Spannend hoor! Ik hoop voor jullie dat jullie vannacht nog een beetje slapen In mijn geval moet ik in de ochtend om 6.00 uur al bellen of er plek is, moeten jullie dat ook vooraf? Is er nog kans dat het morgen niet doorgaat?
Ik moet om 7.00 uur bellen. Maar ze zeiden dat dat is zodat ze zeker weten een kamer klaargemaakt hebben als wij ons melden en dat ze dat niet op dat moment zelf nog hoeven te doen.
Volgens mij is er hier bij kamernood ook het protocol dat er dan mensen naar de andere afdeling gaan (bij de nicu zitten ook kraamkamers). Bijv als er mensen moeten komen voor onderzoeken ofzo en dus geen geplande afspraken hebben.
Ik hoef niet te bellen vooraf, ook hier zijn er meerdere verlof kamer en meerdere kraam kamers. hoop ook dat ik vannacht een beetje slaap
In het ziekenhuis waar ik ga bevallen hebben ze een max van 5 bevallingen tegelijkertijd, waarvan maximaal 2 inleidingen. Het heeft niet alleen met kamers te maken maar ook met beschikbaar personeel. Spontane bevallingen gaan ook voor inleidingen. Mijn inleiding is 5 weken geleden al gepland, dus er kan er die dag nog maar maximaal 1 bij gepland worden. Als er meer dan 4 andere bevallingen gaande zijn, of alle kraamkamers vol zijn waarbij niemand kan over huizen (dat is ook hun eerste prioriteit) dan heb ik pech en mag ik niet komen. Meestal valt het mee in het ziekenhuis, maar het komt regelmatig voor dat mensen teleurgesteld moeten worden, dus ik durf er nog niet te hard op te hopen dat het ook echt die dag wordt.
o maantje dat lijkt me dan zooo balen! heb je alles gereed thuis en (voor een groot deel) in je hoofd en dan gaat het feest niet door... Duim voor jullie dat alles gewoon goed gaat en je gewoon mag komen.
Oeh dat is wel lastig! Ik heb hier niks gehoord over risico's dat het niet doorgaat. Het is dan ook een ontzettend grote afdeling. Ze leiden ook 7 dagen per week in. Kan dus ook ingepland worden in het weekend en op feestdagen enz. Je mag ook zelf de datum kiezen als de reden dit toelaat.
Ja dat lijkt mij ook verschrikkelijk!! Zou daar ook niet echt mee om kunnen gaan denk ik (autist dus afspraak is afspraak zeg maar).
Helaas beval ik in een streekziekenhuis (wel zeer goed aangeschreven) ze doen geen inleidingen in het weekend. Als het niet door gaat kan het zomaar zijn dat ik zelfs nog een weekend moet wachten.. Dat lijkt me helemaal niet fijn. We bereiden inderdaad wel alles voor, maar ik durf er niet 100% vanuit te gaan. Heel fijn dat het voor jullie wel het geval is.
Pfoe vervelend! Maar ja, als het ziekenhuis verder goed is en je er op je gemak voelt dan neem je dat voor lief denk ik.
Sparky, kan me dan inderdaad goed voorstellen dat afspraak, afspraak is. Ik lees dat je in overijssel woont, ga je naar Enschede? Maantje, nu duim ik helemaal voor jullie!
Lekker Moli! Wouden wij ook doen eigenlijk maar toen bleek zoontje een bril nodig te hebben dus daar maar gelijk 2 van aangeschaft. Besloten het uit eten gaan maar te laten vallen. Ik ga naar zwolle.
Geniet ervan Moli! Sparky, klopt, zou niet naar een ander ziekenhuis willen, maar weet niet hoe het gaat voelen als we niet kunnen komen. Ik hoop dat het meevalt. Ik weet niet of ik straks nog online ben, maar wil jullie alvast heel veel succes wensen voor morgen, zet hem op! Ik zal aan jullie denken. Laten jullie nog even weten hoe het gegaan is, ik ben erg benieuwd naar jullie bevallingsverhaal!! Hopelijk komen hier nog andere dames meeschrijven die daarna ook nog worden ingeleid.. anders ben ik hier straks nog in mijn uppie
Sparky, hier was het ook wel eerst twijfel hoor maar ik had nu ook zo iets van, de laatste keer dat wij uit eten zijn geweest is ruim 2 jaar geleden ( net voor de geboorte van onze dochter) en het zal de komende tijd er ook niet van komen dus wij hadden zoiets van we doen het gewoon. We zijn bij zo'n onbeperkt eten restaurant geweest, ik ging er ronder uit dan dat ik er in ging hahaha. Bedankt! jij ook succes morgen! nog maar een paar uurtjes.... Maantje, Bedankt! ik zal je morgen op de hoogte houden
Spannend dames!! Ik denk aan jullie vandaag! Ik ben benieuwd wie van jullie als eerste baby nieuws komt melden, hopelijk gaat het allemaal vlotjes.
Nou ik klets nog even mee hoor. Vanmorgen 1e tablet gehad want de baarmoedermond was nog niet verstreken.
Nee ik voel nu niks. Vlak na het plaatsen wel wat rugkrampen en nu af en tor flinke steken van binnen. Maar verder niks. Ze zei ook al dat de eerste tablet vaak nog niet veel doet. Ze gaan nu 3x per dag tabletten inbrengen totdat ik 2cm ontsluiting heb. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb mijn zinnen op morgen gezet haha. In het ergste geval is dat pas zondag of maandag ofzo. In het gunstigste geval vandaag nog. We zullen zien.