Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Hoi meiden Ik ga morgen op iedereen proberen te reageren maar ik lig momenteel elke dag aan de ctg ze vinden ons mannetje Veel te rustig en stil. ... Ik word goed in de gaten gehouden en dinsdag hebben we weer een gesprek. ... er zijn kindsbewegingen maar allemaal traag sloom en niet zoals het hoort. .... ben wel gebroken van de woorden dat ze hem gaan haken als er niks verbeterd of verslechtert. .. we wachten af en hopen dat hij het nog even uithoudt in de buik. ....

2. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Letty, daar schrik je inderdaad van!! Weten ze wat de oorzaak is? Heel veel sterkte.

3. Nicjayden

Nicjayden Lid

10 dec 2012
    61
    0
    0
    Noord-Limburg
    Letty26.. Dat zijn idd "harde" worden, maar als je kindje aangeeft het niet meer zo fijn te vinden is het misschien maar beter dat ze hem halen voordat er dadelijk in de laatste weken wat mis gaat toch?
    En je bent al 30 weken, was fijner geweest als hij wat langer wou blijven zitten... Het blijft evengoed een hele vervelende situatie.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat er toch wat verbetering in komt.

@mama1982; nee had niks te maken met de valpartijen.
    Bij de 1e was de hartslag ook te constant met 39+5 en wilden ze mij met 39+6 in gaan leiden, echter toen ik de weeen kreeg zakte zijn hartslag weg... Ze hebben hem toen gehaald met een spoed ks.
    Achteraf bleek dat hij een infectie had, en de eerste dagen waren nogal kritiek.
    Gelukkig na 1 week antibio mocht hij met ons naar huis
    Het blijven hele vervelende situaties, te vroeg geboren of zieke kindjes.. Hoop dat bij de 2e alles goed (blijft) gaan en dat hij bij zijn geboorte met ons mee naar huis mag.

4. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    Dank jullie voor de felicitaties. Verjaardag was geslaagd. Na dagje werken kwam de naaste familie langs, dat was echt super gezellig, maar wel vermoeiend:p. Hoefde zelf niet iets te hebben, dus heb maar om babyspulletjes gevraagd. En wat is ze verwend zeg! Wipstoel, jungle speelkleed van Fisher Price, prenatal bon en knuffeltjes/bijtring van o.a. nijntje. Zo leuk allemaal!

@1992: snap dat je zin hebt in de groeiecho! Wanneer was de laatste keer dat je hem hebt mogen bewonderen?

@NicJayden: dat klinkt niet zo goed. Gelukkig mocht je gewoon naar huis, dus dat is iig al een goed teken! Vind het nog steeds apart dat die hartslag moet variëren. Maar begrijpelijk dat ze er bij jou extra opletten door wat je hebt meegemaakt met je eerste kindje.

@Lootje: welkom terug! Fijne vakantie gehad?

@Letty: O jee :(, hier schrik ik wel van :eek:. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden, maar dan nog. Kippenvel hier, snap dat je bang bent dat ie gehaald moet gaan worden. Hopelijk verbetert het snel en mag je kleintje nog een stuk sterker worden in je buik :).

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Welkom terug Lootje! Leuk gehad?

Jeetje Letty, wat een schrik... Weet niet goed wat ik er op moet zeggen, rustig aan doen meid.

Zo, flink verwend Nathalie, fijn dat het geslaagd was!

Pfff, warm hoor... Was voornemens om de hele dag op m'n luie gat in het zwembad te gaan zitten, maar ben binnen neergeploft, veel koeler, beentjes omhoog, propeller aan, helemaal niets doen!

6. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    jeetje letty dat is wel schrikken, maar gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden en de kleine ook.

nathalie, nog gefeliciteerd en inderdaad lekker verwend.

