Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 13 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Meisje Lootje: 19 augustus - 28 jaar - 2e kindje - Meisje NicJayden: 19 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Jongen Madeliefste: 20 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Liedx: 21 augustus - 26 jaar - 1e kindje - Verrassing Moes27: 23 augustus - 27 jaar - 1e kindje Nathalie1988: 23 augustus - 25 jaar - 1e kindje - Meisje Ann77: 23 augustus - 35 jaar - 1e kindje - Meisje 1992: 23 augustus - 20 jaar - 2e kindje - Jongen Sassie1980: 24 augustus - 33 jaar - 4e kindje - Meisje JustMo: 24 augustus - 30 jaar - 2e kindje - Meisje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje - Jongen Annie1979: 25 augustus - 33 jaar - 2e kindje Ikkuh13: 25 augsustus - 31 jaar - 3e kindje - Meisje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje - Verrassing SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje - Meisje Kwiebeltje: 27 augustus - 23 jaar - 1e kindje - Jongen MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 27 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Jongen Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje mama1982: 27 augustus - 30 jaar - 2e kindje - geheimpje Chiqui: 28 augustus - 33 jaar - 3e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje - geheimpje Hoop84: 30 augustus - 28 jaar - 1e kindje - Meisje Djennes: 30 augustus - 23 jaar - 2e kindje - Jongen Pleak: 31 augustus - 29 jaar - 2e kindje - Meisje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje - Meisje + Jongen = 09 juni bevallen Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Veertje: 2 september - 25 jaar - 2e kindje - Jongen Josie88: 3 september - 25 jaar - 1e kindje - Verrassing KiDoNe: 4 september - 25 jaar - 2e kindje - Meisje Afspraken, controle & echo's Josie88 - 25 juni - controle verloskundige + 30 weken echo Nicjayden - 26 juni - intake gyn Lootje - 26 juni - controle verloskundige Sugarblossom - 26 juni - ziekenhuis controle aan de ctg Sugarblossom - 2 juli - controle verloskundige Mama1982 - 3 juli - controle verloskundige Kwiebeltje - 3 juli - 3d echo KiDoNe - 4 juli - groei echo Clijntje - 8 juli - controle gynaecoloog Nathalie1988 - 8 juli - controle vk KiDoNe - 10 juli - controle verloskundige Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 Ilkh1984 MamaAnnelies Mounia05 Liesje 1975 Mamenzo 30 Mama's / 14 Meisjes / 8 Jongens / 3x Verrassing
Jeetje kwiebel! Dat een verhaal zeg..bahbah! Ik moest ab rond de euh 20 weken, dat werd toen ook gezegd. Ik heb toen doorgevraagd...de ab komt ook n beetje bij de beeb, die is niet ziek en kán n intolerantie krijgen werd er toen gezegd. Meer gevaar was het écht niet...Ik snap je angst hoor!! SB pfff wat een pech zeg!! Volgens mij kan ik mij herinneren dat je lang bezig bent geweest!! Nu dan een heavy zwangerschap! Bah! Wel fijn dat je zo een controle hebt en goed dat je je eigen verstand nog gebruikt! Je kan inderdaad erg moe zijn! Is niet raar als je idd ook niet goed slaapt! Ik ga en blijf duimen dat het nog een paar weken goed blijft gaan.
Wat naar Sugarblossom, vervelend voor je dat het allemaal niet zo voorspoedig gaat... Gelukkig gaat alles wel goed met de kleine! Ook al vervelende kwaaltjes Nathalie, het wordt steeds zwaarder... Super dat alles goed is 1992! Hè verderrie Kwiebeltje, zit je niet mee dan... Hoop dat het allemaal snel weer voorspoedig gaat, knuffel! Hier ook een goede groeiecho gehad, metingen kwamen uit op 30-31 weken, de kleine is nu ongeveer 1700 gram, geschat wordt 7,5/8 pond bij 40 weken. M'n bloeddruk was voor mijn doen wel wat laag, 104/56, maar goed, heb er geen last van. Was de afgelopen drie weken maar 1 kilo aangekomen, dus dat compenseerde weer met de vorige keer. Volgende controle is 17 juli, de daarop volgende 26 juli, met nog een extra echo.
Clijntje Awww lief berichtje bedankt, die duimen heb ik wel nodig. Zou uitgerust de bevalling in willen gaan. Ja het was een moeilijke weg om zwanger te worden en zo bijzonder dat het na ICSI gelukt is. Jossie88 Ja, als de baby het maar goed doet. Gelukkig heb je geen last van je bloeddruk. Wat een fijne groeiecho! Grappig dat ze dat kunnen inschatten. Bij mij hadden ze niks gezegd over hoe ze ongeveer met 40 weken zou wegen en zo haha had ik ook wel leuk gevonden zo'n schatting Allemaal Nou meiden het is een wonder! Ik heb voor het eerst goed geslapen vannacht! Hoefde er maar 1x uit. Af en toe wat wakker schrikken maar dit was zeker de beste nacht na 2 maanden! Ik moet om 10:00 uur weer in het ziekenhuis zijn, even een uurtje aan de ctg. Duimen jullie mee?
