Aften bij dreumes 18mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Heeft hier iemand ervaring mee? Mijn zoontje heeft momenteel (alweeeer) keel en oorontsteking... Nu roept hij telkens auw met drinken en stopt ook direct, ik keek in zijn mondje en zag er zeker 3! zitten... Arm manneke!

    Dus tips zijn méér dan welkom
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik zou even contact op nemen met de tandarts. Ik heb het zelf gehad en kreeg heel veel goede tips. Een bepaalde tandpasta enz, aan mijn tips heeft je zoontje ws niks, want het is tandpasta voor volwassenen en dat is teveel fluor voor zo'n kleintje.
    Maar ik kan mij voorstellen dat zo'n tandarts ook wel een oplossing voor een kleintje heeft.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.725
    3.567
    113
    Heb je zijn handjes ook bekeken? Ons dochtertje heeft eens mond- en handziekte (of mond -en voetziekte, zoiets heet het) gehad, zaten allemaal plekken op haar handen en in haar mondje, deed behoorlijk pijn. De huisarts wou niets geven tegen de pijn, omdat veel van die middeltjes het gevoel in hun mond zo verdoven dat ze zich makkelijk verslikken. Hij raadde aan kamillethee te geven, dat verzacht wat. Nou ja, voor aften bij kinderen heb ik geen tips, neem zelf vaak een slokje sterke drank of gorgel met Listerine, maar dat kan bij die kleintjes niet.
     
  4. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Weet je zeker dat het geen spruwplekken zijn?
     
  5. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Noatje ja weet ik zeker, kom net van de hap af...
    Daar zeiden ze gewoon afwachten, maar misschien kamille thee proberen dan..
     
  6. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Veel vitamine C gebruiken. Zoals sinaasappelsap (al steekt dat wel), maar het werkt wel goed. Zielig zeg voor je kleintje.
     
  7. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik heb voor aften en andere kleine wondjes in de mond Aftamed gel in huis. Dat kun je op de wondjes doen en stilt onmiddelijk de pijn en het dekt het wondje af voor verdere infectie, waardoor het sneller heelt.

    Mijn oudste dochter heeft er eens last van gehad en zij vond het heel goed werken, want ze voelde geen pijn meer. Voor kinderen heb je speciale Aftamed Junior gel en je kunt het kopen bij de drogist. Als je even zoekt op Aftamed heb je het op internet ook zo gevonden.

    Aften zijn trouwens vaak een teken van een verminderde weerstand. Dus misschien is het sowieso wel goed om zijn weerstand wat op te krikken door het gebruik van Caltrivat tabletjes van VSM of Echinaforce Junior tabletjes van A. Vogel.
     
  8. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Dat is dus het rare, ik geef hem al veel verse jus (vit c) en 2 multivitaminen per dag...
    Maar thanks voor de tip Frieda zal dat eens bestellen..
     
  9. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    inderdaad die weerstand proberen op te krikken. Veel fruit en vitamine c. Misschien caltrivat tabletjes geven.
    Daarnaast helpt bij mezelf kamillethee altijd goed om te verzachten..
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik heb zelf vaak last van aften (alhoewel, nu ik er over nadenk heb ik ze echt al een hele tijd niet meer gehad! een wonder ;)) en dat terwijl ik verder bijna nooit ziek ben (griep is al zo'n 10 jaar geleden en ik ben denk ik 1 keer per jaar in de winter verkouden). Daarom snap ik de opmerkingen nooit zo over een verminderde weerstand en bovendien merk ik geen verschil als ik vitamine C supplementen neem. Maar het zal wel aan mij liggen ;)

    In ieder geval, wat ik voor mezelf gebruik is de dentinox van mn zoontje! Even de aft goed aanstippen met een wattenstaafje en je voelt ze even niet meer. Helaas werkt het niet erg lang, maar de verlichting is prettig. Dus wellicht dat je het bijv. vlak voor het eten even kunt doen.

    Die aftamed ken ik niet. Die zal ik ook eens gaan proberen.
     
  11. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Dentinox doe ik bij hem ook, maar ik heb zelf ook regelmatig aften (nu ook 1) en ik kan niet zeggen dat het echt helpt... Zal ook die aftamed eens proberen...
     
  12. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Oh wat gek, ik voel dan echt even bijna niets van mn aft! Hopelijk werkt aftamed voor jullie dan beter.
     
  13. Marnick

    Marnick Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mijn vriend heeft vaak aften en volgens zijn tandarts helpt vitamine slikken niet.

    Hij heeft al van alles geprobeerd en het enige dat helpt, is Ulsa spray, een homeopatisch middel van het merk Bloem. Ik weet alleen niet of dat bij kinderen gebruikt mag worden.

    Wel zielig hoor, ik heb ze zelf ook wel eens en dat is echt niet fijn.... Sterkte en beterschap voor je mannetje.
     
  14. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Geen bananen meer geven. Bananen zijn scherp. Heb zelf na het eten van een banaan altijd een aft.
     
  15. xxxxx1974

    xxxxx1974 Fanatiek lid

    29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier heeft onze dreumes het ook pas gehad, z'n hele mond vol. Hij werd elk uur gillend wakker van de pijn en wilde niets eten. Drinken gelukkig wel, dat is het belangrijkste. De HA noemde het een infectie, geen aften, en adviseerde paracetamol verder niets. Heb hem kamillethee laten drinken en het was gelukkig na 2 dagen weg.
     

Deel Deze Pagina