Aftellen tot bevalling begonnen, wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xMeliisz, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL

2. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dan ga ik over de 42 weken heen, tenzij blijkt uit de echo's en hartfilmpjes dat de baby het moeilijk heeft dan gaan ze het sowieso inleiden. Maar het is bij ons in het ziekenhuis blijkbaar mogelijk om langer te wachten dan 42 weken. Ik mag wel eisen dat het met 42 weken gehaald gaat worden. Maar weet nog niet hoe ik daar insta. Eerst maar afwachten hoe de kleine het doet. Vanaf nu elke dag aan de ctg en elke dag een echo om te kijken of er nog voldoende vruchtwater is e.d.
    Nee ik heb geen voorweeën helemaal niets (of ik herken ze niet). Maar niet zoals jij beschrijft om de 5 a 10 minuten heb ik nog nooit iets gevoeld (iets met regelmaat zeg maar).

3. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie kleine wonder! Geniet er maar lekker van!

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Gefeliciteerd met jullie meisje!! Lekker genieten nu samen

5. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag controle in ziekenhuis gehad. Nul komma nul weeën activiteit, echt niets heh nog geen +2 (van de 100) op de ctg. Haha zelfs geen harde buik, niets, nada, nop.

Met de baby is alles goed. Hartje klopt mooi, voldoende vruchtwater etc. Zaterdag weer terug en dan hetzelfde riedeltje weer.

6. Cathalea78

6 apr 2015
    64
    1
    0
    NULL
    Rotterdam
    De baby vindt het wel prima zo in mama der buik! Fijn om te lezen dat alles goed is en dat je zaterdag weer terug gaat. Wie weet komt daar ineens verandering in. Ik loop ook nog steeds vrolijk rond, nergens geen last van ook geen voortekenen gehad echt helemaal niets. Afgelopen dinsdag zei de verloskundige, dat de meeste vrouwen met 39 weken er wel klaar mee zijn maar ik straalde helemaal. Heb nog voldoende energie en slaap als een roosje. Het mag van mij ook nog wel even duren zodat de kleine meid nog even kan groeien. Succes Rosalincke, geniet er nog even van😉

7. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @cathelea. Goed te lezen dat jij het ook nog prima vindt zo. Heb je ook geen dip gehad? Slapen als een roosje klinkt helemaal geweldig dat kan ik dan weer niet.

8. Cathalea78

6 apr 2015
    64
    1
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb geen dip gehad....Het gaat goed en de baby is lekker beweegelijk met voldoende vruchtwater, ik denk dat ze het prima naar haar zin heeft. Ik hoop alleen dat het geen kerstkindje word maar alles is mogelijk. Ik slaap heerlijk, de ene nacht moet ik 2x mijn bed uit voor een plasje en een andere nacht tuk ik de hele nacht door. Ik slaap ook iedere dag uit tot een uur of negen / half 10. Ik heb ook geen buik die me in de weg zit, ik heb maar een klein buikje😉

Jammer dat je geen goede nachtrust hebt want dat scheelt ook echt wel. Succes met de laatste loodjes!

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Je geduld wordt zeker op proef gesteld nu en fijn dat alles goed was met de baby...

10. Mibow

Mibow Niet meer actief

Pff wat lijkt me dat frustrerend zeg, nog helemaal níets.. Gelukkig heeft de kleine het nog wel goed in je buik. Een beetje te goed denk ik..

Ik zie dat er een paar kindjes zijn geboren na de laatste keer dat ik hier was; gefeliciteerd nieuwe mama´s :D

Ik was gisteren enorm huilerig en vandaag heb ik constant harde buiken, af en toe doen ze ook pijn. Nou heb ik gelezen dat vlak voor de bevalling je hormonen weer extra kunnen gaan opspelen en dat icm de harde buiken maakt dat ik nu (wederom) denk dat het misschien niet lang meer duurt.. Het is gewoon zo'n gevoel, maar waarschijnlijk zit ik er toch weer naast.

11. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Nieuws van hier, want ik heb woensdag controle gehad van de vlk en bij inwendig onderzoek heeft ze mijn bmm flink getoucheerd (heel fijn maar niet heus)

Dit heeft (vanaf14u) regelmatige weeën tot gevolg gehad, met douchen gingen ze niet weg, maar omdat ze ook niet veel pijn deden ben ik gewoon gaan slapen die avond. Gisterochtend werd ik wakker rond 4u, half 5 van duidelijke regelmatige weeën. Die een uurtje, anderhalf getimed, tot ik het echt vervelend begon te vinden en vervolgens heb ik vriendlief gewekt en de vlk gebeld. Die ging zelf nog ff douchen en wakker worden en kwam langs om 7u, had ik mooi al 5-6cm :)

Ze belde het zh, bleek vol met zelfs nog 2 op indicatie onderweg :$
    Omdat ik poliklinisch zou, zei vlk dan doen we het gewoon hier thuis.

Ik voelde me daar niet zo goed bij en we hebben toen besloten om een zh verderop te nemen. Dus wij onderweg naar het zh.

