En dan heb je ineens een positieve test in handen, nou ja 3 tests. Maar voor mijn gevoel klopt het allemaal niet: zoveel dingen die niet 'horen' bij een zwangerschap. Misschien dat iemand even kan meedenken: Ik was afgelopen tijd zooo moe, en toen mijn ongi uitbleef dacht ik dat het kwam door verkoudheid/griep. Voor de zekerheid een testje gedaan zodat ik codeine kon gaan slikken. En binnen 3 seconden: knalstreep! Vandaag digitale test gedaan voor de zekerheid en daar stond ineens dat ik al langer dan 3 weken zwanger ben. En dat terwijl ik paar dagen voor NOD 2x bloeding heb gehad. En vorige maand volgensmij toch gewoon ongesteld ben geweest. En dan heb ik tot overmaat van ramp nu ook bruinverlies en buikpijn. Morgen dus meteen huisars bellen, maar dat duurt nog zooo lang. Wie herkent hier iets in, wat zou het kunnen zijn?
Wat bedoel je met wat zou het kunnen zijn? Je bent gewoon zwanger hoor! Die testen liegen er niet om! Geen idee of het gewenst is, maar sowieso gefeliciteerd! Langer dan 3 weken is niet vreemd hoor! Meeste testen pas positief als je al 4 weken of langer zwanger bent. Wanneer was je NOD en wanneer heb je positief getest? Dat je een bloeding hebt gehad voor je NOD kan nog bloed van innesteling zijn of door bijv een bloedvaatje bij baarmoerder wat kapot is gegaan. Wat betreft dat bruinverlies en buikpijn. Ik weet niet wat voor buikpijn je hebt? Voor jezelf zou ik inderdaad morgen gelijk even bellen en laten bevestigen dat je zwanger bent en een afspraak maken bij de verloskundige.
Miranti: het is hartstikke gewenst! Maar twijfel gewoon of het wel goed is. De test geeft +3 weken aan, maar dat is moment van bevruchting. Dus in dokterstermen zou ik dan meer dan 5 weken zwanger moeten zijn. Terwijl ik uitgaande van wat ik dacht dat menstruatie was hooguit 4 weken plus een paar dagen zou kunnen zijn. Maargoed, misschien is mijn HCG wel sneller dan gemiddeld gestegen. Maak me gewoon gek....is gewoon niet zoals ik in mn hoofd had dat zou gaan.
Klinkt stom maar hoe moest t dan gaan? snap je probleem niet zo goed je bent toch hartstikke zwanger Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Dit klinkt als hartstikke zwanger. Dat bruinverlies zal ws de innesteling zijn of idd geknapt bloedvaatje bij bmm. Morgen even huisarts bellen ter bevestiging en probeer te genieten!
Bij onze nummer 1 was ik ook een maand verder dan gedacht omdat ik dacht mijn regels nog gehad te hebben. Ik testte toen ook 3+ o.i.d. Bij de Clearblue telt het aantal weken na bevruchting, dus de meeste vrouwen zullen rond hun NOD 2 krijgen. Gefeliciteerd trouwens.
Ik ben onverwachts zwanger geworden en was toen al 8 weken, gewoon me periode gehad wel een vreemde maar niet bij nagedacht. Zelfs geen misselijkheid of dergelijke waarvan ik dacht van oh zou ik zwanger kunnen zijn. Testen zullen er zeker niet over liegen bij mij was het ook binnen paar seconde zichtbaar. Gefeliciteerd met e zwangerschap!!
Klinkt niets vreemds aan hoor. Ik kreeg ook bloedverlies rond nod, kwam daarom pas later achter dat ik wel zwanger was. Daarna nog paar dagen bruinverlies, maar toch echt zwanger en niets vreemds aan de hand.
die test meet hcg. niet iedereen maakt evenveel hcg aan. daarom is de weekindicatie van de cb test niet helemaal betrouwbaar. jouw berekening kan dus best kloppen.
Kan me voorstellen dat je het beetje vreemd vindt, maar het kan allemaal prima hoor!En inderdaad de testen meten alleen maar hcg en bij de termijnecho zul je pas zeker weten hoever je bent! Nogmaals gefeliciteerd!