Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wat heftig Veertje! Jeetje. Geen onbezorgde zwangerschap voor jou dus! Hopelijk blijft je kleintje nog heel lang in je buik!!
    Blijf hier maar lekker van je afschrijven als je je zorgen maakt en dan gaan wij met z'n allen duimen dat je kleintje nog lang kan blijven zitten!

Kwiebeltje; gefeliciteerd! Nog een jongetje, leuk hoor!!!

Sorry meiden, de rest ben ik al weer kwijt..
    groeit jullie buik ook zo snel! Mijn buik groeit echt hard de laatste weken!! En als ik op mijn rug op bed lig voel ik mijn baarmoeder echt al goed zitten.
    Nog 6 daagjes, dat weet ik of we een jongetje of een meisje krijgen :D

2. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    @veertje heel veel sterkte komende tijd! !!! Ik hoop echt dat je kindje lekker lang bij je blijft zitten in goede gezondheid! !

3. Mausje84

Mausje84 Actief lid

21 dec 2012
    233
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veertje sterkte en we duimen!!

4. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnxxx allemaal, het valt me vooral zwaar dat het aan mij ligt en ik niks kan doen eraan, en maar moet wachten....

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Sterkte Veertje!

@ Pleak: ik zie een foutje in de lijst. ;) Heb i.p.v. 18 april, 19 april de 20 weken echo.
    Deze week merk ik pas echt dat ik groei, nu ook 2,5 kilo aangekomen in totaal, terwijl dat 2 weken geleden nog 1 kilo was. Kreeg m'n normale broeken amper meer aan, dus er moet nodig geshopt worden. Helemaal niet erg! :p

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Mijn positiebroek begint een beetje strak te zitten :p
    Dus moet binnenkort shoppen voor een nieuwe.

Volgens mij had ook iemand geslachtsbepaling vandaag.
    Ben benieuwd :D

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    #1707 sassie1980, 16 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
    Even vanaf deze kant wat laten horen :) :D

Ons modem was kapot gegaan en vorige week dinsdagmiddag hebben we een nieuwe gekregen, dus een paar dagen zonder internet (en wifi) gezeten.
    Vorige week had ik op zaterdag een praktijkdag, moest ik maandag extra werken (collega op vakantie), dinsdag werken, woensdag vrij maar 's avonds een nascholing, donderdag gewerkt, vrijdag gewerkt en zaterdag weer een praktijkdag. Een drukke periode achter de rug dus, pff.

Vorige week maandag had ik weer controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was aan de lage kant (90/55) maar daar ben ik bekend mee. En te laag is beter dan te hoog in ieder geval.
    Mijn baarmoeder loopt flink voor (ongeveer 4-6 weken, hij zat toen al ver boven mijn navel! dus dat willen ze goed in de gaten houden, omdat een te snelle groei meer risico's geeft, o.a. voor het litteken van mijn keizersnede en kans op vroeggeboorte. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik rond 30 weken een extra echo om alles (gewicht, vruchterwater, placenta) te controleren.

Afgelopen maandag mocht ik (zoals elke maandag) 4 keer op en neer fietsen met de bakfiets, maar zeker ook met die stevige wind was dit gewoon niet meer te doen. Eind van de middag voelde ik mijn bekken, lopen en traplopen was best pijnlijk, en bandenpijn erna en 's avonds ook harde buiken. Maandag gaan de kids extra overblijven, de week erop kan mijn man het doen (dan is hij overdag thuis) en de week daarop zijn ze vrij vanwege Pasen. Even kijken of ik de komende periode dan minder last van bandenpijn en harde buiken heb.

Ik zie dat er al een aantal meiden het geslacht weten, leuk!
    Ik moet nog anderhalve week wachten voor de 20-weken echo en dan hopen wij het ook te weten, zodat we kunnen gaan shoppen.

Morgen moet mijn man werken, dus dan heb ik even uitgebreid te tijd om bij te lezen.

Nog even een buikfoto, anderhalve week geleden gemaakt dus hij is alweer groter ;)

Bijgevoegde bestanden:

8. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    jeetje sassie wat een buik heb je al!!
    .
    Babywish dat wordt shoppen voor mama! Ook wel lekker toch.
    Josie ook lekker shoppen voor jezelf. Ik heb 2 weken geleden van mijn moeder een positiebroek en positielegging en wat nieuwe positieshirtjes voor de zomer gekregen en 2 buikbanden.

