Hey Madeliefste, ik was al op zoek naar je....schrijf je gewoon op "de andere aug topic" Ik schrijf bij de andere 16 tm 31 aug 2013, Zou wel willen weten hoe het met je gaat. Ik ben 25 aug uitgerekend
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje Flower 82: 17 augustus - 30 jaar - tweede kindje Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - derde kinde Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje Afspraken, controle & echo's Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders Liesje1975 - 28 december - 1e echo Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Flower82 - 16 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo 14 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!
Die is zeker leuk! Ik wil het liever ook op een andere manier vertellen, nog even inspiratie op doen, tis nu zo kortdag..
Vandaag 6 weekjes zwanger Had nog een test liggen, net ff getest, twee dikke strepen, en al snel zichtbaar. Misschien had ik deze bevestiging nog ff nodig, vind het nog zo ongelooflijk dat ik weer zwanger mag zijn!
Goeiemorgen dames!! Ik heb positief getest Kom graag bij jullie op de lijst! Hoop84 -28aug -28jaar -eerste kindje
Liesje, kan me voorstellen als je medicijnen slikt het extra spanning met zich meebrengt en je daarom nog even niets wil zeggen. Hopelijk gaat het gewoon allemaal goed. Fijn dat je een vroege echo krijgt. Hoop, welkom meid, gezellig! En gefeli met je zwangerschap Flower, kan me die bevestiging wel voorstellen! Ik heb ook nog 1 testje liggen en die zal in de aankomende weken vast nog wel een keer gebruikt worden hoor . Misschien al wel morgen want dan zit ik off 1 dag na nod. Ben ook nog aan het tempen voor de geruststelling, maar daar wil ik deze week ook mee stoppen hoor! Hier een afschuwelijk rotnacht gehad. Me zoontje is ziek en de hele nacht aan het roepen geweest. Die maakte daardoor ook me dochtertje regelmatig wakker, die dan zo woest wordt :O! Wat een pittige meid is dat! De weinige uurtjes die ik heb kunnen slapen heb ik gigantisch liggen transpireren en dromen. En dan smaakt ook de koffie niet eens . Zo dat was mijn klaagmomentje, sorry hoor
Hey Hoop, ook hier gefeliciteerd Zal je zo even op onze lijst erbij zetten! @ Flower82 heerlijk he en oh zo spannend dat zwanger zijn. Het is ook zo'n onwerkelijk iets! Fijn dat je test je even wat geruststelling gaf! @Chique, klaag maar even lekker hoor na zo'n nacht jeetje.. hopelijk wordt het overdag iets rustiger voor je. Ik droom ook zo intens.. zou dat ook zo met zwanger zijn te maken hebben? Kan me dat dan weer niet zo herinneren..
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - eerste kindje Flower 82: 17 augustus - 30 jaar - tweede kindje Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - derde kinde Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - eerste kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - tweede kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - tweede kindje MamavanNikhil:25 augustus - 19 jaar - tweede kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - derde kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - Tweede kindje Hoop84:28 augustus - 28 jaar - eerste kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - tweede kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - eerste kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - derde kindje Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - eerste kindje Afspraken, controle & echo's Sugarblossom - 19 december - Moeders voor Moeders Djennes - 20 december - Moeders voor Moeders Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders Liesje1975 - 28 december - 1e echo Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige SonjavT - 16 januari - intake verloskundige Flower82 - 16 januari - intake verloskundige Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo 15 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!
