Aftellen tot bevalling begonnen, wie nog meer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xMeliisz, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Alle meiden die bevallen zijn van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes!!
    Eenmaal bevallen gaat de tijd echt snel.. Hopelijk komen de overige kleintjes ook snel, succes allemaal dames!!

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Wauw nog en meid inderdaad! Gefeliciteerd :)

Ik hoop toch serieus niet op oud een nieuw te bevallen Emib, jij?
    Bovendien nog geen baby te bekennen hiero.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik begin nu toch ook wel af te tellen hoor! Het rommelt goed sinds afgelopen zondag, maar het zet nog niet door... Iedereen sterkte bij het wegpuffen van de voorweeën en het hebben van geduld...

4. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Monique, ik hoopte nog altijd vandaag 31/12 te bevallen. Ik ben gaan slapen met de hoop snachts wakker te worden met weeen of gebroken vliezen, maar nu begint echt het besef stilletjes te komen dat het echt geen 2015 kindje meer gaat worden. En ik ben er echt slecht van 😖 heel slecht zelfs, want ik had de gele zwangerschap hier op zitten hopen.
    Ik kan me alleen een beetje troosten door het feit dat het voor mijn kleintje beter gaat zijn om in 2016 geboren te worden voor later op vlak van school en dat is het dan ook maar.

Ik heb zelfs momenteel helemaal geen zin meer om vandaag iets te doen van oud op nieuw. Ik wil gewoon thuis zitten en gewoon wenen dat het niet gelukt is om in 2015 te bevallen.

Het is momenteel 4u22 en ik heb geen idee hoe k terug in slaap ga vallen.

5. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    5u15: het lukt echt niet om terug in slaap te vallen. Ik krijg telkens krampen in mijn benen. Pff...
    Ik heb momenteel zin om een pak chocolade op te eten van de stress..

6. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Och vrouwke :( ja als je jezelf er helemaal op ingesteld hebt dan kan ik me voorstellen dat het teleurstellend is.....knuffel en sterkte voor vandaag! Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en dat vandaag toch een leuke dag wordt voor je.
    Ik wist trouwens niet dat dit nog uitmaakt voor school....kun je daar iets meer over vertellen? Nu ben ik wel benieuwd eigenlijk.

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Dit had ik met 11 dec toen was ik 37 wk en had zo gehoopt die dag precies goed tussen de feestdagen in maar ja dat werdt hem dan niet en op kerstavond zelfs

Mijn man is vandaag jarig en vindt het verschrikkelijk als klein kind merk je het niet zo zegt ie maar als je ouder wordt en het gaat beseffen dan is het niet leuk... Niemand die komt en de week erna moet iedereen bijkomen van de maand december dus je bent altijd later aan het vieren want ervoor zit je ook met alle drukte van de kerst en aanloop naar oud&nieuw...ojaa en de mensen die komen maken er een zuip feestje van lekker goedkoop zegt hij maar daar had ie gauw genoeg van dus viert echt al jaren zijn verjaardag niet meer

8. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dank u voor de steun monique. Uiteindelijk dan toch nog in slaap gevallen, maar met het opstaan weer helaas niets. 😌 njaah het wordt dus echt een 2016 kindje nu de tijd verder aan t tikken is.

Voor school. In ben van belgie: hier is het zo dat kindjes per geboortejaar gegroepeerd worden. Iemand die in 31/12/2015 geboren wordt zit samen met iemand die op 1/1/2015 geboren is. Terwijl iemand die in 2016 geboren wordt dus samen gaat zitten met alle kindjes die nog in 2016 geboren gaan worden.

Hier beginnen kindjes op 2,5jaar met school (kleuterklasje). Kindjes van t begin van t jaar gaan daarom een jaar langer naar t kleuterklasje. Terwijl kindjes van t einde van t jaar dus een jaar missen. En voor niet heel intelegente kinderen maakt dat soms veel uit.

9. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ahhhhh zo! Ik heb geen idee of dat hier in Nederland ook zo werkt eigenlijk. Wat dat betreft is alles nieuw ;)

Ik had vandaag ook een slechte dag trouwens. Zo een dag vol ongeduld....je kent ze wel :D

10. Sweety30

Sweety30 Actief lid

17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    In Nederland is het vanaf 4 jaar naar de kleuterklas. Ongeacht welk jaar van geboorte. Er wordt meer naar het kind gekeken qua ontwikkeling of ze met 6 jaar doorgaan naar groep 3. In Nederland spreek je over vroege of late leerling wanneer je in een bepaalde periode geboren bent.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc is van september en dat is een vroege leerling. Hij is net pas 7 en zit in groep 4.

Hoe zit het met babylicious dan? Die is in januari jarig dan maar wanneer gaat hij dan naar school? Pas in augustus 2020?

12. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Haha. K snap het systeem in nederland nooit. Het is echt totaal anders dan hier.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zijn net mijn vliezen gebroken... Hij kiest zijn moment.

14. Sweety30

Sweety30 Actief lid

17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Oh wouw..... Spannend. Heel veel
    Succes.

Hier wel veel last van harde buik en doortrekkend naar mijn rug. Hoop nu zo dat het ook door gaat zetten. Deuk zit ook al wat op mijn "achterwerk" zeg maar

15. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @devilchase dan gaat hij in januari 2020 naar school, maar dan krijgt hij 1,5 jaar groep 1 en een jaar groep 2.

(Sorry, ben juf en ik ben een stille meelezer hier. Ben zelf pas over 9 weken aan de beurt.)

Lees nu dat je vliezen zijn gebroken. Succes!!!!

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38

Veel succes DC!

Dat ligt echt aan de school en leerling. Hier zijn er nl ook leerlingen die 1,5 jaar over groep 1 en 2 doen. In principe is het 2,5 jaar (31 dec is de soort scheidingslijn bij onze school), maar er wordt hier altijd individueel gekeken naar de leerlingen rondom die grens (nov-jan).

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mikai Nolan is om 05:22 uur geboren.

7-10 cm in 2 min en twee persweeen.

3225 gram, we blijven nog heel even in het zh ivm overslaande hartje soms maar als het hartfilmpje goed is mogen we naar huis.

18. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Gefeliciteerd!!

19. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is nog eens een begin van het nieuwe jaar devilchase! Gefeliciteerd en hopelijk snel naar huis!

20. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !

Deel Deze Pagina