Hoi meiden even de of en energie om uitgebreid te reageren er is teveel aan de hand hier. @sugarblossom Ik ga keihard voor je duimen dat als goed is. @hier plotseling te weinig variatie in de ctg zeker als alle andere ernaast worden gelegd. Weer een hoop zorgen en controles dus. Hopelijk kan ik heel snel weer lekker op iedereen reageren! ♥
Wat heerlijk dat je lekker hebt geslapen SB, ik duim voor je! (beetje laat dat wel ) Bah Letty, wat balen... Ook voor jou duim ik, virtuele knuffel!
Veel sterkte Letty! En jij ook SB, probeer maar rustig aan te doen. Was de CTG goed? Fijn dat de echo goed was Pleak! Wat een lief moppie zeg! Als ik dat zo zie kan ik bijna niet meer wachten om de kleine in m'n armen te sluiten, heb jij dat ook? Jij gelukkig ook een goede echo 1992! Wat balen van die blaasontsteking Kwiebeltje. Ik heb er zelf geen ervaring mee, met AB, maar hopelijk hebben de andere meiden je een beetje gerust kunnen stellen. Hier; vanmorgen weer goedgekeurd bij de vk. Ik begin echt tegen m'n beperkingen op te lopen zeg. Kwartiertje fietsen met zoontje, controle vk, kwartiertje terug en ik zit uitgeteld op de bank. Ik merk dat de combi met werken en slecht slapen en de zorg voor zoontje echt zwaar begint te worden. Nog ruim drie weken tot mijn verlof! Vanmiddag had ik intake kraamzorg, telefonisch. Ik begin zo'n zin in de kraamweek te krijgen, herinner me weer allerlei dingen van hoe het ging bij m'n zoontje. Ik hoop zo dat de borstvoeding dit keer wat makkelijker gaat. Zoontje dronk pas op dag 5 voor het eerst aan de borst, dus dat betekende kolven en vingervoeden. Was best heftig. Maar goed, we gaan er gewoon weer voor! Geboortekaartje is inmiddels uitgezocht, we gaan voor ongeveer hetzelfde kaart als bij zoontje, alleen dan de roze variant! Vanavond gaan we de tekst bedenken. En zo wordt het to do lijstje langzaam maar zeker korter!
letty wat vervelend!! Denk eerst aan jezelf!! Lootje, wat fijn dat alles goed is! Geniet nog ff en accepteer je tekortkomingen
Hoi ladies, He wat een vervelende klachten bij sommige.. Hoop dat alles goed blijft gaan, en dat de rest van de zwangerschap voorspoedig zal verlopen. Vandaag hadden we de 1e keer gyno... Het is duidelijk geworden dat onze boy gehaald gaat worden met een ks. Dit ivm vorige spoed ks, snelle zwangerschap en toch de angst van ons dat mijn baarmoeder scheurt.. De definitieve datum is nog niet bekend, maar er word geroepen ergens rond 12-8... Doen jullie allemaal ook rustig aan.. En genieten van de laatste loodjes..
Wat spannend Nicjayden! Een datum hebben om naar toe te leven lijkt me best heel fijn. Al is een ks natuurlijk niet echt fijn. Hoe vind je het dat het sowieso een keizersnede gaat worden?
Letty Dank je wel meis! Wat bedoel je met te weinig variatie bij jou dan?... Jossie88 Jaaa eindelijk. Vannacht ging het ook redelijk, iets minder dan gister maar was te doen. Dankjeee. Lootje Haha lootje herkenbaar. Het gaat steeds zwaarder worden ook omdat de baby steeds groter wordt. Wat jammer dat je ook niet super slaapt. Even volhouden nog als het gaat tot aan je verlof. En wat leuk van je geboortekaartje maar dan is een andere kleur, super!! Hier was de ctg goed. Urine een heel klein beetje eiwit maar hou het even in de gaten of het weer geen blaasontsteking gaat worden. Verder goed met de baby en mijn bloeddruk was goed. Hoefde niet meer terug te komen morgen mag dinsdag weer naar de verloskundige maar moet wel meteen weer bellen als er iets is. Kwiebeltje Hoe gaat het nu? en met je blaas? Nicjayden Herken het bij mijn zus na haar keizersnee moest ze ook bij haar laatste een keizersnee i.v.m uitscheuren. Vond ze toen wel jammer maar voor de zekerheid zoals wat jij zegt.
