Aftellen tot bevalling begonnen, wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xMeliisz, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SunshineM

SunshineM Niet meer actief

Ik had net ook controle bij de vk. Alles was weer goed. Dit was mijn laatste controle bij de vk. Als ze er maandag nog niet is krijg ik een uitgebreide controle in het zh en word ik later op de dag gestript door m'n vk. Maar ze zegt dat de meeste baby's tussen week 40-41 komen dus hoogst waarschijnlijk ben ik gewoon voor maandag bevallen. Daar gaan we dan maar vanuit en dat hoop ik ook voor jou Melisz!

2. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier een nieuwe lezer ;)

Ik ben vandaag 39 week en ben het zo zat :(
    al sinds week 28 houd ik veel vocht vast en is mijn bloeddruk verhoogd. Niet hoog genoeg om in te grijpen, wel hoog genoeg om voor vervelende klachten te zorgen.

Carpaal tunnelsyndroom (beide handen), plofkop (zelfs mijn neus is enorm:$), druk op de gewrichten, daardoor pijn, veel moe en slecht slapen.

De laatste weken kan ik weinig prikkels meer verdragen en ga ik bijna de deur niet meer uit. Ik houd veel rust (ook ivm de bloeddruk). Ik ben zo saai tegenwoordig :p

En met week 36 zei de verlosk al dat ik de 40 week niet zou halen :$
    Nou ben ik toch al aardig onderweg :p

Morgen weer controle en (ik kijk er echt ontzettend naar uit, NOT) inwendig onderzoek en mogelijk strippen (ze zei het niet met die woorden, maar daar kwam het wel op neer)

Nou kijk ik enorm uit naar de komst van onze boef! ;)

Maar het idee dat er morgen een vrouw (niet eens een leuke) een graai doet in mijn doos, staat me nogal wat tegen.

Momenteel wat harde buiken en ik voel me weer eens niet zo lekker :( hopelijk zetten de harde buiken door in weeën ;)

Sorry voor het geklaag, normaal ben ik veel leuker!! Klotehormonen :x

3. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hier was ook alles goed met de kleine meid. Ik heb nu voor volgende week dinsdag een nieuwe afspraak staan als ze er nog niet is, ze verwacht wel dat ik voor dinsdag bevallen ben aangezien het goed rommelt en me buik gespannen voelt. De afspraak is nog bij de verloskundige maar mijn praktijk zit gevestigd in het ziekenhuis. Daarna word er een afspraak gemaakt voor bij de gyneacoloog voor onderzoek en eventueel inleiden.. Maar ze verwachten niet dat dit allemaal nodig zal zijn..

4. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Wanda68,

Ik heb dezelfde klachten! Nu 38 + weken en houd sinds 3,5 week9 kg aan vocht vast. Bloeddruk is ook iedere week weer hoger dus gister urine en bloed laten nakijken maar daar is nikd uitgekomen. Moet morgen weer terug maar hadden het wel over eerder halen van de baby omdat ik te ver ben voor bloeddruk verlagende medicatie.

Hoe hoog is jou bloeddruk?

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Fijn dat alles goed was... En hoop dat het nu gauw gaat beginnen voor je !!

6. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @wanda68, misschien kan ik je nog iets moed inpraten. Ik hield enorm veel vocht vast tot ongeveer 39/40 weken en ineens was het weg. Ik ben nu bijna 42 weken en voel mij beter dan de weken 36-39. Buitenom dat ik het natuurlijk hartstikke zat ben en mijn baby wil zien. Maar verder gaat het met de dag beter.

@SunshineM, mijn vk zei ook dat er maar een 3% kans was dat je over de 42 weken heen gaat dus 97% kans dat ik voor die tijd beval. En jij dus ook. Spannend hoor. Bij mij heeft het strippen niet geholpen (gisteren) ik verlies wel bloed maar verder niets.

@Xmelliz, spannend bij jou dat het al flink rommelt. Bij mij rommelt er niets. Mijn baarmoederhals was half verstreken (lijkt mij niet voldoende haha), weet jij of dat bij jou al het geval is (helemaal verstreken of al ontsluiting?).

@mamatobe, spannend zeg bij je dochter ben je dus nog spontaan bevallen in week 41. Bij mij is hetzelfde verloop geweest, heb weken gehad dat ik het echt niet meer zag zitten maar voel mij nu steeds fitter. Ik moet donderdag trouwens naar het ziekenhuis voor een APK keuring (van de kleine) en een plan voor inleiden bespreken. Is het bij jou vorige keer begonnen na het strippen?

@123abc, fijn dat het jou enthousiast maakt ;). Ik ben bijna 42 weken en bij mij is de baarmoeder nu pas half verstreken. Dus wat dat betreft loop je bijna vier weken voor. Is een goed teken toch.

@Danty88, bij mijn eerste verloor ik ook een prop zonder bloed dus het kan maar zo hoor. Een paar uur later was ze geboren.

7. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Nee ik weet nog niet of mijn baarmoederhals al verstreken is en of ik al ontsluiting heb, daar werd vandaag nog niet naar gekeken. Als ze er voor dinsdag nog niet is dan wordt er naar ontsluiting gekeken en gestript. Maar aan mijn buik te voelen verwachten ze wel voor dinsdag. Hele avond alweer veel harde buiken/voorweeën.. Het is afwachten

Wat gaan ze nu bij jou doen aangezien je richting de 42 weken gaat?

8. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik kon gisteren meteen naar de verloskundige en alles was goed! Bloeddruk prima en geen eiwit in mijn urine. Rustig aan doen en donderdag weer komen was de boodschap..

