Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Nicjayden, rustig aan meid!! Erg vervelend steeds zo'n last...

SB, geweldig die taart! Je boft met zo'n handige moeder ;) en ook geweldige cadeautjes! Leuk dat dit gedaan wordt, hier gebeurt dat helemaal niet helaas... (nuchtere noorderlingen ;))

Knip: Ik heb er ook een kleintje gehad bij mijn 1e bevalling, niks van gemerkt!! Mijn man verbaasd zich daar nog steeds over, hij heeft nl. wel het geluid gehoord van het knippen in het vel :$ (scarred for live ;)).
    Heb wel gehoord dat inscheuren eigenlijk beter is, omdat het herstel van een scheur juist sneller en met minder ongemak verloopt dan het herstel van een knip... En knip, knipt alles kapot, een scheur, scheurt om de bloedvaatjes en spieren heen ofzo? Nou ja weet het ook niet precies...
    Maar ben er beide niet bang (meer) voor iig...

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Rustig aan Nicjayden!

Da's inderdaad wel vroeg Mamma82, 37 weken, denk dat je dan toch wel even staat te kijken? 'Huh, nu al?' Maar goed, aan de andere kant lijkt het me ook wel lekker, ik kan me heel goed voorstellen dat ik er over 6 weken klaar mee ben. ;)

Wat leuk zeg SB, je bent goed verwend!

Goed om te lezen dat de dames met een knip er niets van hebben vernomen, stelt wat gerust voor wat komen gaat! :D Heb ook gelezen dat de ontsluitingsweeën meer pijn doen dan de persweeën en de uitdrijving an sich? Zullen het wel zien. Hoop iig op de natuurlijke manier te mogen bevallen, wordt al panisch bij het idee een KS te moeten ondergaan....

Hier alweer zwetend op de bank trouwens, word er werkelijk niet goed van, kom al met zweethanden uit bed 's ochtends... Blègh...

3. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Oh wat vond ik het fijn dat ik mocht persen!!! Kon ik eindelijk toegeven aan die drang! Je zag mijn buik gewoon golven tijdens de persweeën, echt fantastisch hoe je lichaam dat doet!
    Het einde van de ontsluitingsweeen waren inderdaad het ergste... Maar dan weet je ook dat je nog maar even hoeft...

Maar ja, elke bevalling is weer anders, sommige hebben niet eens persweeën....

4. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het persen absoluut geen pijn doen. Waarschijnlijk adrenaline ofzo waardoor je dat minder voelt. Zat van 7-10 cm op een stoel onder de douche, op een gegeven moment kreeg ik een sterk gevoel dat ik moest poepen en ging dus op de wc zitten, toen zei mn vriend, volgens mij moet je niet poepen, en heeft me op bed geholpen, toen kwam vk aangesneld en mocht ik gelijk persen. Heeft 10 min geduurd. Ik vond dat persen echtnniet erg:) maar achteraf gezien weet ik niet eens meer wat ik precies zei of wat ik deed, geen tijdsbesef niks. Schijn 10 keer gezegt te hebben dat ik t niet kon haha

5. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indalen: ik weet t niet zo goed, soms wel een erg zwaar gevoel van onderen, meer dan normaal, mischien een stukje, wo weer vk dus we zullen zien.

@josie, ja jij zit natuurlijk 2 weken later:eek: ik hoop hier wel op 37/38 weken hoor:) ben het nu al zat, kan amper meer wat doen met mn dochter, krijg last van mn bekken nl als ik veel doe. Ben de hele dag moe, kan vervolgens snachts slecht in slaap komen, verveel me dood dus, kan ook niet in de tuin zitten want heb ik niet. Hopelijk volgend jaar verhuisd, ik zit alleen thuis en loop soms ff naar de supermarkt, soms komt er iemand langs. Voel me echt dik/opgezet en gevangen in mn lichaam momenteel. Ben blij als ik straks weer wat meer kan:)
    Kan nu ook wel, maar dan weet ik gelijk de gevolgen. Verder wel vrolijk hoor en alles gaat verder goed, dus weinig te klagen. Maar ben t al wel zat

6. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    1992, ik was er de vorige keer ook echt klaar mee. Dus met 37 weken was ik zoooooo blij toen de vliezen braken. Drie uur later dacht ik er wel iets anders over toen de weeën storm begon, haha. De blijdschap sloeg even over in een klaagzang en scheldparade :p.
    Maar Josie, ik was toen niet echt verrast. Mijn lijf was er gewoon klaar mee en mijn dochter had ook een prima gewicht. Het was goed zo.
    Nu voel ik me nog een stuk energieker, dus denk dat ik nu wat langer ga lopen. Maar je weet maar nooit natuurlijk.

