wanneer baby voor het eerst voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo allemaal,
    ik ben bijna 18 wkn zwanger en vraag me af wanneer je de baby voor het eerst kan gaan voelen, kan niet wachten eigenlijk, heb al paar keer het idee gehad dat ik wat voelde maar dat was dan maar 1 keertje een plopje of zoiets en verder die week niet meer dus zal wel niet zo geweest zijn, vind het heel spannend, maar mijn baarmoeder ligt achterover dus misschien duurt het dan wat langer eer ik het voel. ben zo benieuwd!

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    vanaf 16 weken heb ik hem gevoeld, maar zoals vlinders in je buik. maar vanaf 24 weken voel ik echt zijn schopjes.

Groetjes Nazli

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat plopje kan heel goed jou kindje geweest zijn.
    Je hoeft het nog niet elke dag te voelen.. er kan soms dagen tussen zitten.

4. Niet meer actief

ik voelde mijn kleintje met 16 weken ongeveer..en idd als een plopje..heel zacht...ik twijfelede ook of het dat nou was..maar dat was het hoor!

Mijn placenta zit aan de voorkant..dan zou je zeggen dat je hem later voeld..maar toch nie...

geniet ervan! is echt leuk!

5. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Ik voelde het rond de 15 weken ongeveer, dat voelde zoiets als een schokje van links naar rechts en dat een aantal keren achter elkaar.

Met 19 weken voelde ik het al wel duidelijk dat het schopjes waren en ook mijn man kon het toen voelen.
    En je kon het toen ook al wel zien.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    15 weken
    maar het is voor iedereen anders, bij sommigen pas na 20 weken

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik had ook vd week het gevoel dat ik 'm voelde! Zat een beetje te plagen met mijn warme hand aan de ene kant en toen weer aan de andere kant van mijn buik toen ik de hoop op had gegeven leek het net of ik wat voelde wiebelen maar, heel goed voel je het niet. Als ik het voel en bedenk wat het is is het al weer over! Ik kan ook niet wachten op de echte schopjes en mijn man al helemaal niet!

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    duurde bij mij ff voordat ik doorhad dat me paar plopjes in week 17 me kindje was :rolleyes: maar ze komen steeds vaker. Dus bij mij was het ergens week 17 ;)

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik met een week of 17. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar nu is het veel duidelijker dus het was toch echt de baby

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ligt er heel erg aan of je placenta voor ligt en de hoeveelste baby het is.
    Ik kan ook niet wachten tot ik hem/haar voel. En al helemaal niet tot mn vriend hem kan voelen...en mn zoontjes. Dat lijkt me zo gaaf :)

11. Niet meer actief

is dus heel verschillend hier zo te lezen.

ik ben ook heel benieuwd hoor, maar ja mijn baarmoeder ligt achterover gekanteld dus duurt het misschien wat langer? ik hoop het niet maar ja we wachten vol spanning het is ook moeilijk want soms voel ik iets maar denk dan dat het mijn darmen zijn, (lucht of zo.)
    en misschien duurt het bij mij wat langer eer ik het voel omdat baarmoeder achterover gekanteld ligt.

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Na 18,5 wk voelde ik een eerste 'plopje', ik had wel vaker het idee dat ik iets voelde maar ja, misschien waren het mijn darmen wel...

Laat je in ieder geval niet gek maken als je nog niets hebt gevoeld, het is erg verschillend en ik weet nog dat ik enorm gefrustreerd raakte van de mensen om me heen. 'Voel je al iets' en 'ooh, ik voelde al wat met 15 wk' :rolleyes: :rolleyes:

Het komt vanzelf, ineens weet je: 'Hee, dit voel anders' en dan ga je het gevoel herkennen en voel je het steeds vaker.

Succes! :thumup:

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

met 16 weken voelde ik plopjes in mn buik..
    toen wist ik nog niet zeker of het ons kindje was maar later wel.. geniet ervan meid want ze worden steeds duidelijker..

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik pas bij 22 weken

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik had het met 17 weken!

16. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    hier dacht ik bij 15 weken iets te voelen en met 16 weken wist ik zeker dat t de baby was/ Met 19 weken ongeveer voelde ik dr echt stampen en heeft mijn vriend het ook gevoeld

17. Niet meer actief

goedemorgen allemaal,
    dat plopje wat ik voelde was maar 1x en verder niets was net alsof er iemand op je rug tikt ja weet ook niet hoe ik het moet omschrijven , je hebt wel eens dat je je hartslag ergens voelt kloppen maar dan 1 tik, ja beetje dom omschreven misschien maar is zo moeilijk uit te leggen.
    maar nu voel ik het al ongeveer 3 dgn niet meer dus zal het wel niet beebje geweest zijn denk ik of hoef je het nog niet iedere dag te voelen? zit er nu op te letten natuurlijk,

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik voelde het ong bij 15 weken al ondanks dat mijn placenta voorligt en het mijn eerste is. voelde het wel al vaak maar sinds 19 weken echt iedere dag :)

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik voelde met 17 weken al duidelijke schopjes maar ik zag toen ook af en toe mijn buik bewegen. Ze schopt(e) echt heel krachtig af en toe.

20. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi Gaby,
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, en mijn baarmoeder naar achteren, meest ongunstig dus! Dat darmgerommel herken ik, en het zijn dus NIET je darmen! Dat begon bij mij bij 16-18 weken. Ook voelde ik af en toe wat gekriebel aan de onderkant van mijn buik. Nu sinds deze week voel ik veel 'geplop', en kleine stootjes/schopjes. Heel schattig. Je moet je bedenken dat die kleine sterk genoeg moet worden om door die enorme placenta heen te prikken. Dat begint bij mij dus nu, in week 23 pas, geniet ervan!

Deel Deze Pagina