Hoe gaat het met jou Clijntje? Jee, lijkt me apart Nicjayden, een geplande KS, echt een datum om naar toe te leven (en zenuwachtig te worden...). Geen last meer van je valpartijen? Fijn dat de ctg goed was SB! Ik heb ons bed even gemeten, die is 50 cm. hoog... Klossen gaat niet passen, hebben zelfs 12 poten (wist ik veel, kijk nooit aan de onderkant ) en inderdaad de middelste poten zitten zo dicht op elkaar dat daar geen klossen onder gaan passen... Zat dus wel te denken aan bierkratten, maar met de poten eronder lukt dat ook niet. Evt. poten eronder weg, maar dan mogen we wel heel hard gaan verzamelen, aangezien er dan dubbel er moet om op 80 cm. te komen. Extra matras erop was een optie, maar dan zitten we nog maar op 65 cm... Iemand nog andere creatieve oplossingen?
Ik zou gewoon dat matras doen, t is niet anders. Toen bij ons de kraamzorg er was bij de geboorte van mn dochtertje hadden we het bed nog niet verhoogd en ze hebben er nooit wat van gezegt, dus toen maar zo gelaten. Nou ga ik bierkratjes gebruiken.
Letty, wat vervelend zeg, telkens die onzekerheid, hoop dat t allemaal goed blijft gaan. Sb, fijn dat alles goed gaat met de baby iig. Maar lastig hoor elke keer weer wat. T einde is gelukkig in zicht. Voor jou nog 3 weken en 5 dagen voor je op 37 weken zit en de baby dus eigenlijk af is @ kwiebeltje, hoe gaat het nu met je blaasontsteking, hoop dat t snel beter gaat. Nicjayden, hoor je idd vaker dat als je een keizersnede gehad heb, de volgende dan weer via keizersnede, hoe kijk jij er tegen aan? Lijkt me wel fijn een datum te hebben en geen weeen. Je weet natuurlijk al hoe het is. T lijkt mij echt doodeng. Is mijn grootste nachtmerrie voor de bevalling. Maar hier geen reden voor een keizersnede hoor.
@ lootje... Eerlijk gezegd had bij ons de ks de voorkeur. Vorig jaar april is een nicht van mijn man haar kindje verloren i.v.m een gescheurde baarmoeder. Het kindje had 10-15 minuten in de buik gelegen, en daardoor zuurstoftekort opgelopen. Ze hebben de kleine nog met spoed naar Maastricht overgeplaatst, maar het mocht helaas allemaal niet meer baten. @ josie88 nee gelukkig geen valpartijen meer gehad. Gisteren op controle bleek wel dat ik een extreem lage bloeddruk had. Wellicht dat het daar aan gelegen heeft? Een extra dropje voor mij dus @1992 Het heeft zijn voor en nadelen een keizersnede. Ik heb er niet voor gekozen om ik de weeen e.d niet mee wou maken, maar op advies en toch een beetje de angst dat de baarmoeder scheurt. Ik vind het wel fijn dat (als het goed is) iedereen erbij kan zijn op het moment dat ze mij "afvoeren"naar de OK.
Josie88 Bij jou ook al... ze mogen dat wel een keer aanpassen. Bijna bij niemand passen die klossen. Wij gaan een dubbel matras doen omdat ik gewoon echt net een paar centimeter te kort kwam. Ik zou het anders even gaan overleggen met je verloskundige of de kraamzorg zelf. 1992 Ja gelukkig, zou zo fijn zijn vanmorgen weer huisarts voor 2 kwaaltjes die ik al een tijdje had maar zijn minder erge dingen maar komt ook van de zwangerschap. Komt inderdaad zo dichtbij nu vind ik. Nicjayden Wat een eng verhaal. Zeker als je zulke dingen hoort blijf je nog meer alert. Ik vind het echt zielig voor die mensen en de baby zit echt met kippenvel hier dit te lezen.
te weinig pieken in de ctg dus een constante lijn en hartslag.... Hoe is het bij jou? MOrgen om 10 uur weer ctg
Nog ff wat anders, las pas bij t bevalling forum een topic over vsm caulophyllum thalictroides, zijn tabletjes die je vanaf 37 weken in kan nemen die zorgen voor het rijpen van de baarmoedermond, bevordert de bevalling(snellere ontsluiting, minder pijnlijk) en na de bevaling voor sneller herstel en minder vloeien. Las dat verschillende vk's het zelfs aanraden. Dus ga t ook ff overleggen met mn eigen verloskundige en ga dat denk ik wel gebruiken. Is dat ook wat voor jullie? Of geloven jullie daar niet n.
Oké. Hier ging het wel af en toe naar boven op beneden met de hartslag. De baby reageerde steeds op de bloeddrukmeter die om de 5 minuten af ging gisteren. Moet jij morgen weer?