Ik mag woensdag ook naar verloskundige. Ben wel benieuwd of de kleine helemaal ingedaald is.

Persweeën vond ik trouwens ook minder erg, dan kun je tenminste iets doen en dan weet je dat het einde dichtbij is. Maar het is inderdaad voor iedereen weer anders. Gewoon laten gebeuren allemaal (zegt diegene die er best tegenop ziet om weer te moeten bevallen). Ik denk wel dat ik deze keer voor dat morfinepompje ga als ik weer zo een lange weeënstorm krijg.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Poeh, ik loop achter.. ik moet maar weer eens goed bij lezen en reageren ;)

Josie88; wat fijn dat je echo goed was! Waarom krijg je nog een extra echo?

Letty26, wat een zorgen allemaal meid :( mijn duimen draaien voor jullie!

Nicjayden, wat bijzonder dat je dan echt naar een datum toe gaat leven bij een geplande keizersnede. Lijkt me erg bijzonder. Ik vind dat het enige vervelende aan de natuurlijke bevalling, niet weten waar en wanneer.. ;) Zolang je er zelf ook achter staat is het een goede keus toch?
    Wat vreselijk van het kindje van de nicht van je man :( verdrietig hoor!!
    Wat een zorgen verder :( hoe gaat het nu?

@1992; interessant van die vsm capsules. Als ik deze keer 37 weken zwangerschap haal ga ik me er ook in verdiepen ;)
    haha en al die andere tips.. bitter lemon brrr... vies! Sex heerlijk alleen helemaal op het laatst moest ik er bij mijn zoontje denk ik toch ook niet meer aan denken ;) wel de meest aantrekkelijke optie :p
    kruidig eten en die druk punten in je enkels kan ik me niks bij voorstellen ;)

@SB, wat een geweldige taart en wat ben je verwend!! Heerlijk :) Allemaal roze spulletjes :D

@Mama1982 wat leuk dat je dochtertje nu toch in het grote bed wil slapen!! fijn dat de babykamer al zo ver af is! Heerlijk gevoel he!!

@InKnippen.. haha hier net als bij 1992.. het persen ging zo snel en mijn zoontje reageerde er erg slecht op. Toen zijn hartslag steeds verder weg zakte en niet goed meer herstelde werd er gezegd dat ik nog een wee mee mocht persen daarna gingen ze knippen. Ohw wat heb ik geperst.. ik voelde me bang!!! Ik voelde me zo allert, kon me er niks bij voorstellen dat ik het niet zou voelen! gelukkig was ook bij mij dat laatste zetje voldoende en gleed mijn zoontje eruit en mocht ik hem aanpakken.
    Achteraf vertelde mijn man dat de gyn idd al klaar zat met het schaartje in haar hand.. :( maar goed dat ik dat niet had gezien dan was ik denk ik echt gaan huilen :p ik was er ook zoooo bang voor.. haha nu kan ik er wel een beetje om lachen ;)
    Gatsie Ikkuh, dat verhaal van jou, arme man ;) Ik heb trouwens ook wel het idee dat een scheur makkelijk hersteld. Ik was wel ingescheurd, maar weinig last van gehad. Schoonzus was wel ingeknipt en heeft er erg lang last van gehad!

@Indalen.. hier ook al flink aan het indalen! Van de week een paar flinke krampen/steken in/bij mijn vagina. Nu voelt alles anders. moet ineens vaker plassen, buik lijkt gezakt en met lopen voelt het anders. Deed me erg denken allemaal aan het indalen van mijn zoontje.

@Pijn ontsluitingsweeen/persweeen; ik vond de persweeen vooral overweldigend.. niet pijnlijk. De ontsluitingsweeen vond ik drama, maar had dan ook een weeenstorm en ben in 3 kwartier/uurtje van 5 naar 10 gegaan. Toch nu niet bang voor de pijn hoor, eigenlijk vooral voor hoe snel het zal gaan en ben zo bang dat ik dan alleen ben :(

8. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Dames,

Even een egoberichtje..
    Ik heb een vraag..ik kan al enkele dagen steeds slechter op of om.
    Ik verga van de pijn in mijn liezen licht uitstraalt richting buik (schuin naar de navel) en naar 1 bovenbeen..
    Wie (her)kent dit..weet misschien wat het is..kan mijn zorgen wegnemen.
    Ik kan op dit moment bijna niet op staan van wat dan ook..langer dan 5 minuten staan word ik gek..
    Het voelt echt als megamega spierpijn!

