Aftellen naar geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door miran336, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miran336

miran336 Fanatiek lid

Inderdaad, als ik jouw banner zie.. jullie mannetje alweer een maand geweest joh..

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Justy ben je alweer lekker thuis of niet?
    Is het mee of tegen gevallen?

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties! Hij heet Levi...

Het is toch wel meegevallen. De ingreep zelf vond ik erg indrukwekkend en best eng omdat je er natuurlijk helemaal bij bent. Was ook best bang dat ik wel gewoon pijn zou voelen maar dat was niet zo hoor. Wel raar is dat je ze zo voelt vroeten in je lichaam.

Maar t herstel valt me echt mee. Vrijdag rond half 4 de ks gehad en zondag om half 11 sochtends al weer thuis. Ben verder ook helemaal niet moe ofzo. Voel alleen mn buiK natuurlijk maar das niet zo gek :) maar ook de pijn in mn buik is (zo lang ik me rustig hou) te verwaarlozen... De dag van de operatie en de dag erna is de buikpijn natuurlijk wel wat heftiger maar ja, je bent dan ook net geopereerd!

Al met al vond ik het echt meevallen

4. miran336

miran336 Fanatiek lid

Justy; mooie naam hebben jullie je mannetje gegeven :D Fijn dat alles zo is meegevallen. Heerlijk weer thuis, lekker gaan genieten.

5. Wat een mooie naam, als ons dochtertje een jongen was geweest had ze ook Levi geheten ;)
    En wat ben je al weer snel thuis, lekker genieten!

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Justy, fijn dat het zo mee is gevallen. En wat mocht je al snel naar huis. De eerste 2 dagen vielen bij mij wel vies tegen. Maar zo zie je dat iedereen het verschillend ervaart

7. miran336

miran336 Fanatiek lid

Geen mama's meer in afwachting van een keizersnede? Ik moet nog een maand wachten ongeveer.

8. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    @miran: voor jou nog even afwachten.. spannend..

@justy: gefeliciteerd met je zoon en fijn dat het meegevallen is! Ben benieuwd of je naar de bruiloft kunt/ gaat waar je zo graag naar toe wilde. Hoop dat het lukt!

Voor mij uiteindelijk geen keizersnede maar een normale bevalling. Op 31/7 is onze dochter ZIVA geboren. Het is een heerlijke griet en het gaat erg goed met ons!

Voor alle dames die nog wachten, heel veel succes!

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Zoe2008 dan zijn onze meiden even oud

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heeeee wat goed! Van harte gefeliciteerd! Is de bevalling je mee gevallen?

Ik ga er van uit dat het geen probleem zal zijn mee te gaan naar de bruiloft. Ik voel me er nu al goed genoeg voor en het is over 1,5 week dus dat komt vast goed!

11. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Ik krijg begin september ook een keizersnede, ben vorige keer wel vaginaal bevallen, maar was een zeer gecompliceerde bevalling dus heb nu samen met mijn vriend en gyn. voor een keizersnede gekozen.
    Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat, maar heb er zeker wel vrede mee.
    Succes allemaal!

12. miran336

miran336 Fanatiek lid

Fleur79; met het vooruitzicht op wéér zo'n bevalling kan een keizersnede echt rust geven hé? Ik heb al 2 ks gehad en binnenkort mijn 3e... Mag van mij wel vast zover zijn.

13. miran336

miran336 Fanatiek lid

Wij hebben nu ook een definitieve datum.. wauw, kan echt gaan aftellen nu :D

14. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Oh wat goed! Is echt fijn he als je weet waar je aan toe bent?
    Wat gebeurt er eigenlijk als de bevalling toch nog spontaan begint voor de datum van de keizersnede?

15. miran336

miran336 Fanatiek lid

Fleur; Als mijn bevalling begint dan moet ik bellen en krijg ik op dat moment de keizersnede. En jij? Heeft jouw gyn daar ook afspraken over gemaakt met jou?

16. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Hoi meiden!

ik heb even gezellig mee zitten lezen hier net: ik heb eigenlijk ook een paar vraagjes...

mijn vorige bevalling aug vorig jaar, werd ik ingeleid om 8 uur smorgens en na een hele lange dag weeen werd er snachts om 12 uur overgegaan op spoedkeizersnede ivm hartje van mn zoontje daalde...

mij is het uiterst tegen gevallen, wond ging open in ziekenhuis, barstende hoofdpijn waardoor ik niks met mn zoontje kon, voeden was een hel met die hoofdpijn, bloedpatch gehad want hoofdpijn kwam doordat er door de ruggenprik hersenvocht lekte.. personeel was erg druk geentijd voor mij en mn zoontje dus de verplichte 3 dagen blijven was ook een ware hel. ( sorry maar zo voel ik het echt ) thuis... na 5 weken pas een rondje pijnloos kunnen lopen!!!! na 8 weken ging wond weer iets open.. en daarna is het heel langzaam beter gegaan.
    drama dus!!

nu ben ik weer zwanger... en twijfel dus...
    mijn gedachte:

- zoveel mis gaan als vorige keer kan bijna niet...
    - snee zit er al.. vaginaal bevallen maar afwachten hoe dat gaat
    - geen zin in ''2 bevallingen op 1 dag ''
    - bang voor herstel daarna gezien ik ook mijn lieve zoontje heb die ik zn aandacht van zn mama gun... en niet dat ik weer zolang niks kan...

Jullie ervaringen.. jullie tips misschien? ben pas zwanger en maak me hier echt druk om (nu al )

twijfel ook al om naar ander ziekenhuis te gaan.. maar daar weet ik ook niet wat ik krijg........

liefs naampje!

17. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    oh jha en na een bevalling van smogens vroeg tot snachts moest ik 10 uu rna de bevalling naar een gemeenschappelijke kamer.... ik besefte me nog niet eens dat ik mn zoon had.. en was kapot!!

18. miran336

miran336 Fanatiek lid

Naampje; wat vervelend zeg. Ik kan me in een paar dingen inleven, ik ben mijn 1e bevalling ook begonnen met weeën en na 26 uur werd besloten over te gaan tot een keizersnede. Ik heb dit ook als erg zwaar ervaren omdat je dus eigenlijk 2 bevallingen op 1 dag hebt. Mijn herstel ging ook langzaam, voelde me na 4 maanden weer een beetje mezelf. Gelukkig genas mijn wond wel goed. Ik heb de 2e zwangerschap een gesprek aangevraagd met mijn gyn (want ik had wel vertrouwen in hem) en ik heb aangegeven dat ik er erg tegenop zag. We hebben toen afgesproken dat ik de hele zwangerschap bij hem onder controle bleef en we zouden extra groeiecho's laten doen om te zien of die beeb weer zo groot zou zijn, vlak voor de uitgerekende datum zouden we dan het een en ander doorspreken. Daar is dus uitgekomen toen dat de beeb weer groot leek en dat het niet te verwachten was dat ik normaal zou kunnen bevallen en we hebben toen een keizersnede gepland. Wat was ik hier blij mee :D

Na de eerste keizersnede heeft het erg lang geduurd voordat ik mijn kindje weer zag omdat ik rond de middagpauze opgehaald mocht worden van de vercouver, er was teveel personeel van de afdeling en daarom heb ik dus extra lang moeten wachten. Ik dacht dat dit vast geen 2e keer zou gebeuren, maar met de 2e keizersnede helaas hetzelfde. Dus dit keer heb ik aangegeven dat ik dit niet nog een keer wil en mijn gyn heeft me zo'n beetje beloofd dat het goed zou komen, ik ben benieuwd...

Ik kan je dus alleen maar aanraden om in gesprek te gaan.
    Een vriendin van me was 2x in een verschillend ziekenhuis bevallen middels een keizersnede en de 2e keer vond ze een stuk minder prettig, toen heeft ze dus een gesprek aangevraagd en daarbij vermeld dat het beter geregeld was in het ziekenhuis van een stukje verderop. Bij haar hebben ze er toen ook alles aan gedaan om het goed te laten verlopen.

