Wat heerlijk danty! Ook jij kan bijna je kleintje in je armen sluiten😍. Hoop dat het snel en goed verloopt! 123, ook hier nog een x gefeliciteerd! Emib, 2016 is toch ook mooi? Juist na alle feestdagen?! Tja meis, nog even doorzetten, lastig soms he?! Juist doordat ik nu overtijd ben gegaan ben ik een stuk minder ermee bezig, het is zoals het is zeg maar en ik heb een beetje her gevoel dat het weleens met kerst kan komen, juist hetgeen ik natuurlijk niet wil, maar ja, we gaan het zien.
Herkenbaar Roos, gisteren van de verloskundige gehoord dat mijn meisje in een 10 sterren hotel verblijft. Ik zie wel wanneer het komt. Kerstkindje zit ook in mijn hoofd, wat ik ook niet leuk zou vinden. Ik heb alleen niets te zeggen hierover😄 We zien het wel. Succes met de laatste loodjes.
Ow wat fijn Danty88! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. Nu nog even de voorpret, laatste dingetjes klaarmaken. Heel veel succes morgen! Emib, je kan het soms niet weten. Bovendien wordt het vast even prachtig als je kindje in 2016 komt, echt waar. Ik hoop ook op 2015, maar denk dan, ach, januari is altijd zo'n kale maand na de feestdagen, dat kan wel een feestje gebruiken! Daarbij komt voor mij dat mijn zoon gisteren jarig was, in januari zou de baby dus een eigen maand hebben. En een kerstkindje? Het is niet ideaal, maar toch wel bijzonder. Zelf hoop ik ook dat de kerstdagen gewoon even een lekkere afleiding zullen zijn. Zet em op allemaal!
Lief dankjulliewel allemaal!! En nee kerstkindje is niet echt ideaal maar zoals ik weet het echt dat hij morgen of 1e kerstdag zou komen en kreeg er steeds meer vrede mee😊 Hoop of goede afleiding voor jullie en anders allemaal snel onze kindjes bij ons
Haha hier ook een beeb die het veel te goed heeft in m'n buik, lekker veel ruimte nog 😱. We kunnen toch alleen maar wachten tot ze zelf gaan komen en ons er maar gewoon bij neerleggen. Dat is het meest ontspannen! Jij ook succes nog!! Danty, fijn dat het bijna voorbij is voor je en je straks weer je medicijnen voor de migrisne kan nemen
Dames, zijn er meer die het hoofdje van t kindje voelen onder de buik? Ik heb dus continu pijn echt onder mijn buik. Dat is volgens mij het hoofdje. Hierdoor krijg ik soms een wee gevoel. Herkent iemand dit??
Jep. Ik voel zijn hoofdje ook helemaal in het bekken. Soms steekt dit als een malle doordat je bot op bot voelt draaien en dan krijg je een kramp. Sinds twee dagen ook heel erg last met zitten.
Ik herken het ook hoor, soms felle steken ook. Gisteren controle gehad en alles is nog keurig op schema. Ik hoop juist dat ons kindje in 2016 geboren wordt lekker na de feestdagen. Sinds vandaag verlof,heerlijk. De laatste weken werden echt zwaar dus nu met de beentjes omhoog.
Ik voel het hoofdje helemaal niet. Vorige keer ook niet, maar kreeg toen een sterrenkijkertje en hij bleef ook niet in het geboortekanaal zitten. Ik hoop niet dat deze ook een sterrenkijker is. Ik ga vanmiddag afspreken met de gynaecoloog dat er bij aankomst in het ziekenhuis gecheckt wordt of dit zo is en als het inderdaad een sterrenkijker is dan ga ik er niet aan beginnen. Eerst vond ik dat een beetje slap van mezelf, maar ik denk nu dat ik voor een vb van een sterrenkijkertje echt 150% moet geven en dat kan ik na de vorige keer gewoon echt niet.
Zware bevalling toen dus gehad doctor? Wel vaginaal of uiteindelijk ks?! Kan me voorstellen dat je er dan tegenop ziet... Wat ik wel begreep (in het geval je de eerste toxh vaginaal bent bevallen) het bij een tweede sterrenkijker dan vaak wel makkelijker gaat omdat er al een baby door het geboortekanaal is gegaan. Ik vroeg nl aan de vk of ik medisch zou worden als deze een sterrenkijker zou blijken te zijn, maar dat is dus niet zo. Bij een tweede zou dit zelfs zonder knip kunnen lukken (en zeker bij mij omdat de uitdrijvingsfase bij mijn dochter heel soepel verliep ondanks handje naast het hoofd). Mijn beeb is niet ingedaald dus ik herken het gevoel niet. Wat ik wel heb is als ik op de wc zit ik zoveel druk daar beneden voel, alsof er een bowlingbal tussen m'n benen hangt 😁
Van dat handje naast het hoofd heb ik ook weleens gehoord. Gelukkig ging alles goed. Wist je van tevoren dat ze zo lag? Wij hadden nog een echo gehad een paar dagen daarvoor en wisten wel dat hij sterrenkijker was. Ja, was best pittig. Ontsluiting ging goed, toen werden de vliezen gebroken en mocht ik al gauw gaan persen. Ik had alleen geen persweeën en de baby bleef niet in het geboortekanaal zitten, dus ik moest eigenlijk in 1 keer het hoofd eruit persen. Na een half uur poepte de baby. Toen werd het medisch, naar de verloskamer dus. Daar heb ik weeën opwekkers gekregen en moest ik nog bijna een uur persen. Maar ja, het ging niet. Ze konden wel het hoofdje zien en voelden dat de baby groot was. Ze durfden niet met de vacuümpomp aan de slag, want ze waren bang dat hij klem zou komen te zitten met de schouders. Toen toch een spoed KS gehad. Hij bleek ook 9 pond en P97,8. Dat is een ongelukkige combinatie met een sterrenkijkersligging. Nu dus vanaf 32 weken bij de gynaecoloog en elke twee weken een groei echo. Ik wil het liefst een vb en werk nu samen met de gynaecoloog aan een plan hiervoor. Ze denkt dat we 80% kans hebben op succes. Ik sta helemaal achter het plan waar mijn grenzen duidelijk in opgenomen zijn. Tegelijkertijd probeer ik er zo open mogelijk in te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat dit er de vorige keer voor gezorgd heeft dat ik de bevalling als redelijk positief heb ervaren en niet in paniek ben geraakt. Klinkt allemaal heel evenwichtig, maar ook ik vind het allemaal berespannend hoor!
