Aftellen naar eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door suuske25, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook slank van postuur en ik was bij beide zwangerschappen maar 8 a 10 kilo aangekomen. Voornamelijk zat dat in het kindje en vruchtwater. Ik kon al mn broeken nog gewoon aan maar dan met een elastiekje tussen de knoop en het gaat haha..Van achteren zag je niet eens dat ik zwanger was. En die hitte...ja dat wordt even afzien. Ik ben van mijn oudste in turkije bevallen in augustus. Was zon 45 graden toen. De eerste 2 dagen in het ziekenhuis was heerlijk maar toen gingen we naar huis. Man man..wat hebben wij nog 1,5 maand af moeten zien. Airco is niet goed dus die hadden we niet aan. Ik had toen wel een waaier die ik dan de andere kant op zette. Ik had zoveel leuke kleertjes maar mn zoontje heeft ruim 1 maand met alleen een luier en savonds een rompertje gelegen. Dus alles van maat 50/56 kon ik wegdoen :rolleyes:. Ik hield trouwens geen vocht vast met die hitte. Pas daar wel mee op want het kan wel. Mijn moeder zn voeten en enkels waren zo dik opgezwollen toen ze er was...dat wil je echt niet in je zwangerschap er nog bij hebben. Komen je ouders/familie nog die kant uit als je gaat bevallen? En ga je naar een kliniek/prive ziekenhuist of beval je in een staatsziekenhuis?

2. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Echt slecht van die ouders ja!. Zo belangrijk dat je zoiets meldt. Voor andere kindjes maar idd ook voor de leidsters. Maar ziektes die besmettelijk zijn (de meeste dan) heb je de eerste dagen niet eens in de gaten en dan is helaas de besmetting al geweest...dat is ook een ding. Ik heb in het verleden in de kinderopvang gewerkt en heb zo de ziekte van pfeiffer opgelopen. Dat is ook zo'n sluiper...in het begin heb je pijn in je keel, voel je je grieperig etc. Je hebt totaal geen idee dat het pfeiffer kan zijn. Ik dacht toen ook echt aan een griepje. En zo snel kun je mensen besmetten zonder het in de gaten te hebben. Hoop voor jou dat je er niks aan over hebt gehouden hoor

3. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me eigenlijk wel fijner een zetpil niet? Dan komt het iig niet in je maag terecht en het werkt vaak ook sneller. Heb je vandaag wat meer kunnen eten?? Ik ben echt zo vet moe...daardoor ook sneller duizelig. Ik moet wat gas terug nemen maar dat kan ik moeilijk

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    29 maart pas eerste echo
    Dan ben ik al bijna 10 weken...

Twijfel toch zo of ik zelf eerder een echo zal laten doen...

5. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    De eerste 10 weken ben ik 2kg afgevallen door gebrek aan eetlust. Sinds de 13de week tot nu ben ik 4kg weer bijgekomen. Mijn jeansbroeken draag ik momenteel met een rekker met knoopsgaten in, maar ik weet niet hoe lang ik dat ga kunnen volhouden. Truien die eerder best veel extra plek hadden, die beginnen langzamerhand te spannen :rolleyes:. Ik heb nu via de website van h&m een aantal dingen besteld, want in de winkels vind je hier letterlijk niets van zwangerschapskleding.
    Ik zal bevallen in een Staatsziekenhuis, wel wetende dat deze materniteit slechts enkele jaren geleden gebouwd is en voorzien is van alle nodige moderne apparatuur. Voordat deze gebouwd werd, gingen de vrouwen uit onze streek heel vaak naar Boekarest om te bevallen. Nu geven ze aan dat dat met de nieuwe materniteit totaal niet nodig meer is. Dus ik ben hoopvol.

Voor de hitte ben ik vooral een beetje bang om ons kindje in de auto te vervoeren. We hebben sowieso geen airco in de auto en we moeten een rit van een uur maken van het ziekenhuis naar huis. Voor thuis maak ik me geen zorgen. Ons huisje is heel goed geïsoleerd en we hebben nooit hogere temperaturen dan 27°C binnen. In ons appartement in Antwerpen werd het in de zomer makkelijk 30°C. En 's avonds koelt het best wel goed af. Ik heb buiten rompertjes eigen niet veel voorzien, zeker niet in maatje 50. En wel exact om de reden die je opnoemt.

Annedore vindt dit leuk.
  6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Veel bijgeschreven de afgelopen dagen. :)

@Annedore ik zou als ik jou was kijken of je rond 7-8 weken een echo kan plannen. Bij mijn eerste twee zwangerschappen moest ik tot week 11 wachten voor een echo. Ik ben wekenlang gespannen geweest, dat was niet zo gezellig in combinatie met misselijkheid. Doe het als je de mogelijkheid hebt, het geeft even rust.

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Dat we de komende tijd maar veel mooie echo's mogen zien.

Hier, nog steeds, onzeker. Telkens bang voor bloed, onzeker over mijn gebrek aan kwaaltjes (maar nu wel misselijk :) ); kortom, hele normale vroege zwangerschapsstress. Wel afgelopen week de huisarts gebeld ivm medicatie, niets bijzonders. Maar ik was me toch een partij zenuwachtig... en waarom? Geen idee....

Annedore vindt dit leuk.
  7. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    #307 Bloeme, 22 feb 2019
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
    Dubbel

8. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hier is mijn man van de auto :)
    Wij moeten naast een andere auto ook verbouwen, daar zie ik wel tegenop. Het kost ook nog eens handen vol geld. Dit jaar geen vakantie ;)
    Ik merk dat ik wel weer veel zin heb ik een babytje in huis, ben benieuwd hoe de kinderen het vinden. Ik zie wel wat op tegen de drukte, vooral met de halen en brengen naar school van de oudste twee. Dat moet ik combineren met de voedingen van de baby en dan ook nog nr. 3 aandacht geven... Ach, komt allemaal goed :)

Baby4 vindt dit leuk.
  9. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Hier is mijn man ook van de auto hoor.

