Aftellen naar 16 t/m 31 aug 2013 - Deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sugarblossom, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Goedemorgen dames,

Vanmorgen zijn we bij de vk geweest en we hebben een echo gehad.
    Er was helaas geen kindje te zien maar wel een vruchtzak met vruchtwater er in. De vk zei al dat het vaak gebeurd dat er met 6 weken en 1 dag niks gezien word.. De grote van het vruchtzakje klopt namelijk wel. Het kan dus alle kanten nog op maar ben zelf wel redelijk positief. Ze zei ook dat het een goed teken is dag ik geen krampen heb en geen bloed verlies heb. Vrijdag hebben we weer een echo om te kijken of het gegroeit is en kijken of we dan wel een klein hummeltje kunnen vinden.

Ik zal straks even bijlezen

Iedereen alvast hele fijne kerstdagen gewenst!

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Gisterenavond zijn we uit eten gegaan met mijn beide zwagers en hun vrouw/vriendin, dat was erg gezellig. Mijn schoonouders gingen oppassen, dus toen we 's avonds thuiskwamen en mijn schoonvader nog even een biertje wilde drinken, hebben we ons nieuwtje verteld. Ze waren wel verbaasd (mijn schoonmoeder's eerste reactie was 'echt waar', dacht dat we een grapje maakten ofzo :)), maar ze zijn ook erg blij.

Pleak, mijn zwagers en hun vrouw/vriendin hebben we het nog niet verteld, ik vond het restaurant gewoon geen ideale locatie daarvoor (wie weet hoort een bekende het) dus even kijken wanneer ze een keertje bij ons langskomen, misschien een keer vragen voor bij ons te eten binnenkort.

Waarom moet jij naar de gyn als ik vragen mag?

BabyWish91, leuke cadeautjes. Bij de oudste heb ik ook zo'n 9 maanden dagboek bijgehouden.

Josie88, leuk dat je ook komt meekletsen.
    Je kan gewoon naar de verloskundige bellen. Een verwijzing van de huisarts is niet nodig, maar misschien ook wel handig dat ze het in je dossier noteren.

missnova, ook leuk dat jij komt meekletsen.

We kunnen ons topic beter 'na NOD 16-31 dec nu aftellen naar 16-31 aug' :D

Ik voel me op zich wel zwanger (door de lichte kwaaltje en de tweede streepjes op mijn testen) maar het wil nog niet echt doordringen bij me. Dat heb ik de andere keren ook niet gehad, pas toen ik de termijnecho heb gehad. Zien is pas geloven ofzo.

3. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend te lezen dat er zoveel dames zijn die nog niet echt op die roze wolk zitten. Ben zelf ook nog niet heel zeker, maar denk dat het in het begin toch een beetje logisch is en ook ik heb voor mijn dochtertje met 7,5 wk een vmk gehad. Maar ik zit toch op een roze wolk! Want naast dat het 1 keer mis is gegaan, is het ook 2 keer goed gegaan :). Ik probeer gewoon niet te stressen en uit te gaan van het positieve. En heb ook wel weer heel veel zin in de komende tijden.

Ben vanochtend mega duizelig opgestaan en dat is niet meer weggegaan. Voel me zo dronken als een tor. Heb bij me dochtertje ook de hele zwangerschap lang een drastisch lage bloeddruk gehad en viel telkens flauw. Dat was echt heel erg vervelend en kon daardoor ook nog maar weinig buiten de deur doen. Ik hoop dat het deze zwangerschap anders gaat.

Meiden die ik niet meer spreek, HELE FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!

4. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Ik heb de vlk gebeld en kan vanmiddag nog voor een echo. Helaas is mijn vriend werken dus nog niet zeker of hij er bij kan zijn.
    Hoop zo dat alles goed is.

5. Chiqui

Chiqui Actief lid

12 okt 2012
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flower, wat fijn! Hopelijk kan je het daarna wat loslaten!

6. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik ga er niet eens aan denken wat er mis zou kunnen gaan.
    Mocht het alsnog misgaan, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik er even van heb kunnen genieten.
    Als je je nu al gaat stressen over wat er allemaal zou kunnen gebeuren dan maak je jezelf gek.

