Verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eylem, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik verdenk Irem ervan dat ze verborgen reflux heeft. Nu ga ik sowieso morgen de ha bellen maar ben benieuwd of jullie wat in haar ´symptomen´ herkennen en of het reflux zou kunnen zijn. We dachten namelijk eerst dat het darmkrampjes waren.

Wat mij opvalt:
    ze kan NIET op haar rug slapen. Wil wel op haar rug liggen als ze wakker is, maar in de kinderwagen of in bed absoluut niet. Ze is nog nooit op haar rug in slaap gevallen.
    sowieso slaapt ze erg weinig, gisteren was ze overdag bijna de hele dag wakker. Ze kan alleen bij ons op de borst in slaap vallen of in de baby bjorn. We hebben wel ontdekt dat ze het liefst op haar buik slaapt en dus overdag laten we haar nu onder toezicht op haar buik slapen. ´s nachts slaapt ze op haar zij.
    Na de meeste voedingen is ze een tijdje onrustig. Vaak heeft ze de hik na een voeding en dan is ze echt over haar toeren. De pijn komt en gaat, en vaak wordt ze ook wakker met een pijnaanval die dan snel weer wegtrekt.

Het punt is dat ze niet echt veel melk teruggeeft. Direct na de voeding loopt er meestal wel wat melk uit en soms na een uur of 2 uur wordt ze huilend wakker en heeft ze gespuugd, dat is dan dikkere melk/slijmachtig. Maar dat is lang niet altijd. Daarom denk ik nu toch aan verborgen reflux. Echter, zich overstrekken doet ze bijna niet.

Ze krijgt overigens volledige borstvoeding dus de voeding verdikken of andere voeding proberen gaat niet.

Oh ja, ze heeft twee keer een paar dagen Infacol voor elke voeding gehad, maar daar werden de klachten juist erger van. En nu begreep ik dat maagzuur van Infacol juist pijnlijker wordt omdat er sinaasappelsmaak aanzit. Geen idee of het zo is, maar het zou wel het een en ander verklaren.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier de 'gewone' en verborgen reflux. Lisa slikte veel als ze op haar rug lag en spuugde dan uiteindelijk een beetje. Ze kon daardoor absoluut niet op haar rug slapen (alleen de eerste paar weken). Ook trok ze 'rare bekken' en deed haar hoofd erg achterover en huilde erg hard. Ook erg onrustig na de voedingen en veel oprispingen en vaak de hik. Vlak voordat we medicatie kregen begon ze de borst wel eens te weigeren, ze had dan teveel pijn. Bij ons was het wat makkelijker te constateren omdat ze ook gewone reflux heeft, dan weet je al dat het niet helemaal lekker zit bij de maag.

De voeding indikken kan wel met borstvoeding, heb ik ook gedaan. Voor en na de voeding wat johannesbroodpitmeel (jbpm, papje) geven. Dat werkte hier heel eventjes heel goed, maar daarna was het helemaal mis. Toen hebben we Zantac gekregen en toen ging het langzaamaan beter. Nu gaat het weer een paar dagen minder, maar dat heeft denk ik niet alleen met de reflux te maken, Lisa is ook verkouden (gelukkig wordt dat nu minder). Ik ben vanaf vanmiddag gestopt met de jbpm en ik merk eigenlijk geen verschil met of zonder. Maar de Zantac doet hier z'n werk.

Ik zou het even aankijken, als het verborgen reflux is zal ze waarschijnlijk steeds meer pijn krijgen. Ik zou eerst de jbpm proberen en als dat niet genoeg werkt om Zantac vragen. Overleg het nu wel alvast met je huisarts wat je gaat doen en dat je misschien Zantac wil, hier was het een beetje een strijd om het snel te krijgen (maar toen was het ook écht nodig).

Succes! Het is niet leuk, een kindje met reflux, aan de andere kant is het wel fijn te weten wat er aan de hand is.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Nou nadat Irem gisteravond 4 uur lang aan een stuk door heeft lopen krijsen en echt ontroostbaar was mochten we langskomen op de hap, en de arts daar heeft Antagel voorgeschreven. Daar zijn we nu mee begonnen, ik merk nog niet heel veel verschil maar kan me voorstellen dat het even duurt omdat alles geirriteerd is?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

duurt eventjes voor dat werkt...

waarschijnlijk is zijn slokdarmpje compleet geirriteerd van het maagzuur.
    dus dat moet even genezen... maar dat kan nu dankzij de antagal want die zorgt dat er minder maagzuur aangemaakt word

wij kregen een ander middeltje maar zagen met zo'n 2 dagen al resultaat.. en na ongeveer een week huilde ze niet meer.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Ja het zal inderdaad een paar dagen nodig hebben, alhoewel ik moet zeggen (afkloppen!!) dat ze nu al veel rustiger na de voeding is dan anders

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

heerlijk he :)

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb zelf toen ik zwanger was antagel gebruikt (is eigenlijk een soort vloeibare rennie) maar dat werkte vrijwel meteen hoor. Dus kan heel goed dat t meteen werkt. Wel kan het zijn dat ze nog wat langer last heeft omdat alles geirriteerd is natuurlijk.

Mijn dochter heeft hele erge reflux en is aan de losec wat wel een week of wat duurde voordat het begon te werken (en ze had ook een vreselijk ontstoken slokdarm wat niet meewerkte natuurlijk). En wat snoopy ook zegt is bv best in te dikken met een papje van nutriton, kun je misschien ook nog proberen als alleen de antagel niet lijkt te werken.

Veel succes, zo zielig als je kindje er zo'n last van heeft.

Deel Deze Pagina