Goedemorgen dames! Heb weer van alles bijgelezen, maar heb niet alles kunnen onthouden hoor! excuuuss.. @ML82, Ach, zo schattig als ze zo tegen je praten he? Ik ben idd jong, maar alles lekker op orde! werd tijd.. hihi @Chiqui, pfff zulke nachten wil je liever overslaan! @Flower, toch weer een extra bevestiging voor je dat het echt waar is toch.. ik durf geen test meer te doen, bij MvM ga ik nog een test doen en dan wacht ik mijn echo af.. Hier nog steeds niet echt veel symptomen, alleen pijnlijke borsten, af en toe heel licht misselijk. Vanmiddag en vanavond lekker weg, Zoontje slaapt bij schoonmoeder! even tijd vrijmaken voor ons 2en. Waarschijnlijk reageer ik morgen vroeg pas weer! Fijne dag allemaal en geniet lekker van het weekend...
Mag ik hier erbij? Ik had me eigenlijk bij het andere topic aangemeld, maar hier zitten meer 'bekenden'
Wat gezellig, veel bekende namen Even ego berichtje, gisteravond beetje ziek geworden, mn keel is net een schuurmachine! Mag ik asperines? Strepsels? *eerste x zwanger* Ik wil t mn ouders wel vertellen, dus denk eerste kerstdag, leuk kadootje!! Voor de rest...moeilijk...kerstdagen kom ik wel onderuit, maar hoe doe ik t met oud en nieuw?? Valt meteen zo op, niet meer roken niet meer drinken. Iemand suggesties ?
Halllo Iedereen die ik nog niet "ken" van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap Ik wil me ook graag aanmelden... Ik ben 27 jaar en 1ste kindje en 4 miskramen verder hebben we goede hoop met progesteron Oh ja uitgeteld op 29 augustus,afgelopen woensdag eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog (controle) en 14 januari eerste termijnecho Leuk om hier mee te kletsen xxx
Gefeliciteerd allemaal! En gezellig hoor.. Hoe meer mensen hoe meer vreugd! En ik lees idd veel mensen die zitten nu met het vertellen rond kerst en oud en nieuw! Voor mij ook.. Daarom hebben we het mijn schoonfamilie (waar we ook kerst gaan vieren) al verteld.. Anders gaan ze me elke keer dwingen om een wijntje te drinken.. Zo zijn ze nu eenmaal hihi Mijn vader en broers weten het nog niet.. Die wonen in Friesland, andere kant van NL, en wil het ze niet via de tel of media gaan vertellen..
Aspirine en Ibuprofen en Naproxen e.d. mag niet tijdens zwangerschap. Wel paracetamol, maar wel in mate, beter 1 per keer en max 6 per dag. Strepsil weet ik even niet, maar volgens mij niet teveel, maar dat zou in de bijsluiter moeten staan.
Mag ik me ook bij jullie aanmelden? ben 35 jaar, tweede kindje en uitgerekend 31 aug. Clearblue gaf vanmorgen 2-3 weken aan, oef spannend!! ik zit ook een beetje met de feestdagen, vindt het nog iets te vroeg om te vertellen, maar weet niet wat we gaan eten, en of ik dat dan mag. maar de bloedbanen van mij naar de baby zijn nu toch nog niet aanwezig? theoretisch zou ik het dus nog mogen eten, maar weet niet of ik het durf. Hoe doen jullie dat?
