Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diamonds82

Diamonds82 Actief lid

9 nov 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Madeliefste, ik was al op zoek naar je....schrijf je gewoon op "de andere aug topic" :)
    Ik schrijf bij de andere 16 tm 31 aug 2013,
    Zou wel willen weten hoe het met je gaat. Ik ben 25 aug uitgerekend

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst
    Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje
    Flower 82: 17 augustus - 30 jaar - tweede kindje
    Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - derde kinde
    Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje
    Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje
    Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje
    Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje
    MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje
    ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje
    Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje
    Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje
    Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje

Afspraken, controle & echo's
    Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders
    Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders
    Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige
    SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders
    MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders
    Liesje1975 - 28 december - 1e echo
    Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH
    Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    SonjavT - 16 januari - intake verloskundige
    Flower82 - 16 januari - intake verloskundige
    Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo
    MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo

14 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing

Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!

3. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
  4. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Vandaag 6 weekjes zwanger :)

Had nog een test liggen, net ff getest, twee dikke strepen, en al snel zichtbaar.
    Misschien had ik deze bevestiging nog ff nodig, vind het nog zo ongelooflijk dat ik weer zwanger mag zijn!

5. Hoop 84

Hoop 84 Actief lid

4 nov 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames!!
    Ik heb positief getest:D
    Kom graag bij jullie op de lijst!
    Hoop84 -28aug -28jaar -eerste kindje

6. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Hoop84 welkom en gefeliciteerd!

7. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liesje, kan me voorstellen als je medicijnen slikt het extra spanning met zich meebrengt en je daarom nog even niets wil zeggen. Hopelijk gaat het gewoon allemaal goed. Fijn dat je een vroege echo krijgt.

Hoop, welkom meid, gezellig! En gefeli met je zwangerschap :D

Flower, kan me die bevestiging wel voorstellen! Ik heb ook nog 1 testje liggen en die zal in de aankomende weken vast nog wel een keer gebruikt worden hoor ;). Misschien al wel morgen want dan zit ik off 1 dag na nod. Ben ook nog aan het tempen voor de geruststelling, maar daar wil ik deze week ook mee stoppen hoor!

Hier een afschuwelijk rotnacht gehad. Me zoontje is ziek en de hele nacht aan het roepen geweest. Die maakte daardoor ook me dochtertje regelmatig wakker, die dan zo woest wordt :O! Wat een pittige meid is dat! De weinige uurtjes die ik heb kunnen slapen heb ik gigantisch liggen transpireren en dromen. En dan smaakt ook de koffie niet eens :(. Zo dat was mijn klaagmomentje, sorry hoor ;)

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hey Hoop, ook hier gefeliciteerd :D Zal je zo even op onze lijst erbij zetten!
    @ Flower82 heerlijk he en oh zo spannend dat zwanger zijn. Het is ook zo'n onwerkelijk iets! Fijn dat je test je even wat geruststelling gaf!
    @Chique, klaag maar even lekker hoor na zo'n nacht :( jeetje.. hopelijk wordt het overdag iets rustiger voor je. Ik droom ook zo intens.. zou dat ook zo met zwanger zijn te maken hebben? Kan me dat dan weer niet zo herinneren..

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst
    Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje
    Flower 82: 17 augustus - 30 jaar - tweede kindje
    Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - derde kinde
    Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje
    Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje
    Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje
    Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje
    MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje
    ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - Tweede kindje
    Hoop84:28 augustus - 28 jaar - eerste kindje
    Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje
    Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje
    Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje

Afspraken, controle & echo's
    Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders
    Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders
    Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige
    SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders
    MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders
    Liesje1975 - 28 december - 1e echo
    Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH
    Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    SonjavT - 16 januari - intake verloskundige
    Flower82 - 16 januari - intake verloskundige
    Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo
    MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo

15 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing

Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!

10. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @chiqui: wauw, heerlijk.
    We lopen gelijk, zo leuk :p

11. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Goedemorgen dames!
    Heb weer van alles bijgelezen, maar heb niet alles kunnen onthouden hoor! excuuuss..

@ML82, Ach, zo schattig als ze zo tegen je praten he?
    Ik ben idd jong, maar alles lekker op orde! werd tijd.. hihi

@Chiqui, pfff zulke nachten wil je liever overslaan!