Als het mis zou gaan, dan is dat van te voren al zo bedoeld geweest.
    Ik denk er niet zo aan, en probeer zoveel mogelijk te genieten.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @MamaAnnelies; Jeetje dat is spannend, wel fijn dat de verloskundige nog optimistisch was, dat hoor je wel eens anders terwijl dat helemaal niet terecht hoeft te zijn. Hopelijk heb je vrijdag een echo met een mooi hummeltje in het vruchtzakje!

@ Sassie, het is ook zo moeilijk voor te stellen he dat je zwanger bent en als je dan een hartje ziet knipperen op de echo is het ineens echt :D
    Waarom ik bij de gyn loop. Ik heb neurofibromatose. Ik weet niet of je (ivm je werk) weet wat het is. Is een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb er in principe erg weinig last van, alleen kan daardoor tijdens de zwangerschap complicaties optreden. Maar vorige keer ging het super goed met mijn gezondheid, dus als het goed is mag ik nu de controles bij de verloskundige lopen. Ik moet alleen wel in het ziekenhuis bevallen.

@Chiqui, wat vervelend dat je zo duizelig bent :( Hopelijk trekt het deze keer weer weg en heb je er niet je hele zwangerschap last van!!
    Wat knap dat je ondanks dat het een keer mis is gegaan je zo op het positieve probeert te focussen! Vaak makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar wel zo belangrijk.

@ Flower83, fijn dat je vanmiddag al voor je echo kan gaan! Hopelijk kan je vriend erbij zijn! Hoe laat moet je? Ga ik voor je duimen!

@BabyWish, wat jij opschrijft is zo ongeveer ook mijn streven nu. Ik wil genieten deze keer. Maar ohw wat is het soms moeilijk om niet te veel te denken aan wat er mis kan gaan.
    Het voelt zo kwetsbaar, zo kostbaar..

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

@ missnova: welkom en uiteraard gefeliciteerd!

@ annelies: spannend hoor, hopelijk is er vrijdag iets moois te zien!

@ flower: wat fijn dat je vanmiddag nog terecht kan!

@ babywish: mooi gesproken! Zo is het ook, zo wil ik het ook voelen, het lukt alleen nog niet echt...

Ik zal eind deze week even bellen naar de vlk, durf nog niet zo goed. Ook ik ben erg onzeker, heb ook nog telkens zo'n buikkramp.... Verder lichtelijk misselijk, gelukkig maakt dat dat ik geen zin heb in snoepen. :D

We gaan het hier ook nog niet vertellen, als ik dat volhoud tenminste. Gisteren op visite bij de buuv, 'geen wijn, hoezo niet?' Woeps... Mijn vader is half januari jarig, dan willen we het mijn ouders vertellen d.m.v. een cadeautje (heb een leuk boekje gekocht). Zelf ben ik eind januari jarig, dan willen we het de verdere familie en vrienden vertellen.

9. Mausje84

Mausje84 Actief lid

21 dec 2012
    233
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Dames, allereerst allemaal gefeliciteerd.
    ik kom graag met jullie meekletsen..
    1e kindje, uitgerekend rond 29 augustus.
    Ik heb ook dat ik nog erg onzeker ben, het is allemaal nieuw en spannend! Hopelijk is alles goed!

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Zwangerschapslijst 16 t/m 31 aug Mama's

Bevallingslijst

Sugarblossom: 16 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Flower82: 17 augustus - 30 jaar - 2e kindje
    Liesje 1975: 17 augustus - 37 jaar - 3e kinde
    MamaAnnelies:18 augustis - 18 augustus - 21 jaar - 2e kindje
    Madeliefste: 22 augustus - ?? jaar - ?? kindje
    Ilkh1984: 23 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Djennes: 23 augustus - ?? jaar - 2e kindje
    Lootje: 24 augustus - 28 jaar - 2e kindje
    MamavanNikhil: 25 augustus - 19 jaar - 2e kindje
    ML82: 26 augsustus - 30 jaar - 3e kindje
    SonjavT:27 augustus - 27 jaar - 2e kindje
    Saskia1980: 27 augustus - 33 jaar - 4e kindje
    Kwiebeltje: 27 augustus - 22 jaar - 1e kindje
    MissNova: 27 augustus - 26 jaar - 1e kindje
    Letty26: 29 augustus - 27 jaar - 1e kindje
    Mausje84: 29 augustus - ?? jaar - 1e kindje
    Pleak: 30 augustus - 28 jaar - 2e kindje
    Babywish91: 31 augustus - 21 jaar - 1e kindje
    Chiqui: 31 augustus - 33 jaar - 3e kindje
    Renima: 31 augustus -35 jaar - 2e kindje
    Hoop84:31 augustus - 28 jaar - 1e kindje
    Josie88: 31 augustus - 24 jaar - 1e kindje
    Mounia05: ?? augustus - 22 jaar - 1e kindje

