Hallo dames, Mijn vriend en ik zijn er net achter gekomen dat ik zwanger ben wat erg schrikken is voor ons ook omdat het nog niet gepland was...... Je begint gelijk over allemaal dingen na te denken.. Zo ook over mijn baan.. Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik intern een nieuwe baan heb gekregen.. Het gaat om een baan in een verpleeghuis als verzorgende voor 26 waarbij ik alle diensten zou gaan draaien. Nu werk ik nog voor 20 uur in een verzorgingshuis waarbij ik veel dagdiensten werk en bijna geen avonden wat me ideaal zou lijken als je een kindje hebt! Nu zou ik bij mijn nieuwe baan ongeveer 1 Oktober beginnen, er is verder nog niets getekend! NU weet ik even niet wat ik moet doen! Ik denk dat met het zich op de toekomst het toch het beste zou zijn om mijn oude functie aan te houden?? Hoe zou ik dit aan moeten pakken zonder dat er veel mensen achter moeten komen dat ik nog maar heel pril zwanger zou zijn (waarschijnlijk ongeveer 4 a 5 weken. En veel tijd om hier lang over na te moeten denk hebben we ook niet.. Hebben jullie advies? Alvast bedankt!! Groetjes
heb bijna hetzelfde meegemaakt als jou! ik was ook druk aan het solliciteren etc.. en op een gegeven moment kwam ik er achter dat ik zwanger was... ik heb er niks van gezegd bij de gespreken en ben dan ook gewoon aangenomen. mij is verteld en heb het op internet gelezen dat je niet verplicht bent om het te vertellen of ze moeten erna vragen en dat doen ze geloof ik nooit (tenminste dat is mijn ervaring)toen ik 12 weken was heb ik het verteld. helaas krijg ik mijn half jaar contract nu niet verlengd maar als het afloopt zou ik zowiezo met verlof gaan. ik mag gelukkig wel terug komen in februari. ik zou er niks van zeggen het is niet verplicht om te vertellen!
Ik zou het eens goed met je baas overleggen wat de mogelijkheden zijn en hem vragen om het nog even stil te houden omdat je het nog te pril vind om het idereen te laten weten.Als je een redelijke baas hebt kom je er samen wel uit.En eerlijkheid duurt het langst
Ik wil het niet gaan verzwijgen.. Maar vroeg me meer af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Een gesprek met mijn leidinggeven en haar vragen dit stil te houden? En ook met mijn nieuwe leidinggevende?
Allereerst gefeliciteerd Tsja, je werkt in de zorg en daarbij zijn natuurlijk ook een aantal risico's mbt je zwangerschap dus zowiezo is het verstand om het aan te geven op je werk. Als het goed is heeft elk bedrijf een vertrouwenspersoon, misschien kan je eens met hem/haar praten, hij/zij weet je vast raad te geven die past bij je baan succes
Ik heb ook sinds kort een nieuwe baan (ben ik 1 september begonnen) en bij mij was het dan wel gepland het zwanger worden maar ik had niet verteld er mee bezig te zijn.... Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik mijn nieuwe leidinggevende opgebeld en gezegd dat ik zwanger was en ik 12 weken zwanger zou zijn als ik bij hen zou beginnen of het gene probleem zij worden m.b.t mijn proeftijd etc omdat als zij al zouden zeggen dat ik er dan niet doorheen kom ik dus ook niet daar zou gaan werken.... Zij waardeerde het enorm dat ik eerlijk was en vond het absoluut geen probleem dat ik zwanger daar kwam werken! Ik werk er nu 2 weken en het bevalt me prima ook zij hebben niks over mij te klagen althans dat neem ik aan Anders hebben ze het niet nu al over vakantie opnemen en op welke dagen ik met kerst en oud en nieuw wil werken etc. Ik zou dus zeggen: wees eerlijk, sluit het kort met je huidige leidinggevende en eventueel ook je toekomstige leidinggevende zodat ze zien dat jij toch wel interesse hebt in de baan en ook eerlijk bent hoe het ervoor staat... Als het intern is heb je dan ook een proeftijd? Toch niet lijkt me?
Ik heb het toen direct verteld! Met zes weken al! Ik liep continu te overgeven en dat was niet grappig! maar toen dat was bijgetrokken heb ik hem gewoon eerlijk gezegd wat er was. hij vond het geweldig en is me direct tegemoet gekomen!