Laatste test hoor heb er toch nog de digitale tegen aangegooit die ik nog had liggen nu niet meer zeuren maar genieten ipv testen Welkom mounia05 en Chiqui
Welkom dames!! En gefeliciteerd!! Pleak, haha, heel goed een cb test, gewoon duidelijkheid 'zwanger' of 'niet zwanger', nou die van jou lijkt me duidelijk genoeg!!
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje ML82: 26 augsustus - ?? jaar - derde kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje Chiqui: 31 augustus - ?? jaar - derde kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje Afspraken, controle & echo's Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo 12 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje Afspraken, controle & echo's Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo 12 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!
Pleak, ik ben 33 jaar. Ik zit trouwens ook altijd op een tablet en kan dus helaas de lijst niet aanpassen. Enne, ik doe zeker weer mee met MvM, maar aangezien ze je pas vanaf 6 wk van die gezellig ruikende plasbussen gaan toesturen, laat ik het nu nog even allemaal bezinken voor ik volgende week de telefoon ga oppakken . Verder heb ik ook nog geen vlk gebeld. Ik word zo onzeker van de pijn in me buik die ik de hele dag heb! Denk telkens datme ongi door gaat breken . Moet echt nog een beetje het vertrouwen krijgen merk ik. Wat voor klachten hebben jullie allemaal? Ik vooral veel pijn in me buik, en ben zo verschrikkelijk verstrooid en vergeetachtig :S. Dit ken ik niet van de vorige zwangerschappen. Oja, en de koffie smaakt me niet meer
alle zwangeren gefeliciteerd eindelijk even tijd om wat te schrijven.. afgelopen dagen was de misselijkheid eigenlijk weg maar einde deze middag is het toch weer flink aanwezig.. ik heb sinds maandag af en toe wat bruin (soms rood) verlies... maakt me nog steeds onzeker , maar de klachten laten toch wel duidelijk zien dat ik zwanger ben! ik wilde donderdag de vlk bellen maar eigenwijs als dat ik ben ga ik het toch weer aankijken, ze kunnen immers nu toch nog weinig doen. las ook dat bij veel vrouwen bloedverlies kan voorkomen en wanneer het toeneemt of bij krampen moet je aan de bel trekken. gelukkig heb ik geen krampen en is het nog lange na niet te vergelijken met een menstruatie. nu toch voor mn eigen gerustheid maandag maar even bellen met de vlk. de planning was bij ons om het aan de familie na de eerste echo te vertellen maar we gaan het toch met kerst vertellen. het is nog vroeg maar wil het eigenlijk toch kwijt, en waarschijnlijk gaat het toch wel gedacht worden dat ik zwanger ben als ik met kerst de alcohol afsla. iedereen een fijn weekend!
vervelend die pijn, kan me voorstellen dat je onzeker bent. ik heb ook af en toe last van mijn buik, maar trekt met rust gelukkig wel af. verder heb ik last van misselijkheid, af en toe duizelig, erg moe, ostipatie, gevoelige borsten. koffie smaakt me ook minder nu, dat had ik bij de vorige zwangerschap ook heel snel.
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje Flower 82: 17 augustus - 30 jaar - tweede kindje Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje Afspraken, controle & echo's Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige Flower82 - 8 januari - eerste echo verloskundige ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Flower82 - 16 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo 12 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b![/QUOTE]
Hey wat vervelend dat je bloedverlies hebt! Maakt het toch wat lastiger om te genieten he! Gewoon naar de verloskundige bellen hoor! En als je erg onzeker bent, met 6 weken hadden wij met ons zoontje al een echo met een hartje, kan je altijd ook nog aanvragen als het bloedverlies aanhoudt om jezelf gerust te stellen. Leuk om het met kerst te vertellen! Wij willen het waarschijnlijk met nieuwjaarsdag vertellen @ Chiqui, ik had bij mijn zoontje ook de eerste weken heel erg last van menstruatieachtige krampen, nu ook weer, al was het vandaag iets minder. Maar ondanks dat het veel onrust geeft hoort het er gewoon bij hoor. (heb je ook dat je daardoor constant naar de wc rent of je geen bloed verlies ) Klachten bij mij zijn voornamelijk, zere borsten, misselijk en pijnlijke onderbuik.
Flower, inderdaad vervelend dat je bloedverliest. Je moet maar zo denken onzekerheid en stress zijn niet gezond voor jou en je kindje, dus gewoon bellen! Beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig hoor Wij vertellen het aan mijn ouders ook al met kerst hoor! Mijn moeder is hier 2 dagen in de week met overnachting om voor mijn kindjes te zorgen als ik werk. En we zijn 2 handen op 1 buik, dus kan het voor haar echt niet verzwijgen. Me schoonouders vertellen we het wel iets later en de rest van de vrienden gewoon na de termijnecho. Behalve me beste vriendin die momenteel 20 wk zwanger is van hun 2e. Wij delen alles met elkaar. Weet je al hoe je het gaat vertellen? Ik heb een super schattig klein rompertje gekocht voor onder de boom Pleak, fijn te horen dat jij de pijn wel herkent van je vorige zwangerschap. Ik kan het me niet meer herinneren (terwijl me jongste pas 1,5 is). En ja, ik ren elke 5 min naar de wc Oja nog een kwaaltje, VREETBUIEN!!
