Aftellen tot zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Teardrop, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb het super naar mijn zin op mijn werk, maar helaas moet ik vanwege dat ik een drieling verwacht veel eerder stoppen met werken. In plaats van dat ik in oktober pas met verlof zou gaan, zal dit nu al als het tegenzit in juni al zijn. Ik zie het helemaal niet zitten om de hele zomer thuis te moeten zitten, want waarschijnlijk kan ik niet veel meer doen lichamelijk. Had liever nog tot oktober doorgewerkt en dat ik alles lichamelijk nog kan dan dat ik thuis zit en weinig tot niks meer kan. Maargoed, wie weet kan ik wel langer doorwerken dan de gemiddelde vrouw met een drieling in haar buik! :p

Succes allemaal nog met jullie laatste werkuren/dagen/weken! :)

2. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Mijn verlof begint officieel 2 juni, maar met wat vrije dagen is mijn laatste werkdag op 26 mei. Kan niet wachten :D Gelukkig is komende week een kort weekje en gaan we de week daarop nog een lang weekend weg, dus het schiet al op!

Ik heb alleen nog geen idee wat ik precies ga doen. Ik denk idd het huis soppen, kleertjes wassen en verder een beetje lezen, series kijken en lekker de stad in.. Zin in! ;)

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Jaaaa ik ben ook aan het aftellen!
    Nog 3 weken!!! (10 dagen werken) bevrijdingsdag is mijn laatste werkdag voor het verlof; wat den bevrijding.
    Ik heb best leuk werk hoor, maar vind er nu gewoon niet heel veel aan.

4. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhh Lucky You!! Geniet lekker van je verlof!! :D

Ben zo blij dat ik niet de enige ben die toch wel al zit af te tellen haha.
    Gelukkig is mijn werkgever mijn laatste werkweek vrij. Dan kan ik lekker op mijn gemak alles afronden en de boel met een goed gevoel achterlaten.

Hij heeft namelijk nog wel eens de neiging om uit het niets vandaan behoorlijk wat uitzoekwerk te hebben voor me. Normaal vind ik dat heerlijk, maar niet mijn laatste week haha. Planning is dan toch om wat meer achterover in mijn stoel te gaan hangen :p

Natasjee, een drieling! Wat spannend zeg. Wel minder dat je dan inderdaad al zo snel thuis komt te zitten. Wat dat betreft mag ik niet klagen. Heb last van mn bekken, maar daar heb ik tijdens werk geen last van. Moet wel opletten dat ik rechtop zit en regelmatig een stukje ga lopen, maar that's it. Succes. Hopelijk kun je toch nog wat later met verlof.

Planning voor mijn verlof:
    Het huis lekker schoonmaken en verder heeeeel veeeeel niets doen :D:D Heb het denk ik al druk zat met mn 2 meiden haha.

Met vandaag erbij officieel nog 14 dagen werken. Moet alleen nog even kijken hoe ik mijn uren in de meivakantie precies ga halen. Wordt weer heen en weer sjeezen tussen opvang, oppas (oma) en werk.

5. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Ik tel ook af.
    Nog 8 weken (deze week niet meegerekend)
    Ik wil graag zo lang mogelijk blijven werken, ik pik zo ook precies alle feestdagen mee :)
    13 juni gaat mijn verlof in. Ik kan niet wachten en begin oktober begin ik pas weer, lekker een super lange zomervakantie :)

Ik vind werken lastig, omdat ik veel hoofdpijn heb.
    Ook kan ik heel slecht tegen zeurende klanten nu :p

6. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha die zeurende klanten ben ik ook goed zat :p

Bij ons kantoor staat de telefoon standaard doorgeschakeld naar de werkgever. Als ik op kantoor zit, moet ik de doorschakeling uitzetten. Als het even kan "vergeet" ik de doorschakeling uit te zetten :p Gelukkig belt het gros van de klanten direct op mijn werkgever zijn mobiel :D

7. Linana

Linana Niet meer actief

Weer een dag achter de kiezen :D

Vanaf vandaag nog exact 5 weken. Volgende week is een korte week (3 dagen werken). De weken erop hoef ik geen mensen meer te begeleiden en alleen klanten te adviseren :D Wat voor mij een stuk beter te doen is. Het komt al lekker dichtbij dat verlof

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wat fijn dat je tijdens het werk geen last hebt van je bekken! Ik werk in een winkel dus ik ben bang dat ik het niet veel langer vol ga houden allemaal! Ik zie wel hoe het gaat lopen.

14 dagen nog maar, dat is zo voorbij! Al duren die laatste dagen waarschijnlijk het langst. Succes nog op je werk en sterkte met je bekken!

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Yeah, morgen mijn laatste werkdag!!
    Helemaal fijn en op naar een mooi verlof.....

10. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    In een winkel ga je er waarschijnlijk wel eerder en/of meer last van hebben.

Ja de laatste dagen gaan denk erg lang duren haha.

Afgelopen weekend zijn we met mijn kant van de familie een weekend in een huisje van Landal geweest. Het was heerlijk om even volledig te ontspannen, maar had het beter niet kunnen doen. Kan nu goed merken dat ik de afgelopen weken veel te veel heb gedaan. Totale vermoeidheid in mijn lijf. Dagje dierentuin kon er gewoon niet van af. De laatste werkweekjes worden zo weer een tikkeltje zwaarder. Gelukkig is deze week al bijna voor de helft om. (Maandag is mijn langste werkdag).

Elise, geniet van je verlof!! Heerlijk toch!

11. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik moet na deze week nog 2 weekjes! Dan heb ik 2 weken vakantie en 23 mei begint mijn verlof. Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, ik werk 3 halve dagen per week ivm zwangerschapshypertensie, maar IK BEN ER ZO KLAAR MEE!!! We zitten in een reorganisatie dus de sfeer is niet best, het is rommelig en er wordt veel druk op ons gelegd. Daarbij is het vooruitzicht dat ik en mijn hele team eind van het jaar boventallig worden verklaard dus ben je sowieso al minder gemotiveerd. En ik moet behandelgesprekken voeren met mensen met allerlei soorten problematiek en hoe erg het ook klinkt, ik heb daar geen kracht meer voor op het moment. Ik wil nu graag met mezelf bezig zijn en niet met problemen van anderen! Best gek, want ik ben dit werk juist gaan doen omdat ik mensen met problemen wilde helpen:cool:

12. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Donderdag over 3 weken mijn laatste werkdag :) :) :)

13. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dpbovenkamp, ik begrijp je helemaal! Aan alle kanten hoor je "denk aan jezelf" en "je bent wel zwanger hoor"! En die laatste weken ga je ook merken dat je hoofd er echt naar gaat staan om lekker aan jezelf te denken :)

RianneB, lekker hè!! En vanaf dat moment is het ook officieel geoorloofd om niets meer uit te voeren! Lekker voetjes omhoog, filmpje kijken, boekje lezen en af en toe een wandelingetje naar dorp voor een boodschapje oid :p Neem je rust! (lekker cliché hè.......maar o zo waar ;) )

Vandaag nog 3 uurtjes werken en morgen nog 6 en dan zit deze week er weer op. Dan de laatste 2 werkweken. Is ook nog meivakantie, dus dan werk ik andere uren. Volgende week maandag, dinsdag en woensdag. De week erop iig maandag en woensdag en dan nog 8 uurtjes te verdelen over de rest van de week. Kijken hoe het uit gaat komen. En dan verlof! :D :D :D

14. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Vandaag mijn eerste officiele verlof dag. Had veel zin om met mijn zoontje lekker gezellig leuke dingen te gaan doen. Maar wat moet ik zo nodig weer doen?? Mijn teen breken. Heel fijn begin van mijn verlof. GRr baal er zo van.

15. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Nou iedereen heel veel succes..

ik moet nog 2 weken voor mn verlof. (Ik stop met 36 weken)
    Werk 36 uur in de zorg ( psychiatrisch verpleeg tehuis ) dus de mensen hebben lichamelijk en geestelijk veel zorg nodig..
    draai nog steeds verantwoordelijke diensten, dus voer alle handelingen uit , maar sta ook aan t bed.. best druk dus, en ben soms savonds best moe, zeker na dat ik het huishouden heb gedaan en t eten op tafel staat..
    maaar ik vind t allemaal best meevallen hoe zwaar het me valt :) al hoewel me buik wel in de weg zit hoor tijdens t werk.. :)

16. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16

Kan me voorstellen, want is toch niet het lichtste werk dat er is. Ik ben ook doorgegaan tot 36 wkn (morgen officieel maar vandaag geen kinderen) Werk als gastouder dus veel tillen etc. En dan mijn eigen zoontje nog haha. Nu rustig aan alles toch proberen te doen. En kan oko allemaal prima, als ik niet alles tegelijk wil hihi

17. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Frommel, balen van je teen! Zo pijnlijk. Heb het 2 keer gehad. Gelukkig beide keren in de zomer....kon ik iig op slippers lopen hihi.

Kim, kan me goed voorstellen dat je 's avonds moe bent!

Hier zijn de laatste 2 weken ook ingegaan. Vandaag en woensdag een volledige dag. Verder geen idee hoe ik die laatste dag ga indelen, maar kan zomaar zijn dat ik die gewoon lekker vrij neem. Als in ieder geval al het werk maar is overgedragen, dan kan ik met een gerust hart weg :p

Deel Deze Pagina