Ow die levensechte dromen heb ik ook! De meeste vreemde dingen. Nu slaap ik gemiddeld zo'n 10 uur per nacht, maar moet minstens 2x plassen en dan nog die dromen, tja voel me niet echt uitgerust 's morgens. Dit weekend onze ouders verteld dat ze er een kleinkind bij gaan krijgen. Ik had een taart gemaakt met een blond plaatje 'zwanger' erop. Echt zo leuk alle reacties! Ik merk wel dat ik het een beetje eng vind om te vertellen, gewoon omdat het zo kwetsbaar voelt en ik pas 9 weken ben. Ook al heb ik een goede echo gehad, die 12 weken grens dat het dan pas veilig is zit blijkbaar goed in m'n hoofd! Maar ik moet toch een beetje vertrouwen he op m'n lijf en op het beebje. Snap dat je schrok van het bloedverlies babywish, gelukkig is het gauw weer gestopt!
Vanmorgen op de bakfiets naar school, gelukkig waren de hoofdwegen aardig sneeuwvrij, dus was het wel te doen. De jongsten zijn weer een ochtendje wennen, ze hadden er zin in, ze waren de nachtjes slapen aan het aftellen. Ik ben ook de nachtjes aan het aftellen, maar dan de nachtjes tot de echo, nog 8 te gaan. Chiqui, ik heb er nu niet zo'n moeite mee dat de jongsten naar school gaan, bij de oudste had ik daar meer moeite mee. De oudste is nooit naar de psz gegaan, alleen naar kdv, ik heb hem de eerste keren dus huilend op school moeten achterlaten. De jongsten zijn wel naar de psz gegaan, sinds de oudste naar school gaat, dus ze zijn al wat meer gewend. mounia05, op zich wel fijn dat ons verlof midden in de zomervakantie valt, ik hoop alleen dat ik mijn vakantiedagen die ik nu niet hoef op te nemen ivm verlof wel eraan kan/mag plakken, anders hou ik teveel uren over aan het eind van het jaar. De oudste is dus niet naar psz gegaan en hij heeft in het begin wel moeite gehad om naar school te gaan, ik heb hem de eerste keren huilend achter moeten laten. De jongsten zijn wel naar de psz gegaan en zij hebben echt zin om naar school te gaan. Nu heeft de oudste ook wel een zachter karakter dan de jongsten, dus dat zal ook wel verschil uitmaken. kwiebeltje, gaat het al wat beter qua overgeven? Als je vrijwel geen drinken kan binnenhouden dan zou ik toch even de huisarts bellen, misschien kan je wat medicijnen krijgen. Toch proberen om elk kwartier een paar slokjes te drinken, ook al moet je overgeven dan wordt er toch wat door het lichaam opgenomen. Qua bruistabletten, je mag niet alles tijdens je zwangerschap, vooral extra vitamine A niet, dus als dat in die bruistabletten zit dan zou ik ze niet innemen. Bij mijn eerste zwangerschap viel mijn buikje rond 14 weken nog wel mee. Als het jurkje niet te strak is dan zal het wel gaan, hou er wel rekening mee dat er dan wel een bolling te zien zal zijn. Letty26, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Madeliefste, fijn dat je een goede echo hebt gehad! KiDoNe, jammer dat je korter zwanger bent dan de banner aangaf, maar een kloppend hartje is het belangrijkste! Nu lijkt een week minder ver nog veel, maar over een paar weken niet meer. SonjavT, ik herken dat wel, pas na de echo wordt het echt, hopelijk gaat die 2 weken snel voorbij voor je. Lootje, ook een goede echo! Wel fijn dat je over 2 weken nog een keertje mag kijken. Mamma1982, fijn dat alles goed was. Er zat 16 maanden tussen de oudste en de tweeling. De oudste sliep toen nog in een ledikantje, dus heb ik voor de tweeling nieuwe ledikantjes gekocht. Hier zijn de kids met ongeveer 2,5 jaar pas naar een groter bedje overgegaan. Ik had dus al een duowagen voor de tweeling, dus de oudste heeft op een meerijdplankje gestaan, dat is altijd goed gegaan. Pleak, ook aanstaande zaterdag weer een praktijkdag en woensdag een extra dag werken, dus nog een drukker weekje voor de boeg BabyWish, ik heb bij de tweeling ook rond 7 a 8 weken wat rozeverlies gehad, gelukkig minimaal (nog geen inlegkruisje per dag) en na een week was het weer weg. @seks, dat is hier nu ook minimaal, ik vind het ook een beetje eng, het zal wel goedkomen als ik eenmaal de echo hebt gehad.
