jicht gaat het weer goed, gelukkig geen last. Ons ukkie doet het ook prima, dus niks geen klagen. Alleen mijn baarmoeder is aan het verweken doordat ik erg last van heb dat mijn schaambotten over elkaar heen schuren, dit kon geen kwaad. Afspraak voor intake kraamzorg staat ook gepland. Bedklossen moet ik ook nog regelen worden denk ik gewoon kratjes hihi en kraampakket moet ik zelf halen. Vraagje ik wil geen borstvoeding geven, rotervaring mee en wou flesvoeding geven, maar zou het ook een idee zijn om te gaan kolven, voor en nadelen?? @babywish, gefeliciteerd met je kleintjes, hopelijk doen ze het goed. @kwiebeltje, lekker rustig aan gaan doen en je rust gaan pakken, niet niks 3 uur per dag. @nicjayden welkom en oei, hoe is het nu met je, lekker rustig aan gaan doen en anders aan de bel trekken. @nathalie1988 mooie echofoto's weer en ik begrijp dat je verliefd bent!! @1992 is niet egoistisch hoor, ik hoop ook dat ik niet zoals bij mijn dochter 8 dagen overtijd ga, blegghh. Zolang ze goed groeien is het goed. En leuk een eigen gemaakte scheurkalender. @ letty mooie bui, super hoor! @josie, jammer dat ze de tijd niet voor je hebben genomen. Erg vervelend allemaal. En niet te veel in de zon hihi @ Lootje fijn dat je cyste weg is, wat een super nieuws en nu lekker genieten. @sugarblossem ook al zon mooi buikje en het slaapkamertje is ook super gaaf. Hier zijn we bijna helemaal klaar, alleen nog de afwerking voor de rest hebben we alles. Ben weg dochter van peuterspeelzaal halen.
Hier een zelfde soort babyfoon als Ikkuh, alleen de versie daarvoor: de 85. Bijna hetzelfde, maar zonder muziekjes, vind het wel heel handig dat je ook van beneden naar boven kunt praten. Slaapkamers liggen tegenover elkaar, dus als beide deuren open zijn, kan ik bij wijze van in het ledikantje kijken (met een beetje m'n nek verdraaien ), maar als we beneden zitten (of buiten met mooi weer) en de kleine ligt boven, vind ik het wel een fijn idee. Jee kwiebeltje, rustig aan doen meid, fijn dat de kleine het goed doet! Ik dans met je mee Kidone, weliswaar gisteren 28 weken, maar wij zo als laatste in de rij, even dansen. Het gaat snel. Fijn dat je weer bent goedgekeurd! Poeh hé, al twee hele kilo's. Lijkt me ook wel lekker hoor, ik durf het bijna niet te zeggen hoeveel er bij zit, pff....
Kidone, Pffff kolven, dat nooit meer voor mij iig!! Heb 3 weken gekolfd en voelde me net een koe! Mijn zoontje pakte de borst niet, kreeg de juiste hap niet zeg maar... Na die 3 weken had ik het helemaal gehad en ben over gegaan op flesvoeding. Deze keer ga ik bv weer proberen, vind voor mijn kindje dat ik het een kans moet geven, kan altijd nog terug. Wat ik heel belangrijk vind is dat ik gelijk na de geboorte er goed mee geholpen word, in alle rust! Ik denk dat het daar de vorige keer mis is gegaan... mede doordat mijn placenta niet losliet en ik naar de ok moest... Maar ik ga mijn kraamweek er niet weer door laten vergallen, als het niet wil, klaar, geen drama's! Maar als het wel goed gaat, helemaal mooi! Ik hoop uiteraard het laatste.... Waarom wil jij het niet weer proberen als ik vragen mag?