@ Chiqui, haha vreetbuien in deze maand, heeeerlijk.. ik heb constant honger, alleen als ik eet wordt ik misselijk da's minder handig met het geheim houden. Ben benieuwd of het lukt met kerst Gek he dat je het allemaal zo snel weer vergeet van de kwaaltjes! Je zou toch denken dat je het allemaal nog langer weet, maar ik ben nu ook al een gedeelte vergeten.
chiqui ga nu ook maandag bellen. Ik wilde bij ons zoontje een shirt aan doen met de tekst ik word grote broer. Maar doordat we het toch eerder gaan vertellen ga ik dat niet meer redden om te bestellen. Dus we gaan het gewoon zelf vertellen. Weet iemand of prenatal of baby dump shirts maat 92 heeft met tekst van grote broer?
heb geen antw op je vraag.. wij willen het ook met een t-shirt vertellen, maar ik vind het ook wel een beetje duur voor een shirt. Ik ga er zelf 1 maken denk ik, gewoon een simpel effen wit shirtje en dan met speciale stift het er op schrijven, eventueel als back-up ook een idee?
pleak dat zat ik zelf ook te denken maar vond mijn vriend weer niet leuk. Shirts zijn bij de meesten sites ook best prijzig. Je hebt ook strijkapplicaties, daar zat ik dan eerst aan te denken.
ohw dat is ook leuk! Ga dat is even googlen Dank je voor de inspiratie edit: ohw deze is leuk!! Stoere Grote Broer | Grappige Teksten | www.strijkapplicaties.nl
Bij mijn 2e zwangerschap heb ik een slabbertje ergens besteld met de tekst 'Hoera! Ik wordt grote broer!' En deze deed ik om bij mijn zoontje toen we gingen eten! En ik zei er wel even bij 'leuk slabbertje heeft T. he?' Eerst even stil dat ze het gingen lezen en toen de enthousiaste reacties, erg leuk! Wij willen het nu ook met kerst al aan de fam. vertellen, ook omdat ik geen wijntje zal drinken, dat valt op natuurlijk maar willen het ook wel graag delen,mocht het mis gaan zullen zij dat ook wel te weten komen. Maar voor de rest v.d. wereld houden we het langer stil, tot ca. 12 weken ofzo... Maar wil ook nog even een leuke manier vinden... Maar misschien vertellen we het ook wel gewoon, het zal nl. wel dubbel emotioneel zijn met onze geschiedenis... En ik heb ook nog steeds menstruatie achtige krampen. Herken het wel van vorige zwangerschappen, je baarmoeder rekt op, en heb tot eergisteren bruinig bloed verloren (dacht eerst ook dat ik gewoon opgesteld was geworden, maar het zette dus niet door). Volgens de vk heel normaal! Zolang je niet hele erge krampen hebt en helder rood bloedverlies als menstruatie of meer is er niks aan de hand.
ML82, ja kan me voorstellen dat het na zo'n verschrikkelijke ervaring allemaal nog spannender en emotioneler is. Kun je wel al een beetje genieten of zit je echt vol spanning? Mijn schoonzus heeft ook een shirtje gebruikt om te vertellen van de tweede. Wij hadden bij onze tweede bij de prenatal het boekje " wat zit er in mama's buik' gekocht en ons zoontje het aan opa en oma laten geven om voor te lezen. Kwartje viel meteen en ook meteen dikke tranen. Heb daarvoor met 7.5 wk vmk gehad, dus was ook even anders dan bij de eerste. En nu dus een rompertje onder de kerstboom voor opa en oma. Ben erg benieuwd naar de reacties, want volgens mij denkt iedereen dat we nog lang niet toe zijn aan een 3e, haha!
Hoi allemaal, dit is inderdaad iets makkelijker om bij te houden zeg! Welkom nieuwe dames! Ook ik heb krampen in mijn baarmoeder en had dit ook bij mijn laatste 2 zwangerschappen, is dus waarschijnlijk normaal. En ook ik had eerst wat bruinachtig verlies ongeveer 2 dagen voordat ik mijn menstruatie moest krijgen. Wij gaan het niemand nog vertellen tot na de 12 weken echo, dus ook niet onze ouders, puur omdat ze vanwege ons verleden nogal over bezorgt zijn en we vermoeden dat ze zelfs niet zouden willen dat ik mijn zoontje van 9 maanden optil, wat simpelweg onmogelijk is. En ik sta nog niet op de lijst. Ik ben uitgerekent op 17 augustus, ben 37 jaar en dit is mijn 3e kindje. Ik heb een vroege echo gepland staan op vrijdag 28 december omdat ik medicatie moet nemen tijdens de zwangerschap.