Dames, wat een vruchtbare maand is december! Super hoor, zoveel kindjes op komst. Hier zijn de kwaaltjes ook al een beetje aan het komen, misselijk, geen eetlust, moe, beetje prikkelbaar... En die buik! Groeit jullie buik ook zo hard? Het gaat natuurlijk sneller bij een tweede, maar men, ik vraag me af hoe lang ik het verborgen kan houden! Wij willen het eigenlijk pas na de eerste echo gaan vertellen (moet nog een afspraak bij de vk maken), dat duurt dus nog een paar weken. Tijd gaat zo langzaam... Ik las dat iemand op zoek was naar een shirt om de nieuwe beeb aan te kondigen, anders is een leuke broche misschien een idee? Ow en het niet drinken tijdens kerst, ik ben gewoon de bob
Gelukkig zijn jullie nog maar op pagina 8, dus dan kan ik vanaf het begin bijlezen. Even mezelf voorstellen Ik ben Saskia en ik ben 32 jaar. Ik heb al 3 jongens, de oudste is net 5 geworden en een tweeling van bijna 4 jaar. Nu dus zwanger van de 4e, ik ben 27 augustus uitgerekend volgens mijn eigen berekeningen. @verloskundige, die ga ik donderdag bellen. Ik heb het 'probleem' dat de verloskundige bij mijn werk zit (ik werk als doktersassistente en we zitten allemaal in een gezondheidscentrum) dus ik kan niet even op intakegesprek gaan zonder gezien te worden. Ik hoop dus dat ik een verwijzing voor de echo per post kan krijgen en het intakegesprek tot ongeveer 12 weken mag wachten. @vertellen, we gaan het onze ouders met de Kerst vertellen: 1e Kerst aan mijn schoonouders (daar gaan we dan eten) en 2e Kerst aan mijn ouders en broertje (die komen hier eten) en daarna een keer aan mijn beide zwagers en hun vrouw/vriending, maar verder willen we het stilhouden. Morgenavond gaan manlief en ik uit eten met mijn beide zwagers en hun vrouw/vriendin, maar we willen het eerst aan onze ouders vertellen, dus voor morgen nog even een smoes verzinnen dat ik geen alcohol drink. Ik denk dat ik zeg dat ik flinke hoofdpijn had en pijnstillers heb ingenomen. Ze zijn beide ook bezig voor een kindje sinds april volgens mij (voor beide hun 1e) maar voor zover ik weet nog niet raak, dus ik hoop wel dat ze zelf ook niet al te lang meer hoeven te wachten. @MvM, daar ga ik me niet voor aanmelden, ik werk 3 dagen per week en de andere 2 dagen ben ik druk met op en neer rijden naar school en in het weekend zijn we meestal naar mijn ouders (die wonen op anderhalf uur afstand) of heb ik een praktijkdag van mijn LOI-opleiding, dus dat schiet allemaal niet op. @kwaaltjes, het valt allemaal nog mee, maar ik weet uit ervaring dat het meestal pas rond 6-7 weken erger gaat worden. Ik heb vooral last van mijn borsten en moeheid en af en toe steekjes achter mijn schaambot en met vlagen wat misselijk. Ondanks de lichte misselijkheid heb ik wel een onstilbare honger. Ik eet met de lunch wel 4 ipv 2 boterhammen en 's avond rond 20.30 nog 1 of 2 knackebrood of ontbijtkoek. ML82, triest dat jullie de vorige zwangerschap hebben moeten laten afbreken. Heb je nu extra foliumzuur moeten innemen? Hopelijk is er deze keer niks ernstigs aan de hand en heb je over 8 maanden een gezond kindje in je armen. SugaBlossom, super dat jullie na 3 jaar alsnog zwanger zijn geraakt! Liesje1975, ook al een triest verhaal, hopelijk gaat alles nu goed. Pleak, dat is aardig wat stress tijdens de zwangerschap van je zoontje, hopelijk heb je nu een minder zorgelijke zwangerschap. Chiqui, vervelend dat de koffie niet smaakt nu je het na zo'n nacht wel nodig hebt. renima, in principe moet je qua eten vooral uitkijken met rauw vlees/vis, omdat daar een bacterie in kan zitten en dat kan afwijkingen veroorzaken bij je ongeboren kindje. De een zegt dat je pas vanaf 6 weken een bloedband hebt, maar de ander zegt vanaf de bevruchting, dus ik neem het zekere voor het onzekere en let qua drinken en eten al op vanaf mijn eisprong. Lootje, mijn buik groeit ook al hard (nu nog niet door een baby, maar door mijn darmen ) en die kan ik zeker niet tot 12 weken verborgen houden. Toevallig vanmorgen een foto gemaakt (en in de loop van de dag wordt het nog erger...) die zal ik even toevoegen.