Thanks Chiqui! Heb net op de site gekeken en zie dat je het ook op verzamelpunten mag inleveren, klinkt ideaal. Heb me net via de site aangemeld. Ik help graag mee, ben zelf dmv Clomid zwanger geworden (PCOS) dus draag heel graag m'n steentje bij.
Hier halen ze het helemaal niet op. Ik moet het elke dinsdag naar een verzamelpunt brengen. Charlie Jij ook!! Chiqui Haha jouw avatar vind ik echt eng dat poppetje... weet niet waarom. Dank je wel nog over die buikfoto van mij
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - 1e kindje Flower82: 17 augustus - 30 jaar - 2e kindje Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - 3e kinde MamaAnnelies:18 augustis - 18 augustus - 21 jaar - 2e kindje Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - 1e kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - 2e kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - 2e kindje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - 3e kindje JustM: 26 augustus - ?? jaar - 2e kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Saskia1980: 27 augustus - 33 jaar - 4e kindje Kwiebeltje: 27 augustus - 22 jaar - 1e kindje MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Letty26: 29 augustus - 27 jaar - 1e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - 2e kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - 3e kindje Renima: 31 deaugustus -35 jaar - 2e kindje Hoop84:31 augustus - 28 jaar - 1e kindje Josie88: 31 augustus - 24 jaar - 1e kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - 1e kindje Charley82: ?? augustus - ?? jaar - 1e kindje Afspraken, controle & echo's Chiqui - 29 december - intake Moeders voor Moeders Pleak - 2 januari - intake Moeders voor Moeders Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH MamaAnnalies - 3 januari - intake + echo Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige Pleak - 8 januari - eerste controle gyn ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige Flower82 - 8 januari - eerste echo verloskundige Renima - 9 januari - 21.00 - intake verloskundige + echo Charlie - 9 januari - eerste echo Letty - 14 januari - termijn echo JustMo - 15 januari - intake verloskundige + eerste echo SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Flower82 - 16 januari - intake verloskundige Lootje - 16 januari - intake verloskundige + eerste echo Mausje84 - 18 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo Liesje1975 - 28 januari - intake verloskundige Sassie - 29 januari - termijn echo Sassie - 6 februari - intake verloskundige Liesje1975 - 8 februari - 12 weken echo 23 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!
Welkom JustMo Ik heb je op de lijst gezet! Hopelijk kan je na de afspraak bij de verloskundige lekker gaan genieten Probeer je maar niet TE onzeker te voelen (makkelijk gezegd, ik weet het) maar ook nu al een beetje te genieten! Hier mee kletsen zal daar hopelijk (vast wel ) bij helpen Liesje1975; dat is dan wel een beetje raar en misschien een beetje een dubbel gevoel zeg, maar goed dat je de echo kon vergelijken met die van je zoontje Ben ook wel benieuwd wat voor termijn er uit gaat komen met de 12 weken echo! Hihi dat je blij kan zijn om misselijk te zijn is wel een beetje raar maar dan voel je je toch zwangerder he (ik weet het, geen goed Nederlands) Ik ben ook echt onwijs misselijk, elke dag wordt het een beetje erger @Josie88; wat leuk van de cadeautjes!!! @Sugerblossom ; wat een mooi buikje al!! @ Chiqui; hihi hier ook veel sociale controle.. ik woon in een straatje met allemaal oudere mensen.. Als ik voorbij loop zie ik regelmatig ruxaflexen worden verschoven bijv. Ik weet nu al dat als ik over een weekje met MvM mee ga doen er veel opmerkingen gaan komen. Ach wat jij zegt.. ik ben er trots op en dan is het maar zo, ze bedoelen het lief @ Charlie82; welkom! Ook jou op de lijst gezet. Ik vind die veranderingen aan borsten niet zo'n leuk kwaaltje hoor.. auw doet vooral zeer! @ hier; kwaaltjes MISSELIJK en MOE.. poeh, was even vergeten hoe moe je al kan zijn in het begin! Gelukkig is het weekend en is mijn man thuis, kan ik lekker een beetje rustig aan doen Ik heb 's avonds echt al een flinke buik!! Duidelijk darmen want 's ochtends is hij al een eind geslonken.. maar mijn spijkerbroeken zitten echt niet lekker meer als ik ga zitten maar om nou nu al een positiebroek uit de kast te gaan halen Haha dat wordt wat!
@ sugarblossom: wat een mooi buikje al! @ charlie: welkom, van harte gefeliciteerd! @ de cadeautjes: ik vind het ook zo leuk, heb alles op de eetkamertafel gezet en zit me er iedere keer aan te 'verlekkeren' als ik er langs kom. Even weer de schattige kleine sokjes besnuffelen, heerlijk. @ hier: nog steeds niet echt misselijk, wel erg moe vandaag. Was vanmorgen redelijk op tijd op, kon echt niet meer slapen. Vanmiddag ineens erg moe, dus even op de bank voor een middagdutje, werd ik drie uur later wakker.