Poe pittig zeg doctor maar zeker goed om er met zo'n mindset in te gaan. Dat zal je alleen maar helpen! Waarschijnlijk had het bij jou dus gewoon niet gepast. Ik kan me voorstellen dat je dan nu in het geval van een sterrenkijker voor een ks kiest. Is deze baby trouwens ook weer zo groot? Dat zijn idd allemaal geen gunstige factoren dan nee. Ik hoop heel erg dat deze beeb goed ligt bij je en je een vb mag meemaken!! Ik wist niet dat mijn dochter zo lag. Pas toen het hoofde stond zagen we het. Maar totaal geen hinder van gehad want ik ben zonder kleerscheuren bevallen, ze was net geen 8 pond dus ook wel een beetje een lekkere volle baby. Deze schatten ze nu tussen de 7 en 8 pond (de vk als ze met de hand voelt maar die had het de vorige x ook heel goed geschat!).
8 pond is ook geen kleintje nee! Nu krijg je een jongetje, die zijn meestal wat groter toch? Maar als het de vorige keer zo goed ging zou ik me daar geen zorgen over maken. Mijn gynaecoloog zegt dat er ook zat kindjes van meer dan 8pond gewoon soepel ter wereld komen. Zullen ze je eerdaags strippen of is er een ander plan gemaakt? Twee weken geleden liep het buikje het verst voor op 39.3, het gewicht werd toen geschat rond 3100. Vanaf 34 weken is het hoofd moeilijker meetbaar. Gezien het buikje verwacht ik dat het volgende week inleiden wordt, maar we zullen het wel zien vanmiddag.
Vaak zijn jongetjes ietsje groter maar deze lijkt dus ongeveer even groot te zijn. En doordat er bij mij met een 8 ponder het een makkelijke bevalling was zal de kans groot zijn dat deze er een stuk makkelijker nog eruit komt mits hij goed ligt. Maar in het geval van een sterrenkijker zal een vb ook gewoon moeten lukken. De mijne is alleen nog niet ingedaald dus de vraag is natuurlijk hoe hij ervoor gaat liggen. Ik word vanaf maandag (dan 41 wk en 1 dag) om de dag gestript tm vrijdag. Als ik dan niet beval word ik overgedragen aan de gyn. Dat is al een grote buikomtrek dan. Maar ligt het ook niet heel erg aan de grootte van het hoofd juist? (Dat begreep ik tenminste). Maar goed. Die kunnen ze niet goed meten lees ik al.... Wel fijn om dan niet te lang door tr lopen en te worden ingeleid dan!!
Hallo dames, iedereen druk met de kerst voorbereidingen? Ik maak vanavond nog even stoofpeertjes, maar verder wordt er weinig van mij verwacht. Gelukkig. Vanmiddag naar de gynaecoloog geweest. De baby is nu tussen de 7 en 8 pond en flink gegroeid. De baby is niet ingedaald. Hoewel de gynaecoloog eerst heel positief tegenover een vb stond, zei ze nu, je moet het wel graag willen en als het volgende week niet lukt met inleiding of spontaan, dan kun je er beter niet aan beginnen. Maandag hebben we een afspraak voor een inwendig onderzoek om te kijken of mijn lichaam er al klaar voor is, anders zou een ballonkatherer nog een optie zijn. Als er al ontsluiting en verweking is, kan ik de dag erna worden ingeleid. Dan moet de baby nog wel indalen. Hij ligt nu niet als sterrenkijker, maar zijwaarts. De keizersnede staat al gepland voor 5 januari. Pfff. Ik weet het even niet meer hoor.
Maar als hij nu zijwaarts ligt kan je sowieso geen vb krijgen toch?! Hopelijk gaat de beeb goed liggen en lukt het inleiden! En anders een ks.... Die is dan wel gepland en dat lijkt me prettiger dan een spoedks. Hier is ml vnvd werken en morgen ook. Gelukkig 2e kerstdag wel vrij.
Dat is ongezellig zeg Roos! Gelukkig wel 2e kerstdag inderdaad. Fijne feestdagen alvast, ook voor alle andere wachtende vrouwen hier. Ik bedoelde dus dat het hoofd nu opzij ligt, maar wel naar beneden. Hij/zij ligt met zijn neus naar de zijkant, kan dus nog 2 kanten op (normaal of sterrenkijker), want hij/zij is nog niet ingedaald...