19. Nessajo

Nessajo Nieuw lid

20 aug 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Heb met veel gevoel en emoties dit onderwerp doorgelezen. We zijn zwanger van ons derde wondertje en het wordt vanzelfsprekend (voor de gyn dan toch) weer een ks, de derde dus. Ook al ben ik twee maal de dag erna terug op de been geweest, heb ik nu enorme angst ervoor. Heb wel veel pijn geleden bij de tweede en herinner me nog te zeggen, nooit meer. Verder was mijn popje te klein en te licht en heb ik haar pas na 7 uur mogen zien.
    Al bij al is het een ervaring geweest die me negatief is bijgebleven. Ik had zo graag eens normaal bevallen.
    Plus dat mijn gyn zichzelf van het leven heeft benomen en ik dus naar een nieuwe ga in een ander ziekenhuis.
    Sorry dat ik zo doordraaf, maar zit vol vragen en angsten.
    Toen ik de gyn vroeg of er eventueel sprake was van een vaginale bevalling, kreeg ik als antwoord, nee het wordt een ks, maar geen zorgen, we hebben een goed team. Nu, daar stel ik het niet zo maar mee. Ik heb nog tijd, maar wil echt met een gerust gevoel mijn zwangerschap beleven en niet met deze angsten blijven lopen.
    GRoetjes en alvast bedankt voor de vele anekdotes hier, het geeft een gevoel dat ik niet alleen sta.

20. wonder2opkomst

16 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Heb even alle 26 pagina's doorgelezen. ha ha. Maar ook ik wil aansturen op een geplande kz. Niet dat ik dan niet zenuwachtig meer ben hoor want daar ben ik ook heel bang voor.

De vorige keer was een spoedkeizersnede na 22 uur weeen geen ontsluiting. Dat is een beetje in een waas aan me voorbij gegaan. Nu ga ik misschien veel helderder de ok in. Maar ja hoef dan wel mn zenuwen niet zolang onder controle te houden want het duurt maar ongeveer 1,5 uur wat ik begrepen heb.

Morgen het gesprek met de gynaecoloog ben er best zenuwachtig voor. Heb met mezelf afgesproken en opgeschreven in het geboorteplan dat ik het tot week 39 als het spontaan begint vaginaal wil proberen, maar als het er nog niet is een geplande kz tussen week 39 en 40. Ze zeiden bij de vorige controle open te staan voor de wensen van de moeder dus ben benieuwd.

Zal even kort mijn vorige bevalling beschrijven zodat jullie begrijpen waarom ik nu liever een geplande kz krijg.

Met 42 + 1 ben ik om 7.00 ingeleid(had al een aantal weken snachts slecht geslapen), na een hele dag weeen om half 12 snachts een ruggeprik gekregen en nog steeds maar 2 cm ontsluiting. Hele nacht moest ik om het kwartier draaien omdat het hartje steeds zakte. Om 5.00 werd de gyn. erbij gehaald en had ik 3 a krappe 4 cm. De gyn. zei toen dat we ons moesten voorbereiden op een geplande kz. Om half elf naar de ok gereden en om 11.04 was hij er. Daarna 4 dagen gebleven, door de moeheid veel langs me heen gegaan. Toen ik thuiskwam was ik de hele dag ontzettend misselijk. Dit heeft een week geduurd toen heeft de vk me terug gestuurd naar het zk. Pillen gekregen tegen misselijkheid en toen na een paar dagen begon ik eindelijk op te knappen. Eer ik voor mn zoontje kon zorgen was ik bijna 4 weken terug bevallen. Daarom wil ik nu gepland en eerder, want zoals jullie kunnen zien rechtsboven gaat het slapen weer de verkeerde kant op. Gelijk medicijnen tegen misselijkheid mocht het weer zo lopen en een goede kraamverzorgster die eerder aan de bel trekt. Sorry heel verhaal geworden.

Miran heb je al nieuws?

Deel Deze Pagina