MamaAnnelies wat fijn dat je echo goed is! Voelt t ook dubbel omdat t 2 waren? Maar lekker genieten! Liesje 1975 Wat een rare vrouw haha, maar gelukkig is je echo goed! Sugerblossom wat een mooi buikje al!! Chique, hoop dat je snel beetje fitter bent, al is t voor een goed doel.. @hier, nog verkouden, maar knap wel op. Verder nog steeds nergens last van, word er bijna zenuwachtig van.. gister nog even een testje gedaan hihi, echt wel zwanger! Mn hormonen slaan wel erg op hol, heb soms gewoon medelijden met mn man
@mamanna wat fijn dat er toch een kindje gezond is. Wel balen dat de ander het niet heeft overleeft. @liesje, fijn dat je echo ook goed is gegaan . Bedoel je een vleesboom? Die vrouw die de echo deed zei tegen mij ik zie wat op je baarmoeder zitten , is dit al eerder tegen je gezegd. Toen zei ze het os een vleesboom. Ze maakt me helemaal ongerust en uiteindelijk zegt ze ohh het is heel klein is niets ergs. Ik weet niet meer wie zei dat ze blij was met de misselijkheid , maar ik word er knettergek van. Bijna de hele ochtend misselijk en in de avond me borsten hartstikke pijn, is moeilijk met slapen :S Maarja het hoort er allemaal bij kan niet zeggen dat ik me Niet zwanger voel haha @de nieuwe onder ons, welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap
Charlie, kijk toch zoiets als een afhaalpunt. Dacht ik wel eens gehoord te hebben. Wat super dat je ondanks de pcos toch lekker zwanger bent nu! SugerB, vind je mijn poppetje echt eng ? Het is een fotootje dat ik al heel erg lang heb en doet me altijd een beetje aan mezelf denken. Heb ook lange blonde haren en grote ogen . Zal eens kijken of ik een andere leuke foto kan vinden . Pleak, echt?? Zei je nou positiebroek !! Hihi dat wordt zeker wat dan. Had je een flinke buik bij je zoontje? Ik bij beide wel enorm!! Eerste zw bijna 30kilo aangekomen en bij de 2e kwam ik 27 kilo aan :S. Echt enorm! Maar heb net voor het eerst sinds lange tijd even op de weegschaal gestaan (na het eten en met kleren aan) 50,2 kilo :O. Nou daar mag dan wel wat bij he?! Voel me niet alleen uitgemergeld, maar ben het blijkbaar ook Ben wel maar 1.58 hoor Josie, ooh wat lekker dat je smiddags even kan slapen zeg! Ik heb er al 2 rondhobbelen en er altijd wel 1 wakker. Lekker van genieten hoor! Hoop, jep zeker voor het goeie doel! Kom maar op met die kwaaltjes hoor als me dat een mooi mensje op gaat leveren wil ik wel ff afzien! Fijn dat je je wat beter voelt nu. Kunnen die kwaaltjes bij jou nu ook wel komen he?! Mounia, misselkheid is inderdaad niet fijn als je er zoveel last van hebt. Hoop voor je dat het heel tijdelijk is! En pijnlijke borsten kan ik me van de 1e nog heel goed herinneren. Zat s avonds echt met een kruik tegen me boobs aan om te verlichten. Me tepels waren dan ook zo hard dat het gewoon krampten! Heb me later laten vertellen dat dat ook vasospasme is. Heb dit tot 8wk in de borstvoedingsperiode bij mijn dochtertje gehad (auwauwauwauwauauw!!!). Blijkbaar kun je het ook in je zwangerschap hebben.
@Chiqui, hey ik ben ook 1.58 ik had echt een flinke buik bij mijn zoontje (zal een foto er bij doen van 35 weken, ben niet verder dan 36 weken gekomen dus heb ze niet tot het einde ) Ik ben in totaal 17 kg aangekomen dus dat valt vergeleken bij jou nog wel mee Ik ga nog geen positie broeken aan doen hoor.. haha, maar krijg er wel bijna zin in. maar 's ochtends valt het wel weer mee. Ik vind dat het nog wel mee valt hoe licht je bent hoor, ik weeg wel een klein beetje meer.. 54 kg. Maar het belangrijkst is dat je natuurlijk lekker in je vel zit, en haha je komt zo te horen vanzelf wel genoeg aan (en je krijgt het er ook weer vanaf, knap )
@Hoop84, je moet je geen zorgen gaan maken hoor als je nog geen kwaaltjes hebt! Dat kan allemaal nog komen ... en soms hebben vrouwen gewoon helemaal geen kwaaltjes; mijn schoonzusje was een klein beetje misselijk, verder heeft ze haar hele zwangerschap niks gehad. Die voelde zich ook niet echt zwanger op het begin, maar dat zat ook gewoon goed hoor
Die vermoeidheid waar iedereen het over heeft is bij mij inmiddels ook begonnen. Ben echt niet vooruit te branden. En als het even lukt slaap ik overdag nog een klein slaapje met mijn dochter mee. Tja ben benieuwd hoe ik dat volgende week op mijn werk ga volhouden. (heb nu vakantie) @Pleak: kan er nu al wel wat meer van genieten. Begin nu gelukkig al wat meer dingetjes te "voelen" Zit iedere avond te genieten van mijn opgeblazen buik en daarbij heb ik nu ineens weer een enorme voorgevel haha. @hoop: ik heb verder ook weinig tot geen klachten. Probeer jezelf niet gek te maken. Iedere zwangere beleeft het weer anders. Maar begrijp je onzekerheid wel hoor. Het liefst ben je misselijk, etc. Zodat je het gevoel hebt echt zwanger te zijn.
