Ik kreeg een slaappilletje aangeboden van de gynaecoloog. Ik heb vriendelijk bedankt. Was gisteren ff bij mn ouders, en een collega van mn moeder had gezegd: "Ze moet zielig doen dat ze t zo zwaar heeft, dan wordt ze sneller ingeleid." Ik begrijp dat niet helemaal. Ik trek t nog best en ben nog niet eens 40 weken zwanger. Ik wacht liever nog ff tot t natuurlijk op gang komt eigenlijk. Dat is toch hoe de natuur t bedoeld heeft? Begrijp me niet verkeerd, als er medische redenen zijn is inleiden natuurlijk een goede optie. Maar ik vond het zo gek dat die collega zei dat ik me maar moet gaan aanstellen om de bevalling kunstmatig op gangster brengen, enkel en alleen omdat ik niet nog n weekje geduld kan hebben...! Hoe denken jullie daar over?
Helemaal met je eens! Ik lees ook hier op zp wel eens verhalen van dames die de vk/gyn vragen (van ze eisen) om gestript of ingeleid te worden. Las zelfs van iemand die het fysiek prima deed maar die express in een rolstoel naar de controles ging en daar zei het zo zwaar te hebben. Puur om eerder ingeleid te worden. Ik snap daar niets van. En vind het zeer zorgwekkend dat in dergelijke gevallen het belang van het kindje niet op de eerste plaats wordt gezet door de moeder.
Je haalt de woorden uit mijn mond. Gisteren was ik bij de vk en die gaf mij de indruk dat ze het maar raar vindt dat ik de zwangerschap nog niet zat ben. Ik ben 37 weken zwanger en hij mag immers geboren worden? (dacht echt: ja en, hij mag tot 40 weken blijven zitten hoor, is alleen maar beter voor hem want zo dik is hij niet volgens de echo)
Dat kan nog gerust een week of 2/3/4 zo duren volgend mij. Ik ben ingeleid omdat onze dochter het slecht deed dus ik weet niet hoelang ik er anders mee had rondgelopen.
Dat is ook rot Oudje, het enige voordeel is dat je bij je eerste kindje overdag nog rust kunt pakken. Dat is hier niet meer mogelijk met een dametje die graag wilt spelen. Maar dat wil niet zeggen dat je uitgerust bent. Vandaar ook 'beetje'. Inleiden terwijl het goed gaat is ook onzin. Dan gaat je kindje zeker voor. Inleiden als je er zelf doorheen zit is een ander verhaal. Hier zat ik bij de oudste oprecht in een rolstoel als we meer dan 200 meter moesten lopen. En ook nu is mijn emmertje helemaal leeg. Bij de oudste het weekend voor de 40 weken ingeleid. Hele vlotte bevalling. Nu met 38 weken bespreken hoe ze kunnen helpen. Dus evt strippen of inleiden oid. Liever natuurlijk spontaan, maar ik moet zelf wel de dagen doorkomen met een actieve peuter die ook haar mama nodig heeft.
Hier ook ingeleid door HG bij de 1e En nu vanaf wk 6 migraine en aan de medicijnen en 2x in het ziekenhuis gelegen en het houdt gwn niet op en de "gwn" klachten die er nog bij komen en een klein opstandig boefje van 3 jaar rond lopen en ben nu al doodop en wordt knetter gek van mijn migraine ben zo geestelijk en lichamelijk moe en nu al😞 Moet nog 8 wk Dus heb vandaag wel aangegeven dat ik toe leef na de 37 wk en dan maar weer verder kijken maar als het kan mogen ze hem halen.. Maar ben alleen voor inleiden als het kan en nodig is anders gwn door huppelen... Dus ik tel ook echt af pff
Ik had vandaag een controle en gelukkig hoef ik met het breken van me vliezen niet meer te gaan liggen. Is inmiddels voldoende ingedaald. Maar nou zei de verloskunde dat ik bij mijn volgende afspraak mocht kiezen voor strippen als ik dat wilde. Ik ben dan 40+4. Is dat gewoonlijk dat ze dat aanbieden?? Ik ben nog fit genoeg, vandaag nog een flinke boswandeling gemaakt.
Fortunae en Danty88, natuurlijk snap ik dat als er medische redenen zijn een vk/gyn gaan strippen, inleiden, oid. Het ging mij puur om de mensen die nog prima functioneren en puur uit 'geen zin meer' de bevalling willen bespoedigen. Ik wens jullie beiden sterkte met de laatste zware periode!