Afspraken, controle & echo's

Mounia05 - 24 december - eerste afspraak verloskundige
    MamaAnnalies 24 december - vroege echo ivm bruinverlies
    SonjavT - 27 december - Moeders voor Moeders
    MamavanNikhil - 28 december - Moeders voor Moeders
    Liesje1975 - 28 december - 1e echo
    Sugarblossom - 3 januari - eerste echo ZKH
    MamaAnnalies - 3 januari - intake + echo
    Babywish91 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Pleak - 8 januari - eerste controle gyn
    ML82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Flower82 - 8 januari - eerste echo verloskundige
    Letty - 14 januari - termijn echo
    SonjavT - 16 januari - intake verloskundige
    Flower82 - 16 januari - intake verloskundige
    Djennes - 22 januari - intake verloskundige + eerste echo
    MamavanNikhil - 23 januari - intake verloskundige + eerste echo

23 Mama's / Meisje / Jongen / Verrassing

Wil je wat in de lijst zetten? kopieer telkens het laatste lijstje met kleur a.u.b!

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Welkom mausje84.. je staat op de lijst.

Jeetje, we zijn al met 23 meiden!! Gezellig hoor :D

12. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    hoi meiden,

jee wat wordt er veel geschreven zeg, ik weet niet of ik dat allemaal kan bijhouden.!
    gister heb ik het tegen mijn moeder gezegd, die was heel blij. maakt zich ook wel een beetje zorgen om mij, (met name na de geboorte) heb namelijk bij mijn dochter een lichte depressie gehad, en wil dat absoluut niet nog een keer meemaken, maar daar praat ik wel met de vk over.

vanmorgen een 9 maanden dagboek gekocht, vindt het wel fijn om alles bij te houden. volgende week is schoonma jarig, dan gaan we het ook vertellen, en de rest pas in februari, dan is mijn moeder jarig en is het een mooie gelegenheid.
    kwaaltjes heb ik nog steeds, beetje misselijk met vlagen, vermoeid en duizelig.

vanaf vanmiddag begint de feestdrukte, zal dan wellicht weinig op zp zijn, maar hoop wel alles te kunnen lezen.
    mocht ik niet meer op zp komen, iedereen fijne dagen, en geniet van het wonder en geheimpje in je buik!

13. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    pleak ik heb om 14.10uur de afspraak. Mijn vriend gaat het helaas niet lukken er bij te zijn..

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Flower32, spannend dat je al vanmiddag terecht kan voor een echo. Hopelijk is alles goed. Ik heb bij de oudste bruinverlies gehad rond 4-5 weken, bij de jongsten roze rond 6-7 weken.

MamaAnnelies, jammer dat er geen vruchtje te zien was, maar verder zag het er wel goed uit dus dat geeft goede hoop. Spannend tot vrijdag.

Chiqui, ik heb sowieso al een lage bloeddruk (100/60 a 90/50) en tijdens mijn zwangerschappen soms momenten nog lager. Meestal nam ik dan drop of Lakristal.

Pleak, ik moest het wel even opzoeken ;)
    Is het trouwens erfelijk?

Mausje84, welkom.

Renima, ik kan me voorstellen dat ze zich wat zorgen maakt als je de vorige keer een pnd hebt gehad, maar nu herken je eventueel sneller signalen en trek je eerder aan de bel?

15. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ik wil de vorige bevalling graag met de vk bespreken, ben namelijk toen overrompeld door de keizersnee, mijn dochter heeft 8 weken gekrijst vanwege reflux, die niemand wilde zien, en tja toen zat ik er dus doorheen. Maar ik weet zeker dat ik eerder aan de bel ga trekken.
    en ach, ik vindt het ook wel lief dat mams zo bezorgd is om me.

16. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    succes vanmiddag, jammer dat je vriend er niet bij kan zijn. Kan er wellicht iemand anders met je mee, zodat je niet alleen bent?

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Flower82; ik lees je berichtje nu pas.. Ik hoop dat alles goed is gegaan met je afspraak!! Is er iemand anders met je mee gegaan?
    Ben heel benieuwd!

@Sassie, je het is erfelijk, denk dat ik dat nog wel het vervelends vindt. Mijn zoontje heeft het ook, loopt controle's in het Sophia ziekenhuis, maar dat gaat allemaal super goed!

@ Renima, dat klinkt al een heftige pittige tijd na de bevalling! Hopelijk deze keer geen pnd en anders idd snel aan de bel trekken! En al is het soms lastig, idd heel leif als je moeder zo bezorgd om je is. :)

@ Hier... ik heb de kerstboodschappen binnen, ga zo alles klaar zetten, vanavond lekker gourmetten met z'n drietjes. :) Heb er nu al zin in :D

18. flower82

flower82 Actief lid

1 sep 2009
    229
    0
    0
    Ik ben terug.
    Er was wel een intact vruchtje te zien, alleen van ongeveer 4a5 wkn...
    Er zit ook een bloedstolsel in mijn baarmoeder, wat van de innesteling kan zijn maar er is ook kans op miskraam.
    Het vruchtje loopt dus achter in groei maar dat schijnt vaker voor te komen.
    Het kan alle kanten nog op gaan.

Er is helaas niemand anders die mee kon,niemand weet ook nog van de zwangerschap..dus was alleen samen met mn zoontje.
    Was er wel even kapot van, had gehoopt op ander bericht.

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Jeetje flower.. dat is vast even schrikken, vervelend ook dat je alleen moest gaan. Dit zijn de afspraken waar bij je eigenlijk iemands steun nodig hebt. Jammer dat je nu geen geruststelling hebt gekregen maar misschien juist nog meer onrust.
    Maar wat de verloskundige al zei, het kan nog alle kanten op!
    Het topic waar ik hiervoor op mee schreef (over voor een tweede kindje gaan) daar had 1 van de meiden ook een bloedstolsel in haar baarmoeder. Dat was ook even spannend, maar inmiddels is ze al iets van 25 weken zwanger.
    Ik ga heel hard voor je duimen!
    Wanneer krijg je weer een echo om te kijken hoe je ukkie groeit en hoe het verder gaat?
    Hele dikke knuffel!

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Pleak Wow nu je het zegt. Is dat hard gegaan zeg. Even onactief geweest en gezellige nieuwe mommy's to be hier!

Flower82 Hoe onzeker moet dit zijn voor jou. De volgende keer wel iemand proberen mee te nemen hoor. Mijn mams was 1x alleen naar het ziekenhuis gegaan en ja hoor borstkanker. Zie dan maar thuis te komen. Op naar een mooie volgende echo en dat je kleintje goed mag groeien. Duim voor je!

Iedereen Ik heb niet alles doorgelezen anders ben ik heel lang bezig met terug lezen. Hier is de misselijkheid niet weg te slaan. Ik zag op internet op Bellypops.nl Preggiepops lollies die je kon kopen om de misselijkheid te verminderen. Zit nog te twijfelen of ik deze zou kopen... zou het echt werken?

Hebben jullie ook zulke rare dromen? Droomde een paar dagen geleden dat er melk uit mijn tepels kwam en ik verder in mijn zwangerschap was, voelde zo raar toen ik wakker werd haha.

Ik ga zo alvast de soep ( tussen gerecht) maken voor morgen voor ons zelf gemaakte 4 gangen diner met familie. We gaan naar mijn zus is 2 uurtjes rijden en dan s' avonds weer naar huis. Hopelijk hou ik het vol, wordt zo snel misselijk & moe. Morgenochtend bij mijn ouders Kerst ontbijtje. Heb er zin in!!

Deel Deze Pagina