Hier gisteren de extra echo gehad, de dame in kwestie moest examen doen. Voor ons geen probleem toch een extra echo??
    Onze dame doet het uitstekend en groeit mooi op schema, ze ligt op dit moment wel in stuit, maar ze had nog genoeg ruimte om te draaien, vruchtwater was ook voldoende. Dus voor ons niks te klagen. Ze lag heerlijk met de handjes onder het hoofd en een beetje dubbelgevouwen hihi.
    Nu op naar 4 juli voor de groeiecho.

7. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    letty: ow jeetje spannend zeg, hopelijk kan de kleine nog even blijven zitten, ik zal voor je duimen.

Nathalie, laatste keer inmiddels 12 weken terug.

Weer: hier verbazend genoeg slechts 18 graden. Aan zee he:) moet zeggen dat ik t absoluut niet jammer vind:)

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @JustMo; welkom terug!! :) Nog 4 weekjes tot aan je verlof, heerlijk.. :)

@Kwiebeltje; dank je wel voor je verhaal, stelt me idd erg gerust. Dat is het lastige, doordat je je zorgen maakt kan je ook minder hebben en voel je de pijn nog sterker heb ik altijd het idee.
    Ik heb nog steeds wel buikpijn, maar draag echt niks meer over mijn buik. gewoon een wijd jurkje of lekker thuis in m'n pyama broek. Dan gaat het redelijk. Soms als ik een boodschapje ga doen moet ik halverwege afhaken omdat mijn lichaam niet meer mee werkt. Irritant.. maar hopelijk trekt het straks weer wat weg!
    Ik was even in de AH, daar zei 1 van die meiden, wat groeit je buik hard.. 't valt anderen dus ook op ;)
    Wat ongelofelijk balen van je kast trouwens! Hopelijk gaat de volgende keer alles wel goed :( maar leuk is het niet natuurlijk

@Ikkuh, fijn dat alles goed was op de echo.. en wat een mooie buik!!

@mama1982; blijft lastig he, dat grote bedje. Wij hebben een extra ledikantje voor ons meisje gehaald omdat ik daar dus ook bang voor was. Wel fijn dat je eerst een wiegje kan lenen van een vriendin.. wie weet gaat het daarna beter.
    Ben benieuwd naar jullie kinderkamer hoor!
    Wij hebben ook al een geboorte kaartje, maar ik 'ontwerp' ze zelf..
    bij Geboortekaartjes maken | Kaartjes voor geboorte ontwerp je hier!, bij mijn zoontje ook gedaan.. zoo leuk om te doen :) Maar wel veel werk als je zo'n pietje precies bent als ik ;)

@Josie88; ik blijf dat zo bijzonder vinden als heel je buik mee beweegt. Mijn man kan er altijd vol ontzetting naar kijken en vraagt dan steeds: Doet dat zeer.. ;) vooral een knietje (denk ik) vind ik altijd zo grappig, dan zie je zo'n bolletje voor bij komen.
    Heb je ook dat 's ochtends vaak je buik scheef is door dat de kleine aan 1 kant ligt?

@Nathalie, nog gefeliciteerd!!
    Over dat draaien, ik word er ook wakker van! Weinig nacht rust zo he ;) Kunnen we vast oefenen voor straks.

@Lootje, jij ook welkom terug :)

@Letty, jeetje, voor jou nu ook spannende tijden :( Wat vervelend zo zeg. Zal hard voor je duimen dat je kleintje zo lang mogelijk kan blijven zitten! Rust maar goed en fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

@Nicjayden, wat een rottige start hebben jullie dan met jullie zoontje gehad! Dan hoop je extra hard dat de tweede keer alles zonder complicaties verloopt he ;)
    Hier ook zo, vind het nu al helemaal spannend.. hoop zo in mijn kraamperiode lekker thuis te kunnen zijn.