Ik heb ook dat ik merk dat mensen maar om inleiden vragen omdat ze zogenaamd (en dan bedoel ik dus de mensen die zich gaan aanstellen express ) om inleiden gaan vragen en het rare is ze krijgen het vaak ook nog voor elkaar, terwijl degene waarbij het echt op is smekend en jankend op de grond moeten gaan.... hier ook rugpijn en een peuter rondlopen zonder hulp en ja ik vind het ni loodzwaar maar zolang uk het goed doet.. . Tja. Is het echt de laatste loodjes.. enige wat ik heb afgepsroken is om niet over de 41 weken te gaan... ik hoop gewoon dat ze zich zelf gaat melden voor die tijd....😄
Ja precies maar daar kan ik ook niet tegen hoor... En mooiste komt om mij heen werden er vrouwen ingeleid dat ik echt dacht wtf en hoe kan dat gwn en mij lieten ze doorlopen terwijl ik dus 3 jaar later van de 1e zwangerschap ben opgeknapt zo erg uitgedroogd etc en mijn lever en nieren waren het aan opgeven... Maar ben er van opgeknapt zover het kan maar ze gingen echt niet eerder inleiden dan 39 wk + 4 dg...maar goed dat is geweest, alleen begrijp jullie heel goed daarin sommige die gaan idd "zielig" doen en krijgen het ook nog voor elkaar 😱🙄
Daar kan ik ook niet tegen hoor. Baby comes first, tot een bepaalde grens. Daarbij is inleiden ook niet ideaal, bij dochter ging het heel soepel. Maar bij mijn sz heeft het een week geduurd, lijf was er echt nog niet klaar voor. Wil ook wel graag dat de vk daar naar kijkt. Als mijn lijf echt nog niet klaar is, dan bikkel ik na de 38 weken nog wel een weekje verder. Maar alles per paar dagen bekijken is makkelijker dan bedenken dat het nog 5 weken kan duren.
Bij ons doen ze dat eigenlijk nooit. Had de vorige x gevraagd hoe het zat maar ze strippen bij ons alleen als ze merken dat de moeder er doorheen zit volgens mij. Ik wou dat ik nog een boswandeling kon maken, vandaag even schoenen voor dochter gezocht in de stad (was een uur bezig in totaal) maar de hele zoektocht een harde buik, rugpijn en bekkenpijn. ach nog even doorbikkelen.. Hoop dat ie zich volgend weekend meld dan ben ik 40+4
Ja dat herken ik! Vandaag ff de stad in geweest (2,5 uur) en kon daarna meteen een uur bijslapen! Was zo wit als een laken van de vermoeidheid
Ja ik heb na een flinke wandeling wel wat last van me buik. Maar is niet echt noemenswaardig als ik sommige verhalen hier hoor. Is mijn eerste zwangerschap dus ik weet veder ook niet zo goed wat normaal is. Maar ik ga me niet laten strippen dinsdag ik wacht liever tot de 41 weken. Dan wacht ik de controle van de gyno af dan kan ik daar altijd nog voor kiezen.
Vandaag op controle geweest bij vlos en ons ventje blijkt zich toch weer in stuit te hebben gedraaid. Ben morgen 38 weken. Hij is overigens nog niet ingedaald. Krijg het vermoeden dat het geen thuisbevalling gaat worden . Ik kies niet meer voor een versie en wacht af wat de kleine gaat doen. Draait hij nog dan is dat mooi en anders maar een keizersnede. Ik wou dat ik nog 2,5 uur kón winkelen. Na een half uurtje is het echt niet meer te doen door rugpijn.
Onze vlos doet dat niet zelf en baby schijnt dusdanig veel ruimte te hebben dat hij dan ws weer terug draait. Kan ook nog vlak voor bevalling draaipoging doen, maar dan moet ik in ziekenhuis bevallen en al die tijd (na het draaien) op mijn rug blijven liggen. Dat zie ik echt niet zitten.
@EsssieS: is een stuitbevalling geen optie voor je om eerst te proberen ipv gelijk voor een ks te gaan?
Nogmaals verduidelijken, als het echt niet meer gaat (moeder of kind), vind ik inleiden wél een optie hè. Een goede vriendin is letterlijk 9 maanden doodziek geweest. Met 38 weken is ze ingeleid. Helaas dacht zoonlief er anders over en uiteindelijk is hij pas met 39+5 geboren. God wat had ik medelijden met de moeder......... Maargoed,over aftellen gesproken! Ik ben nu 40 weken en heb dalijk afspraak bij de gynaecoloog. Ben erg benieuwd of beeb een beetje verder is ingedaald en wat zij voorstelt.