@Kwiebeltje Welkom terug Wel schrikken zeg van die voorweeën , fijn dat het nu beter gaat. Ik vind het ook zwaarder worden hoor niet zo gek met deze termijn denk ik... Pas goed op jezelf met je harde buiken hoor @nicjayden Welkom en meteen jeetje!!! Wat een schrik... Pas maar goed op jezelf en de kleine @Nathalie1988 Wow....echt prachtige foto's! Logisch dat je verliefd bent dat heb ik ook sinds de 3d echo @1992 Wat vervelend dat je deze zwangerschap zoveel zwaarder vind als de eerste...ik vind het niet raar dat als je kindje goed groeit dat het eerder mag komen...gelijk heb je voor mijn hoeft het ook niet tot week 40.41.42 te duren hahaha. Wat een leuk idee trouwens van die scheurkalender! @Clijntje Owwww dat nare geheugen is heel herkenbaar! Pas goed op jezelf Ik beb ook zo vreselijk moe zal de termijn zijn denk ik? Mijn bloeduitslagen waren allemaal goed namelijk. de babyfoon moet ik nog halen wij neigen ook erg naar alecto, hoor veel positieve verhalen en is niet zo belachelijk duur. @Kidone thnx Eindelijk 28 weken voor jou! Ik kwam eerst ook niks aan maar nu toch 7 kilo Ik heb ook van die felle steken in mijn schaambeen Ik denk dat ik weer zo'n beetje bij ben maar als ik iemand ben vergeren SORRY! Ik ben ook vreselijk moe momenteel nbahbahbah hihi Mijn afspraken: 17 juni intake kraamzorg (is verplaatst) 18 juni controle Gynaecoloog
Hallo Dames, Vanmorgen toch maar voor de zekerheid weer naar het ziekenhuis ivm pijnlijke harde buiken. Gelukkig niets aan de hand. Wel rust houden... Wel is mij ter gehore gekomen indien ik weer een keizersnede wil (wat wel onze voorkeur heeft) onze beeb al over 7/7,5 week gehaald gaat worden... Maar voordat we op de feiten vooruit lopen, eerst lekker rustig aan gaan doen...
ook gelezen, en ff korte update. controle gehad, alles goed, dus das weer fijn. kindje lag met hoofd naar beneden, als ze dat nu nog even 10 wk volhoudt?! volgende controle 28 juni. kraamzorg intake ook gepland en orientatie op opvang (gastouder/creche) afspraken gemaakt. nu alleen nog ouderschapsverlof regelen en dan is alles rond. oja, het kamertje nog afmaken . alles in huis maar nog niet op zijn plek. wel alles aan het schoonmaken (veel marktplaats).
Nicjayden hoe gaat het nu? Kidone, ga hier wss ook geen bv geven. Vorige keer een ramp, ze wou slecht aanhappen waardoor ik op een gegeven moment 8 keer per nacht kon gaan voeden, kolven schooty ook niet op. En wil me daar niet over gaan opwinden dit keer werdf er helemaal gestrest van. Daarbij weet ik bij een fles tenminste hoeveel er in gaat. Als je wel borstvoeding wil geven via kolven kan je dat doen, maar anders zou ik het niet doen want dan komt t juist op gang. Ann: goed bezig nou lukt nog een beetje tenminste en fijn dat alles goed gaat
Hey meiden.. morgen zal ik de afspraken weer even bijwerken.. ik ga morgen even langs de huisarts om mijn urine te laten checken, heb zo'n ongelofelijke pijn aan mijn buik als ik iets over mijn buik heb. Voelt niet als bandenpijn ook geen weeen oid. Als er morgen niets uitkomt wou de verloskundige me wel even zien, eerst urine even checken. Over bv / kolven. Mijn zoontje had geen zuigreflex bij geboorte en heeft een tijdje een sonde gehad.. (met 36 weken geboren) dus was begonnen met kolven. Toen gelukkig over kunnen stappen op live voeden. Maar als snel werd dit echt een vreselijk drama, achter af bleek hij een combinatie van reflux en kiss te hebben. Inmiddels maar weer gaan kolven en de gekolfde melk gaan indikken. Op een gegeven moment ging het met mij niet meer lekker, was alleen maar met kolven en voeden bezig, ik had helemaal geen tijd gehad om bij te komen (gecompliceerde zwangerschap - heftige bevalling - kraamperiode in het ziekenhuis - opstartprobleempjes zoontje) toen ben ik er, met erg veel verdriet mee gestopt. Deze keer ga ik er weer met goede moed tegen aan. Maar ik mag het mijzelf niet zo moeilijk maken als vorige keer, ik moet ook meer aan mijn eigen gezondheid gaan denken. Als het aan mijn man ligt starten we hier ook gelijk met de fles, maar wil het echt wel eerst proberen en er echt mijn best voor doen. Maar als ik iets heb geleerd van de vorige keer is dat niet de keuze van voeding het belangrijkst is, maar hoe de mama zich er bij voelt!! Een relaxte blije mama is belangrijker dan wat dan ook! slaap lekker meiden. morgen zal ik nog eens proberen weer iets inhoudelijker te reageren