@KiDoNe.. fijn dat alles goed was! 4 juli weer een echo, dat is al bijna ;)

@hier..
    de temperatuur valt hier ook nog wel mee.. 24 graden, maar het is zoooo benauwd.. poeh. zoontje wil maar niet slapen, door de warmte natuurlijk.. maar ja, als ik hem niet op bed leg is hij de hele middag aan het dreinen.. plus dan mis ik ook mijn middag slaapje. Nu ligt hij de hele tijd geluidjes te maken.. waarschijnlijk aan het kletsen tegen zijn beestjes.. ik hoop zo dat hij nog even slaapt! Gister was hij zo ongelofelijk ontregeld!! tussen de middag wou hij pertinent niet slapen, maar eind van de middag stortte hij helemaal in. Toen wou hij na het avond eten weer niet meer slapen... pffftt.. ook voor hem hoop ik dat het snel weer een beetje afkoelt! iemand nog tips? ;)

Houden jullie van vis? ik heb vanmorgen een 'hollandse nieuwe' gehaald.. hmmm zo lekker! alleen had mijn zoontje al snel het grootste gedeelte op ;)

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 13augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje
    NicJayden: 19 augustus - ?? jaar - 2e kindje - Jongen
    Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing
    Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Nathalie1988: 23 augustus - 25 jaar - 1e kindje - Meisje
    Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje
    1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen
    Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje
    JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen
    Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje
    Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje
    Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje
    Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen
    Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje
    mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje ;)
    Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje :)
    Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje
    Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen
    Pleak: 31 augustus - 29 jaar - 2e kindje - Meisje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen = 09 juni bevallen
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen
    Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing
    KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje

Afspraken, controle & echo's

Pleak - 24 juni - 30 weken echo
    Pleak - 24 juni - controle verloskundige
    Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo
    Nicjayden - 26 juni - intake gyn
    KiDoNe - 4 juli - groei echo
    KiDoNe - 10 juli - controle verloskundige

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Flower 82
    Ilkh1984
    MamaAnnelies
    Mounia05
    Liesje 1975
    Mamenzo

30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    de afspraken lijst is nogal leeg.. ;) iemand nog afspraken (die ik misschien heb gemist ;))

11. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

31 mei 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    heey dames,

@ letty: jeetje wat schrikken!! ik hoop dat die kleine nog even lekker blijft zitten en dat er niets mankeert!!

@ nicjayden: vervelend dat je bij de eerste z'n nare start heb gemaakt! ik hoop dat het deze keer beter gaat en dat je gelijk lekker kunt genieten van een gezonde beeb!

@Nathalie: nog gefeliciteerd!!! wat ben je verwent!! Ik ben ook nooit zo van de cadeautjes voor mijzelf hahah en inderdaad echt ideaal dat je nu leuke spulletjes voor die kleine kon vragen!! en super dat je leuke dag hebt gehad!!

@Pleak: ja volgens mij is het ook zo hoor...dat als je je zorgen maakt dat je het dan meer voelt, ook omdat je er dan zo op gaat letten dat je ook echt elke pijn/beweging of wat dan ook voelt!

en die kast...tjah ik baal echt, want ik zie het nu niet zitten om alle kleertjes al op te hangen en uit te wassen, omdat het er anders straks weer allemaal uit moet...en het begint op mijn zenuwen te werken dat het allemaal nog niet af is:p

@kidone: wat leuk, z'n extraatje!! en wat fijn dat alles goed gaat met de kleine!! wij mogen vandaag over 2 weken voor de 3D echo, ik ben erg benieuwd!

@ weer: hier in het zeeuwse is het helemaal niet zo warm vandaag, we redden de 20 graden nog niet eens!