Wij hebben vandaag al even gekeken voor een kleurtje op de muur voor zowel een jongen als een meisje. Erg leuke kleurstaaltjes mee genomen dus wij kunnen gaan bakkeleien over welke kleuren het gaan worden. Nog een paar dagen tot we hopelijk weten wat het wordt en we aan de slag kunnen gaan met de babykamer.

Eerst maandag naar Rotterdam voor de begrafenis. Gelukkig oppas kunnen vinden voor mijn dochter. Haar vader wou niet op haar passen en moest haar maar meenemen naar de begrafenis.

Dinsdag oogarts controle voor mijn dochter. Hopelijk slaat het brilletje aan. ze heeft hem nu sinds december.
    Woensdag controle verloskundige en donderdag even niks en dan vrijdag de geslachtsbepaling. Dus een drukke week hier.

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:$ Wat een buik Sassie! Wel ontzettend mooi hoor, fijn trouwens dat je weer 'on air' bent!

10. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Sassie: Mooi groot buikje al.

Mijn buikomtrek is trouwens van 88 al naar 98 gegaan :p

11. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Veertje wat een zorgen meis! Neem het jezelf niet teveel kwalijk hoor, als je anders kon had je dat gedaan! Ik duim dat het allemaal goed blijft gaan met de kleine man. Ben je al druk bezig namen te verzinnen? Ik zag je topic bij babynamen!

Kwiebeltje

12. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Hmm mijn tablet doet raar. Maar wat ik wilde zeggen tof Kwiebeltje een jongen! Gefeliciteerd!

Sassie, goed weer van je te horen. Jouw buik gaat idd hard! Dat is niet te missen dat je zwanger bent! Hier groeit mijn buik maar langzaam, en ik ben pas een kleine 2 kilo aangekomen. Misschien heeft het te maken met dat mijn baarmoeder een beetje gekanteld schijnt te liggen en dat ik een meisje verwacht?

Pleak, het schiet nu ook op voor jou, nog een paar daagjes en je weet wat er in je buik zit!

Kidone, sterkte maandag. Balen dat je ex zo weinig meewerkend doet.

We hebben dit weekend aan de ouders en schoonouders laten weten dat we een meisje verwachten! Ik had cupcakes gemaakt en die gevuld met roze. Dus als ze een hap namen wisten ze wat het is! Ik heb ze nog nooit zo zien aanvallen op de cupcakes, superleuk :D

13. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lootje, ja vind het heel moeilijk om t naast me neer te leggen! Ja ik wil een naam klaar hebben voor het geval dat, klinkt wel naar zo! Dadelijk vroeg naar bed, mijn grote vent was erg druk vandaag en ligt nu pas op bed!

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Weet je wat ik trouwens zo grappig vindt aan die echo's ?
    Het gezichtje lijkt echt op een buitenaards wezen ofzo of iets van een horrorfilm :p
    Die grote zwarte gaten in het hoofd.
    Nog niet echt een lief gezichtje te noemen zeg maar.

15. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha BW, ik schrok ook de eerste keer bij t.ycho dat hij op een skelet leek. vond het wel raar!

16. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik kan ook niet wachten tot de 20 weken echo.
    Vriendlief roept namelijk al een paar keer: ja, want stel je voor dat bij de 20 weken echo het ene meisje een jongen blijkt te zijn.
    Denk niet dat dat gebeurd, maar je weet maar nooit dus we zien wel :p

17. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet er ook maar bij! 35 jaar, eerste kindje, morgen weer naar vk. Ik had deze lijst nog niet eerder gezien :(.ben 23 aug uitgerekend. beetje buik zichtbaar en voel me op de obstipatieklachten na prima. moet nog wel even een beetje bijlezen hoor, 170 pg.... :)

18. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Welkom Ann!!
    Lekker aan het genieten van de zwangerschap :D

De rest....Ik ben er weer...ik kreeg geen berichtjes meer binnen op mijn mail en ik ben zo druk dat ik dan steeds denk, dat moet ik nog doen...maar op onhandige momenten!

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Welkom Ann77! Nog tijd zat om mee te kletsen, we zijn er nog lang niet. ;)

20. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Ann: Welkom en gezellig dat je nog komt meekletsen :D

Deel Deze Pagina