@Flower, toch weer een extra bevestiging voor je dat het echt waar is toch.. ik durf geen test meer te doen, bij MvM ga ik nog een test doen en dan wacht ik mijn echo af..

Hier nog steeds niet echt veel symptomen, alleen pijnlijke borsten, af en toe heel licht misselijk.

Vanmiddag en vanavond lekker weg, Zoontje slaapt bij schoonmoeder! even tijd vrijmaken voor ons 2en.
    Waarschijnlijk reageer ik morgen vroeg pas weer!
    Fijne dag allemaal en geniet lekker van het weekend...

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mag ik hier erbij? Ik had me eigenlijk bij het andere topic aangemeld, maar hier zitten meer 'bekenden' ;)

13. Hoop 84

Hoop 84 Actief lid

4 nov 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gezellig, veel bekende namen:D

Even ego berichtje, gisteravond beetje ziek geworden, mn keel is net een schuurmachine! Mag ik asperines? Strepsels? *eerste x zwanger*:)

Ik wil t mn ouders wel vertellen, dus denk eerste kerstdag, leuk kadootje!!
    Voor de rest...moeilijk...kerstdagen kom ik wel onderuit, maar hoe doe ik t met oud en nieuw?? Valt meteen zo op, niet meer roken niet meer drinken. Iemand suggesties ?:)

14. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Halllo :)

Iedereen die ik nog niet "ken" van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap :D

Ik wil me ook graag aanmelden...
    Ik ben 27 jaar en 1ste kindje en 4 miskramen verder hebben we goede hoop met progesteron :)

Oh ja uitgeteld op 29 augustus,afgelopen woensdag eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog (controle) en 14 januari eerste termijnecho :D

Leuk om hier mee te kletsen :D

xxx

15. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Gefeliciteerd allemaal! En gezellig hoor.. Hoe meer mensen hoe meer vreugd!

En ik lees idd veel mensen die zitten nu met het vertellen rond kerst en oud en nieuw! Voor mij ook.. Daarom hebben we het mijn schoonfamilie (waar we ook kerst gaan vieren) al verteld.. Anders gaan ze me elke keer dwingen om een wijntje te drinken.. Zo zijn ze nu eenmaal hihi
    Mijn vader en broers weten het nog niet.. Die wonen in Friesland, andere kant van NL, en wil het ze niet via de tel of media gaan vertellen..

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Aspirine en Ibuprofen en Naproxen e.d. mag niet tijdens zwangerschap. Wel paracetamol, maar wel in mate, beter 1 per keer en max 6 per dag.
    Strepsil weet ik even niet, maar volgens mij niet teveel, maar dat zou in de bijsluiter moeten staan.

17. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Mag ik me ook bij jullie aanmelden?

ben 35 jaar, tweede kindje en uitgerekend 31 aug. Clearblue gaf vanmorgen 2-3 weken aan, oef spannend!!

ik zit ook een beetje met de feestdagen, vindt het nog iets te vroeg om te vertellen, maar weet niet wat we gaan eten, en of ik dat dan mag. maar de bloedbanen van mij naar de baby zijn nu toch nog niet aanwezig? theoretisch zou ik het dus nog mogen eten, maar weet niet of ik het durf. Hoe doen jullie dat?

18. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Dames, wat een vruchtbare maand is december! Super hoor, zoveel kindjes op komst.
    Hier zijn de kwaaltjes ook al een beetje aan het komen, misselijk, geen eetlust, moe, beetje prikkelbaar... :( En die buik! Groeit jullie buik ook zo hard? Het gaat natuurlijk sneller bij een tweede, maar men, ik vraag me af hoe lang ik het verborgen kan houden! Wij willen het eigenlijk pas na de eerste echo gaan vertellen (moet nog een afspraak bij de vk maken), dat duurt dus nog een paar weken. Tijd gaat zo langzaam...

Ik las dat iemand op zoek was naar een shirt om de nieuwe beeb aan te kondigen, anders is een leuke broche misschien een idee?

Ow en het niet drinken tijdens kerst, ik ben gewoon de bob :)

19. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Gelukkig zijn jullie nog maar op pagina 8, dus dan kan ik vanaf het begin bijlezen.