@hier: Nou ik heb afgelopen maandag avond ook weer heel wat meegemaakt...wij wonen in een appartementen complex en wij hebben een gezamelijke tuin en ieder heeft een eigen stuk om te zitten zeg maar....dus ik loop maandag de tuin in, komt de overbuurvrouw naar mij toe en die zegt: mis jij niet wat?? dus ik zeg: nee hoezo?? ze zegt; kijk nou eens goed achter je op t stuk waar jullie altijd zitten...dus ik kijken....tot mijn grote schrik roep ik uit: NEEEE dat meen je niet!! heel het lounge set gestolen + de parasol!!! ze zegt tegen mij: ja ik weet wie hem heeft gestolen en waar die staat! die man die hem gestolen had was dus zo slim om onze lounge set en parasol in zijn eigen tuin neer te zetten en er een foto van te maken en die op facebook te plaatsen met er bij: zo mijn tuintje is klaar en compleet! maar zij had dus op facebook via via die foto gezien en gezegt tegen haar vriend: he die tuinset en parasol lijken wel verdacht veel op die van de overburen...dus zij keek naar buiten en jahoor die van ons was weg!
    maarja ik dacht ik kan nu wel eerst aangifte gaan doen, maar dan zie ik hoogst waarschijnlijk onze set nooit meer terug, omdat er dan weer z'n lange tijd over gaat, dat die man hem natuurlijk allang weer verkocht had of wat dan ook....dus ik mijn schoonvader gebelt of die kon komen om naar die man te rijden en te kijken of het 100% zeker weten die van ons was en om hem gewon weer op te halen, want mijn vriend (zal je net zien) zit op het booreiland! maarja daar aangekomen, was het idd. zeker weten onze set, dus ik heb aangebeld en gezegt: zo ik kom even iets ophalen wat van mij is, het tuinset en mijn parasol graag!! nou die man trok helemaal wit weg en begon te zweten en te trillen...nou we mochten hem zo weer mee nemen en hij heeft zelfs nog geholpen inladen:p en hij bleef maar vol houden dat hij hem gekregen had, terwijl wij dus al hadden gehoord dat iemand hem vrijdagavond met zijn auto(werk auto met reclame er op) iets hadden zien inladen, maar nooit de link hadden gelegd dat hij het aan het stelen was!
    hahah sorry voor het lange verhaal....maar het moet niet gekker worden he!!

ik hoop dat ik niemand vergeten ben!!

xx

12. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    Plaats eigenlijk nooit mijn afspraken voor de vk hier (A).. Maar omdat ie zo leeg is, vooruit: 8 juli weer controle ;)

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Kwiebeltje; neeeee dat meen je niet :/ wat goed van je buurvrouw dat ze zo oplettend is geweest! En de brutaliteit van zo'n man.. Dapper hoor dat je 'm gewoon heb terug gehaald!!

@Nathalie, zet'm er vanavond in ;)

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat leuk zo'n extra echo Kidone, fijn dat ze het goed doet!

@ Pleak: herkenbaar, heb het niet zozeer 's ochtends, maar momenten dat mijn buik inderdaad scheef is, leuk hoor! Nee blègh, ik lust de meeste vissoorten wel, maar ik gruwel van haring. :D

Haha, humor Kwiebeltje, wat een lapzwans zeg, leuke actie! :D

15. Nicjayden

Nicjayden Lid

10 dec 2012
    61
    0
    0
    Noord-Limburg
    @ pleak mijn leeftijd is trouwens 27...
    staat nu iedere keer een ? hihi

16. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Hoe flauw is dat! Heel verhaal getypt en ineens alles weg :(

Na nog ff in het kort dan, Letty veel sterkte meis. Ik hoop dat de kleine uk nog weken blijft zitten!

Kwiebeltje, bizar zeg! gelukkig heb je je spullen weer terug, maar tis wel echt superbrutaal hoor van zo'n gast!

Pleak, vervelend he als die kleintjes zo ontregeld zijn. Het wordt al gauw weer koeler!
    Voor de lijst: ik mag 26 juni weer naar de vk.

@All, mijn vakantie was heerlijk! Wel anders hoor met zo'n dikke buik. Moest echt rustig aan doen en kreeg door de warmte ook ineens dikke voeten. Dat heb ik nooit gehad, dus was best bizar en ook pijnlijk. Maar verder hebben we heerlijk genoten en nu ga ik aftellen tot mijn verlof, na deze week nog vier weken te gaan! En ik moet dringend in actie komen wat betreft kamertje en babyuitzet. Waar blijft die nesteldrang???