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    he clijntje.. ik herken de pijn niet, maar bij twijfel altijd gewoon even je vk bellen hoor. Misschien dat 1 van de andere meiden je meer kan vertellen. Erg vervelend in elk geval :( hopelijk gaat het snel wat beter.

10. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Wat vervelend Clijntje.... het klinkt wel een klein beetje als bekkenpijn, maar toch ook weer anders... dat weet ik ook niet precies.... ik zou ook gewoon even bellen! Misschien zitten er wat spieren in de knel en kan een therapeut je helpen!
    Sterkte!!!

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heerlijk die bevallingsverhalen, ik heb er zin in, van mij mag het zover zijn! :D

Vervelend 1992, kan me voorstellen dat je het ontzettend zat bent als je zo beperkt bent. Duim voor je dat de kleine zich eerder laat zien!

Pleak: vanwege mijn 'natuurlijke beschermlaag(je ;))' en het niet zo goed kunnen voelen als bij een slanke dame, krijg ik met 35 weken nog een echo.

Ik zou bellen hoor Clijntje, vergaan van de pijn klinkt niet goed meid...

Geen idee hoe het indalen voelt, maar hier voel ik het exact zoals Pleak beschrijft, dus dat zal hier ook wel aan de orde zijn. Moet er wel even aan wennen, kan ineens bepaalde bewegingen niet meer maken omdat hij/zij flink in de weg zit onderin.

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Josie, fijn dat ze dan nog een echo maken! Zou niet best zijn als ze dan maar gaan 'gokken' ;)
    Gek is dat he als je kleintje ineens zo 'anders' voelt. Ik heb wel ineens niet meer zo'n pijn aan mijn buik, ik heb vandaag voor het eerst weer een broek aan, jeeeee, en niet eens buikpijn! ;) Alleen, om toch even te klagen, zit ik nu de hele tijd op de wc ;) haha.. ik blijf plassen.
    Maandag heb ik weer controle, dan ga ik weer even goed vragen of ze ook voelen of ze is ingedaald. Ik vind dat altijd toch wel een prettige gedachte.. dat ze dan maar vast is ingedaald.

Hoe gaat het nu met je Clijntje? heb je nog gebeld? Of is de pijn al iets minder?

13. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Hier vanmorgen controle gehad, alles weer helemaal oké!
    Kleine lag mooi naar beneden en al een beetje vast, dacht ik al want de dingen die jullie beschrijven heb ik de afgelopen week net zo gevoeld ;) maar goed bij een tweede/derde enz.zegt dat niet zo heel veel, want dan kan net nog wel eens weer los komen, het ligt dan niet zo vast als bij de 1e, maar goed dat gebeurt na 32 week niet zo vaak meer. Ik zeg, lekker blijven liggen kleine!! ;)

Heb ook het advies gekregen om een afspraak te maken bij een fysiotherapeut voor mijn bekken... krijg er helaas steeds meer last van...
    Werken wil ook niet meer, heb besloten om straks te bellen en me helemaal ziek te melden (was ik al voor 50%)... en dan rust nemen, slaap ook zo beroerd...
    Nou ja, allemaal voor het goede doel!!

Maar nu van net mooie weer genieten! Ligstoel staat klaar, zoontje heeft een wasmand vol water en een waterspuit, die vermaakt zich wel (hij weet dat hij NIET op mama mag spuiten ;)), dus even relaxen!

14. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Ik was er ook nog. Ff kort. Heb vanmiddag een extra controle gehad ivm ontzettende rugpijn, menstruatiekrampen. En minder leven voelen. Urine was goed,bloeddruk ook. Echo gehad en inderdaad wat minder leven en ons meisje ligt op dit moment 3 weken achter op groei. Gelijk door ge stuurt voor een ctg en ben net weer thuis. Ctg was prima. Donderdag groei echo en hopen dat het mee valt met de groeiachterstand. Menstruatiekrampen waren vermoedelijk voor weeën.

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @Ikkuh, verstandig om je ziek te melden. Probeer maar goed uit te rusten. Energie kan je goed gebruiken straks met de bevalling en de gebroken nachten ;)
    Over het indalen, mijn verloskundige zei dat het wel voorkomt dat ze weer 'los' komen, maar draaien niet zo snel, daar is op een gegeven moment te weinig ruimte voor.. Daar hou ik me maar aan vast :p

@KiDoNe; wat vervelend dat je kleinte achter loopt in groei :( fijn dat de ctg wel goed was. Hopelijk is donderdag alles in orde op de echo.. maakt het wel erg spannend en onzeker zo.