Daarna was het een drama! Heb de hele dag overgegeven en op de wc gezeten en zelf thee bleef er niet in. Hoge koorts erbij en daar kwamen de krampen dus vandaan.

Voel me vandaag gelukkig iets beter!

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Beterschap en hoop dat je gauw opknapt

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden, mag ik hier ook meekletsen? Heb al vaker hier gelezen maar tot nu toe nog niet gereageerd. Zit wel in een ander forum maar daar wordt niet zo heel veel geschreven. (En ik zie er een paar van daar ook hier meeschrijven ;) ).

Wanda en mama to be, hoe hoog is jullie bloeddruk dan? Jemig lastig al dat vocht zeg... Ik begin het nu ook wat te krijgen maar niet zoveel als jullie dan. Bloeddruk stijgt nu wel per keer, tenminste de bovendruk dan, m'n onderdruk blijft mooi laag. Gisteren was hij 140/75. Maar ik had tot paar weken terug nooit hoger dan 100/60, dus voor mij is dit al een flinke stijging.

Ph1, wat rot dat je je zo voelt, knap maar snel op. Heerst hier ook enorm, gelukkig ben ik tot nu toe nog de dans ontsprongen!

Danty, wat is zo lees is dat het jou niet meezit zeg... Wat heftig van je migraine.... Dat is echt niet te doen voor je zeg.... Ik heb hormonale migraine (weet dus hoe je je kan voelen) maar het geluk dat ik tijdens m'n zwangersxhap juist geen hoofdpijn of migraine heb.

Spannend meliss! Hoop heel erg voor je dat het spontaan begint!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Mamatobe2012: mijn dochter was ook nooit ingedaald. Maar is wel spontaan begonnen gelukkig, kan dus wel! Wel vorderde de ontsluiting niet doordat ze niet goed zakte. Maar na prikken van m'n vliezen ging ik van 2 naar 10 cm in 30 min!! Was wel weeenstorm en pittig maar met dat resultaat vond ik het goed te doen. Daarna was ze er al in 20 min persen zonder kleerscheuren.
    Deze beeb ligt ook niet ingedaald, gelukkig wel met hoofd naar beneden. Ben benieuwd wanneer het gaat starten en hoop heeeeel erg spontaan weer!

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dankjewel en idd het is best zwaar zo... En dan weet je zeker wat het is want heb normaal gesproken gewoon altijd last van migraine en heb het nu ook echt hormonaal en die zijn vrij hevig althans ik ervaar het zo... En moet gewoon elke dag rustig aan doen want anders ben ik de sjaak;) proberen het beste ervan te maken en hoop zo dat onze kleine man zich zelf snel meld en dan kunnen gaan "genieten"

En hoop dat je bloeddruk wel netjes blijft nu want dat is ook niet goed en fijn te hoge bd steeds... Je bent er ook bijnaaa :)

13. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Roos 1978;

Volgens de gyn mag je bovendruk wel wat hoger zijn maar gaat het meer om de onderdruk. Mijn bloedddruk was maamdag 140/93. Normaal is mijn bloeddruk Laag 110/65 dus dit is wel ff wat anders! Hoop zo dat hij vandaag wat gezakt is.. Ookal ben ik nu wel 38 weken en 4 dagen wil liever dat de baby nog blijft zitten totdat hij er zelf klaar voor is!

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Mijn vk maakte zich ook nog niet druk omdat idd de onderdruk nog goed laag was, maar ik merk de stijging nu wel aan m'n lijf, steeds meer vocht en af en toe hoofdpijn. Voor jou dus ook flinke stijging. Ik begreep trouwens ook dat een stukje lopen of stress oid al heel erg van invloed kan zijn op je bovendruk, wat minder op je onderdruk. Hoop van harte voor je dat je bloeddruk acceptabel blijft, want ik snap je helemaal, mijn grote voorkeur gaat ook uit naar een spontane bevalling!

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Danty: Pfff ik vind het echt zwAr voor je meis, en wat ik merk is dat niet iedereen om je heen snapt hoe heftig migraine is..... Ik ken momenten dat ik echt dacht dat m'n hoofd zou ontploffen.... En je kan je op zo'n moment niet voorstellen hoe het is om je goed te voelen. Pittig voor je.... Ik hoop dat je snel mag gaan bevallen en je je medicijnen weer beter kan nemen!!

16. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Ja goed in de gaten houden! Heb heeel veel vocht en inderdaad ook hoofdpijn. Moet nu rust houden dus heb dat gister ook maar braaf gedaan.. Hoop dat het iets heeeft gedaan!

17. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dat hoop ik ook voor je.. Krijg je vandaag nog controle dan ?

18. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja precies dat merk ik ook echt en dat maakt het nog zwaarder jezelf continu verdedigen etc wordt ik ook dood moe van..

Als je het niet hebt gehad dan weet je idd niet wat ik en vele andere doorgaan het is niet zomaar een hoofdpijntje...

Scheelt wel dat ik al 17 jaar migrainepatiënt ben en er dus wel mee om kan gaan.. Alleen met zwangerschap is het erg zwaar;)

Nog even we zijn er bijna 😄😅

Door deze 2 nare en zware zwangerschappen wel besloten echt geen 3e meer te willen eventueel want kan het niet aan en dan zeker niet met 2 kinderen er naast nog

Kan mijn opstandige peuterpubertje al amper aan nu😂🙈

19. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Danty88

Ja heb strakjes weer controle! Houden het gelukkig goed in de gaten..

20. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeeejtje heftig! Nog effe volhouden meiden! Jullie zijn er bijna!!!

Deel Deze Pagina