17. Nicjayden

Nicjayden Lid

10 dec 2012
    61
    0
    0
    Noord-Limburg
    @kwiebeltje, moet niet gekker worden.. Wat een brutaliteit tegenwoordig.. Blijf toch met je poten van andermans spullen af.
    Gelukkig heb jij je set weer terug...zeker met deze temparaturen komt ie goed van pas.

18. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    pleak..maandag mag ik naar de cardioloog, woensdag 5 jui naar de gyn.

kidone..niet te geloven de brutaliteit van sommige mensen.
    Fijn dat je het weer terug hebt!

Letty wat super spannend! Ik ga voor je duimen!

hier..ik word gek van het niet goed kunnnen ademen de hele dag door. Op mijn werk wordt het soms zo zwaar dat ik zoek naar oplossingen zoals rondlopen, water drinken en 'hangen'. Dit was was, maar de door hitte is het nog erger geworden :(
    verder..iedereen roept ineens dat ik een buik heb haha..tja...dat merk ik ook ;) maar blijkbaar gaat het nu 'semi'hard!

19. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja clijntje zeker met warmte is het erg, gisteravond had ik het ook zo warm, zeg mn vriend heb je weeen ofzo dat je zo zit te puffen:)

@pleak. 24 juni groeiecho!!!!! Jippie:) :) :) :)

20. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    1992, dat is maandag al hè, leuk, geniet er maar van!!

Kwiebeltje, wat een verhaal. Het lef van zo iemand....niet normaal. En dan jullie reactie haha. Gewoon weer gaan ophalen. Wat een vreemde situatie, kom je hem vaak tegen?

Nicjayden en letty: hoe is het met jullie?? En Pleak met jouw buik?

Nathalie, goed verwend op je verdaag dus. Blijft leuk al die babyspulletjes :)

Kidone: dat is inderdaad een mooi aanbod, een extra echo. Zou ik ook niet afslaan ;) Ik heb de groeiecho vorige week gehad. Bij m'n dochter had ik 2 jr geleden nog een liggingsecho met 35-36 weken. Weer eigenlijk niet of ik dat deze keer weer heb.

Lootje, heerlijk dat je nog even genoten hebt van jullie vakantie. Clijntje, vervelend dat je zo weinig lucht hebt. Hier ook wel een beetje, maar niet zo extreem.

Hier: vandaag flink geregend en koeler gelukkig. Vond het toch wel pittig die warmte. Mijn dochter sliep ook niet goed. Dus korte nachten helaas.
    Mijn buik groeit ook echt hard. Lig ongeveer 2 wkn voor volgens de verloskundige. Maar dat komt dan weer (zegt ze), omdat ik maar 1.62 mtr ben en niet zoveel plek heb. Klinkt logisch..
    Vandaag wat boeken gehaald met geboortekaartjes. Maar kwamen er vanavond achter dat we van smaak verschillen. Pffff ojee....
    Vorige keer hebben we via een fotograaf foto's laten maken en die op kaartjes laten drukken, dat was wat makkelijker. Alleen lettertype en tekst uitzoeken hihi.

Mijn buik beweegt ook alle kanten uit. Had er laatst een filmpje van gemaakt, zo grappig! Had ik vorige keer veel minder. Nu meerdere keren per dag. Zo erg dat zelfs mensen aan me vragen wat er in m'n buik gebeurd, of ze het goed zien dat alles beweegt haha. Kleine druktemaker van ons.. Moet zeggen dat ik nu wel steeds nieuwsgieriger wordt naar ons kleintje. Nog 5 weken werken en dan kan het echte aftellen beginnen!
    Vorige keer met 37 weken bevallen, had ik net een week verlof. Vond ik toen prima, vond het niks doen thuis helemaal niet leuk. Maar nu heb ik genoeg te doen met m'n dochtertje

@ Pleak: 3/7 controle verloskundige

Deel Deze Pagina