@Hier, vandaag begon zo goed, maar vanmiddag toch weer heel erg buikpijn toen ik naar het tuincentrum was. Ik merk dat mijn humeur echt een absoluut dieptepunt begint te bereiken.. Mijn rug doet zeer, mijn bekken doet zeer, mijn buik doet zeer, ik weet bijna niet meer hoe te bewegen en het huishouden te doen, ik kan niet meer aanhoren als mensen vragen: je gaat bijna bevallen zeker, ik ben zo sacherijnig, ik voel me zo ongelofelijk kollosaal, heb nergens meer zin in.. pffft. Oh en ik ben niet echt de meest geduldige lieve mama die ik zou willen zijn voor mijn kleine boefje.. Zo dat is er uit. :p
    Maar al met al wil ik het allermeest dat mijn meisje lekker tot minimaal 37 weken blijf zitten, alleen zou het zo fijn zijn als dat iets dichter bij was dan nog een kleine 6 weken ;)

Ohw en mijn kleine boef kan ineens traplopen. Dat is wel fijn, hoef ik hem de trap niet meer op te tillen!
    Alleen :) zo stom. Hij wacht altijd bij de trap op me voor hij naar bed gaat, ik ruimde nog even snel wat speelgoed op en ineens leek het wel als of ik hem door babyfoon boven hoorde. Ik schoot de gang in, zie ik het traphekje openstaan.. (zo stom zo stom.. vergeet ik nooit en ik was er zo van overtuigd dat hij dicht was!!!) en geen zoontje.. ik schoot de trap op, zit hij boven aan de trap, met zijn kroel en speentje vol trots te wachten. Ik kon wel huilen. Geen idee wanneer hij dat heeft geleerd. Voelde me echt een slechte mama hoor. Maar gelukkig is alles goed gegaan.
    Maar buiten de foute start om is het heerlijk dat hij nu zelf naar boven kan (en snel!!) alleen klimt hij nu overal op, haha klim geitje. erg opletten nu dus..

16. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wordt ook voor jullie dus wat zwaarder....hier in rug links achter pijn, alsof ze daar de ruimte zoekt:). En mijn ribben komen in de verdrukking, bij jullie ook? Slapen steeds slechter maar voel me gek genoeg wel energiek. En ook nog 50 % aan het werk, maar vlg wk laatste wk. Aan een kant leuk maar zal mijn collega's wel missen....
    Nog geen indalen hier, wel soms een steekje en zwaar gevoel onder maar of dat het al is? Hoop het wel....ik lees verder weer af en toe mee. 15 jul controle/bevalplan, 23 jul ligg echo....

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    1992
    Haha zie het al voor me.. niet poepen maar.. persen hihihi!Ik ben zo benieuwd hoe het gaat de bevalling, vind het wel allemaal erg eng, weet niet echt wat me te wachten staat.

Ann

Ja dat had ik ook maar nu ze opeens lager zit ging ie wel vannacht. Klinkt toch bekend hoor wat jij zegt.. wie weet!

Pleak
    Knuffel lieverd. Lekker klagen hoor, wordt steeds zwaarder hoe verder je komt. Slapen, lopen.. lange stukken drama gaat hier niet eens meer wahaha. Oh jee dat was even schrikken met de kleine, gelukkig alles goed gegaan nog.

Ikkuh13
    Aaaah bij jou ook al, nog vroeger als bij mij hihi. Nou lekker blijven zitten zo maar beter dan ze in stuit gaan liggen. Doen hoor als het niet meer gaat met werken, dit is nu erg belangrijk je wilt straks echt niet dat je kindje zo vroeg gaat komen. Lekker bij slapen meis.

Hopelijk ben ik niemand vergeten...

KiDoNe
    Hoeft gelukkig niet altijd wat te zeggen groeiachterstand. Vandaag is mijn kennis met 39 wk bevallen ze is een heel klein en lichtgewicht baby'tje maar verder helemaal gezond!! Fijn dat je ctg goed ging :) rustig aan doen hè meis.

Allemaal
    Bedankt voor al jullie leuke reacties op de taart hihi.

Jullie hebben al lekker gekletst zeg zie ik en lees ook indalings verhalen.. hier komt er dus ook 1 toevallig: Ik kreeg vrijdag opeens last van mijn rug en harde buiken, leken wel weeën zat gewoon half te puffen onder de douche en meteen vroeg naar bed gegaan wist niet waar ik het zoeken moest. Toen in het weekend opeens wat menstruatiekrampjes, had last van mijn liezen en steekjes rond mijn baarmoeder. Ik wist eerst niet wat het was.