Hoi lieve dames, Sorry dat ik even zo stil was. Mijn telefoon heeft n nieuw programma waardoor het niet zo makkelijk meer leest..daarnaast ben ik zo ongelooflijk beroerd en moe! Afgelopen weekeinde ook voor het eerst een heftige emo-bui gehad. Echt ruzie staan maken hier, daarna flink zitten janken (en als ik terug kijk...om niks!). Ik ga mijn best weer doen hier Morgenmiddag gyneacoloog...weer spannend hoor....iedere keer als ik dichterbij zo n echo kom denk ik..shit is alles wel goed!
@Sassie: wauw, leuk buikje al En ik blijf gewoon positief dat alles goed gaat met de kleintjes, we zien het morgen.
Dit is nog een foto van vorige week (Precies 7 weken) Moet nog een nieuwe foto maken, dat doe ik morgen wel ff. Heb trouwens afgelopen zaterdag de omtrek van m'n buik weer opgemeten (92 cm). De laatste keer was ongeveer met 6 weken (88 cm). 4 cm in 2 weken tijd
hey meiden, ik dacht ik laat even wat van mij horen, kan niet slapen, heb ik bijna elke nacht last van mijn vriend is weer een paar daagjes weg dus ik had FF geen puf om te reageren, was dit weekend weer erg misselijk... gaat nu wel een beetje beter, maar dat is steeds zo het komt en het gaat! verder houd ik alles nu wel redelijk binnen, op 1 of andere manier toch een beetje mijn weg gevonden in het eten en drinken en dan gaat het wel redelijk! jeetje zeg wat zie al al mooie buikjes voorbij komen! ik heb mijn jurkje besteld hoor voor het feest hihi als het goed is komt het eind deze week binnen, ik ben erg benieuwd, maar ik dacht ik kan nu altijd nog op zoek gaan naar iets anders, zat tijd! woeps verder ben ik al weer alles vergeten waar ik op wou reageren ik zit op mijn tel. dus ik kan ook niet FF terug kijken! maar. dat volgt nog wel! slaap lekker! xx
Wat een mooie buikjes , de mijne begint ook wel een beetje ronder te worden maar ik had al een klein buikje van mezelf dus denk eerder dat die gewoon door me darmen wat naar voren is geduwd Me broer was echt grappig, afgelopen zondag zei hij je begint het wel al te zien he ik zei ja is denk ik nog me buikje die er al was en toen zei hij dusss woensdag krijg ik te horen wat het word. Haha hij dacht dat ik al 19 weken was i.p.v. 9 weken Clijntje hoe is het vandaag gegaan ? Ja zeker spannend ik heb het ook moet morgen om 15:45 en ben zo beniewd of het goed gegroeid is. Wat fijn kwiebeltje dat je je weg heb gevonden in wat je wel en niet kunt eten en drinken Hebben jullie nog tips tegen erge keelpijn ?? Ik had de dokter gebeld of ik trachitol mocht maar helaas mag dat niet. Het enige wat ik kan doen volgens hun is veel koud drinken en op dropjes zuigen maar ook weer niet te veel drop. Het helpt allebei maar een heel klein beetje en wordt er gek van.
Hi allen, Te gek om al die mooie buikjes te zien! Kan niet wachten om het bij mijzelf te zien.. Ik ben een hele tijd off-air geweest, omdat het behoorlijk slecht ging/gaat. Vanaf begin januari ben ik super misselijk met overgeven en had ik zo weinig puf dat mijn vriend me in de douchecabine moest zetten om te douchen. Ben al een lichtgewichtje en nam voor m'n zwangerschap shakes om op gewicht te blijven. Gisteren was ik zo uitgeput en ben ik opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging en afbraak van vetten in urine. Weeg nu nog maar 50kg bij 1.70m. Pff. Krijg vocht en vitamines via het infuus. Blijft het niet lukken met eten, dan is een sonde een last resort.. Wel een 9-weken echo gehad gisteren en die was top, een bewegend kindje! Heel bijzonder. De gyn zei dat het niet kunnen eten geen invloed heeft op het kindje: al mijn reserves komen eerst bij het kleintje. Hoop wel dat ik snel op die roze wolk kan klimmen. Maar als ik naar m'n echo kijk, dan weet ik waar ik het voor doe! Mijn uitgerekende datum is trouwens verplaatst naar 26 augustus, zou eand dat voor me willen aanpassen?
