Zwanger en nachtdienst

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nymeria, 15 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    668
    655
    93
    Vrouw
    hallo,
    Ik ben pas pril zwanger maar ben benieuwd naar ervaringen. Ik werk in de zorg als vaste nachtdienst. Dus alleen maar nachten. Ik weet dat je officieel na 12 weken geen nachten meer hoeft te doen. Maarja ik werk alleen nachten. Andere diensten draaien is ook niet echt een optie.

Iemand ervaring met het werken van nachtdiensten en zwanger zijn? Vorige zwangerschappen deed ik ander werk en alle diensten. Toen vond ik de nachten, vooral eerste trimester, erg zwaar.
    Hoop dat ik het nu lang kan volhouden en wil denk ik gaan vragen of ze me niet meer 3 nachten elkaar kunnen inplannen.

En kan het kwaad voor de zwangerschap? Ik zal dit natuurlijk ook met de vk bespreken als ik een afspraak heb.

2. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik heb ze tm 12 weken gedraaid, vond ze pittig omdat ik erg moe was en misselijk.
    Vanaf 3 maanden moeten ze je verplicht regelmatige werktijden kunnen aanbieden.

3. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    668
    655
    93
    Vrouw
    Maar ik werk altijd nachtdienst. Op zich wel regelmatig haha, geen wisselende diensten. Wel onregelmatig qua dagen. Nouja ga het nog even volhouden en binnenkort bespreken met leidinggevende.

4. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Ik vond nachtdiensten altijd super fijn.. totdat ik zwanger was en er absoluut niet meer tegen kon, heb heel de nachten lopen overgeven en leek wel slaapdronken.. dit was met 6 weken.

Teammanger heeft vanaf toen gezegt dat ik geen nachten meer hoefde te draaien..

Hoor van andere collega's dat ze het makkelijk tot 34weken volhouden. Denk dat het maar net is hoe je lijf erop reageert..

5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ben nu 22 weken zwanger en draai nog steeds nachtdiensten.
    Ik vind het prima te doen en heb geen last met het ritme.
    Heb met de verloskundige afgesproken dat ik gewoon door mag zo lang ik mezelf goed voel en alles controles goed zijn mbt de kleine

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Een collega van mij vond nachten minder erg dan avonden en heeft tot aan 30 weken nachten gedaan. Doe wat goed voelt!

7. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb een aantal weken terug nog een nachtje gedaan. Was toen een week of 29-30 dacht ik. Ik vond het heel pittig! Veel harde buiken, een heel onrustige baby, en MOE!!
    Toen gelijk besloten dat het voorlopig even de laatste was...

8. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    668
    655
    93
    Vrouw
    Ik draai ze nu ook gewoon nog. Merk wel echt dat het me zwaarder valt nu, maar dat is logisch. Ben sowieso meer moe nu. Hopelijk word het in het tweede trimester straks wat beter. Anders ga ik aangeven dat ik niet teveel nachten achter elkaar wil doen. Heb nu soms blokken van 5 nachten.

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ik werk ook in de zorg. Ik heb er voor gekozen ze niet meer te doen (nu 8 weken zwanger), ik kon er al super slecht tegen en nu helemaal. Laatst de laatste 3 gedaan, viel me enorm zwaar. Leidinggevende pakte het goed op en ik hoef ze de rest van de zwangerschap niet meer te doen. En het is voor mij een enorme opluchting zo!

Deel Deze Pagina