Ja klopt Ja het is echt kl*te en ookal weet ik rationeel dat een week niet lang is, het voelt echt als 100 jaar! Iedereen hier ook veel sterkte natuurlijk met wachten en de bevalling!
Jeetje dat lijkt mij idd ook verschrikkelijk want je kijkt er natuurlijk onwijs naar uit.. Maar gaan ze je nog wel strippen ofzo in de tussentijd? Om te kijken of dat helpt? @m: ik heb begrepen van de gynaecoloog dat ze gaan kijken of mijn baarmoedermond rijp is. Zo ja start de inleiding met het breken van de vliezen. Dan kan ik ervan uitgaan dat ik die dag ook mama word. Is mijn baarmoeder niet rijp dan gaan zij dit met tabletten doen. En dit kan zomaar een paar dagen in beslag nemen. Vervolgens dan ook weer de vliezen breken. Eigenlijk zoals het nu bij Sparky gaat. Zal ze al bevallen zijn???! Spannend!!' ☺️
Hallo dames, Kom graag ook mee kletsen. Ik was gisteren uitgerekend van onze derde dochter, maar behalve 3 weken flinke voorweeen iedere nacht, gebeurd er nog niets. Daarom vanmorgen even bij de gyn geweest voor CTG en slaapmed mee gekregen voor vannacht. En dus direct een ook datum voor inleiding dat zag ik niet aankomen maar leek hen het beste ivm mijn vermoeidheid en het feit dat ze in mijn ziekenhuis niet meer verder laten lopen dan 41 weken. Wordt wel heel spannend nu hoor. Ik zal in de avond een ballonnetje krijgen (ivm eerdere keizersnede) en dan naar alle waarschijnlijkheid/hoop de volgende dag bevallen. Na alles gelezen te hebben benieuwd naar hoe het nu met Sparky is! Las dat jij ook een ballonnetje krijgt Maantje? Sterkte Divarg! Denk dat de dames hier als geen ander beseffen hoe lang een week kan voelen pffff
Sorry dames, ik heb niet teruggelezen. Vandaag is de bevalling in gang gezet. Helaas moest ik wel aan de wee opwekkers maar toen die eenmaal aansloeg is na 3 uur en 45 minuten precies om 14.00 uur onze dochter geboren! Ze weegt ondanks de groeiechos die uitwezen dat ze groter zou zijn slechts 2940 gram en is waarschijnlijk vrij klein in lengte. Maar ze doet het goed. De nuchtere suikertest was te laag (1,9) maar een uur later was hij goed. Straks en vanavond nog een test en als die goed zijn mogen we naar huis.
Hartelijk gefelicteerd met jullie dochter Sparky!! Wat een schatje! (toch weer gek idee dat ik ook zo'n kleintje in mijn buik heb zitten) Hopelijk mag je snel naar huis! Waarom meten ze de suikerwaarde, is dat standaard met 37 weken geboorte of komt het door de diabetes? Andere dames welkom! Mamavannunog2, ja met een ballonnetje, als ik geen ontsluiting heb. Ze gaan er vanuit dat het hooguit een halve dag duurt voor ze dan de vliezen kunnen breken. Ik ben benieuwd! Ik krijg overigens niet direct weeopwekkers, eerst willen ze kijken of mijn lichaam de weeën zelf opwekt.
Gefeliciteerd Sparky, wat een snoepje!! He en ik moet nog even wachten hahaha. Als ik die foto zo zie denk ik: ik wil ook ik wil ook hahaha Gelukkig gaat het goed met haar! En met jou!! Geniet er lekker van! @maantje: bij zwangerschapsdiabetes moeten de de kleine 24 uur controleren op de suikerwaardes. Dit komt omdat tijdens de zwangerschap het kindje mogelijk teveel glucose heeft gehad. Na de geboorte maakt het kindje dan teveel insuline aan terwijl er niet veel koolhydraten tegenover staan. Daardoor kan het kindje een hypo krijgen. Zoals bij sparky, en moet zon kleintje direct worden bijgevoerd. ☺️
Idd door de diabetes. Hier is het tot 8 uur na de geboorte tenzij er reden is voor meer. Was vanmorgen even spannend want ze moest door de hypo bijna aan het glucoseinfuus, maar ze heeft zich supersnel hersteld.
ik leef nog en ben 15-05 bevallen maar er zijn veel dingen mis gegaan. Ik kan nu ook nog meer een paar minuten recht op zitten. Ik zal als ik me beter voel het verhaal uitleggen.