Hallo dames, Wat een rotsneeuw, bah. Vanochtend een beetje laat in het ziekenhuis, maarja gelukkig waren ze zelf ook uitgelopen. Helemaal in de wolken. Alles gaat nog steeds goed met onze kleintjes. Ze zijn heerlijk gegroeid en zelfs een dagje vooruit gezet. 2 weken geleden waren ze 6 mm en volgens de meting 2 dagen terug gezet van 6w 3d naar 6w en 1d. Vandaag waren de druifjes al 20 mm
Oh, wat mooi babywish!! Wat vervelend Charlie, hoop dat je je snel wat beter voelt, gelukkig wel een goede echo gehad! Ik voel me zelf redelijk goed, mag niet klagen. Ik ben alleen doodmoe... Als ik van bed kom, is het net alsof ik een nacht aan het stappen ben geweest. Bah. Doe 's middags af en toe een dutje en 's avonds er maar op tijd in. Zoveel sneeuw hier, dikke puinhoop is het, heb ook al een beste smak gemaakt. Tegen 43 kilo enthousiaste hond *yeah, feestje, sneeuw!! was ik niet opgewassen. Gelukkig was het een zachte landing.
@clijntje: hoe was je echo ?? Ben benieuwd naar een foto'tje Heb trouwens nog een mooie foto, die heeft de gyn uitgeprint. Zal ik ff foto van maken. Bij die foto smelt ik weg. Alleen jammer dat ik geen goede foto van beiden heb. Beebje 1 (links) houdt van verstoppertje spelen, en die laat zich moeilijk zien. Beebje 2 (rechts) staat graag in de spotlights, die is duidelijk aanwezig op de voorgrond
@letty: zeker een wonder en ik ben er heel dankbaar voor dat alles goed gaat met ze. Het idee alleen al om een van de twee kwijt te kunnen raken Maar gelukkig is daar nog heel weinig kans op.
Kan ik me heel goed voorstellen maar je hebt de hartjes gezien en dat verkleint gelukkig de kans om ze te verliezen maar snap je angst dat heb ik ook heel erg hoor. Maar je echo is super meid. Probeer lekker te genieten :-D Liefs♡
@babywish wat een super mooie echo. Daar smelt je inderdaad bij weg. @charlie sterkte hopelijk ben je snel weer thuis en kun je weer genieten. Hier gaat het redelijk goed. Alleen nog erg moe. Het warm eten gaat steeds beter. Hier begint mijn buikje ook al iets vorm te krijgen. Heb van mezelf al wel een buik, naar merk wel dat het begint te groeien. Vrijdag ga ik alvast bloedprikken, mijn dochter is dan bij haar vader dus hoef ik haar niet mee te nemen.
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's Bevallingslijst Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - 1e kindje Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - 3e kindje Mounia05: 20 augustus - 22 jaar - 1e kindje Madeliefste: 22 augustus - 28 jaar - 1e kindje Djennes: 23 augustus - ?? jaar - 2e kindje Lootje: 24 augustus - 28 jaar - 2e kindje MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje Charley82: 26 augustus - 30 jaar - 1e kindje ML82: 26 augsustus - 30 jaar - 3e kindje JustMo: 26 augustus - 30 jaar - 2e kindje Clijntje: 26 augustus - 29 jaar - 1e kindje SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje Saskia1980: 27 augustus - 32 jaar - 4e kindje Kwiebeltje: 27 augustus - 22 jaar - 1e kindje MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje Klavertjes4: 27 augustus - 40 jaar - 4e kindje KiDoNe: 28 augustus - 25 jaar - 2e kindje Letty26: 29 augustus - 27 jaar - 1e kindje Mausje84: 29 augustus - 28 jaar - 1e kindje mama1982: 29 augustus - 30 jaar - 2e kindje Pleak: 30 augustus - 28 jaar - 2e kindje Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje en 2e kindje Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - 3e kindje Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje Hoop84:31 augustus - 28 jaar - 1e kindje Josie88: 31 augustus - 24 jaar - 1e kindje Afspraken, controle & echo's MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo Pleak - 23 januari - intake + echo Madeliefste - 23 januari - afspraak gyn, over erfelijkheidsonderzoek/diagnostiek Sugarblossom - 24 januari - echo + afscheid ziekenhuis Liesje1975 - 28 januari - intake verloskundige JustMo - 28 januari - termijn echo Letty26 - 28 januari - 2e echo Sassie - 29 januari - termijn echo Kwiebeltje - 29 januari - intake verloskundige Josie88 - 30 januari - intake verloskundige + termijn echo Hoop 84 - 30 januari - intake verloskundige SonjavT - 4 februari - termijnecho Pleak - 5 februari - termijn echo Sassie - 6 februari - intake verloskundige Lootje - 7 februari - termijnecho Liesje1975 - 8 februari - 12 weken echo KiDoNe - 14 februari - termijn echo Pleak - 15 februari - 2e controle gyn + echo Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Flower 82 - 7 weken Ilkh1984 MamaAnnelies 26 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!