En ook wij zullen (vervroegd) moeten verbouwen om ruimte te maken in de slaapkamers voor de baby. De oudste gaat dan naar zolder maar die is echt toe aan een flinke verbouwing en op dit moment niet geschikt als slaapruimte.

Onze zomervakantie was al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was. Baal daar nu wel een beetje van want ben dan hoogzwanger en had die tijd en dat geld liever benut aan de verbouwing. Maar goed alles gebeurt met een reden en uiteindelijk komt alles wel weer op zn pootjes terecht.

Hier ook op en neer naar school om de 2e en 3e naar school te brengen. Op zich zou de 2e nu wel zelf kunnen fietsen maar de 3e zeker nog niet. Dus moet toch brengen en halen. Maar de rest van de dag zou de baby alleen thuis zijn met mij en kan alle aandacht en tijd van mij krijgen.
    Ik las laatst een tip van iemand dat het dutje (voordat de kids van school worden gehaald) van de baby werd gedaan in de kinderwagen zodat je makkelijker de deur uit kan om de kids te halen want de baby slaapt dan toch in de wagen. Helaas is dat voor mij geen optie want is een wandeling van 30 min heen en 30min terug. Het weer zal dan optimaal zijn voor een pasgeborene maar goed ook dat zal wel goed komen en verzinnen we wel wat op. Heb het destijds ook met de 2e en 3e moeten doen toen de oudste op school zat.

10. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Zijn sommige van jullie ook zo moe. Ik ben al weken zo moe. Val iedere middag op de bank in slaap.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ga standaard elke middag als mijn zoon slaapt ook naar bed. Als ik niet hoef te werken dan.

12. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik word dagelijks wel een paar keer heel plots super moe. Normaal gesproken wacht ik gewoon tot het weer over gaat, maar gisteren heb ik mij ook laten verleiden tot een middagdutje. Ik denk dat ik zo'n dutje toch wat regelmatiger ga inlassen, want daarna voelde ik me een stuk beter :)

Baby4 en Chrissie1990 vinden dit leuk.
  13. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Hier hetzelfde als jou. Slapen snachts gaat steeds slechter. Draaien en niet lekker liggen met rugpijn en enorm droge mond. Heb tot nu 2x een middagdutje gedaan maar word dan zo brak wakker.

14. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik ... echt niet normaal! Ik kan helaas geen middagdutjes doen aangezien ik 2 kleintjes nog rond heb lopen. Ik ben echt op, viel vanmiddag om 16u bijna in slaap in de auto. Alles is teveel

15. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook het probleem van naar school brengen. Lopen is voor mijn zon 15 a 20 min heen maar ook weer terug. Ik heb geen auto, doe normaal alles op de fiets. Met de fiets ben ik binnen 6 a 7 min op school. Heb nog even geen oplossing voor de eerste maand eigenlijk. Ik krijg een keizersnede dus ik mag me de eerste weken niet zo inspanning...pff heel lastig.

Willen jullie de verbouwing afronden voordat de baby er is? De baby komt eerst bij mij te liggen, sowieso eerste half jaar. Kan je anders het niet in stappen doen? Of is dat niet gemakkelijk voor jullie?

Baby4 vindt dit leuk.
  16. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Heel normaal hoor dat gevoel van onzekerheid en nerveus zijn. Ook al is het je 2e 3e of 4e zwangerschap. Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden. Zeker de eerste periode. Wanneer heb je de echo staan?? :)

17. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Om maar te zwijgen dat ik 's nachts vaak naar het toilet moet. Ik vraag me soms af hoe dat allemaal zal verlopen tegen het einde van de zwangerschap :rolleyes:.

18. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Is er niet een schoolgebouw die dichtbij jou woont en dan jouw kids misschien meteen een slinger wil geven de eerste maand?
    Bij mij is dat helaas niet aan de orde, alle mama’s en papas werken en de kids gaan hier naar De naschoolse.

Denk niet dat we het redden op tijd de verbouwing. In april staat er een andere klus op de planning die ook zeker een maand of twee zal duren en daarna vakantieperiode. De zolder zal op zn minst een half jaar in beslag nemen qua tijdsbestek. Liefst had ik het voor de geboorte gewild maar dat gaat helaas niet. Idd wat je zegt, de kleine slaapt de eerste maanden zoiezo bij ons op de kamer, dus dat zit wel goed. Een commode erbij ( heb de ruimte in Mn slaapkamer) en baby is voorzien.
    Ben alleen een beetje huiverig voor stof in huis met verbouwen met de kleine in huis. Maar wellicht kunnen we dat goed afdichten aangezien het bovenruimte betreft.

19. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ja dat is zo idd, met de dikke toeter in bed. Maar gek genoeg kunnen we dat allemaal gewoon aan.
    Ik weet nog dat ik aan het einde veel aan het klagen was en niet kon wachten tot de baby eruit was. Eenmaal eruit die eerste maanden, snakte ik soms zo terug naar het zwanger zijn (tijdens de gebroken nachten met het voeden). Naar de bewegingen in de buik en de rust.

20. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    @Bloeme denk dat we allemaal wel zitten mee de onzekerheid. Het is ook zo spannend allemaal. Hopelijk zakt het een beetje af na de eerste echo. We doen ons best en meer kunnen we niet doen.

@Annedore is het niet mogelijk om bij het AMC na te vragen of je niet een extra echo mag rond 8 weken, aangezien de vk’s dat normaal gesproken ook doen?

Deel Deze Pagina