Pleak, wat had jij een mooie buik zeg! Ik kan me nog even niet voorstellen dat over een paar maanden ik weer een zichtbaar zwanger buikje heb, jij wel? @ de nieuwe dames, gefeliciteerd!! Mounia, kan zijn dat het een vleesboom is, mijne is ook heel klein en werd tijdens de eerste zwangerschap ietsje groter maar is daarna weer gekrompen, tijdens mijn laatste zwangerschap is ie hetzelfde gebleven. Ik maak me er geen zorgen meer over hoor. Pijnlijke borsten had ik ook alleen met de eerste (tot nu toe dan) en hoop dat ze ook deze zwangerschap weg blijven, ik vond het niks, ze worden pijnlijk zat na de geboorte. En ja ik ben blij met mijn misselijkheid! Het is hier dan ook niet zo erg en kan me voorstellen dat als het erger wordt het niet leuk meer is.
Chiqui Waaaah kun je echt zoveel aankomen?.... staat me wat te wachten haha vooral met dat darmen buikje van mij Ja gek he? ik weet niet hoe dat komt, nee joh hoef je toch niet te veranderen hihi zal vast komen door mijn zwangerschap vind dingen gauw eng haha durf geen films meer te kijken 1x schietfilm en ik begin bijna te janken Mijn vriend moet er wel om lachen. Pleak Dank je wel! Wow die foto van je buik toen is erg mooi! Hier een legging aan deze zitten heerlijk en niet knellend en daaroverheen soort jurkje aan. Hoop 84 Dank je wel! Hihi je man went er vast aan ^_^ Jossie88 Dank je wel! Jossie jeetje 3 uur later? jij had het vast nodig. JustMo Wat heerlijk nu even bij tanken. Een hele fijne vakantie!! Ik heb sinds gister een probleem met avondeten. Ik wil of alleen maar koud eten: ananas, salade (goed gewassen altijd) zulke dingen maar als ik dan aan het avondeten denk, aan het maken ben lig ik alweer met een emmer op de bank. Ben vanavond tijdens avondeten met een speer van tafel gegaan omdat ik moest overgeven Brrr! Het is omgeslagen bij mij kan niet aan avondeten denken.
Pleak, wow wat een mooie buik en nog een taille ook nog! Die had ik op het laatst echt niet meer hoor! Ik was borsten, buik en benen hahaha . Dit is een foto van mij toen ik 7,5 mnd zwanger was van mijn dochtertje. Het zwarte rokje kleed af, maar die armen zijn niet te verbergen ! Ga morgenochtend nog eens op de weegschaal staan zonder kleren, maar verwacht wel 2 kilo minder te zijn, dus 48 kilo. Dat is zo'n 5 kilo onder mijn gewicht voor ik kinderen kreeg. En tja, borstvoeding doet bij mij wonderen.
SugarB, hihi nee hoor ga me avatar ook maar niet veranderen hoor . Is voor iedereen weer wennen met wie ze te maken hebben . Enne, dat wordt wat met jou met al dat geknal de komende dagen! Sterkte
Bij snel reageren kiezen voor meer opties (of "plaats reactie" onder het laatste bericht) dan kom je in een scherm met meer opties om te reageren. Hier krijg je ook de optie voor smileys. Boven het berichtje zie een paperclip.. hier op klikken, dan krijg je een scherm om foto's toe te voegen
@Chiqui, wauw mooie buik hoor!! Ik vind zwangere vrouwen toch zooo mooi!! Geef je nog steeds borstvoeding trouwens? (als je dat al hebt verteld mijn geheugen is een vergiet) @ Sugarblossom... ja een legging.. goeie.. die heb ik er ook nog een hele berg, droeg ik ook heel veel bij mijn zoontje. Hihi wat je zegt over die films Ik zit hier ook steeds te snotteren Ik weet nog dat ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje met mijn man naar Pirates was geweest, ik heb bijna de hele film zitten huilen @ Liesje.. ik kan idd ook nog bijna niet geloven dat ik straks ook weer zo'n dikke buik ga krijgen.. ik vind dat zo bijzonder!