Aftellen tot bevalling begonnen, wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xMeliisz, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Oh wat spannend en fijn dat ie is gedraaid! Hopelijk blijft hij netjes zo liggen en meld hij zich gauw zodat je alsnog thuis kunt bevallen.:)

Hier nog steeds.... Helemaal niks
    😑

2. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Tralalallalalalalalalalaa ik waggel de 39 weken in....

Succes vandaag evelyndb

Fijn essie

3. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Succes Evelyn!

Ik ben nog niet bij de 40 weken, maar heb sinds gisteren verschrikkelijke baal momenten. Ik ben al twee dagen kots misselijk, ik heb erge hoofdpijn, ik word wakker met stijve pijnlijke handen, ik gedraag me als een heks tegen mijn man en ik heb non stop harde buiken, krampen en steken. Vergeleken bij bijvoorbeeld een Evelyn heb ik weinig te klagen maar bah bah bah!! :( :(

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Klinkt ook heel vervelend hoor Liefje13, denk niet dat ellende te meten is. Gister bijvoorbeeld best n goeie dag gehad en vannacht redelijk geslapen, dat helpt altijd.
    Weet je VK wel van je hoofdpijn?

5. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klagen mag altijd natuurlijk!
    Heb je het inderdaad wel overlegd met VK? Misselijk, vocht vasthouden en erge hoofdpijn kan duiden op hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging toch? Zou het even laten checken...

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Klinkt niet fijn! En hoezo is het bij een ander erger? Jouw situatie klinkt rot zat. Overleg met de vk lijkt me verstandig zoals anderen ook zeiden.

7. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Precies wat oudje zegt, daarbij is iedere persoon anders en daarmee ook wat ze aankunnen.

Hier vooral erg blij dat we in fases kunnen kijken. Stap 1 is volgende week. Dan bespreken hoe en wat of evt strippen of iets anders. Been doet ondertussen zoveel pijn dat bij bepaalde bewegingen gekerm niet te onderdrukken is. Helaas. Gelukkig is dat met vlagen. De goede nachten zijn ook voorbij. Dus het is goed dat de aftelknop aan is. Gelukkig is mijn meisje super lief en is de baby zelf ook een dotje. Als in, weinig pijnlijke bewegingen en wel responsief als ik contact zoek. Heerlijk.
    Gewoon even door bikkelen, en wat is 3 weken nu op alle nare tijd die een ander mss wel heeft.

8. shoshana

shoshana Niet meer actief

Vervelend om te horen dat sommige van jullie klachten hebben. Ik heb nergens last van als het om me zwangerschap gaat, maar voel me er bijna schuldig onder. Ik kom net van de verloskunde en ze hebben een groei echo gedaan. (40.3 ben ik nu) en ze vond het aan de kleine kant en nu moet ik morgen naar de gyno. Is het gek dat ze daar nu pas achterkomen??

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Zonder echo is het altijd lastig inschatten, puur op gevoel. En pas op latere termijn kan het een probleem zijn dat je baby kleiner is/blijft. Bijv omdat ze denken dat nu de placenta minder werkt, terwijl dat eerder nog niet het geval was. Aan het einde gaan ze toch naar andere dingen kijken.

Het is goed dat ze je doorsturen voor extra controle. Misschien hoeft er verder niets, maar beter zeker voor onzeker.

En je moet je vooral niet schuldig voelen dat je geen klachten hebt. Sterker nog, ik zou er heel hard van genieten!

10. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat best wel laat dat ze daar achter komen. Wanneer had je hiervoor voor het laatst een echo? En hoezo kreeg je nu met 40.3 pas weer een echo?

11. shoshana

Ja ik geniet er ook wel van dat ik nergens last van heb. Alleen nu aan het einde lijkt het dan toch niet goed te gaan. Dat had ik liever een hele hoop klachten en een baby die het helemaal goed doet tot het eind.. maar misschien morgen maar even afwachten wat de gyno zegt.

12. shoshana

Ik had 25 oktober mijn laatste echo. En nu had ik toevallig een andere verloskunde die voelde aan mijn buik dat het toch wat klein was. Dus moet ik een uur later terug komen voor een echo. En nu word ik meer op 36 weken geschat ipv 40.

13. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Precies, eerst morgen afwachten! Het is niet zeker dat je baby het niet goed doet. Ze kunnen net zo goed uit voorzorg handelen. En weet dat echo's op deze termijn ook erg lastig te beoordelen zijn, dus zeker weten dat je baby kleiner is dan verwacht kunnen ze niet. Hoe groot/zwaar schatten ze hem/haar trouwens?

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Huh dat is gek.. Wij hebben de groei echo altijd rond 30 weken. Zo laat maken ze hier geen echo's meer. En zo'n echo zegt lang niet alles mijn vriendin haar baby had 3 weken achterstand waarachijnli k niet gezond etc en bij geboorte 52 cm en meer dan 3.5 kilo geloof ik en niks met kindje aan de hand :)

15. shoshana

Ik heb me vergist 15 oktober had ik mijn laatste echo toen was ik 36 weken zwanger. Maar dat was een liggings echo, geen groei echo. Ze hebben toen ook niks gezegt over hoe groot de baby was. Maar dan is het misschien daarna ook niet meer aangekomen. Het hoofd heeft wel de goeie afmeting van 40 weken.

16. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hier ook geen groei-echo's gehad hoor.
    Vervelend dat jullie kleintje ineens wel echt een kleintje blijkt. Maarja, wat is klein? En metingen zijn zó moeilijk, ook in die laatste periode....
    Ben benieuwd hoe het morgen bij de gyn is shoshana!

17. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Zoiezo is groei echo vanaf 37 weken niet betrouwbaar meer.. daarom doen ze die hier ook niry meer vanaf die tijd... hooguit placenta enzo check

18. shoshana

Ja morgen maar afwachten dan gaan ze kijken hoe het met de placenta is. Zal jullie op de hoogte houden. Als de placenta goed werkt mag ik gewoon weer terug naar de verloskunde.

19. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend dan even, morgen maar afwachten dan. Hoop dat je placenta gewoon goed werkt.

Ik hoor zo vaak verhalen dat die schattingen helemaal niet blijken te kloppen. Bij mijn schoonzusje zeiden ze dat het een 7-8 ponder zou zijn, maar ze was nog niet eens 6 pond en bij een vriendin andersom, toen zeiden ze rekening te houden met een groot kind, maar was 3100 gram.. Dit was dan wel op basis van voelen en niet van een echo.

20. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Oe spannend. Had net bij het afvegen bruin dik slijm. Heb ik de hele zwangerschap nog niet gehad. Misschien doet het gerommel echt iets.

Deel Deze Pagina