Gefeliciteerd Moli! Wel vervelend dat er dingen zijn mis gegaan. Ik hoop ook voor je dat het snel beter gaat. Doe maar rustig aan, we wachten je verhaal rustig af. Hier de hele ochtend al krampen en wat bloederig slijmverlies. Ik hoop echt de 37 weken te gaan halen.
Gefeliciteerd Sparky! Mooie foto! Jammer dat het niet zo lekker gegaan is Moli, mar wel fijn dat het achter de rug is nu. Gefeliciteerd! Hier nog rustig dus weer een dagje dichter bij inleiding. Merk ook dat ik zelf een soort knop heb omgezet en helemaal niet meer denk aan spontaan bevallen. Mijn moeder belt 2x per dag en ik denk nu echt; waarom bel je? Ik heb een afspraak staan voor de bevalling dus er gebeurd nu echt niks haha. Gek he...
Gisteren avond de verloskundige gebeld, het rommelde flink en ik had 2 cm ontsluiting en nog steeds slijmerig bloedverlies. Ze heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Aan het ctg bleek dat ik weeën heb om de 2-3 minuten. Ik gaf aan dat ik heel erg baalde omdat ik zo graag de 37 weken had willen halen. Na 2 uur, bleek dat ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting had. Conclusie, ik heb duidelijke weeën maar ze zijn nog niet krachtig genoeg om tot verdere ontsluiting te zorgen. De verloskundige denkt dat ik onbewust mijn bevalling tegenhoud. Nog een uur afgekeken met krampen om de 2 minuten en toen mochten we kiezen of de nacht daar blijven of naar huis, maar dan wel met het advies terug te komen als het erger zou worden. We zijn naar huis gegaan. Inmiddels de hele nacht weeën opgevangen (om de 6 minuten) maar ze nemen in intensiteit gelukkig nog niet toe. Bijzonder hoe je lichaam uit angst dat tegen kan houden! Nu lijkt het iets rustiger. Verloskundige denkt dat het geen dagen meer gaat duren, ik ben benieuwd, als ik woensdag maar haal! Ik hou jullie op de hoogte! Ik denk overigens niet dat ik de inleiding ga halen, maar we zullen zien.
Weten jullie overigens hoeveel cm ontsluiting je nodig hebt om de vliezen te kunnen breken? Ik had 2cm? Is dat al voldoende of gaan ze dan toch nog een ballonnetje plaatsen, tijdens een inleiding?
Spannend Maantje! Wel goed dat je gebeld hebt hoor. Ze kunnen er maar beter even goed naar kijken. Volgens mij staat in de papieren die ik heb mee gekregen over de ballon dat die eruit valt bij 2 a 3 cm. Dat zou dan dus naár mijn idee voldoende moeten zijn om je vliezen t breken. Tenminste dan gaan ze geen ballon meer inbrengen simpel omdat ie niet groot genoeg meer kan zijn dus er direct weer uit valt. Ik duim voor je dat je woensdag haalt in ieder geval!!
2cm en een volledig verstreken baarmoedermond. Je kunt ook 2cm hebben en nog een stukje baarmoedermond wat niet verweekt is. Hopelijk haal je woensdag! Wel spannend zo.
Maantje kunnen ze bij jou dan niet nu al pijnbestrijding geven? Of doen ze dat niet omdat ze liever niet zien dat het al doorzet?
@ sparkyyyy: ☺️☺️ Hoe gaat het met jou? En hoe is de bevalling gegaan? Zonder kleerscheuren? @ iedereen: ik word volgende week dinsdag ingeleid.... Zzoooo spannend!