aftellen naar de kijkoperatie...en dan iui.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door draaimolen, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en heb al veel nuttige info hier vandaan gehaald. Ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en mezelf aangemeld... Manlief en ik zitten ook sinds een paar maanden in de mmm en hebben bijna alle onderzoeken afgerond. Individueel is alles goed bij ons, alleen als combi matchen we helaas niet.... :( Nee, mijn slijm en zijn zaad vinden elkaar niet erg leuk helaas. Moet nu half juni nog een kijkoperatie (doen dan tegelijkertijd een HSG) ondergaan en daarna mogen wij ook het iui-traject in...En hopelijk zijn we dan snel zwanger! Btw, wij zijn vanaf okt. ´05 bezig voor een beeb...

Hoop dat ik hier op t forum gezellig kan kletsen met medelotgenoten :)

2. Jessica77

Jessica77 Actief lid

24 mei 2006
    256
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Draaimolen!

Welkom hier, fijn dat je mee komt kletsen. Jullie zijn al wel langer bezig dan wij. Sinds 2005 al? Heb je bewust langer gewacht met naar de gyno te gaan?

Ik was 'blij' dat ik nu eindelijk naar de doc kon om ons te laten onderzoeken. Ik heb direct na 1 jaar proberen de telefoon gepakt.

Veel succes, hopelijk ben je gauw zwanger!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Welkom hier. Het is hier erg prettig. Deze meiden steunen elkaar volop.
    Er is ook een iui-topic daar kun je meepraten en eventuele vragen stellen. Ik hoop voor je dat jullie snel zwanger zijn.

4. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hier nog eentje, die met je mee kan praten over alles wat je mee maakt, ik heb al een kijkoperatie en een hsg onderzoek gehad. Ik vond het allemaal achteraf echt mee vallen. Ik hoop dat de kijkoperatie ook voor jou mee valt. Ik wil je heel veel succes wensen, en de wonderen zijn de wereld niet uit, dus hopelijk word je toch nog spontaan zwanger.
    Liefs Jolie

5. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Wil je succes wensen. Heb zelf al een HSG gehad en krijg volgende week vrijdag een kijkoperatie. Wij gaan dan waarschijnlijk beginnen met IUI dit omdat mijn man slecht zaad heeft. Dit wel met hormonen.
    Moet zeggen dat de HSG mij is meegevallen en over de kijkoperatie kan ik je na volgende week meer zeggen. Ik heb wel gehoord dat je na deze onderzoeken meer vruchtbaar bent.
    Nogmaals succes!
    groeten Mirjam

6. Anitaxxx

Anitaxxx Nieuw lid

24 apr 2007
    2
    0
    0
    Secretaresse
  7. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Thanx voor de berichtjes. Ik hoop idd dat de kijkoperatie gaat meevallen, maar dat zal wel loslopen. Het ergste vind ik nog dat wachten elke keer...wil het liefste deze week nog verder, maar dat zal iedereen wel hebben..haha.

Veel succes voor iedereen!

8. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Heel veel succes!

9. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

de kijkoperatie vond ik reuze meevallen, hoop dat het jou ook makkelijk afgaat!

heel veel suc6 met alles!

liefs mandy

10. Niet meer actief

ik heb gisteren de kijkoperatie gehad en het viel erg mee, so don't worrie!

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    @Many en Carmen

Kunnen jullie iets meer vertellen over de operatie? Krijg je er echt niets van mee en heb je er naderhand veel last van? Ik ben nu al strontzenuwachtig. Ben voor dit traject nog nooit van mijn leven in een ziekenhuis moeten zijn, vind het dus allemaal nogal eng...

Jullie positieve reacties sterken me wel. Dankjuliewel daarvoor!

12. Niet meer actief

Het valt echt ontzettend mee hoor!
    Ik zou zoveel mogelijk van je schaamhaar afscheren, of gewoon alles, heb ik ook gedaan.Want die wond zit erg laag.Je moet alles uittrekken en krijgt dan een supersexy operatieshirt aan.Maar je merkt er bijna niks van hoor, want je ligt lekker onder een dekentje.Dan word je naar de verkoeverkamer gereden, je wordt aangesloten op een monitor om je hartslag etc te checken.Daar wordt ook het infuus aangebracht.Dit was het enige 'minder leuke' onderdeel, want je voelt het wel een beetje.Daarna word je naar de operatieruimte gebracht, die is vrij koud, maar dat geeft niet, want je bent ws toch warm van de zenuwen, haha
    Daar spuiten ze de narcose in je infuus, je voelt hier helemaal niks van.Dan word je warm en duizelig en hoepla.. je komt weer bij in de verkoeverkamer.Ik heb echt waar heeeerlijk geslapen, heb zelfs gedroomd!Ik heb totaal geen last van misselijkheid gehad, ik was meteen klaarwakker en heb nog geen 20 minuten later al gegeten.
    Op zaal krijg je een suuuupersexy onderbroek aan met een maandverband waar je een jaar mee zou kunnen doen.Ik heb geen last gehad van nabloedingen ofzo.Pijn valt ook erg mee.Enige wat k*t is, is de schouderpijn die je er waarschijnlijk ook wel aan zult overhouden.Vooral als je een tijdje rechtop zit of loopt.Dus de 1e dag moet je lekker blijven liggen en je laten verwennen door man/vriendje lief!
    Echt waar, die narcose is echt super, ik heb zelfs gegrapt of ik niet wat van dat spul meemocht nemen voor thuis, en ik was nog geen minuut wakker!
    Maak je echt maar geen zorgen, alles komt goed!
    heel veel succes en ik zal aan je denken!

13. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hey Carmen! Dankjewel voor je reactie! Zoals jij het vertelt lijkt het wel mee te vallen inderdaad. Word ik alweer iets blijer van, ben nog steeds wel een beetje nerveus, maar dat blijft toch denk ik. Ik hoop dat het snel voorbij is, moet nog een paar weekjes wachten...ik hou je op de hoogte! Grtjes!

14. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    Ik sluit me helemaal bij Camren aan. Heb er niets aan toe te voegen. Ik heb nog wel wat nagebloed maar dat was meer met het opstaan. Heb me meteen verschoond en daarna viel het mee meeste was er uit.
    Ik had verwacht dat ik de dag erna krom zou liggen van de buikpijn maar eigenlijk heb ik alleen last gehad van het gas net als Carmen.
    Maar pijn? nee dat mag geen naam hebben zo weinig.
    Succes meid

15. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    @carmen en jackie

ik vergeet helemaal iets te vragen, wat ik me ook afvraag....het is een dagopname he, wat moet je dan meenemen, alleen een schoon onderbroekje en een nachthemd voor als je moet uitslapen. ik hoor het graag nog even van jullie. thanx a lot.

16. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    ik mocht me schone onderbroekje inderdaad uittrekken (had me net daarvoor gedoucht) en een nachthemd.
    je krijgt een mooi operatiehemd aan en ondergoed moet uit. Na de operatie ben ik lekker in dat operatie hemd blijven liggen in me blote kont haha
    Zodra je lekker uitgeslapen ben kun je jezelf opfrissen en mag je gaan dus je hebt eigenlijk alleen een onderbroekje nodig en een nachthempje voor het geval dat.....
    Ik ben wel lekker in me sportbroek gegaan met slippers. Ik had ook even een boekje meegenomen voor het geval er een spoedgeval tussendoor komt heb je wat afleiding.

17. Niet meer actief

Daar sluit ik me bij aan.Een tijdschrift of boek is altijd handig.Ik moest 2.5u wachten eer ik aan de beurt was..
    En ik had een wijde broek aangetrokken en een wijd t-shirt.

18. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Oke, thanx. Goede tip inderdaad om een boekje mee te nemen, had ik helemaal niet aan gedacht.
    Wel fijn hoor dat ik alles aan jullie kan vragen, vergeet nl. altijd alles als ik in het ziekenhuis ben. Wanneer ik dan weer thuis ben, komen er weer allerlei vragen bij me op. Kan natuurlijk wel bellen dan, maar dit is toch gemakker om het aan ervaringsdeskundigen te vragen :) Nog 5 weekjes wachten voor mij, jammer dat het zo lang nog moet duren. Kan bijna zeggen dat ik er ´zin´ in heb, dan kunnen we tenminste verder...

19. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    jammer draaimolen dat het zo lang duurt.
    Ik kon binnen een week terecht voor de operatie, dat is trouwens ook wel heel snel hoor had dat niet verwacht. Moet zeggen dat ik nu nergens meer last van heb.
    Afentoe een beetje buikpijn verder niets.....
    Hoop dat de weken vliegen voor je meis en zal aan je denken dan.

20. hopie73

hopie73 Lid

8 mei 2007
    11
    0
    0
    HOI
    Ik heb je berichtjes zo eens gelezen en ik sta net zo ver in de molen als jij denk ik,ik heb alwel een kijkoperatie gehad en is me reuze mee gevallen jou vraag was om mee te nemen ik zou een makkelijke broek of rok aan doen,nachthemd voor de zekerheid,ik heb alleen dat zh hemd aan gehad.
    een boekje of tijdschrift. Nou ik was ook heel zenuwachtig ook mn eerste narcose enzo,maar op de ok waren ze heel lief
    Oja doe een paar sokken aan deze mag je aan houden ik was er heel blij mee want als je wakker word heb je t koud,ook al is het 30 graden,dus neem ook een trui mee.
    Bij mij was alles goed ben er 2 dagen zoet mee geweest,dus dat valt mee he.
    Wij zijn vanaf augustus 2005 bezig met klussen jullie oktober zag ik wel,ik keek ook altijd mee en heb me nu ook maar eens aangemld.
    Ik wens je veel sucses en hoop je het achteraf ook mee vond vallen

Groetjes hopie

Deel Deze Pagina