Gisteravond laat opeens een soort steek onderin weer en wat krampjes en toen een soort klikje voelde ik, schrok er gewoon van en werd opeens zwaar onderin en alsof ik een hoofdje daar voelde zitten vlakbij mijn benen zo, ik liep gisteravond en vandaag echt raar.

Vandaag bij de verloskundige geweest en ze ligt inderdaad lager en is waarschijnlijk al ingedaald. Volgende week liggingsecho dus om te kijken. Moest wel nog rustiger aan doen omdat je dan wat vroege weeën van kan krijgen zei ze. En ze moet nog minimaal 3 weken blijven zitten!

18. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sb, indalingsweeen dus. Ja snap da je de bevalling eng lijkt, je weer ook niet echt wat je kan verwachten. Maja zal je ook pas dan echt weten, moet zowieso gebeuren dusja, ik wilde ook liever dat het snel en pijnloos was maar dat is helaas niet zo( verdoving kan natuurlijk wel) maar je doet t ergens voor,

19. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    Lees wel iedere keer alles bij, maar heb vaak de puf of de tijd niet om te reageren (A). Dus sorry als ik wat mensen mis!

@clijntje: pff, klote dat je zo'n pijn hebt. Hopelijk gaat het snel voorbij. Is natuurlijk ook niet lekker. Ik heb niet dezelfde klachten als jou, geen idee wat het kan zijn. Bij mij doet het soms pijn; misschien iets te maken met het verweken van je bekken? Maar idd, zoals de andere zeggen, gewoon ff bellen als je het niet vertrouwt.

@Kidone: fijn dat de ctg goed was. Benieuwd naar de echo. Vervelend dat ze 3 weken achter ligt op groei. Is dit nog wel binnen de 'normale' curves?

@pleak: super dat je zoontje(?) kan traplopen. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en is ie niet van de trap af gevallen. Maar moeders kunnen ook niet continu overal bij zijn he :p

@bevalling: zag de verhalen over eerdere bevallingen en angst voor de bevalling en/of knippen al voorbij komen. Ik kan me er eerlijk gezegd nog niet druk over maken. Het gaat zoals het gaat en waarschijnlijk wordt het een hel :p. Maar we krijgen er iig iets heel moois voor terug :). Liefste wil je natuurlijk geen knip, maar so be it;). Ga wel van te voren smeren met speciale olie (zeggen dat dat helpt) om het soepel te houden en las ook iets over pilletjes met een hele moeilijke naam die je vanaf 37 weken mag slikken.

@indalen: geen idee of uk al aan het indalen is. Had wel het idee dat mijn buik wat anders hangt, heb van die rare steken en pijntjes daaronder en voel kleine uk ook soms heel laag. Maar we zullen zien, maandag naar de verloskundige. Eens kijken of zij wat kunnen voelen ;).

@hier: Is het al bijna weekend? ghehe :p. Die lange dagen beginnen me steeds meer op te breken. Doordeweeks is het echt slapen, eten en werken en meer ook niet. Zin om andere dingen te doen is er ook niet omdat ik doodop ben. Maar ach, na deze week nog maar drie weken werken (lekker dagen aftellen nu; na vandaag nog 16 te gaan :p). Zo weer genoeg gezeurd :p door met werken :p

20. Nicjayden

Nicjayden Lid

10 dec 2012
    61
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hé..hé wat een vervelende klachten bij andere.. Ik heb zelf nog een paar keer per dag last van harde buiken, maar zolang ze niks doen..
    Deze week nog de laatste ... op de i gezet wat betreft babykamer en uitzet.. We hebben toch maar gekozen voor n bugaboo duo.
    En heel toevallig dat ik deze bij babydump als zijnde showmodel heb kunnen kopen.
    Ik vond het nog wel veel geld €899,- (was trouwens de twin, met 2 wiegjes) maar als je kijkt dat de duo €1339,00 kost en de twin €1430,- (ofzoiets) dan ben ik wel blij dat ik dit exemplaar heb kunnen kopen....
    Ben benieuwd of ze voor mij al een definitieve datum weten in het ziekenhuis...19-7 is mijn volgende afspraak
    Ze zeiden de laatste keer we gaan de afspraak plannen rond de 12e.. Ben benieuwd...
    Het weer werd ook wat beter hoorde ik net op de radio.. Weet niet of ik op temparaturen van 25+ zit te wachten..

Deel Deze Pagina