Even mezelf voorstellen :D
    Ik ben Saskia en ik ben 32 jaar. Ik heb al 3 jongens, de oudste is net 5 geworden en een tweeling van bijna 4 jaar. Nu dus zwanger van de 4e, ik ben 27 augustus uitgerekend volgens mijn eigen berekeningen.

@verloskundige, die ga ik donderdag bellen. Ik heb het 'probleem' dat de verloskundige bij mijn werk zit (ik werk als doktersassistente en we zitten allemaal in een gezondheidscentrum) dus ik kan niet even op intakegesprek gaan zonder gezien te worden. Ik hoop dus dat ik een verwijzing voor de echo per post kan krijgen en het intakegesprek tot ongeveer 12 weken mag wachten.

@vertellen, we gaan het onze ouders met de Kerst vertellen: 1e Kerst aan mijn schoonouders (daar gaan we dan eten) en 2e Kerst aan mijn ouders en broertje (die komen hier eten) en daarna een keer aan mijn beide zwagers en hun vrouw/vriending, maar verder willen we het stilhouden.

Morgenavond gaan manlief en ik uit eten met mijn beide zwagers en hun vrouw/vriendin, maar we willen het eerst aan onze ouders vertellen, dus voor morgen nog even een smoes verzinnen dat ik geen alcohol drink. Ik denk dat ik zeg dat ik flinke hoofdpijn had en pijnstillers heb ingenomen. Ze zijn beide ook bezig voor een kindje sinds april volgens mij (voor beide hun 1e) maar voor zover ik weet nog niet raak, dus ik hoop wel dat ze zelf ook niet al te lang meer hoeven te wachten.

@MvM, daar ga ik me niet voor aanmelden, ik werk 3 dagen per week en de andere 2 dagen ben ik druk met op en neer rijden naar school en in het weekend zijn we meestal naar mijn ouders (die wonen op anderhalf uur afstand) of heb ik een praktijkdag van mijn LOI-opleiding, dus dat schiet allemaal niet op.

@kwaaltjes, het valt allemaal nog mee, maar ik weet uit ervaring dat het meestal pas rond 6-7 weken erger gaat worden. Ik heb vooral last van mijn borsten en moeheid en af en toe steekjes achter mijn schaambot en met vlagen wat misselijk. Ondanks de lichte misselijkheid heb ik wel een onstilbare honger. Ik eet met de lunch wel 4 ipv 2 boterhammen en 's avond rond 20.30 nog 1 of 2 knackebrood of ontbijtkoek.

ML82, triest dat jullie de vorige zwangerschap hebben moeten laten afbreken. Heb je nu extra foliumzuur moeten innemen? Hopelijk is er deze keer niks ernstigs aan de hand en heb je over 8 maanden een gezond kindje in je armen.

SugaBlossom, super dat jullie na 3 jaar alsnog zwanger zijn geraakt!

Liesje1975, ook al een triest verhaal, hopelijk gaat alles nu goed.

Pleak, dat is aardig wat stress tijdens de zwangerschap van je zoontje, hopelijk heb je nu een minder zorgelijke zwangerschap.

Chiqui, vervelend dat de koffie niet smaakt nu je het na zo'n nacht wel nodig hebt.

renima, in principe moet je qua eten vooral uitkijken met rauw vlees/vis, omdat daar een bacterie in kan zitten en dat kan afwijkingen veroorzaken bij je ongeboren kindje. De een zegt dat je pas vanaf 6 weken een bloedband hebt, maar de ander zegt vanaf de bevruchting, dus ik neem het zekere voor het onzekere en let qua drinken en eten al op vanaf mijn eisprong.

Lootje, mijn buik groeit ook al hard (nu nog niet door een baby, maar door mijn darmen ;)) en die kan ik zeker niet tot 12 weken verborgen houden. Toevallig vanmorgen een foto gemaakt (en in de loop van de dag wordt het nog erger...) die zal ik even toevoegen.

Bijgevoegde bestanden:

20. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0

Dat is al een hele buik sassie :D
    Ik zwel ook ietsje op maar inderdaad van de darmen :)

Deel Deze Pagina