Ik ben superblij dat we dat besluit hebben genomen, want de ontsluiting vorderde snel (ik had echt zware buik- been- en rugweeën :$ ) en bij 9cm werden de vliezen geprikt en ja hoor meneer had gepoept :$:(

Bij toucheren kwamen ze erachter dat (ondanks mijn persdrang) de laatste cm niet lukte, dit omdat meneer aan het sterrenkijken was, zijn hoofdje tegen het randje drukte. Ik had persdrang en kon de weeën nog amper opvangen. Ze kwamen zo snel dat ik geen hersteltijd had tussendoor en vervolgens kreeg ik weeënopwekkers voor die laatste cm :( Ik kon echt niet meer en heb gevraagd om pijnstilling. Ik heb zelfs op gegeven moment gezegd, geef me maar narcose, dit lukt gewoon niet, ik kan niet meer.

Mijn eerste plan was om natuurlijk en zonder pijnstilling te bevallen, wat dus mooi niet door is gegaan.
    Er werd namelijk allang besproken in het team van (5!) professionals om mij heen dat een spoedkeizersnede wel reëel begon te worden.

Ik heb vervolgens met de weeënopwekkers en pijnstilling bijna een uur persweeën moeten opvangen en wegpuffen, dit had ik nooit gekund zonder pijnstilling :$

Met meeduwen tegen het randje van de bmm tijdens persen, is na een helse uitdrijvingsperiode van bijna een uur mijn heerlijke ventje geboren op 10 december om 14.42u ;) Hij heet R.owan en was toch iets groter dan geschat, namelijk 8 pond. We moesten nog een aantal uren ter controle in het zh blijven, maar hij doet het super. We mochten dus gisteravond naar huis, dat is wel ff wennen.

Maar och wat is het eigenlijk goed gegaan en achteraf ook nog vrij snel en voorspoedig (ik had er niet aan moeten denken om met persdrang en 9cm met spoed en dus veel stress naar zh vervoerd te moeten worden) en wat een heerlijk kereltje is het, ik ben echt slapeloos/uitgeput/halfdood, maar ik kan niet ophouden met naar hem te kijken, zooo verliefd en trots! ;);)

Owja en heel bijzonder! Zijn papa heeft niet alleen zijn navelstreng doorgeknipt, hij heeft hem ook nog samen met de zhvlk gehaald! ;):D

12. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Wanda68 wat een heftige bevalling zeg!! Maar gefeliciteerd met jullie zoontje en nu lekker gaan genieten!!

Hier gaat het een lange bevalling worden

Wanda68 vindt dit leuk.
  13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Poe wat een zware en heftige bevalling en wat vervelend dat het ziekenhuis vol zat...

Maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

Wanda68 vindt dit leuk.
  14. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ben je al bezig 😊??

15. Cathalea78

6 apr 2015
    64
    1
    0
    NULL
    Rotterdam
    #875 Cathalea78, 11 dec 2015
    Laatst bewerkt: 11 dec 2015
    @Wanda68 Heftig!! Nu eindelijk genieten van jullie mooie mannetje. Gefeliciteerd!!

Wanda68 vindt dit leuk.
  16. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    @Wanda Gefeliciteerd! Fijn dat je nu lekker thuis kunt genieten!

Wanda68 vindt dit leuk.
  17. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Wanda, poeh heftig. Gefeliciteerd natuurlijk!
    @Melizxx, ben je begonnen? Waarom gaat het lang duren?

Ik word morgenochtend ingeleid. Dus grote kans dat ik in ieder geval zondag ook weer mama ben. Zie er enorm tegenop. Helemaal na al die horrorverhalen qua bevalling. Poeh

18. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

19. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooh wat spannend idd 😄

Ik heb echt toen een hele goede bevalling gehad en ben ook ingeleid.
    07:15 uur vliezen gebroken en 13:15 uur was mijn zoontje er.. Heel veel succes morgen!!!

Hier de hele dag harde buiken en krampen en als dag weer zakte bleef mijn rug pijn doen... Tijdje getimed en duurde iets langer als 1 minuut en ze kwamen om de 5/6 min maar net nog een keer warme douche genomen en nu zakte het weer helaas 😞 Baal echt bah[/QUOTE]

Dank voor je bemoedigende woorden. Wauw dat klinkt als een droom bevalling qua tijd. Had jij wat ontsluiting toen?

hmmm spannend toch al iets van regelmaat, dat kan betekenen dat het nu gaat doorzetten. Spannend!

20. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Dank voor je bemoedigende woorden. Wauw dat klinkt als een droom bevalling qua tijd. Had jij wat ontsluiting toen?

hmmm spannend toch al iets van regelmaat, dat kan betekenen dat het nu gaat doorzetten. Spannend![/QUOTE]

Ja ik kijk er echt heel fijn op terug en ben ook totaal niet bang om nu weer te bevallen...

Ja had wel mijn baarmoedermond verweekt en kreeg toen een ballonkatheter de dag ervoor in en volgende dag had ik 3 cm ontsluiting die had dus niet veel bijzonders gedaan maar ze gingen wel mijn vliezen breken om 07:15 en toen begon het al direct en toen naar de Kraamsuite en toen kreeg ik het infuus en toen ging het snel en heb ik een ruggenprik gevraagd want had wel een weeenstorm maar ondanks dat vond ik het een hele goeie bevalling en om 13:00 kreeg ik persweeen en toen had ik ook 10 cm en mocht ik persen en twee persweeen later was hij er om 13:15 uur:D

Ooh hoop het zo dat het doorzet ben het echt zo zat en nu weer migraine pfff bah

Deel Deze Pagina