Ik kreeg vandaag een rekening van mijn verzekeraar van 190 euro. Deze ging over het bloed prikken (gewoon standaard bloedtest voor de VK) en over mij nacontrole van mijn vorige bevalling. Ik ben met medische noodzaak in het ziekenhuis bevallen, waardoor ik de nacontrole daar moest doen. Ik ben letterlijk 2 minuten binnen geweest en de totaal kosten hiervan zijn 432 euro!!! Ik had zelf het idee dat dit niet onder het eigen risico viel. Is er iemand weet hoe dit precies zit??
ik zou je polis goed nakijken, en de verzekering bellen, want volgens mij mogen ze dit niet declareren
had ik vanmiddag gedaan. maar vaak heb je dan van die mensen die het maar snel af doen met: ja alles wat in het ziekenhuis gebeurd, valt onder je eigen risico. wat dus niet zo is Naar mijn idee is dit toch hetzelfde als een na-controle bij de verloskundige.
Kijk even onder het miskramentopic onder het eerste vastgezette topic. Naar mijn idee hoef je geen eigen risico te betalen voor de nacontrole. Wel voor het bloedonderzoek.